Skocz do zawartości

Regulacja tonów oraz głośności?


lysy

Recommended Posts

Chciałbym w temacie poruszyć kwestię regulacji tonów, czyli basu i sopranu oraz głośności. Właściwie to zastawia mnie, czy używacie ich (o ile je macie we wzmacniaczu) lub też wychodzicie z założenia, że wcale nie są Wam potrzebne? Pytam, ponieważ spotkałem się z wieloma opiniami, iż system ma grać bez żadnej ingerencji w tony.

Dodatkowo zastanawia mnie, jaką wolicie regulację głośności analogową lub cyfrową? Kiedyś byłem zwolennikiem pierwszej, a obecnie korzystam z drugiej opcji i bardzo mi się to podoba, że można precyzyjnie ustawić głośność. Jedynego czego mi brakuje to, iż pokrętło stoi w miejscu, a właściwie to nie ma żadnego oporu w prawo i w lewo.

Edytowano przez lysyrafal
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lysyrafal napisał:

Właściwie to zastawia mnie, czy używacie ich (o ile je macie we wzmacniaczu) lub też wychodzicie z założenia, że wcale nie są Wam potrzebne?

Używałem ich w każdym wzmacniaczu który miał taką opcję, ale te które miały możliwość wyłączenia ich z toru grały lepiej bez tych potencjometrów. (na pewno tak miał marantz pm6006) w trybie direct grał czyściej niż gdy wszystkie potencjometry były na 0. 

Korekta niskie/wysokie w Chromecast Audio (cyfrowa) jest z kolei bezstratna jakościowo, co spowodowalo moje zainteresowanie DSP. Aktualnie koryguje tylko dudnienia na basie (mody pokoju) więc dodatkowa korekta nie jest mi potrzebna. 

3 godziny temu, lysyrafal napisał:

Dodatkowo zastanawia mnie, jaką wolicie regulację głośności analogową lub cyfrową?

Zdecydowanie cyfrowa - używam Rme Adi jako pre i jest dużo lepiej z Cyrusem 8.2 jako końcówką, niż gdy gra jako Integra. ADI ma wlasciwie regulacje analogowo cyfrowa bo wykorzystuje 4 różne napiecia w trakcie zmiany poziomu głośności (pstryka przekaźnik) Ale Toppingi D90 i E30 z prostsza cyfrową regulacją też lepiej grały jako pre. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Yamaszcze , w 90 % czasu grania pokrętła są ustawione na 0, i tym samym wzmacnicz gra w trybie Pure Direct. Sporadycznie, własnie gdzieś przez 10 % czasu grania, przy niektórych starszych nagraniach pokrętła obracam w prawo i zwiększam bas i tony wysokie.

Co do regulacji głosności, to mój streamer jest takze przedwzmacniaczem i można korzystać z regulacji głośności poprzez niego, ale ja tego nie stosuję. Streamer gra tylko jako źródło , a nie jako przedwzmacniacz , a głośnośc reguluję "po Bożemu" gałką na wzmacniaczu lub gałką poprzez pilota.

Edytowano przez terracan1929
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja praktycznie cały czas korzystam z pilota do regulacji głośności. Tony obecnie mogę też regulować z pilota, ponieważ wcześniej tylko na wzmacniaczu. Regulacji tonów używałem kiedyś zdecydowanie częściej, a teraz nawet sam wzmacniacz załącza się w ustawieniu neutralnym. Oczywiście mogę to zmienić po każdym załączeniu lub ustawić na stałe, do każdego źródła indywidualnie.

Edytowano przez lysyrafal
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając NAD-a z AE Evo One w zasadzie na stałe grałem ze wzmocnionymi wysokimi i (troszkę) niskimi tonami. Sporadycznie włączałem tone defeat. 

Przy Rotelu sprawa wygląda inaczej: gdy gram z Focal Aria, to bez korekcji, a gdy z Fyne Audio, to podbijam wysokie (+3 w 10-cio stopniowej skali), żeby zrównoważyć bas. Inna sprawa, że prawie każda płyta jest nagrana inaczej, co czasem mnie wkurza ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...