Darek Piętka Napisano 16 lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 lipca 2020 (edytowany) Witam po raz pierwszy, zgłaszam się z problemem z którym serwis sklep oraz ja z kolegami informatykami - nie dajemy rady. Zestaw amplituner Yamaha 685 + 2 x B&W 606 + tylne Yamaha musiccast 20 bezprzewodowe.. Choroba jest taka: w tylnych głośnikach przy odtwarzaniu surround dźwięk notuje przerwy , przycięcia liczone w ułamkach sekund (często odbierane przez ucho jako trzask), ale czasem nawet parosekundowe zaniki. Objawy nasilają się gdy człowiek porusza się na linii pomiędzy głośnikiem a amplitunerem, im bliżej głośnika tym gorzej. Pomiedzy głośnikami a ampli odległość 4-4,5 m bez żadnych przeszkód fizycznych. Pomiędzy routerem a głośnikami żadnych przeszkód, odległość 1,5 i 2,5 m PROBLEM NIE WYSTĘPUJE W SURROUND TYLKO WTEDY, gdy wszystko jest połączone kablami. Zarówno połączenie ampli z routerem jak i obu tylnych głośników po kablu ethernetowym, po odpowiedniej konfiguracji w musiccast pojawia się komunikat że zanotowano połączenie kablowe, w związku z czym zestawiana jest transmisja speed boost. Wtedy tył gra ok. Ale wystarczy choć jeden z trzech kabli , obojętnie który, zastąpić połączeniem WIFI - od razu choroba wraca. PROBLEM NIE WYSTĘPUJE gdy te tylne głośniki odłączymy od surround i zrobimy z nich zwykłą parę stereo, albo gdy każdy z nich odtwarza mono pojedynczo. Oczywiście w takich układach nie odtwarzają one dźwięku z amplitunera tylko ze źródeł sieciowych via router. Podjęte próby leczenia: - przetestowano na 3 różnych routerach\: 2 różne Mikrotiki + TPlink Archer najnowszej generacji - przenoszono głośniki w inne miejsca o metr - dwa od pierwotnej lokalizacji - zmieniano ustawienia musiccast / ampli w zakresie poprawy transmisji - zmieniano kanały WIFI i zakresy 2,4 - 5. Na 5 nie mamy żadnego "towarzystwa", na 2,4 wybrano kanał, na którym nikt w okolicy nie nadawał - sąsiedzi za ścianami nie mają żadnych urządzeń, które mogłyby generować zakłócenia - zamieniano głośniki miejscami prawy->lewy - wymieniono w sklepie jeden z głośników - w serwisie wymieniono moduł WIFI w amplitunerze Wszystko bezskutecznie. MAM JESZCZE DWA POMYSŁY: - WYPOŻYCZYĆ ZE SKLEPU (CHWILOWO MAJĄ BRAK) TAKI SAM AMPLITUNER I PRZETESTOWAĆ W DOMU - MOŻE W MOIM JEST WADA , ALE INNA NIŻ NIESPRAWNY MODUŁ WIFI - POSZUKAĆ NA SIECI SPRAWNIEJSZYCH ANTEN DO AMPLITUNERA Jak to nic nie da to...ręce opadają. Czy któś może pomóc? Pozdrawiam Darek Edytowano 16 lipca 2020 przez Darek Piętka uzupełnienie Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek F Napisano 15 listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 listopada 2021 Mam ten sam problem co Ty. Testowalem juz wszystko i nic nie pomoglo. Amplituner yamaha rx-v485. Wg mnie jest jakis konflikt na linii glosniki amplituner, prawdopodobnie jest to wina oprogramowania. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek F Napisano 16 listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 listopada 2021 (edytowany) Poszperałem trochę w Internecie i powodem mogą być też zakłócenia sieci wi-fi. Zbyt duża ilość sieci w jednym miejscu, chyba nie do przeskoczenia poza podpięciem po kablu. Zmieniłem też sieć z 5 na 2,4 i działa lepiej. Edytowano 16 listopada 2021 przez Marek F dopisanie tekstu Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 16 listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 listopada 2021 Masz bezpłatna apkę na telefon wiFi Analizyer. zobacz ile i gdzie masz nasiane WiFi. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek F Napisano 16 listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 listopada 2021 W moim przypadku kanał WiFi był zajęty tylko przez moją sieć. Znalazłem rozwiązanie, zajęło mi to ponad rok ale w końcu się udało. Darek Piętka dzięki za inspiracje. Tak jak przypuszczałem jest to wina oprogramowania, choć na necie teorii na ten temat jest wiele, większość opiera się o zapchaną sieć lub ustawienia sieci Wi-Fi jak sugeruje błędnie support Yamahy. Jak podepniemy wszystko na kablach, głośniki i amplituner to problemu nie ma. W moim przypadku wystarczyło tak zrobić, a później tylko zmienić w ustawieniach amplituner i głośników na wi-fi i odpiąć kabelki i wszystko działa dobrze. Widocznie jest jakiś błąd w oprogramowaniu i amplituner wysyła jakieś pakiety kontrolne do głośników, które zagłuszają transmisje. Po kolei jak to zrobić. 1. Głośniki są rozparowane, każdy jest widoczny w MusicCascie jako osobny. Podłączacie wszystko na kablach (skrętce). 2. W ustawieniach poszczególnego głośnika i amplitunera zmieniacie z Wireless wi-fi na Wired. Można wejść do ustawień poprzez IP poszczególnego urządzenia (musicie znać to IP, można to sprawdzić np. w MusicCascie) 3. Następnie wyłączacie amplituner i głośniki. 4. Włączacie amplituner i głośniki. W informacjach w MusicCascie poszczególnych urządzeń powinniście widzieć Połączenie Wired. Teraz parujecie głośniki w surround. Teraz powinno wszystko grać bez zakłóceń, na głośnikach nie powinna się palić lampka wi-fi, bo macie podłączone wszystko po kablu. 5. Następnie w poszczególnych głośnikach i amplitunerze zmieniacie z Wired na Wireless wi-fi. Analogicznie jak wcześniej wchodzicie po IP do ustawień. 6. Teraz odłączacie kable i nadal wszystko powinno grać bez problemów i zakłóceń. Ważne uwagi: Wszystko powinno grać ok dopóki nie rozparujecie głośników surround. Sparowane były po kablu i aplikacja domyślnie nie sprawdza czy jest łączność zachowana. Wyłączenia prądu też nie powinno zmienić ustawień, problemem będzie jak głośniki się same rozparują co już mi się wcześniej zdarzało, wtedy cała operacja od nowa i parowanie po kablu. Ważne żeby nie przeoczyć żadnego punktu po drodze. Bo np. jak nie wyłączycie urządzeń po podpięciu na kablu przed sparowaniem to błąd może nadal występować, pomimo że będą podpięte na kablu. Rzeczy które ja mam ustawiona ale chyba nie powinny wpływać na to czy działa wszystko dobrze: - mam ustawione stałe IP (na głośnikach i amplitunerze) - kontrola połączenia - zwiększenie prędkości (na głośnikach i amplitunerze) - opóźnienie dźwięku - zbalansowany - opcje DFS - włączone Oprogramowanie aktualne na czas pisania posta 16-11-2021 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek F Napisano 22 listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 listopada 2021 Niestety po tygodniu zaczęło znowu lekko przerywać. Podpiąłem na kablach, szkoda nerwów. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.