Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam!

Planuję zakupic zestaw stereo, wzmacniacz Harman / Kardon HK6500 i podpiąć go pod 2 kolumny JBL XTI 60, i jeden głośnik sterujący JBL XTI 10, bądź pod dwa monitory XTI 10.

Jestem kompletnie zielony w tym temacie, i moje pytanie brzmi: czy uda mi się podpiąć ten wzmacniacz do TV, i czy wszytko będzie działało w najwyższej jakości.
Czy może kupić inny wzmacniacz? Mam pod tv podłączone jeszcze ps4.
Tv to: samsung UE40H64

http://imgur.com/pigDIHI
Napisano
A co to ma być "głośnik sterujący XTi 10" i po co ma być podłączony???

Prawidłowo napisałeś "2 monitory XTI 10".
Pod wzmacniacz możesz podłączyć podłogowe XTI 60 jako para A, oraz jak chcesz to pod zaciski B- monitory i rozstawić je w inny sposób lub w innym pokoju (ale nie zrobisz z tego kwadro w jednym pomieszczeniu) i wybierać które mają grać.

Pozdrawiam
Napisano
Przepraszam, naprawdę nie znam się na tym, czyli nie mogę podłączyć pod ten wzmacniacz 2 podłogowych i 2 monitorów? żeby grały wszystkie 4?
A może jakiś inny wzmacniacz? pod te głośniki.

i co z tym podłączeniem do TV, czy normalnie przez ''czincze'' pójdzie w pełnej jakości, czy potrzebuję inny kabel?
Napisano
Zdaje się, że rzeczywiście nie rozumiesz o co chodzi.
Stereo (bo w takim dziale napisałeś), to słuchanie muzyki (może być i ścieżki dźwiękowej z filmu, gry itp.) ale na dwóch kolumnach.
Ponieważ one dobrze odwzorują scenę stereo. Jak chcesz poczytaj o podstawach. Naprawdę warto to wiedzieć:
http://www.rms.pl/akustyka/akustyka-pomieszczen
http://www.hifi.pl/porady/ustawienie-podstawy.php

Cztery kolumny grające naraz nie dość, że zrobią bałagan w scenie stereo, w odwzorowaniu instrumentów, precyzji przekazu, to jeszcze znacznie obciążą wzamacniacz, który w sumie zagra gorzej, choć spodziewałeś się, że będzie lepiej.

Kilka kolumn używa się w kinie domowym i do tego potrzebny jest amplituner do kina domowego z 5.1 lub 7.1 (7.2) kanałami.