Skocz do zawartości

Kolumny do domowego stereo HECO vs Tannoy


Karol Zaguła

Recommended Posts

Witam, na wstępie dodam ze jestem początkującym a właściwie raczkującym słuchaczem. 

Chciałem zbudować swój pierwszy , dobrej jakości zestaw (Dobrej kwestia dyskusyjna, ja wiem. Możliwie najlepszej jakości dźwięku w danym budżecie ).

Na całość (wzmacniacz+kolumny+DAC+przewody+etc.) chce przeznaczyć 1000-1200 zł, wiem że to bardzo mały budżet.Dlatego kolumny i wzmacniacz chce kupić z drugiej ręki. Wzmacniacz prawdopodobnie będę miał od znajomego(pewne ze wszystko w stanie bdb, a piec nie był nadwyrężany)  z Denon-a , jeśli się okaż ze jednak nie kupie od niego to będę sam  szukał coś używanego z Denon-a.

DAC-a potrzebuje bo na razie nie mam dobrego odtwarzacza CD ( plan na przyszłość , brak miejsca w obecnym budżecie) , wiec głównym źródłem  będzie PC.

Kolumny będą w 95% wykorzystywane oczywiście do odsłuchów ale skoro będą spięte z komputerem to czasami też do oglądania filmów.Zestaw będzie do odsłuchu wielu gatunków(ale głownie poezja śpiewana , stary ROCK ), chciał bym osiągnąć miękkie ciepłe brzmienie z wyważonym basem. 

Pomieszczenie w którym zestaw będzie stał to około 12-13 m2.

Znalazłem dwa zestawy kolumn w dobrej cenie lecz niestety nie znalazłem wielu opinii w sieci na ich temat jak również nie mam możliwości odsłuchu tych kolumn, wiec moje pytanie , które kolumny będą  lepszym wyborem w mojej sytuacji?

Poza tymi kolumnami które znalazłem wahałem się jeszcze nad monitorami aktywnymi M-Audio BX5 D3 ( nowe 850 zł więc śmiało w budżecie ), ale nie jestem przekonany czy będzie to rozwiązanie optymalne dal mnie , zwłaszcza ze ze względu na mało miejsca w pomieszczeniu lepszym rozwiązaniem będzie wąska a wysoka kolumna podłogowa niż szeroki a niski monitor.

Jeśli ktoś z forum może mi polecić konkretny model wzmacniacza do kolumn to będę wdzięczy ( nie koniecznie DENON).

 

Kolumny nad którymi się zastanawiam :

1. TANNOY MERCURY F3-535pln+koszt wysyłki.