Skocz do zawartości

Marantz NR1200 - Heos - TuneIn - problem z radiem internetowym


Filip1467

Recommended Posts

 Dzień dobry!

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem sprzętu Marantz NR1200. Niestety, praktycznie cały czas pojawia się problem ze słuchaniem radia internetowego (konkretnie: jestem słuchaczem Radio 357).

Scenariusz na ogół jest następujący: po wyborze Heos -> radio internetowe -> Radio 357, niestety radio nie jest odtwarzane, a Marantz po kilku minutach się wyłącza (tak jakby wciąż szukał stacji, i w końcu się poddaje). Dodam, że czasem (bardzo rzadko) radio udaje się włączyć. Problem zauważyłem również w kilku innych stacjach (jednak na ogół w innych stacjach nie jest to aż takie częste). Dodam, że radio próbuję włączyć zarówno z pilota jak i z aplikacji Heos. Sam internet również nie jest problemem (radio  z aplikacji w telefonie (i połączeniu po bluetooth) działa OK, podobnie w przypadku wyboru radia na komputerze bezpośrednio w serwisie TuneIn). 

Początkowo myślałem, że jest to wina sprzętu, więc wymieniłem go na nowy - jednak w obydwu przypadkach sytuacja wygląda dokładnie tak samo (więc usterka techniczna jest raczej mało prawdopodobna). Sprzęt, oczywiście nowy, został zakupiony w MediaExpert.

Czy ktoś z Państwa spotkał się z podobnym problemem lub posiada jakiekolwiek sugestie dotyczące mojego problemu :) ?

 

 Dziękuję i pozdrawiam!

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filip1467 napisał:

 Dzień dobry!

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem sprzętu Marantz NR1200. Niestety, praktycznie cały czas pojawia się problem ze słuchaniem radia internetowego (konkretnie: jestem słuchaczem Radio 357).

Scenariusz na ogół jest następujący: po wyborze Heos -> radio internetowe -> Radio 357, niestety radio nie jest odtwarzane, a Marantz po kilku minutach się wyłącza (tak jakby wciąż szukał stacji, i w końcu się poddaje). Dodam, że czasem (bardzo rzadko) radio udaje się włączyć. Problem zauważyłem również w kilku innych stacjach (jednak na ogół w innych stacjach nie jest to aż takie częste). Dodam, że radio próbuję włączyć zarówno z pilota jak i z aplikacji Heos. Sam internet również nie jest problemem (radio  z aplikacji w telefonie (i połączeniu po bluetooth) działa OK, podobnie w przypadku wyboru radia na komputerze bezpośrednio w serwisie TuneIn). 

Początkowo myślałem, że jest to wina sprzętu, więc wymieniłem go na nowy - jednak w obydwu przypadkach sytuacja wygląda dokładnie tak samo (więc usterka techniczna jest raczej mało prawdopodobna). Sprzęt, oczywiście nowy, został zakupiony w MediaExpert.

Czy ktoś z Państwa spotkał się z podobnym problemem lub posiada jakiekolwiek sugestie dotyczące mojego problemu :) ?

 

 Dziękuję i pozdrawiam!

 

Radio 357 ma dwa strumienie AAC i MP3 - w czasie odtwarzania w HEOS'ie trzeba wcisnąć "i" w lewym górnym rogu i "Wybierz strumień". Może ten drugi będzie grać lepiej...

Można też spróbować w aplikacji TuneIn (tylko na telefonie) dodać Library -> Custom URL http://stream.rcs.revma.com/an1ugyygzk8uv (MP3) lub http://stream.rcs.revma.com/an1ugyygzk8uv (AAC) i dodać do ulubionych w TuneIn. Wtedy można wybrać HEOS -> TuneIn -> Moje ulubione i wskazać stację do odtwarzania.

Można założyć, że sprzęt jest sprawny, bo wymieniony, więc jeżeli problem się powtarza także z innymi stacjami to problem raczej leży w ustawieniach sieciowych (DNS?) - ale to inny temat...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Cześć!

Dziękuję za widomość. Niestety, spróbowałem zarówno z innym strumieniem jak i z dodaniem stacji do 'Ulubionych', ale ani jedno, ani drugie nie pomogło :(

Gdzieś na innym forum znalazłem informację, że może to być kwestia ustawień (przywrócenie zapisanych wcześniej na USB ustawień podobno pomogło): solved-nr1200-tunein-not-working.2401700
"Solved: Restored the settings I had saved on USB. I didn't think to compare firmware versions beforehand, but I checked for a firmware update after the restore but there is none available. I thought maybe an auto-update had caused the problem, but apparently not. Don't know what it was."

Jeśli o mnie chodzi, to po pierwszym uruchomieniu sprzętu (zarówno tego obecnego, jak i tego który oddałem) uruchomiła się automatyczna aktualizacja, więc być może tutaj leży problem - z tym, że w tym momencie nie mam pojęcia jak i czy w ogóle można przywrócić poprzednią wersję oprogramowania aby sprawdzić, czy jest Ok...

Będę wdzięczny za jakiekolwiek inne sugestie :)

 Dziękuję!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Filip1467 napisał:

 Cześć!

Dziękuję za widomość. Niestety, spróbowałem zarówno z innym strumieniem jak i z dodaniem stacji do 'Ulubionych', ale ani jedno, ani drugie nie pomogło :(

Gdzieś na innym forum znalazłem informację, że może to być kwestia ustawień (przywrócenie zapisanych wcześniej na USB ustawień podobno pomogło): solved-nr1200-tunein-not-working.2401700
"Solved: Restored the settings I had saved on USB. I didn't think to compare firmware versions beforehand, but I checked for a firmware update after the restore but there is none available. I thought maybe an auto-update had caused the problem, but apparently not. Don't know what it was."

Jeśli o mnie chodzi, to po pierwszym uruchomieniu sprzętu (zarówno tego obecnego, jak i tego który oddałem) uruchomiła się automatyczna aktualizacja, więc być może tutaj leży problem - z tym, że w tym momencie nie mam pojęcia jak i czy w ogóle można przywrócić poprzednią wersję oprogramowania aby sprawdzić, czy jest Ok...

Będę wdzięczny za jakiekolwiek inne sugestie :)

 Dziękuję!

Można spróbować jeszcze takich kroków:

1. Czasami po aktualizacj8i konieczny jest restart - przez odłączenie kabla zasilającego na parę minut.

2. Można też zresetować do ustawień fabrycznych lub same ustawienia sieciowe zgodnie z instrukcją.

3. Nie wiem czy tak jest w Marantzu (mam Denona), ale po wybraniu radia internetowego i naciśnięciu klawisza BACK na pilocie pojawia się opcja wyszukiwania. Czy po wpisaniu 357 znajduje stację i potem odtwarza?

4. Użyj innego konta TuneIn (wystarczy darmowe).

5. Można zresetować ustawienia aplikacji Heos->Ustawienia->Pomoc->Zresetuj urządzenie sterujące

6. Załóż na nowo konto HEOS Heos->Ustawienia->Konto HEOS-> Usuń konto

Jak wszystko zawiedzie to można jeszcze ręcznie ustawić ustawienia sieciowe lub sprobować innej sieci np. z telefonu.

A propos -  inne serwisy np. Spotify, Tidal, Amazon działają normalnie?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakością 357 jest problem od dłuższego czasu, a w ciągu ostatnich tygodni  z coraz większymi objawami, które występują na streamer'ach również innych firm. Pojawiają się często kilkusekundowe przerwy. I raczej nie jest to związane z kiepską jakością internetu (światłowód/lan connect)

Pozostałe stacje działają bez problemu, łącznie z nadającymi w formacie high res 24bit/192kHz

Może kontakt z działem technicznym 357 wyjaśni w czym problem ?

Edytowano przez shureido
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...