misiekx Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Dużo rzeczy teraz większych niż 20 - 50lat temu.... auta, telewizory, nawet mieszkania, kiedyś w 2 pokojowym mieszkaniu (w bloku) rodzice +2 dzieci, dziś już nikt tak nie chce mieszkać. Jasne niektórzy są zmuszeni, ale kiedyś to było marzenie. Ludzie chcą coraz lepiej, wygodniej żyć. Podróż maluchem nad morzem 4 osób 40lat temu normalka, teraz nie do pomyślenia. 2 Odpisz, cytując
Artur Brol Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu @PanKlorNie sądzę by ktoś zanim firmy stworzyły SUV'y, biegał po firmach i prosił o większe samochody. W tym świecie to firmy tworza produkty po które sie potem klienci w kolejkach ustawiają. Sztucznie stworzona potrzeba. 7 minut temu, misiekx napisał: Dużo rzeczy teraz większych niż 20 - 50lat temu.... auta, telewizory, nawet mieszkania, kiedyś w 2 pokojowym mieszkaniu (w bloku) rodzice +2 dzieci, dziś już nikt tak nie chce mieszkać. Jasne niektórzy są zmuszeni, ale kiedyś to było marzenie. Ludzie chcą coraz lepiej, wygodniej żyć. Podróż maluchem nad morzem 4 osób 40lat temu normalka, teraz nie do pomyślenia. Ojciec kiedys maluchem do Niemiec pojechał. Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 16 minut temu, Artur Brol napisał: Nie sądzę by ktoś zanim firmy stworzyły SUV'y, biegał po firmach i prosił o większe samochody. Mowa byla o wiekszych autach a nie o suvach. Jak wchodziła Octavia to wszyscy sie jarali jakie to przestronne auto. To samo Superb. Ludzie chcą jeździć wygodniej i tyle. A rolaą firm jest kreowanie potrzeb tak by klienci chcieli kupic ich produkt. Robienie z tego teorii spiskowych jest delikatnie mówiąc niemądre. 1 Odpisz, cytując
Nowy75 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu No i samemu trzeba mieć ten olej pod kopułą, żeby kupić to ,co ja chcę,a nie to ,co oni chcą żebym kupił . 1 Odpisz, cytując
sonique Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 4 godziny temu, PanKlor napisał: A moze oczekiwania klientów? Oczekiwania klientów kreują producenci. Oczywiście klienci myślą, że to rynek odpowiada na ich potrzeby. Dobrze widać to na przykładzie telefonów komórkowych. Najpierw daliśmy sobie wmówić, że im mniejsze tym lepsze i bardziej trendy, a potem wręcz odwrotnie. Okazuje się, że można z nami robić co popadnie, bo przy odpowiednim wykreowaniu potrzeby i marketingu sprzeda się wszystko, czyli to co producentowi sprzedać wygodniej (zyskowniej). Duże samochody prowadzą się gorzej. A statystyki i tak mówią, że tej dodatkowej przestrzeni nie wykorzystujemy bo w samochodzie przez większość czasu jeździ tylko kierowca. Rodzina 2 + 1 spokojnie zapakuje się na wczasy do VW Golfa. Także nie o oczekiwania tu chodzi, chyba że takie jak mojego kolegi jeżdżącego dużym SUVem, który stwierdził, że lubi go głównie za to, że większość kierowców w innych samochodach patrzy na niego z dołu. 1 godzinę temu, PanKlor napisał: Jak wchodziła Octavia to wszyscy sie jarali jakie to przestronne auto. Co to jest przestronne auto? I gdzie jest granica kiedy już się nim staje? Czy w VW Golfie komukolwiek o wzroście poniżej 2m będzie ciasno? Nie będzie. Aby biznes się kręcił, nie można oferować tego samego w wyższej cenie. Trzeba klientowi pokazać, że nowe jest w czymś lepsze (choć najczęściej nie jest) aby wzbudzić chęć zakupu i uzasadnić cenę. Tak jest w motoryzacji, smartfonach, ale też w audio. Nowe zazwyczaj od starego różni się tylko tym, że jest… nowe.;) 1 Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu (edytowany) 18 minut temu, sonique napisał: Oczekiwania klientów kreują producenci. Oczywiście klienci myślą, że to rynek odpowiada na ich potrzeby. To po co badania rynku się robi? 18 minut temu, sonique napisał: Dobrze widać to na przykładzie telefonów komórkowych. Najpierw daliśmy sobie wmówić, że im mniejsze tym lepsze i bardziej trendy, a potem wręcz odwrotnie. A zauważyłeś, że w międzyczasie technologia poszła do przodu? Jest szybki, tani bezprzewodowy internet i konsumpcja treści jest jednak wygodniejsza na dużych ekranach? Zauważyłeś, że proporcje wielkości ekranu do wielkości obudowy też się zmieniły? 18 minut temu, sonique napisał: Duże samochody prowadzą się gorzej. Bzdura. Cięższe - tak. Chociaż to i tak bardzo duże uproszczenie. Takie z wyżej położonym środkiem ciężkości - tak. Duże - nie. Poza tym to lepsze albo gorsze prowadzenie to jest kwestia zastosowania auta. Czym innym jest kręty KJS a czym innym jazda po autostradzie. 18 minut temu, sonique napisał: A statystyki i tak mówią, że tej dodatkowej przestrzeni nie wykorzystujemy bo w samochodzie przez większość czasu jeździ tylko kierowca. To nie ma znaczenia bo ludzie często kupują samochód gdzie kryterium jest wyjazd na wakacje 2 razy do roku. Takie są ich oczekiwania. Oczekiwania nie oznaczają realnych potrzeb. 18 minut temu, sonique napisał: Rodzina 2 + 1 spokojnie zapakuje się na wczasy do VW Golfa. No popatrz a ja pakując rodzinę 2+1 z małym psem na święta rok temu wszystko upychałem w średniej wielkości kombi kolanem. Czy zmieściłbym się do Golfa... pewnie tak ale prezentów bym mniej kupił. 18 minut temu, sonique napisał: Aby biznes się kręcił, nie można oferować tego samego w wyższej cenie. Ba trzeba oferować to za co ludzie będą chcieli zapłacić! 18 minut temu, sonique napisał: Trzeba klientowi pokazać, że nowe jest w czymś lepsze (choć najczęściej nie jest) aby wzbudzić chęć zakupu i uzasadnić cenę. Tak jest w motoryzacji, smartfonach, ale też w audio. Nowe zazwyczaj od starego różni się tylko tym, że jest… nowe.;) Zazwyczaj - co do smartfonow na przestrzeni ostatnich 5-7 lat - Zgadzam się. Co do aut na przestrzeni ostatnich 10-20 lat. Nie zgadzam się. Pewien postęp jednak nastąpił. Czy on nam się podoba czy tez niebardzo. Część tych zmian została wymuszona przepisami związanymi z ekologią bądź też bezpieczeństwem. Czy w międzyczasie pojawiły się trendy i mody? Jak wszędzie - patrz SUVy. Jeżeli chodzi o audio - to to trochę inna dziedzina. Bardziej hobby niż realna potrzeba (transport, komunikacja). Każda grupa hobbystów to doskonałe stado owiec/baranów do strzyżenia 😉 Ale i w tej branzy widać pewien postęp (chi-fi, systemy korekcji). Edytowano 5 godzin temu przez PanKlor 1 Odpisz, cytując
Artur Brol Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 2 godziny temu, PanKlor napisał: Mowa byla o wiekszych autach a nie o suvach. Jak wchodziła Octavia to wszyscy sie jarali jakie to przestronne auto. To samo Superb. Ludzie chcą jeździć wygodniej i tyle. A rolaą firm jest kreowanie potrzeb tak by klienci chcieli kupic ich produkt. Robienie z tego teorii spiskowych jest delikatnie mówiąc niemądre. A SUV to nie jest większe auto? Tak naprawdę zrobione by wyglądać. Jasne ze lubimy wygodnie podrozowac. Jednak w mniejszych autach ( w porownaniu do tych naprawdę przesadzony) tez można wygodnie podrozowac. Nie trzeba przemieszczać sie w 2 tonach na kołach. Tak czy inaczej, samochody urosły, są cięższe, zużywają wiecej paliwa, opon i oczywiście wiecej materiału, z którego są robione. Nikt jakoś nie pomyślał, ze tego wszystkiego moze kiedys braknąć. Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 5 minut temu, Artur Brol napisał: A SUV to nie jest większe auto? Tak naprawdę zrobione by wyglądać. To zależy - są przecież małe SUVy, czasami zwane crossoverami. One nie są większe w środku, są zazwyczaj wyższe. Może ciut więcej miejsca nad głową oferują. 6 minut temu, Artur Brol napisał: Jasne ze lubimy wygodnie podrozowac. Jednak w mniejszych autach ( w porownaniu do tych naprawdę przesadzony) tez można wygodnie podrozowac. Nie trzeba przemieszczać sie w 2 tonach na kołach. Jakiś czas temu (będzie 10+ lat) jechałem np. Waw-Konin Suzuki Swiftem. Sam. Na codzień jeździłem Oplem Astrą. Jakoś nie mogę powiedzieć, żeby SWift to było wygodne auto na trasę. A przecież nie było to najmniejsze auto na rynku. 8 minut temu, Artur Brol napisał: Tak czy inaczej, samochody urosły, są cięższe, zużywają wiecej paliwa, opon i oczywiście wiecej materiału, z którego są robione. Ja nie polemuzuję z faktem, że auta urosły. Czy zużywają więcej paliwa - z tym bym się kłócił. Moje obecne auto jest najcięższym jakie miałem a jednak zużywa bardzo mało benzyny. Co do opon się nie wypowiem. Jeżeli chodzi o np. hamulce to użytkownicy donoszą, że te starczają na bardzo długo. Czy chciałbym aby były lżejsze - chciałbym. Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Cały dzień dzisiaj przejeździłem Volvo XC60 PHEV. Także jestem wierny Chińczykom. Powiem Wam, że fajny samochód. Bardzo wygodne fotele, świetne zawieszenie. Dużo miejsca wewnątrz. Spoko materiały. Warto podkreślić, że (jak w Mercedesie) nawet seryjne audio (bez żadnych oznaczeń, żadne tam B&W), gra całkiem dobrze. Wady: trochę za bardzo słychać silnik, kamera 360 stopni - obraz słabszy niż w innych Chińczykach. No i cena z d***. Wolę chińskiego Chińczyka, niż Chińczyka ze znaczkiem Volvo. Ale jeśli kogoś stać - to bardzo polecam! Dobry samochód. Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 50 minut temu, il Dottore napisał: Bardzo wygodne fotele, świetne zawieszenie. Jak w każdym suvie mozna dostac choroby morskiej. Z pneumatyką trochę mniej. 50 minut temu, il Dottore napisał: Warto podkreślić, że (jak w Mercedesie) nawet seryjne audio (bez żadnych oznaczeń, żadne tam B&W), gra całkiem dobrze. Volvo w akutalnej serii 60 ma 3 poziomy nagłośnienia. Dalej nie wiemy czego słuchałeś. Bowers gra rewelacyjnie w EX90. 51 minut temu, il Dottore napisał: kamera 360 stopni - obraz słabszy niż w innych Chińczykach. To auto jest prawie 10 lat na rynku. Jeździłeś tym z dużym ekranem? 51 minut temu, il Dottore napisał: No i cena z d***. Wolę chińskiego Chińczyka, niż Chińczyka ze znaczkiem Volvo. Ale jeśli kogoś stać - to bardzo polecam! Dobry samochód. Cena jest bardzo dobra. To najlepiej sprzedjący się SUV premium w Polsce. Odpisz, cytując
pairtick Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu https://moto.pl/MotoPL/7,190331,32424313,najfajniejszy-z-lexusow-przeceniony-o-ponad-100-tys-zl-nie.html Dobrze, że ostatnio nie kupowałem Lexusa, uff 😁 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 1 godzinę temu, PanKlor napisał: Cena jest bardzo dobra. 1 godzinę temu, PanKlor napisał: To najlepiej sprzedjący się SUV premium w Polsce. To nie jest żadne premium. Jak już, to chińskie premium. Jak na premium to za bardzo silnik słychać. Nie przyłożono się do wyciszenia ściany grodziowej. 1 godzinę temu, PanKlor napisał: Volvo w akutalnej serii 60 ma 3 poziomy nagłośnienia. To był najniższy. I spoko grał. Obecnie w XC60 jest tak: 1/ baza, 2/ Harman, 3/ B&W 7 minut temu, pairtick napisał: Dobrze, że ostatnio nie kupowałem Lexusa Audiofilski wóz! "Wyposażenie ponadto zawiera m.in.: 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson" 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 5 godzin temu, misiekx napisał: Podróż maluchem nad morzem 4 osób 40lat temu normalka, teraz nie do pomyślenia. Nad które morze? 😉 1 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowany) 1 godzinę temu, PanKlor napisał: Jak w każdym suvie mozna dostac choroby morskiej. No tak! Porównując z moim twardym jak decha zawiasem to dla mnie nawet zawieszenie Dustera to jest szczyt komfortu. Ale tym XC60 naprawdę po strasznych dziurach, wertepach, wybojach jeszcze lepiej się jedzie niż Dusterem. Zawieszenie XC60 oceniam naprawdę bardzo wysoko. Edytowano 1 godzinę temu przez il Dottore Odpisz, cytując
pairtick Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 5 godzin temu, Artur Brol napisał: Nie sądzę by ktoś zanim firmy stworzyły SUV'y, biegał po firmach i prosił o większe samochody. Większe już były, tylko drogie. 4 godziny temu, sonique napisał: Oczekiwania klientów kreują producenci. Oczywiście klienci myślą, że to rynek odpowiada na ich potrzeby. Moim zdaniem, taka np. RAV4 to jednak odpowiedź na życzenia klientów - żeby było tańsze. 4 godziny temu, sonique napisał: Dobrze widać to na przykładzie telefonów komórkowych. Najpierw daliśmy sobie wmówić, że im mniejsze tym lepsze i bardziej trendy, a potem wręcz odwrotnie. Niezupełnie. Co było pierwsze: tablet czy smartphone? CRT czy LCD? Kwestia technologii, na którą trzeba było poczekać. Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowany) 34 minuty temu, il Dottore napisał: To nie jest żadne premium. Jak już, to chińskie premium. Jak na premium to za bardzo silnik słychać. Nie przyłożono się do wyciszenia ściany grodziowej. Branża ma na ten temat inne zdanie. Rozumiem, że innymi jeździłeś i masz porównanie? Dodatkowo jeżeli miałeś podstawowe audio to byla to jakaś podstawowa wersja wyposażenia. Od plus w górę jest HK. Edytowano 1 godzinę temu przez PanKlor Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 1 minutę temu, PanKlor napisał: Rozumiem, że innymi jeździłeś i masz porównanie? No, kilkoma samochodami w życiu jeździłem. Na moim starym trupciu świat się nie kończy. Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Jakieś 2 lata temu mialem zastępcze G20 330i xdrive. Nie bylo żadnych przewag jeżeli chodzi o wyciszenie kabiny pasazerskiej/dzwiek silnika w porównaniu z s60 t5 albo obecnym v60 t8. Odpisz, cytując
pairtick Napisano 48 minut temu Napisano 48 minut temu 1 godzinę temu, il Dottore napisał: Audiofilski wóz! "Wyposażenie ponadto zawiera m.in.: 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson" Jak audiofilski, to te 20% obniżki, to dopiero początek negocjacji ceny 😁 1 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 42 minuty temu Napisano 42 minuty temu 29 minut temu, PanKlor napisał: Jakieś 2 lata temu mialem zastępcze G20 330i xdrive. Nie bylo żadnych przewag jeżeli chodzi o wyciszenie kabiny pasazerskiej/dzwiek silnika w porównaniu z s60 t5 albo obecnym v60 t8. Jak chcesz mieć cicho to Mercedes albo Lexus. BMW wcale nie dba o maksymalną ciszę w samochodach, tylko komponuje odpowiedni profil akustyczny, korzystając zwykle z pomocy fachowców z Instytutu Fraunhofera. To są najlepsi psychoakustycy na świecie. Ci własnie goście stworzyli MP3. 6 minut temu, pairtick napisał: Jak audiofilski, to te 20% obniżki, to dopiero początek negocjacji ceny 😁 Jak dobrze ponegocjujesz to jeszcze Rotela Michi dołożą! Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 38 minut temu Napisano 38 minut temu Co do Lexa moge sie zgodzić. Is200 kompresor 20 pare lat temu był praktycznie niesłyszalny. Mercedes - tutaj już jest bardzo różnie. Ale skoro w BMW tez słychać silnik to nie jest premium? 😆 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 26 minut temu Napisano 26 minut temu 49 minut temu, il Dottore napisał: Lekarz z Casio... ten zawód upada 😉😁 1 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 25 minut temu Napisano 25 minut temu 11 minut temu, PanKlor napisał: Ale skoro w BMW tez słychać silnik to nie jest premium? Słychać bo MA BYĆ SŁYCHAĆ! Taka jest filozofia BMW. Teraz nawet potrafią puszczać dźwięk silnika przez głośniki co uważam za trochę żałosne. 1 minutę temu, pairtick napisał: Lekarz z Casio... ten zawód upada Tak już mam, że uwielbiam G-Shocki. A mój zięciu jeszcze lepiej, bo te klasyczne komunijne elektroniki Casio zbiera i nosi. Ale dziś bardziej prestiżowo (choć też kwarcowo). Odpisz, cytując
pairtick Napisano 4 minuty temu Napisano 4 minuty temu 19 minut temu, il Dottore napisał: Ale dziś bardziej prestiżowo (choć też kwarcowo). Tak, tachometr w zegarku jest bardzo przydatny... Tylko k... do czego, jprdl 🤦 To jest dopiero przykład na kreowanie potrzeb. Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 3 minuty temu Napisano 3 minuty temu 1 godzinę temu, PanKlor napisał: to byla to jakaś podstawowa wersja wyposażenia Ale miał panoramę więc chyba nie baza. Żeby była jasność: ja nie mowię, że w Volvo jest głośno (bo nie jest!). Ja mówię, że w Volvo jest ZA GŁOŚNO. Komfort foteli i zawieszenia sprawia, że żądamy w tym aucie absolutnej ciszy, żeby to się jakoś dopełniało. Tymczasem jak wychodzisz z trybu EV włącza się silnik spalinowy i czar trochę pryska. Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.