Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Chciałem prosić o poradę dotyczącą wyboru nowego sprzętu.
Raczej jestem z tego na razie zielony, miałem kilkunastoletnią przerwę
w korzystaniu z dobrego dźwięku. Ale w domu rodzinnym rozsądne, jak na tamte
czasy stereo kiedyś było i chciałbym do tego powrócić.

Zastosowanie - KD/Muzyka 50%/50%. Muzyka raczej uniwersalnie bez dominującego rodzaju
bo to dla całej rodziny (jeśli już coś miałbym pisać to najlepiej powinien brzmieć rock i pochodne).
Przy czym nie zależy mi na bajerach KD, bardziej chciałbym, żeby
muzyka/stereo nie było bardziej poszkodowane niż musi w tej sytuacji.

Pomieszczenia ma ok. 45m2, ale część rekreacyjna przeznaczona na KD i stereo
to tylko połowa z tego. Niestety brak stałych przeszkód, oprócz jednego metrowego
fragmentu na środku (masywny kominek). Od razu mówię, że nie da się zmienić tego układu icon_smile.gif
Szkic pomieszczenia:

DSC01446.jpg

Rozważam dwa kierunki:

a) zakupić teraz amplituner AV 5.1 z frontami, które będą odpowiednie do stereo - za budżet
ok 4-5 tys. zł; to potestuje dłużej i albo ampli AV będzie na tyle znośny w stereo
(nie oszukujmy się, audiofilem już chyba nie zostanę), że to już tak zostanie,
albo w przyszłości rozszerzenie zestawu o dodatkowy wzmacniacz stereo za dodatkowy
budżet; ale bez wymiany AV i frontów, tak więc musiałoby to mieć odpowiednie możliwości
(jak rozumiem wyjście preout w ampli);

b) od razu AV + odpowiednie fronty + wzmacniacz ... z lekko większym budżetem;
ile musi być większy nie wiem... 6 tys. zł by miało jakiś większy sens?
chodzi o to, żeby ta opcja była istotnie lepsza od wersji a, w stosunku do dodatkowych
nakładów;

Jeśli możecie coś podpowiedzieć coś konkretnego do tych kierunków, ewentualnie
zmodyfikować je - jeśli są niewłaściwe przy tych potrzebach, pomieszczeniu i budżetach.
W szczególności jeśli chodzi o dobór kolumn do takiego pomieszczenia i układu,
bo to chyba trochę mało korzystna sytuacja dla dźwięku.