Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam. Mam problem z jakością odtwarzania Spotify na odtwarzaczu sieciowym, szczególnie przy połączeniu komputer PC - ruter - odtwarzacz. Niestety na mojej wiosce nie ma jeszcze szerokopasmowego netu i cały czas korzystam z mobilnego (T). Objawy - rwany dźwięk, można powiedzieć, że hamuje bez ostrzeżenia, raz gra lewy, raz prawy kanał, raz ciszej, raz głośniej, zdarzają się jakieś trzaski itp. Sam ruter to badziewie H zakupione z kartami SIM, oczywiście karta w ruterze. Do rutera podłączony jest PC i na tej linii nigdy nie miałem problemów z internetem i dodam, że Spotify śmiga bez zająknięcia. Do rutera podłączyłem też odtwarzacz Pioneer N70A, który gra kiedy pracuję. Głównie stacje radiowe, które grają perfekcyjnie. Na linii PC - odtwarzacz (USB A-B) też nie ma problemów. Problem pojawia się wyłącznie podczas odtwarzania Spotify z PC na N70 przez ruter. Proszę o pomoc, jeżeli w ogóle da się coś z tym zrobić. Na wstępie napisałem "szczególnie przy połączeniu komputer PC - ruter - odtwarzacz". Kiedy odpalę Spotify na telefonie i rzucę na N70, problem niemal znika (choć bywa, że też tnie). Telefon na wi-fi, ten sam ruter.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Opis jest trochę niejasny - jak zrozumiałem korzystasz ze Spotify Connect. Czyli telefon lub PC działa jako pilot, a Pioneer sam sobie ściąga co potrzeba ze Spotify. Można to sprawdzić naciskając w czasie odtwarzania ikonkę "Podłącz do urządzenia" - taki obrazek jakby komputera. Przy takiej konfiguracji, przynajmniej u mnie, Spotify ściąga z najwyższą jakością czyli 320 kbps przy koncie Premium (160 kbps Free)..

Aby sprawdzić, czy to połączenie ze Spotify jest wąskim gardłem podłącz Pioneera przez USB jako DAC. Na PC w Spotify w "Podłącz do urządzenia" wybierz ten DAC i wtedy możesz zmieniać jakość odtwarzania. Klikając w nazwę użytkownika w "Ustawieniach" jest opcja "Jakość muzyki": bardzo wysoka - 320, wysoka - 160, normalna - 96  i niska 24 kbps.

Jeżeli przy gorszej jakości nie będzie problemów to znaczy, że łącze internetowe jest za wolne. Jeżeli przy najwyższej też będzie OK to znaczy, że coś jest nie tak z WiFi.

Edytowano przez klimkr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Telefon lub PC jest pilotem. W aplikacji w telefonie lub na PC wciskam "podłącz do urządzenia" i wybieram N70A. Spotify premium. Rozumiem, że można ze Spotify przesyłać muzykę po kablu USB na linii PC - Pioneer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - spróbuj podłączyć się przez wejście USB DAC (te kwadratowe) i sprawdzić, czy występują błędy przy różnej jakości Spotify.

A z Pioneerem łączysz się przez WiFi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Połączyłem się z odtwarzaczem kablem USB A-B, czyli uruchomiłem Pioneera jako DAC. Włączyłem Spotify i wybrałem Pioneera "podłącz do urządzenia". Problem w tym, że N70A obsługuje Spotify "fabrycznie" i przełącza się automatycznie z DACa na Spotify. Nie mam modułu Wi-Fi w odtwarzaczu, jestem podłączony po kablu z rutera. Czyli ścieżka wygląda tak - Spotify na PC (jako pilot) wpięty do rutera i kolejny kabel z rutera na N70A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze listę urządzeń dostępnych w Spotify. Odłącz kabel USB i sprawdź listę urządzeń w Spotify - powinien być Pioneer ten od Spotify Connect. Po podłączeniu kabla USB na liście powinno pojawić się kolejne urządzenie - to będzie właśnie ten DAC i trzeba go wybrać.

Jeżeli dodatkowe urządzenie się nie pojawia to znaczy, że trzeba dograć sterowniki. Jeżeli sterownik jest i po wybraniu DAC Pioneer przełącza się na Spotify Connect (jakoś mi się nie chce wierzyć, że tak robi...) to spróbuj odłączyć kabel Ethernet od Pioneera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może nie ma sterowników. Po podłączeniu Pioneera sprawdź w menedżerze urządzeń czy są urządzenia ze znakiem zapytania. Jeśli tak to odłącz Pioneera i pobierz sterowniki np. z japońskiej strony https://jp.pioneer-audiovisual.com/support/av_pc/compo/usb_dac/n-70a_n-50a/download/data/Pioneer_N-70A_N-50A_WinDriver_v207.zip. Po rozpakowaniu trzeba uruchomić setup i zrestartować komputer. Po podłączeniu Pioneera przez USB powinien pojawić się DAC.

Czy DAC jest widoczny można przetestować np. Tidalem - przy wyborze urządzenia powinien być DAC Pioneer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się. Muszę posypać głowę popiołem, bo zupełnie zapomniałem o jednej z funkcji, którą ma N70A. Pomimo, że czytałem instrukcję to gdzieś mi to umknęło ale w końcu nie używa się jej "na co dzień". To jest tzw. funkcja Lock Range Adjust, czyli zakres blokady DAC od poziomu 1 do 7. Fabrycznie ustawiona jest na 7, więc musiałem coś wcisnąć na pilocie i przestawiłem na wąskie gardło na 1 poziomie. Dziękuję za pomoc i soorki za zamieszanie :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...