Skocz do zawartości

Marantz NR1200 - Heos - TuneIn - problem z radiem internetowym


Filip1467

Recommended Posts

 Dzień dobry!

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem sprzętu Marantz NR1200. Niestety, praktycznie cały czas pojawia się problem ze słuchaniem radia internetowego (konkretnie: jestem słuchaczem Radio 357).

Scenariusz na ogół jest następujący: po wyborze Heos -> radio internetowe -> Radio 357, niestety radio nie jest odtwarzane, a Marantz po kilku minutach się wyłącza (tak jakby wciąż szukał stacji, i w końcu się poddaje). Dodam, że czasem (bardzo rzadko) radio udaje się włączyć. Problem zauważyłem również w kilku innych stacjach (jednak na ogół w innych stacjach nie jest to aż takie częste). Dodam, że radio próbuję włączyć zarówno z pilota jak i z aplikacji Heos. Sam internet również nie jest problemem (radio  z aplikacji w telefonie (i połączeniu po bluetooth) działa OK, podobnie w przypadku wyboru radia na komputerze bezpośrednio w serwisie TuneIn). 

Początkowo myślałem, że jest to wina sprzętu, więc wymieniłem go na nowy - jednak w obydwu przypadkach sytuacja wygląda dokładnie tak samo (więc usterka techniczna jest raczej mało prawdopodobna). Sprzęt, oczywiście nowy, został zakupiony w MediaExpert.

Czy ktoś z Państwa spotkał się z podobnym problemem lub posiada jakiekolwiek sugestie dotyczące mojego problemu :) ?

 

 Dziękuję i pozdrawiam!

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filip1467 napisał:

 Dzień dobry!

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem sprzętu Marantz NR1200. Niestety, praktycznie cały czas pojawia się problem ze słuchaniem radia internetowego (konkretnie: jestem słuchaczem Radio 357).

Scenariusz na ogół jest następujący: po wyborze Heos -> radio internetowe -> Radio 357, niestety radio nie jest odtwarzane, a Marantz po kilku minutach się wyłącza (tak jakby wciąż szukał stacji, i w końcu się poddaje). Dodam, że czasem (bardzo rzadko) radio udaje się włączyć. Problem zauważyłem również w kilku innych stacjach (jednak na ogół w innych stacjach nie jest to aż takie częste). Dodam, że radio próbuję włączyć zarówno z pilota jak i z aplikacji Heos. Sam internet również nie jest problemem (radio  z aplikacji w telefonie (i połączeniu po bluetooth) działa OK, podobnie w przypadku wyboru radia na komputerze bezpośrednio w serwisie TuneIn). 

Początkowo myślałem, że jest to wina sprzętu, więc wymieniłem go na nowy - jednak w obydwu przypadkach sytuacja wygląda dokładnie tak samo (więc usterka techniczna jest raczej mało prawdopodobna). Sprzęt, oczywiście nowy, został zakupiony w MediaExpert.

Czy ktoś z Państwa spotkał się z podobnym problemem lub posiada jakiekolwiek sugestie dotyczące mojego problemu :) ?

 

 Dziękuję i pozdrawiam!

 

Radio 357 ma dwa strumienie AAC i MP3 - w czasie odtwarzania w HEOS'ie trzeba wcisnąć "i" w lewym górnym rogu i "Wybierz strumień". Może ten drugi będzie grać lepiej...

Można też spróbować w aplikacji TuneIn (tylko na telefonie) dodać Library -> Custom URL http://stream.rcs.revma.com/an1ugyygzk8uv (MP3) lub http://stream.rcs.revma.com/an1ugyygzk8uv (AAC) i dodać do ulubionych w TuneIn. Wtedy można wybrać HEOS -> TuneIn -> Moje ulubione i wskazać stację do odtwarzania.

Można założyć, że sprzęt jest sprawny, bo wymieniony, więc jeżeli problem się powtarza także z innymi stacjami to problem raczej leży w ustawieniach sieciowych (DNS?) - ale to inny temat...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Cześć!

Dziękuję za widomość. Niestety, spróbowałem zarówno z innym strumieniem jak i z dodaniem stacji do 'Ulubionych', ale ani jedno, ani drugie nie pomogło :(

Gdzieś na innym forum znalazłem informację, że może to być kwestia ustawień (przywrócenie zapisanych wcześniej na USB ustawień podobno pomogło): solved-nr1200-tunein-not-working.2401700
"Solved: Restored the settings I had saved on USB. I didn't think to compare firmware versions beforehand, but I checked for a firmware update after the restore but there is none available. I thought maybe an auto-update had caused the problem, but apparently not. Don't know what it was."

Jeśli o mnie chodzi, to po pierwszym uruchomieniu sprzętu (zarówno tego obecnego, jak i tego który oddałem) uruchomiła się automatyczna aktualizacja, więc być może tutaj leży problem - z tym, że w tym momencie nie mam pojęcia jak i czy w ogóle można przywrócić poprzednią wersję oprogramowania aby sprawdzić, czy jest Ok...

Będę wdzięczny za jakiekolwiek inne sugestie :)

 Dziękuję!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Filip1467 napisał:

 Cześć!

Dziękuję za widomość. Niestety, spróbowałem zarówno z innym strumieniem jak i z dodaniem stacji do 'Ulubionych', ale ani jedno, ani drugie nie pomogło :(

Gdzieś na innym forum znalazłem informację, że może to być kwestia ustawień (przywrócenie zapisanych wcześniej na USB ustawień podobno pomogło): solved-nr1200-tunein-not-working.2401700
"Solved: Restored the settings I had saved on USB. I didn't think to compare firmware versions beforehand, but I checked for a firmware update after the restore but there is none available. I thought maybe an auto-update had caused the problem, but apparently not. Don't know what it was."

Jeśli o mnie chodzi, to po pierwszym uruchomieniu sprzętu (zarówno tego obecnego, jak i tego który oddałem) uruchomiła się automatyczna aktualizacja, więc być może tutaj leży problem - z tym, że w tym momencie nie mam pojęcia jak i czy w ogóle można przywrócić poprzednią wersję oprogramowania aby sprawdzić, czy jest Ok...

Będę wdzięczny za jakiekolwiek inne sugestie :)

 Dziękuję!

Można spróbować jeszcze takich kroków:

1. Czasami po aktualizacj8i konieczny jest restart - przez odłączenie kabla zasilającego na parę minut.

2. Można też zresetować do ustawień fabrycznych lub same ustawienia sieciowe zgodnie z instrukcją.

3. Nie wiem czy tak jest w Marantzu (mam Denona), ale po wybraniu radia internetowego i naciśnięciu klawisza BACK na pilocie pojawia się opcja wyszukiwania. Czy po wpisaniu 357 znajduje stację i potem odtwarza?

4. Użyj innego konta TuneIn (wystarczy darmowe).

5. Można zresetować ustawienia aplikacji Heos->Ustawienia->Pomoc->Zresetuj urządzenie sterujące

6. Załóż na nowo konto HEOS Heos->Ustawienia->Konto HEOS-> Usuń konto

Jak wszystko zawiedzie to można jeszcze ręcznie ustawić ustawienia sieciowe lub sprobować innej sieci np. z telefonu.

A propos -  inne serwisy np. Spotify, Tidal, Amazon działają normalnie?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakością 357 jest problem od dłuższego czasu, a w ciągu ostatnich tygodni  z coraz większymi objawami, które występują na streamer'ach również innych firm. Pojawiają się często kilkusekundowe przerwy. I raczej nie jest to związane z kiepską jakością internetu (światłowód/lan connect)

Pozostałe stacje działają bez problemu, łącznie z nadającymi w formacie high res 24bit/192kHz

Może kontakt z działem technicznym 357 wyjaśni w czym problem ?

Edytowano przez shureido
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...