Detec Napisano 28 sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 28 sierpnia 2022 Dzień dobry Mam problem z prawidłowym funkcjonowaniem dźwięku po HDMI-ARC. Amplituner dostaje tylko sygnał PCM ( zdjęcie z "Source" - TV Audio) Podobnie sprawdzany dźwięk z konsoli i dekodera Canal +, podłączonych optykiem i jest wszystko OK ( zdjęcie z "Source" - CBL/SAT ) Telewizor to LG OLED65CX3LA, aplituner Denon AVR 2400H, kabel HDMI jest certyfikowany. Spędziłem nad tym tygodnie: kombinacje połączeń, kabli, opcji na TV w sekcji ustawień dźwięku, wsparcie LG ( tu szkoda czasu ), znalezione wątki na różnych forach, niestety nie znalazłem rozwiązania tematu. Poprzedni TV ( Plazma Panasonic ) z tym samym amplitunerem - wszystko działało prawidłowo. Zamieszczam zdjęcia z ustawieniami i diagnostyką. Jeśli jeszcze jakieś ustawienie byłoby pomocne, proszę o informację. Z góry dziękuję za wsparcie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Detec Napisano 4 września 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 września 2022 Ponawiam prośbę. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklbn Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 (edytowany) Na TV masz ustawiony Atmos, a masz faktycznie podłączone głośniki górne? Na zdjęciach widzę tylko 5.1. I pytanie drugie: czy próbowałeś ustawić 'wyjście dźwięku cyfrowego' na konkretny wariant, a nie 'auto'. Edytowano 5 września 2022 przez przemeklbn Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMBe Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 (edytowany) @Detec mam u siebie aktualnie na testach LG C1 i mam dokładnie taki sam problem. Amplituner x1500h. Ni cholerę nie mogę wypuścić dźwięku przez ARC do amplitunera. Próbowałem chyba wszystkich możliwych ustawień. Edytowano 5 września 2022 przez eMBe Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz P. Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 (edytowany) Włączyłeś eArc na próbę ? Na forum tv czytałem że Lg ma problem z komunikacją arc/eArc. Ja mam C1 i Denona750 i jest Ok ale w obu urządzeniach jest eArc. Edytowano 5 września 2022 przez Łukasz P. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Detec Napisano 5 września 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 września 2022 @eMBe ja również. Nie wiem czy matematycznie wyczerpałem wszystkie kombinacje ustawień ale poddałem się. Co ciekawe: TV jest połączone z ampli przez ARC, bo sterowanie głośnością można zmieniać pilotem do telewizora. Jest problem z formatem dźwięku. @Łukasz P. włączyłem i nie widzę zmian. Pewnie gdyby ampli miał e-arc, to byłoby OK. @przemeklbn Nie mam głośników atmos. Wyłączę tę funkcję i przetestuję. Co do Twoejgo drugiego pytania to próbowałem wszystkich po kolei ale nie jestem teraz pewny czy z wyłączonym dźwiękiem atmos. Dzięki. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz P. Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 Zobaczę jak będę w domu jak u mnie jest w ustawieniach. Ale sprawdź jak kolega wyżej pisał z wyłączonym atmosem i włączonym eArc. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz P. Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 (edytowany) Jeszcze tak dla pewności: a) Wszystkie urządzenia są podłączone do amplitunera a następnie kablem do wejścia w tv hdmi arc/earc b) Sprawdz wbudowaną apk w tv (netflix,HBO …) czy jest tak samo, (przycisk tv na pilocie ampl) c) Przycisk move na pilocie jeżeli dobrze pamietam służy do zmiany ścieżki dźwięku DD/Stereo/Mono … zobacz czy coś pomogło Edytowano 5 września 2022 przez Łukasz P. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz P. Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 @Detec tam gdzie masz na drugim zdjęciu: Wyjście dźwięku cyfrowego ustaw na Pass Through i spróbuj z wl/wył earc. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMBe Napisano 6 września 2022 Udostępnij Napisano 6 września 2022 (edytowany) 13 godzin temu, Detec napisał: ja również. Nie wiem czy matematycznie wyczerpałem wszystkie kombinacje ustawień ale poddałem się. Co ciekawe: TV jest połączone z ampli przez ARC, bo sterowanie głośnością można zmieniać pilotem do telewizora. Jest problem z formatem dźwięku. Dokładnie. TV łączy się z amplitunerem ale nie przesyła w ogóle dźwięku. Z tego co wyczytałem na zagranicznym forum to LG C2 po aktualizacji najnowszej też ma taki sam problem.https://www.avforums.com/threads/lg-g2-arc-and-e-arc-not-working-after-update-of-firmware-to-03-20-40.2425895/ Edytowano 6 września 2022 przez eMBe Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMBe Napisano 6 września 2022 Udostępnij Napisano 6 września 2022 (edytowany) EDIT: Absurdalnie u mnie zadziałało przepięcie kabla HDMI w telewizorze do innego portu. Miałem w porcie numer 1 a przepiąłem do portu numer 2 😮 Teraz dźwięk jest przesyłany do amplitunera (póki co sprawdziłem Netflixa z apki w tv) i można sterować głośnością amplitunera. Edytowano 6 września 2022 przez eMBe Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Detec Napisano 6 września 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 września 2022 @eMBe: LG ma ARC na porcie HDMI nr 2, więc to nie przypadek Temat rozwiązany. Odłączyłem TV i ampli od zasilania, przedtem rozłączyłem HDMI. Na nowo podłączyłem. Ustawiłem w TV Dolby Atmos na OFF, E-arc na ON. Zadziałało. Probowałem na Netflix i HBO Max. Prawidłowo wykrywa format. Nie ma różnicy czy daję na TV wyjście dźwięku na Auto czy na Pass Through - działa na obu. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMBe Napisano 6 września 2022 Udostępnij Napisano 6 września 2022 U mnie działa bez eARC włączonego. Tobie to nie działało od początku? Robiłeś aktualizację firmware TV ostatnio? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Detec Napisano 6 września 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 września 2022 Bez eARC też działa - teraz sprawdziłem. Aktualizacji nie robiłem. Dzięki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMBe Napisano 9 września 2022 Udostępnij Napisano 9 września 2022 Ahahaaha Już wiem dlaczego u mnie na porcie numer 1 nie chciało działać ARC a na porcie 2 już tak. Bo tylko port numer 2 obsługuje eARC/ARC Zdjęcie z inernetów wzięte. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklbn Napisano 9 września 2022 Udostępnij Napisano 9 września 2022 Dnia 6.09.2022 o 10:08, Detec napisał: @eMBe: LG ma ARC na porcie HDMI nr 2, więc to nie przypadek @eMBe, Chyba Ci umknęło powyższe 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMBe Napisano 12 września 2022 Udostępnij Napisano 12 września 2022 Zdecydowanie mi to umknęło. Tak samo jak montowałem tv na ścianie :>>> Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.