DługiMarek Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Cześć! Jako nowy na forum witam wszystkich.Potrzebuję pomocy w temacie radia ineternetowego.Przekopałem zasoby netu i nie mogę znaleźć podobnego przypadku.Więc-do brzegu. Stałem się posiadaczem Maratnza mcr 612.Podpiąłem,wszystko grało do momentu instalacji aktualizacji oprogramowania.Po "przeładowaniu" się radyjka okazało się ze żadnej stacji nie łapie.Dostaję komunikat-strumieniowanie z tuneil nie powiodło się .Zresetowanie ustawien nic nie dało.Były momenty ze zupełnie "wywalało" urządzenie-wszystko gasło i.....po ptokach. I tu dochodzę do sciany-marantz jest widziany przez router,na marantzu jestem w stanie zalogować się do Haosu-ups-Heosu . Myslę-trudno-pojedzie do serwisu.Postanowiłem zrobić test i telefon ustawiłem jako punkt dostępowy.Efekt-marantz połączył się do strzału i zagrał aż miło.U qmpla(na innej sieci) też hula.Zadzwoniłem do dostawcy internetu(Netia).Podobno grzebali,grzebali i........orzekli ze problem lezy po stronie softu Marantza. Poprawcie mnie ale według mnie gdyby był problem z marantzem to na żadnej sieci by nie grał.Próbowałem zmian na routerze-bez skutku.Niestety-aby wymienić router w Netii musiałby obecny "paść". Moje pytanie i prośba do Was-czy ktoś się spotkał z podobnym problemem. Z góry dziękuję. Marek. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q21 Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Próbowałeś factory resetu na Marantzu (reset ustawień to może być coś innego) i na routerze? Prawdopodobnie będziesz musiał wszędzie na nowo wklepywać hasło, ale jeśli ma pomóc, to czemu nie spróbować? Tutaj też lista, którą sugeruje Marantz, by zrobić: https://manuals.marantz.com/mcr612/EU/EN/OBAOSYvohaqdgs.php Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Reset Marantza był. Może jemu by sięprzydał reset fabryczny. To coś innego. A czy wczęśniej przed aktualizacją działał? Czy ruter widzi go na liscie podłączonych urządzeń? Reset rutera to dobry pomysł. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 27 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 marca 2023 (edytowany) Dzięki za info. Reset Marantza był-znaczy-powrót do ustawień fabrycznych.reset routera też był.Nic to nie dało.Dlatego do Was napisałem bo doszedłem do ściany.Logicznie myśląc to wydaje mi się ze to nie wina Marantza(bo na zadnej sieci by nie działał) tylko wina lezy po stronie routera Netii. Niestety-z kompem sobie poradzę ale z ustawieniami routera (taki popiep...ny zyxel) nie.Czekam na "magika" bo na Netię nie można liczyć. Spróbuję jeszcze wpiąć go na "sztywno" po MAC adresie do sieci.Marantz działa na porcie 23 i 80 -może problem leży w portach. Ups-nie dopisałem-jezeli marantz jest podłączony do innej sieci niż netia oprócz radia idą wszystkie streamingi-obojętne co włączę.Po przejsciu na netię -cisza. Edytowano 27 marca 2023 przez DługiMarek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 27 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 marca 2023 50 minut temu, Piotr Sonido napisał: Reset Marantza był. Może jemu by sięprzydał reset fabryczny. To coś innego. A czy wczęśniej przed aktualizacją działał? Czy ruter widzi go na liscie podłączonych urządzeń? Reset rutera to dobry pomysł. Hmmm-reset fabryczny to tylko w serwisie Marantza.Przed aktualizacją wszystko działało.Teraz router widzi Marantza i na tym się kończy.Serwis jest w Warszawie -osobiscie go nie dostarczę a przesyłki kurierskie....No sami wiecie jak to wygląda.Chyba ze znacie na południu jakiś serwis lub "magika" co by zajrzał do Marantza. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimkr Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Czy dobrze zrozumiałem, że nie gra radio i inne streamingi w Netii, a w innych sieciach wszystko gra? Próbowałeś resetu ustawień sieciowych https://manuals.marantz.com/mcr612/EU/EN/OBAOSYfmnzzvon.php ? Jak rozumiem łączysz się przez WiFi - czy po kablu LAN jest tak samo? Serwisu firmowego (Horn) nie polecam , nie mają bladego pojęcia o technice cyfrowej... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 27 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 marca 2023 (edytowany) 58 minut temu, klimkr napisał: Czy dobrze zrozumiałem, że nie gra radio i inne streamingi w Netii, a w innych sieciach wszystko gra? Próbowałeś resetu ustawień sieciowych https://manuals.marantz.com/mcr612/EU/EN/OBAOSYfmnzzvon.php ? Jak rozumiem łączysz się przez WiFi - czy po kablu LAN jest tak samo? Serwisu firmowego (Horn) nie polecam , nie mają bladego pojęcia o technice cyfrowej... Tak-wszystkie streamingi na innych sieciach w Marantzu idą jak burza.W Netii-znajduje np.stację i zatrzymuje się.Poza tym-w porównaniu do innych sieci-w Netii wyszukiwanie jest baaaardzo powolne.Próbowałem resetu ustawien sieciowych.Nie działa (w Netii) ani po LAN ani po wifi.Na innych sieciach nie ma znaczenia jak się łączy-wszędzie działa. Najlepsze jest to ze mam też takie małe "grajki" (Squeezebox) które na Netii działają. Oooo-dzięki za info o tym serwisie.Własnie z nimi gadałem . Pytam ewntualnie o kogoś kto się zna gdyby okazało się ze jednak jest problem z Marantzem bo na razie wygląda mi to na problem z routerem. Edytowano 27 marca 2023 przez DługiMarek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimkr Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Rzeczywiście wygląda na problem z routerem Netii. Skoro działa, ale bardzo powoli, to można spróbować ustawić Marantz'a ręcznie. Dla porządku można najpierw puścić diagnostykę sieci (ostatnia pozycja w menu Sieć) i jak jest OK to sprawdzić ustawienia w informacjach o sieci (pierwsza pozycja). Jeżeli jest wyłączone DHCP to trzeba je włączyć i sprawdzić raz jeszcze. Jeżeli DHCP jest włączone to trzeba je wyłączyć i ustawić ręcznie adres IP (na początek taki, jak w informacji o sieci z włączonym DHCP), maskę i bramkę (w Windows po wywołaniu cmd trzeba wpisać ipconfig i tam jest subnet mask i default gateway) i DNS np. 1.1.1.1 lub 8.8.8.8. Jeśli nadal jest źle to można wpisać ręcznie inny, podobny adres IP (najlepiej sprawdzić, najpierw na routerze czy jest wolny). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 27 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 marca 2023 1 minutę temu, klimkr napisał: Rzeczywiście wygląda na problem z routerem Netii. Skoro działa, ale bardzo powoli, to można spróbować ustawić Marantz'a ręcznie. Dla porządku można najpierw puścić diagnostykę sieci (ostatnia pozycja w menu Sieć) i jak jest OK to sprawdzić ustawienia w informacjach o sieci (pierwsza pozycja). Jeżeli jest wyłączone DHCP to trzeba je włączyć i sprawdzić raz jeszcze. Jeżeli DHCP jest włączone to trzeba je wyłączyć i ustawić ręcznie adres IP (na początek taki, jak w informacji o sieci z włączonym DHCP), maskę i bramkę (w Windows po wywołaniu cmd trzeba wpisać ipconfig i tam jest subnet mask i default gateway) i DNS np. 1.1.1.1 lub 8.8.8.8. Jeśli nadal jest źle to można wpisać ręcznie inny, podobny adres IP (najlepiej sprawdzić, najpierw na routerze czy jest wolny). No toś mi dowalił :))))) Jednak poczekam na magika od sieci(może jutro wpadnie) .Wolałbym nic nie spierniczyć w ustawieniach routera.Reszta domowników chyba by mnie na surowo zjadła :)))) DHCP jest włączone tu i tu czyli router i Marantz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimkr Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Opisane zmiany dotyczą wyłącznie Marant'a wejście np. z pilota przez Setup i dalej Sieć etc.. Nic w ustawieniach routera lub komputera nie trzeba ruszać Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 27 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Netia tak mi teraz w routerze namieszała ze połowa urzadzeń nie moze się połączyć.Jutro mają kogos posłać z nowym routerem.Po skonczeniu się umowy zakończę współpracę z Netią.Hasło kobiety z infolini-jak panu nie działa na naszej sieci a działa na komórce to może pan "jechać" na sieci komórkowej" było ....bezczelne.Z roku na rok są coraz gorsi.Jak rozwiążę problem to dam znać-a nuż kogoś taka choroba dopadnie. Oczywiście wszelka pomoc mile widziana i z góry dziękuję. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 28 marca 2023 Udostępnij Napisano 28 marca 2023 22 godziny temu, DługiMarek napisał: Hmmm-reset fabryczny to tylko w serwisie Marantza.Przed aktualizacją wszystko działało.Teraz router widzi Marantza i na tym się kończy.Serwis jest w Warszawie -osobiscie go nie dostarczę a przesyłki kurierskie....No sami wiecie jak to wygląda.Chyba ze znacie na południu jakiś serwis lub "magika" co by zajrzał do Marantza. Hmmm. To wygląda jakby w takim razie miał konfikt dwóch urządzeń? Albo aktualizacja nie siadła do końca. Ale wtedy dlaczego działa na innych sieciach? Przypisanie na stałe adresu IP nie pomogło? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 28 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 marca 2023 2 godziny temu, Piotr Sonido napisał: Hmmm. To wygląda jakby w takim razie miał konfikt dwóch urządzeń? Albo aktualizacja nie siadła do końca. Ale wtedy dlaczego działa na innych sieciach? Przypisanie na stałe adresu IP nie pomogło? Piotr-też o tym myślałem-o walniętej aktualizacji.Tylko ze wtedy nie połączył by się ani z telefonem ani z inną siecią(Orange).W Orange 'zatrybił" po wifi i kablu.Chyba Marantz nie lubi Netii😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 30 marca 2023 Udostępnij Napisano 30 marca 2023 Cholera ale co tu się walnęło. Cos poszło w inną stronę? Netia cos działa w tej sprawie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 31 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 marca 2023 Dnia 30.03.2023 o 07:57, Piotr Sonido napisał: Cholera ale co tu się walnęło. Cos poszło w inną stronę? Netia cos działa w tej sprawie? Piotr.Netia.....zlewa temat."Uni" mają wszystko w porządku-tak twierdzą.Niestety-na chwilę obecną nie mam zbyt wiele czasu aby zająć się problemem.Może w weekend coś wykombinuję.Spróbuję pozyczyć inny router i podpiąć się na nim.Jak ruszy to będę miał czarno na białym ze problem lezy w routerze.Jak "ogarnę" temat to opiszę co i jak zeby w przyszłosci-gdyby ktoś spotkał się z podobnym problemem-wiedział z której strony to ugryźć. Oczywiscie-jak rozwiążę problem. Aaa-wszelkie pomysły z Waszej strony dalej są mile widziane. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 2 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 kwietnia 2023 No i jak? No właśnie to był mój typ żeby na chwilę podłączyć inny router. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 3 kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 kwietnia 2023 15 godzin temu, Piotr Sonido napisał: No i jak? No właśnie to był mój typ żeby na chwilę podłączyć inny router. Piotr-na razie temat (z braku routera) odłożyłem.Może uda się coś pokombinować w tym tygodniu. Tak się zastanawiam czy tutaj (PPoE) nie leży problem.Ja mam PPoE. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 4 kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2023 No ale był a nie jest? Z tego co pamiętam to robiłeś aktualizację i wtedy wysiadlo. Ale może aktualizacja to uaktywniła? W ramach jakiegoś bezpieczeństwa albo bliżej nie znanego nam powodu? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 21 maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 maja 2023 Hej ! Sorry ze nie odpisywałem -temat został przeze mnie odłożony na półkę .Sprawa wczoraj została (połowicznie) rozwiązana.Problemem jest router Zyxel.Wczoraj wpadł do mnie "magik" i po 2 godzinach walki z routerem zyxela wpiął swoj router(zyxel "idzie" w trybie bridge) .No i stał się cud 😁 -Marantz ożył ! Czyli przyczyną całego tego zgiełku był router zyxel.Teraz czeka mnie bój ostatni-z Netią. Muszę jakoś ich skłonic do wymiany zyxela na inny. Tak czy siak-dzięki za pomoc.Niby mało istotny temat na forum ale może ktoś-kiedyś będzie miał podobny problem. Marek. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DługiMarek Napisano 9 czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 czerwca 2023 Cześć ! Chciałem zakończyć wątek....Problem definitywnie rozwiazany."Szkodnikiem" był....router Zyxel(tak jak myślałem). Wreszcie trafiłem na konkretnego Goscia w pomocy technicznej i wysłał mi router innej firmy.Efekt ? -po podpięciu (kablem) Marantza do routera wszystko ruszyło z kopyta. Aaaa-w międzyczasie padł mi net i (inny) facio (podglądnął w zleceniu wymianę routera) powiedział ze miał juz 2 lub 3 zyxele które nie mogą zgrac się z radiem internetowym.Gdyby nie to ze facio był w miarę kulturalny to zjeb...ł bym go (bo wczesniej kilka razy z nim rozmawiałem) . No cóż-niby błachy temat i zawracałem Wam głowę ale strasznie upierdliwy. Dzięki wszystkim za pomoc. Marek. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.