Skocz do zawartości

Problem z ARC pomiędzy LG i Denon


Detec

Recommended Posts

Dzień dobry

Mam problem z prawidłowym funkcjonowaniem dźwięku po HDMI-ARC. Amplituner dostaje tylko sygnał PCM ( zdjęcie z "Source" - TV Audio)  Podobnie sprawdzany dźwięk z konsoli i dekodera Canal +, podłączonych optykiem i jest wszystko OK ( zdjęcie z "Source"  - CBL/SAT ) 

Telewizor to  LG OLED65CX3LA, aplituner Denon AVR 2400H, kabel HDMI jest certyfikowany.

Spędziłem nad tym tygodnie: kombinacje połączeń, kabli, opcji na TV w sekcji ustawień dźwięku, wsparcie LG ( tu szkoda czasu ), znalezione wątki na różnych forach, niestety nie znalazłem rozwiązania tematu. 

Poprzedni TV ( Plazma Panasonic ) z tym samym amplitunerem - wszystko działało prawidłowo.

Zamieszczam zdjęcia z ustawieniami i diagnostyką. Jeśli jeszcze jakieś ustawienie byłoby pomocne, proszę o informację.

Z góry dziękuję za wsparcie.

 

 

20220828_190857.jpg

20220828_190918.jpg

20220828_191031.jpg

20220828_191119.jpg

20220828_191153.jpg

20220828_191449.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eMBe ja również. Nie wiem czy matematycznie wyczerpałem wszystkie kombinacje ustawień ale poddałem się. Co ciekawe: TV jest połączone z ampli przez ARC, bo sterowanie głośnością można zmieniać pilotem do telewizora. Jest problem z formatem dźwięku. 

 

@Łukasz P. włączyłem i nie widzę zmian. Pewnie gdyby ampli miał e-arc, to byłoby OK.  

 

 

@przemeklbn Nie mam głośników atmos. Wyłączę tę funkcję i przetestuję. Co do Twoejgo drugiego pytania to próbowałem wszystkich po kolei ale nie jestem teraz pewny czy z wyłączonym dźwiękiem atmos.

Dzięki.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak dla pewności:

a) Wszystkie urządzenia są podłączone do amplitunera a następnie kablem do wejścia w tv hdmi arc/earc

b) Sprawdz wbudowaną apk w tv (netflix,HBO …) czy jest tak samo, (przycisk tv na pilocie ampl)

c) Przycisk move na pilocie jeżeli dobrze pamietam służy do zmiany ścieżki dźwięku DD/Stereo/Mono … zobacz czy coś pomogło 

Edytowano przez Łukasz P.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Detec napisał:

ja również. Nie wiem czy matematycznie wyczerpałem wszystkie kombinacje ustawień ale poddałem się. Co ciekawe: TV jest połączone z ampli przez ARC, bo sterowanie głośnością można zmieniać pilotem do telewizora. Jest problem z formatem dźwięku. 

Dokładnie. TV łączy się z amplitunerem ale nie przesyła w ogóle dźwięku.
Z tego co wyczytałem na zagranicznym forum to LG C2 po aktualizacji najnowszej też ma taki sam problem.

https://www.avforums.com/threads/lg-g2-arc-and-e-arc-not-working-after-update-of-firmware-to-03-20-40.2425895/

Edytowano przez eMBe
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Absurdalnie u mnie zadziałało przepięcie kabla HDMI w telewizorze do innego portu. Miałem w porcie numer 1 a przepiąłem do portu numer 2 😮
Teraz dźwięk jest przesyłany do amplitunera (póki co sprawdziłem Netflixa z apki w tv) i można sterować głośnością amplitunera.

Edytowano przez eMBe
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eMBe: LG ma ARC na porcie HDMI nr 2, więc to nie przypadek :)

Temat rozwiązany. Odłączyłem TV i ampli od zasilania, przedtem rozłączyłem HDMI. Na nowo podłączyłem. Ustawiłem

w TV Dolby Atmos na OFF, E-arc na ON.

Zadziałało. Probowałem na Netflix i HBO Max. Prawidłowo wykrywa format.

Nie ma różnicy czy daję na TV wyjście dźwięku na Auto czy na Pass Through - działa na obu.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...