Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Wyścig ciekawy i zaskakujący aż do samego końca. To teraz już więcej kierowców ma po 2 wygrane w Meksyku - dołączył do nich Hamilton.

Jak Ferrari udało się stracić zwycięstwo w tym wyścigu??? Chyba ktoś u "czerwonych"  musi solidnie popracować nad zmianami kół...

Ciekawe jak sędziowie ocenią kontakt Kwiata z Hulkenbergiem na ostatnim okrążeniu...

Oraz w jaki sposób Williams uszkodził oponę u Roberta, że musiał zjechać na dodatkową wymianę kół i na konic wyścigu stracił pozycję na rzecz Russela? No dobra - żartowałem... może 😞 ale chyba nie

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bądź tu mądry - kto robi gorszą robotę: stratedzy u Ferrari czy u Williamsa?
Ale Ferrari przynajmniej jeździ...
A u Williamsa przynajmniej mechanicy dają radę.

Pozdrawiam
PS. No ... - tego już nie da się skomentować. To ten ... !#! "zespół" wezwał Roberta na zmianę opon bo wykryli, że coś jest nie tak. Zaś Robert nic nie czuł, by z oponą coś się stało. Każdy może sobie dopowiedzieć, co się dzieje w Williamsie i jak "sprawiedliwie" i "mądrze" zarządzają tą "stajnią".
To już nie jest żenada - to po prostu cholerny, do chrzanu zarządzany "zespół" 👿 w którym dobry kierowca nie może być lepszy od młokosa z poparciem  !  W normalnej stajni są konie - a tutaj  są po prostu funkcyjne osły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypowiedzi po wyścigu - Robert powiedział Mikołajowi Sokołowi, że powietrze wolno schodziło (czyżby nie powiedział szczerze, jak było?). Jakoś w redakcji Eleven Sport nie uwierzono Robertowi... Ja też w to nie wierzę 😞
A na początku wyścigu silnik nie miał pełnej mocy.
W dodatku pierwszy pitstop był bardzo wolny i trwał 2-3 sekundy za wolno. Stąd na 24 okrążeniu Robert po wyjeździe znalazł się za Georgem, a potem była okazja do walki dwóch ciężarówek.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby to, że Robert jest nie tylko świetnym kierowcą (szkoda, że obecnie tylko "ciężarówki") ale i dobrym dyplomatą i potrafi trzymać nerwy na wodzy.
Ale to już wiemy od dawna - a jego umiejętności pokerzysty przydają się również w wywiadach.

Ale faktycznie, można się wkurzyć na to, jak jest traktowany (kiedyś przez zespół niemiecki, który nie chciał powalczyć o mistrzostwo i poprzestał na 1 zwycięstwie, a teraz przez klan W., któremu "nie chce się chcieć" i który nie chce umożliwić kierowcy wykorzystania 100% możliwości pojazdu "formuło1-podobnego").

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnieliście już jak nie tak dawno temu kazali mu od razu zjechać by zmienić opony i po chwili znów ;) Inaczej Dżordż by go nie wyprzedził , wczoraj była podobna zagrywka.

Widać ,że Robert jest lepszym kierowcom , nawet kiedy mu robią pod górę - szkoda ,że inne teamy tego nie chcą dostrzec

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert jest pełne pro. Zrozumienie działania maszyny i jej interakcja z człowiekiem, oponami, granice przyczepności itd... jest naprawdę perełka wśród nowej generacji komputerowo/smartfonowej. Ostatnio oglądałem konferencje Acronisa gdzie wyczytywał dziesiąte sekundy z wykresów telemetrii. Poziom wniosków i rozkmina okrążeń itd. Imponuje, spojrzał na wykres i po chwili podał jaki to tor! 
Teraz nawet nie maskuje rozczarowania, żartuje sobie że jak się wyśpi dobrze to jedzie szybko jak źle to jedzie 1,5 s wolniej od Jurka 🤣 a wszystko to pokazuje jak działa zespół. 

Jeszcze uważam ze w ostatnim wyścigu ktoś z mechaników się postawił i postanowił przygotować właściwy samochód pomimo jakiś zespołowych spraw. Mechanicy zwyczajnie lubią Roberta bo jest dla nich partnerem czego nie do końca można powiedzieć o Jerzym. Wydaje mi się że ktoś poszedł po rozum do głowy i stwierdził ze zabieranie narzędzia w warunkach tak małej przyczepności aerodynamicznej gdzie pozostaje tylko ta mechaniczna nie jest bezpieczne i trzeba coś z tym zrobić 😏

Ale reasumując kierownictwo zespołu to szmaciarze mający tylko cele biznesowe, nie sportowe - takie moje skromne zdanie

 

Edytowano przez Inferno
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtorkowy wieczór świat obiegła informacja, jakoby Robert Kubica miał rozmawiać z Alfą Romeo o współpracy w sezonie 2020  -- źródło WP.

Ciekawe czy wiedzą że Alfa z tego co wiem, jedzie na paliwie Shell, gdzie ty miejsce dla Orlen`u? bo ja widzę konflikt, czyli kolejna plota.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

We wtorkowy wieczór świat obiegła informacja, jakoby Robert Kubica miał rozmawiać z Alfą Romeo o współpracy w sezonie 2020  -- źródło WP.

Ciekawe czy wiedzą że Alfa z tego co wiem, jedzie na paliwie Shell, gdzie ty miejsce dla Orlen`u? bo ja widzę konflikt, czyli kolejna plota.

Już na interii o tym pisali ,że właśnie lipa bo Shell.

Ale jak spojrzysz w stare wpisy to zauważysz mój post o tym iż Kubica najlepiej by wyglądał w Alfie , np. z Kimim w parze. Jako rezerwowy w Alfie miałby także możliwość startów w touringach alfą , albo gt ferrari 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby uśmiercili (pewnie na parę lat) alfe czy maseratti to byłaby mega żenada. Vw także dopłaca do bugatti , ale jest coś takiego jak prestiż. O ile z AR rozumiem to jednak Maseratti nie bardzo.

Inna sprawa AR giulia to samochód wyższej klasy (coś jak bmw 5 , merc e-klas) chociaż poza top wersją wyglądają te wozy jak gów**. Niestety włosi słabo z myśleniem mają , wystarczyłoby zrobić coś jak pakiety M w BMW czy S w AUDI , i już by Alfy schodziły. Zresztą niby mieli QV , tylko mało kto to brał (cena?).

Jeśli Alfa mało dochodowa to co powiedzieć o Lancii , w dawnych czasach fiat , alfa , lancia miały zupełnie inne pozycjonowanie , fiat dla ludzi , alfa sportowe zacięcie (stąd wielowahacze do lepszego prowadzenia) , lancia luksus - jakieś 15 lat temu się w tym pogubili.

Jak FCA się połączy z PSA to powstanie mega kupa. Teraz już ciężko niektóre samochody poznać , zboku , tyłu wyglądają podobnie ...

Wracając do F1 , nie wiem czy nadal będzie Alfa , ale może jakby powrócili do nazwy Sauber to Roberta na drugiego kierowcę a Giovanipaziowatego się pozbyć :D  W dawnych czasach Sauber był średniakiem , natomiast praca rozwojowa Roberta wzniosła ich na podia , mam nadzieję iż o tym pamiętają

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

...chyba reporterzy częściej cytują Kubice niż szefową W.

Bogdan,
Ale chyba nie miałeś na myśli angielskich reporterów - oni są ślepo wpatrzeni w genialnego Georga i trochę mniej ślepo w trochę mniej genialną "WCale szefową".

Ciekawostka na torze Austin - "Przed zbliżającym się GP USA w Austin odbyła się konferencja, na której pokazano nowe modele bolidów. Samochody były tworzone na podstawie szczegółowych badań i analiz na torze, jak i poza nim. FIA oraz Formuła 1 potwierdziły w jakim kierunku będzie zmierzać rywalizacja w F1, publikując nowe przepisy, które będą obowiązywały od 2021 roku." Ile to już razy obiecywano, że planowane zmiany mają uatrakcyjnić wyścigi i ułatwić wyprzedzanie 😞

Williams również pokazał swój projekt - ciekawe czy wiedzą, że wygląd to za mało: bo bolid musi jeszcze mieć dobre osiągi i dobrze się prowadzić, a zespół powinien być dobrze zarządzany i mieć fachowy personel.

https://sport.onet.pl/formula-1/nowy-wyglad-bolidow-formuly-1-od-2021-roku-zdjecia/bmkb1c1

Pozdrawiam
PS. Jeszcze jakieś 45 godzi do kwalifikacji (22) i 69 godzin (niedziela 20.10) do wyścigu 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Dokładnie.

Moim zdaniem, jeśli Robero będzie  w rezerwie, to może być przetasowanie w środku sezonu 2020, bo nie liczę, że  Francuz przestanie psuć auto.

Czyli obstawiasz manewr a'la Jacques Villeneuve ? :D 

Ja tam nadal bym chciał by go wzięli do ex Alfy na drugiego kierownika

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to obojętnie do którego zespołu wezmą Roberta to będzie lepiej, bo zabraknie tam WC - wybaczcie zmienioną kolejność, ale ten skrót idealnie pasuje do pani CW :-) i po prostu sam ciśnie się na usta/na palce na klawiaturze.  A co mi tam-mam ją w tym samym miejscu gdzie ona ma Roberta i interes (w sensie "dobro") zespołu!

Zaś do do Gruzowika-piękne teksty Mikołaja Sokoła w trakcie P2 (być może nie cytuję dokładnie w 100%, ale sens wypowiedzi oddałem):

- "o, Grosjean bez przedniego skrzydła. Dość częsty widok trzeba przyznać." 

- "Magnussen miał jechać z zupełnie nowym skrzydłem, Grosjean z dotychczasowym rozwiązaniem i zespół miał zbierać i porównywać dane. Zbierać będzie można-z jednego samochodu, ale porównywać już się nie da". (Akurat było odwrotnie- nowe skrzydło było u Gruzowika... z tym, że tylko przez chwilę/do czasu/do bariery widzianej z bliska).

-"na ten weekend zjawił się na torze Toni Stewart, trzykrotny mistrz NASCAR i Magnussen oraz Grosjean mieli tutaj możliwość trochę pojeździć jego samochodem w ramach przygotowań do weekendu. Na szczęście go nie rozbili-więc to tyle plusów z całej tej sytuacji."

Oraz sam RG "Ze mną w porządku, ale z samochodem już nie".

Zaś z innych spostrzeżeń (tym razem moich): tor w Texasie tak się ma do innych torów F1 (chodzi o NIE-równość nawierzchni) jak team i pojazd Williamsa do pozostałych zespołów F1. Ale przynajmniej dzięki temu jakie wspaniałe widoki (zdjęcia i ujęcia filmowe) mamy na tym torze (podskakujące bolidy i snopy iskier). Współczuję kierowcom, bo nieźle ich wytrzęsie...

Pozdrawiam

PS. Pięknie by było by wreszcie ktoś pomyślał i "zgarnął" Roberta do wyścigów w 2020 roku, a nie tylko do testów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...