Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, 

generalnie piszę tutaj aby zasięgnąć porady. Pisałem też na innym forum, ale wiadomo. Im więcej opinii tym lepiej. Chcę przerobić kolumny z projektu - https://diyaudio.pl/i/15982/t85zrvqhfptdji959qrb_1382470395.jpg

Ja chcę zrobić je jako duże monitory, ale chcę zmodyfikować jej wymiary. Aktualne 36 cm głębokości wydaje mi się trochę za dużo i chciałbym uzyskać max 30 cm. Wyliczyłem litraż dla oryginalnego projektu i wychodzi:

wys: 424 (460)
szer: 174 (210)
głęb: 320 (360) 
Litraż: 23.6

Wszystkie płyty to płyty o grubości 18mm, tylko front będzie miał 22mm.

Moje obliczenia:

wys: 524 (560) - zmiana wysokości o +10 cm
szer: 174 (210)
głęb: 260 (300) - zmiana głębokość o - 6 cm
Litraż: 23.7

Pytanie mam następujące. Czy zmieni to charakterystyke kolumny jak umieszcze przetworniki dokładnie tak jak na rysunku? Nie zmienię ich położenia. Względem oryginalnego projektu dojdzie po prostu te 10 cm od dołu, prawda? Nie znam się na tym i nie wiem czy to drastycznie zmieni to jak zagra kolumna, a nie chciałbym tego zmieniać jeżeli tak by było, bo projekt do tanich nie należy (https://diyaudio.pl/forum/praktycznie/w-asne-konstrukcje-elektroakustyczne/projekty-kolumny/19501-scan-speak-d2608-91300-hds-tw-visaton-al170-projekt-by-raven1985).

Dzięki za wszelkie porady. 

 

Edytowano przez Xaoo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Jesli możesz wrzuć zdjecie przód i tył jak to wyglada obecnie 

Ps: masz gotowe juz i przerabiasz czy w fazie projektowania?

Jest to gotowy projekt (nie jestem jego autorem i właściwie to się na tym nie znam), który chce przerobić aby kolumna była płytsza (z 360mm do 300mm). Aktualnie projekt w oryginale wygląda tak (załącznik). Ja chciałbym aby kolumna miała 30 cm głębokości, bo 36 wydaje mi się za duże (a jest taki wymiar bo oryginalne to powinny być kolumny podłogowe).