Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Chciałbym w temacie poruszyć kwestię regulacji tonów, czyli basu i sopranu oraz głośności. Właściwie to zastawia mnie, czy używacie ich (o ile je macie we wzmacniaczu) lub też wychodzicie z założenia, że wcale nie są Wam potrzebne? Pytam, ponieważ spotkałem się z wieloma opiniami, iż system ma grać bez żadnej ingerencji w tony.

Dodatkowo zastanawia mnie, jaką wolicie regulację głośności analogową lub cyfrową? Kiedyś byłem zwolennikiem pierwszej, a obecnie korzystam z drugiej opcji i bardzo mi się to podoba, że można precyzyjnie ustawić głośność. Jedynego czego mi brakuje to, iż pokrętło stoi w miejscu, a właściwie to nie ma żadnego oporu w prawo i w lewo.

Edytowano przez lysyrafal
Napisano
3 godziny temu, lysyrafal napisał:

Właściwie to zastawia mnie, czy używacie ich (o ile je macie we wzmacniaczu) lub też wychodzicie z założenia, że wcale nie są Wam potrzebne?

Używałem ich w każdym wzmacniaczu który miał taką opcję, ale te które miały możliwość wyłączenia ich z toru grały lepiej bez tych potencjometrów. (na pewno tak miał marantz pm6006) w trybie direct grał czyściej niż gdy wszystkie potencjometry były na 0. 

Korekta niskie/wysokie w Chromecast Audio (cyfrowa) jest z kolei bezstratna jakościowo, co spowodowalo moje zainteresowanie DSP. Aktualnie koryguje tylko dudnienia na basie (mody pokoju) więc dodatkowa korekta nie jest mi potrzebna. 

3 godziny temu, lysyrafal napisał:

Dodatkowo zastanawia mnie, jaką wolicie regulację głośności analogową lub cyfrową?

Zdecydowanie cyfrowa - używam Rme Adi jako pre i jest dużo lepiej z Cyrusem 8.2 jako końcówką, niż gdy gra jako Integra. ADI ma wlasciwie regulacje analogowo cyfrowa bo wykorzystuje 4 różne napiecia w trakcie zmiany poziomu głośności (pstryka przekaźnik) Ale Toppingi D90 i E30 z prostsza cyfrową regulacją też lepiej grały jako pre. 

Napisano (edytowany)

W mojej Yamaszcze , w 90 % czasu grania pokrętła są ustawione na 0, i tym samym wzmacnicz gra w trybie Pure Direct. Sporadycznie, własnie gdzieś przez 10 % czasu grania, przy niektórych starszych nagraniach pokrętła obracam w prawo i zwiększam bas i tony wysokie.

Co do regulacji głosności, to mój streamer jest takze przedwzmacniaczem i można korzystać z regulacji głośności poprzez niego, ale ja tego nie stosuję. Streamer gra tylko jako źródło , a nie jako przedwzmacniacz , a głośnośc reguluję "po Bożemu" gałką na wzmacniaczu lub gałką poprzez pilota.

Edytowano przez terracan1929
Napisano (edytowany)

Ja praktycznie cały czas korzystam z pilota do regulacji głośności. Tony obecnie mogę też regulować z pilota, ponieważ wcześniej tylko na wzmacniaczu. Regulacji tonów używałem kiedyś zdecydowanie częściej, a teraz nawet sam wzmacniacz załącza się w ustawieniu neutralnym. Oczywiście mogę to zmienić po każdym załączeniu lub ustawić na stałe, do każdego źródła indywidualnie.

Edytowano przez lysyrafal
Napisano

Mając NAD-a z AE Evo One w zasadzie na stałe grałem ze wzmocnionymi wysokimi i (troszkę) niskimi tonami. Sporadycznie włączałem tone defeat. 

Przy Rotelu sprawa wygląda inaczej: gdy gram z Focal Aria, to bez korekcji, a gdy z Fyne Audio, to podbijam wysokie (+3 w 10-cio stopniowej skali), żeby zrównoważyć bas. Inna sprawa, że prawie każda płyta jest nagrana inaczej, co czasem mnie wkurza ;) 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...