Skocz do zawartości

Problem z jakością dźwięku kolumn frontowych w Dolby Atmos


Marcin Piekarz

Recommended Posts

Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemem jakości dźwięku w kolumnach frontowych. Postaram się w miarę szczegółowo opisać jakie mam ustawienia oraz jaki mam odbiór dźwięku.

Najlepiej będzie mi to wyjaśnić na przykładzie gry takiej jak Atomic Hearts lub Hogwarts Legacy. Obie gry z tego co wiem wspierają Dolby Atmos. Na konsoli Xbox Series X mam włączony system dźwięku Dolby Atmos oraz zakupioną apkę Dolby. Mój amplituner Denon AVR2400H również wspiera Dolby Atmos, posiadam też kolumny dedykowane do Atmosa w formie dostawek na kolumny frontowe (głośniki refleksyjne).

Podczas grania w wyżej wymienione gry głos z kolumn frontowych jest przytłumiony i odczuwam to najbardziej przy mowie (jak zza ściany). Podczas grania na słuchawkach z Atmosem wszystko brzmi idealnie czysto. Opisując bardziej szczegółowo: gdy postać stoi frontem do źródła głosu to mogę zbierają kolumny frontowe i jest jakościowo tragicznie, gdy ją obrócę tyłem do dźwięku i głos zbierają kolumny boczne to wszystko jest super. Wszystko to dzieje się w ustawionym na ampli Dolby Atmosie. Natomiast gdy zmienię na multi chanel stereo to jakość dźwięku z frontowych jest dobra. Zakupiłem lepsze kable i będę je w weekend montował, ale nie sądzę aby to było to, skoro na multi chanel stereo jest ok. Planuje też skonfigurować na nowo Audyssey bo obecnie jest na ustawieniach ręcznych. Kolumny frontowe mam przypisane jako małe (na obrazku duże były z trzema rzędami głośników a ja mam dwa rzędy), sub jest w trybie LFE+Main na 120Hz.

W filmach mowa głównie leci przez głośnik centralny i wydaje się czysto. Muzyka w stereo jest okropna, w multi chanel stereo świetna. Reasumując problem głównie tyczy się gier oraz muzyki. W filmach lub serialach tak jak wspomniałem problem jest mniejszy albo ja go nie zauważam. Czy jest na to jakaś rada? Coś w ustawieniach jest skopane? Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że powinno być dużo lepiej. Dodam jeszcze, że w apce Dolby na konsoli są filmy demo prezentujące moc Dolby Atmos i wydaje mi się, że przy ich odtwarzaniu wszystko jest jak być powinno. Podczas grania w remasterowanego Dead Space wszystko było pięknie.

Będę wdzięczny za pomoc i sugestie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2023 o 12:08, Marcin Piekarz napisał:

Planuje też skonfigurować na nowo Audyssey bo obecnie jest na ustawieniach ręcznych. Kolumny frontowe mam przypisane jako małe (na obrazku duże były z trzema rzędami głośników a ja mam dwa rzędy), sub jest w trybie LFE+Main na 120Hz.
 

Jak to na ręcznych? Wykonaj kalibrację, a najlepiej z aplikacji na telefon (tej za $19). Typ głośników górnych w amplitunerze masz poprawnie określony - jako 'dolby atmos enabled speaker'?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Hej ! Musze Ci powiedziec ze mam bardzo podobny zestaw, x2800h + atmos upfiring na frontach.

Polaczone przez earc.

okazuje sie ze 90% gier w ktore gram nie wspiera dolby atmos, jak juz jakas wspiera (ac origins) to jest swietnie ale inne przelaczaja sie na "dolby surround" czyli stereo upmixowane do atmos.

 

na ten moment najlepsze rozwiazanie to ustawienie 5.1 uncompressed na xbox i w ampli wlaczyc dolby surround.

"multi in + dsurr"

 

nie tak to sobie wyobrazalem, a coraz mniej gier ktore wychodzi wspiera dolby atmos. 
 

daj znac czy jakos sobie poradziles, moze tez cos zle robie :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.05.2023 o 08:49, Piotr Sonido napisał:

Bo zapewne prawdziwy Atmos wymagał nie opłacalnego w kalkulacjach miksu w studio. Stwierdzili że mozna z tego zrezygnować nie tracąc klienta.

 

Nie do konca, sporo rzeczy mozna robic w czasie rzeczywistym, bo przeciez w grach maja wszystkie wspolrzedne. Ale faktycznie zwieksza to zlozonosc.

A jak brzmi tryb direct vs stero?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2023 o 10:32, Faziu.switch napisał:

okazuje sie ze 90% gier w ktore gram nie wspiera dolby atmos, jak juz jakas wspiera (ac origins) to jest swietnie ale inne przelaczaja sie na "dolby surround" czyli stereo upmixowane do atmos.

Słyszysz dużą różnicę na minus dla upmixa?

Nie siedzę w grach już jakiś czas, ale byłem pewien, że zdecydowana większość gier wspiera Atmos. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.05.2023 o 14:13, Tenfilip napisał:

Nie do konca, sporo rzeczy mozna robic w czasie rzeczywistym, bo przeciez w grach maja wszystkie wspolrzedne. Ale faktycznie zwieksza to zlozonosc.

A jak brzmi tryb direct vs stero?

W grach? Przecież tam nie masz dzwieku na żywo tylko właśnie jest miks pełną parą.

Chyba że od razu algorytm dodający ściezkę ale to obstawiał że finalnie by słabo wychodziło.

Dnia 3.05.2023 o 14:13, Tenfilip napisał:

A jak brzmi tryb direct vs stero?

ale o co pytasz?

Dnia 5.05.2023 o 15:25, Gumowe Ucho napisał:

Dużo mąci Dynamic EQ i inne ulepszacze w grach. Mam tylko 5.1 ale CHOLERNIE podbijał mi surroundy. Do gier teraz wyłączam Dynamic EQ, Audyssey->Flat, i jest równiutko, to co za mną w grze równie głośne jak się odwrócę.

No to prada że niekiedy te ulepszacze tak działają.

Oparte są na algorytmie.

Więc wynik "podbicia" będzie stały.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...