Zuriel48 Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu Wyobraź sobie, że lepszym rozwiązaniem w x.x.4 będzie pomieszczenie, w którym dźwięk przemieszcza się, jak w "dwóch złożonych talerzach". Nie wiem, dlaczego próbujesz bezsensownie kontrować wypowiedzi, a może,dlatego że nie testowałeś takiej opcji? Albo masz zrobione Atmosy "książkowo" , a efekt jest z dupy...? Odpisz, cytując
Butler Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Nie potrafię wyobrazić sobie dźwięku jak w dwóch złożonych tależach, sorry. Kontrować? To jest forum i wolność wypowiedzi a nie kółeczko wzajemnej adoracji. Nie oczekuj że będę przyklaskiwać każdemu rozwiązaniu. Jeśli czytam dyrdymały z którymi się nie zgadzam i mam chęć odpowiedzieć to właśnie to robię. I tak zrobisz jak uważasz za stosowne, zakładam że będzie później "FH i RH robią robotę, jest wow". Sporo testowałem i przyłożyłem się do budowy kina. A jak mam zrobione Atmosy wrzucałem wielokrotnie na forum, nie pamiętam bym kiedyś narzekał. No... Poza tym że z punktu widzenia czasu chyba bez sensu robiłem boxy do nich. 1 Odpisz, cytując
Piotr Sonido Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Stoję tu po stronie butlera. Założenia Atmosa sa proste. A dziwnym trafem na siłe probuje się je nagiąc. Glosniki górne to głosniki górne, IIz alvbo zrobić na nich Auro i już. Kto komu każe nazywac do Atmosem? Odpisz, cytując
Zuriel48 Napisano 16 godzin temu Autor Napisano 16 godzin temu 15 godzin temu, Gumowe Ucho napisał: Zdaje się że przy odpowiedniej wysokości sufitu+odległości kanapy, robiąc Atmos x.x.4, można zachować podręcznikowe 45 stopni od odsłuchu właśnie na ścianie, jak w IIz! 15 godzin temu, tomek72 napisał: Z pewnością tak, ale w przypadku typowej wysokości pomieszczenia 2,5-2,6 metra punkt odsłuchowy wypadałby ~1,6-1,7 metra od ściany frontowej przy założeniu że głowa słuchacza jest na wysokości ~0,9-1m od podłogi - czyli siedząc na sofie/fotelu. 6 godzin temu, Butler napisał: Nie wyobrażam sobie prawidłowo odwzorowanego dźwięku deszczu z top front czy top rear jeśli kąty wynoszą poniżej 20 stopni. Sam rozmach dźwieku ok, tego nie podważam. Ale nad głową za duża luka. Uważam że żaden Audysey, ARC, Dirac czy inne DSP nie będzie w stanie zniwelować braku fizycznego głośnika dla dźwięku obiektowego w tak niskich kątach. W przypadku ulokowania kolumn na wysokości 2.3m, na ścianie frontowej, gdzie punkt odsłuchowy wypadałby w odległości 3.5m, a głowa na wysokości 1m daje to około 35 stopni 34 minuty temu, Piotr Sonido napisał: Glosniki górne to głosniki górne, IIz alvbo zrobić na nich Auro i już. Kto komu każe nazywac do Atmosem? Matematyka Odpisz, cytując
tomek72 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu 7 godzin temu, Zuriel48 napisał: Mówisz o gościu, który zajmuje się projektowaniem Dolby Atmos Możesz podesłać link do tych materiałów na YT. Szczerze mówiąc jakoś trudno uwierzyć że „gość” będący projektantem w Dolby prywatnie próbuje obalić opracowany przez nich system, chyba że już nie pracuje i z frustracji stara się udowodnić coś innego. 6 godzin temu, Zuriel48 napisał: Albo masz zrobione Atmosy "książkowo" , a efekt jest z dupy...? No bez komentarza - a jak chcesz to rozstawić, według „widzimisię”? Studia filmowe raczej tworzą ścieżki w oparciu o dokumentację i technologię a nie na podstawie materiałów na YT, żeby odwzorować zamierzenia reżysera powinno się odtwarzać w opracowanym do tego systemie z odpowiednim dekoderem. Stosując niezgodne rozmieszczenie głośników efekt nie będzie zgodny z założeniami. Tego że przy innym rozmieszczeniu będzie „jakiś” efekt przestrzenny nie negujemy - chodzi o to że nie będzie on zgodny z zamierzeniami, a że komuś bardziej podoba się niezgodny to jego sprawa. Odpisz, cytując
Zuriel48 Napisano 16 godzin temu Autor Napisano 16 godzin temu (edytowany) Tak, jak wstanę,bo jestem po nocce i muszę poszukać Jeżeli macie już zrobiony Atmos to, jaki problem przetestować takie rozwiązanie?:) Edytowano 16 godzin temu przez Zuriel48 Odpisz, cytując
tomek72 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu (edytowany) 2 godziny temu, Zuriel48 napisał: Jeżeli macie już zrobiony Atmos to, jaki problem przetestować takie rozwiązanie?:) Problem jest taki, że ja u siebie musiałbym albo wyciągnąć obecne przewody z korytek w ścianach i suficie albo dołożyć „ tymczasowe” do Front High. Dwa musiałbym „okaleczyć” ścianę frontową żeby powiesić tam głośniki FH. Skoro mam zrobione zgodnie z wymogami i standardami po co kombinować. a poniżej FH czyli bańka przy silnym wietrze 😉 jak system ma to sobie skompensować? jeżeli dźwięk ma pojawić np. na końcu linii 30 stopni (z przodu słuchacza) w pierwszym wariancie ogarnie to różnicą sygnału między frontem a top front, a jak to ulokować w drugim przypadku? Top rear jest za słuchaczem więc raczej tego nie skompensuje. A FH wcale będąc poza „bańką” za frontem. Edytowano 13 godzin temu przez tomek72 Odpisz, cytując
Zuriel48 Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu (edytowany) Cytat Możesz podesłać link do tych materiałów na YT. Szczerze mówiąc jakoś trudno uwierzyć że „gość” będący projektantem w Dolby prywatnie próbuje obalić opracowany przez nich system, chyba że już nie pracuje i z frustracji stara się udowodnić coś innego. W suficie vs pod sufitem na ścianie 7 godzin temu, tomek72 napisał: Studia filmowe raczej tworzą ścieżki w oparciu o dokumentację i technologię a nie na podstawie materiałów na YT, żeby odwzorować zamierzenia reżysera powinno się odtwarzać w opracowanym do tego systemie z odpowiednim dekoderem. Stosując niezgodne rozmieszczenie głośników efekt nie będzie zgodny z założeniami. Tak, masz rację , ale temat jest delikatny i zachodzi tutaj wiele zmiennych przy produkcji danego filmu x.x.2 ,x.x.4 , x.x.6 itd. Optymalnym rozwiązaniem jest x.x.6 Edytowano 8 godzin temu przez Zuriel48 Odpisz, cytując
tomek72 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 3 godziny temu, Zuriel48 napisał: 11 godzin temu, tomek72 napisał: Studia filmowe raczej tworzą ścieżki w oparciu o dokumentację i technologię a nie na podstawie materiałów na YT, żeby odwzorować zamierzenia reżysera powinno się odtwarzać w opracowanym do tego systemie z odpowiednim dekoderem. Stosując niezgodne rozmieszczenie głośników efekt nie będzie zgodny z założeniami. Tak, masz rację , ale temat jest delikatny i zachodzi tutaj wiele zmiennych przy produkcji danego filmu x.x.2 ,x.x.4 , x.x.6 itd. Ale Atmos nie jest kodowany do liczby kanałów tylko obiektowo, domowe wersje odtwarzania x.x.2, x.x.4 czy x.x.6 są ułamkiem możliwości (jak mnie pamięć nie myli i o ile to nie poszło do przodu obsługuje 128 ścieżek i chyba 64 głośników) więc każda wersja elastycznie się dostosowuje do liczby głośników w systemie w zależności od ich umiejscowienia. Obejrzałem ten materiał na YT, a także pobrałem demo tego o czym "Techno Dad" opowiada - luka w górnej strefie między top front a ścianą frontową i analogicznie do top rear. I tak: - żeby według przez niego zmiksowanego materiału i proponowanego zastosowania głośników górnych frontowych czy tylnych uzyskać wskazywany efekt słuchacz musi siedzieć na środku między ścianą frontową i tylną pomieszczenia (należy starać zachować się symetrię odległości między L i R oraz front - rear w każdej płaszczyźnie) a ekran powinien znajdować się na ścianie - rzadko w praktyce się to zdarza - zastąpienie przy dużym pomieszczeniu głośników TOP głośnikami wysokościowymi spowoduje lukę nad słuchaczem - jego twierdzenie że materiał Atmos jest miksowany w oparciu o pomieszczenie (szczególnie jego skraje) moim zdaniem jest troszkę naciągane - przecież twórcy ścieżek wiedzą jak działają głośniki sufitowe i jak Dolby zaleca je rozmieszczać więc nie szedłbym w tak skrajne wartości - nie wiemy jak zrobił miks, a w zasadzie słyszymy że zrobił go skrajnie - gdy punkt wędruje do sufitu np. w lewym przednim rogu front jest wyciszany praktycznie do zera, nie wiemy jak korygował fazę i opóźnienie - na słuch nie korygował pociągnął gałką "balansu" i poszło, nie spotkałem się w ścieżce filmowej z takim zjawiskiem, a co ciekawe na filmach zdarzają się sceny gdzie dźwięk jest wyraźnie z przodu u góry - nie kończy się na linii TOP FONT jak w zaprezentowanym materiale - trochę dziwne Z pewnością pierwsze wrażenie może wskazywać że "kurczę, gość ma rację, zamiast słyszeć jego głos w lewym górnym rogu słyszę go w lewym przednim sufitowym", ale trzeba do tematu podejść na chłodno, tym bardziej że w materiale gość knuje coś o zbiorowym pozwie w sprawie oszustwa związanego z Dolby Atmos - coś jest na rzeczy 😏. Z pewnością korzystasz z jakiegoś serwisu muzycznego, proponuję posłuchać nagrań masterowanych w QSOUND (być może już słuchałeś) przykładowe płyty Roger Waters "Amused To Death" (1992) lub Madonna "The Immaculate Collection" (1991) ważne żeby były "nie poprawiane" zobaczysz, a w zasadzie usłyszysz jak można "lokować" dźwięk w przestrzeni za pomocą dwóch kanałów stereo. Dlatego wygenerowanie odpowiedniego materiału żeby "obnażyć" błędy lokowania głośników na suficie zamiast ścianach jest bardzo łatwe, równie dobrze przy odpowiednim miksie, dobraniu opóźnień, fazy i natężenia można za pomocą głośnika frontowego i sufitowego ulokować dźwięk w "narożniku" pokoju. 3 godziny temu, Zuriel48 napisał: Optymalnym rozwiązaniem jest x.x.6 w wersji "sufitowej", "ściennej" czy "mieszanej"? 🙂 Możesz zamontować głośniki jak uważasz, nikt z nas nie ma na to wpływu, efekty będą słyszalne - pytanie czy tak jak zamierzał reżyser czy tak jak widzi to "Techniczny Tata". To o czym piszemy to spójność założeń systemu i jego realizacji zgodnie z dokumentacją, czy Ty ją zastosujesz czy nie to Twoja indywidualna rzecz. 17 godzin temu, Butler napisał: I tak zrobisz jak uważasz za stosowne, zakładam że będzie później "FH i RH robią robotę, jest wow". żeby się tylko tak nie skończyło: Odpisz, cytując
Zuriel48 Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Nie zamierzam przekonywać, ale moim zdaniem warto przetestować takie rozwiązanie Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.