Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witajcie, mam problem z połączeniem do Dirac Live na nowym RZ50:

- amplituner ma pobrany najnowszy soft
- podłączam dołączony mikrofon i odpalam Start Dirac Live na amplitunerze
- na Macbooku odpalam najnowszy Dirac Live, wcześniej by pobrać założyłem darmowe konto na Diracu
- ampli i komp są oczywiście w tej samej sieci, ampli przez WiFi lub LAN, komp tylko WiFi, sprawdzałem na 2,4GHz jak i 5GHz
- ampli jest dostępny przez www po jego IP, ściąga config, mogę nim zarządzać, jest pingowalny w sieci
- Dirac na MacOs na ekranie "Select Device" widzi ampli, widzi jego nazwę
- klikam, jest connecting I po chwili "The Onkyo is unreachable"
- żadne polityki firewalla nie są aktywne ani na kompie ani na routerze

- próbuję przez iOS -> jest widoczny ampli, jest kafelek z Dirac, klikam ,jest connecting i po chwili error "Network ... DU1001"

Niestety nie mam tel. z Androidem ani PC z Windowsem.

Ktoś może kojarzy z czym może być problem? Czy to coś rzeczywiście z moją siecią LAN? Czy po prostu jakieś serwery Dirac są niedostępne?

Czytałem na AVForums i na Reddicie, że niektórzy mieli dokładnie takie problemy, 2 lata temu, rok temu, obecnie chyba też ktoś ma.

100% rozwiązania nie znalazłem :( 

Zrzut ekranu 2023-12-22 o 17.57.36.png

Zrzut ekranu 2023-12-22 o 17.57.42.png

Napisano (edytowany)
17 godzin temu, sunnyluk napisał:

Witajcie, mam problem z połączeniem do Dirac Live na nowym RZ50:

- amplituner ma pobrany najnowszy soft
- podłączam dołączony mikrofon i odpalam Start Dirac Live na amplitunerze
- na Macbooku odpalam najnowszy Dirac Live, wcześniej by pobrać założyłem darmowe konto na Diracu
- ampli i komp są oczywiście w tej samej sieci, ampli przez WiFi lub LAN, komp tylko WiFi, sprawdzałem na 2,4GHz jak i 5GHz
- ampli jest dostępny przez www po jego IP, ściąga config, mogę nim zarządzać, jest pingowalny w sieci
- Dirac na MacOs na ekranie "Select Device" widzi ampli, widzi jego nazwę
- klikam, jest connecting I po chwili "The Onkyo is unreachable"
- żadne polityki firewalla nie są aktywne ani na kompie ani na routerze

- próbuję przez iOS -> jest widoczny ampli, jest kafelek z Dirac, klikam ,jest connecting i po chwili error "Network ... DU1001"

Niestety nie mam tel. z Androidem ani PC z Windowsem.

Ktoś może kojarzy z czym może być problem? Czy to coś rzeczywiście z moją siecią LAN? Czy po prostu jakieś serwery Dirac są niedostępne?

Czytałem na AVForums i na Reddicie, że niektórzy mieli dokładnie takie problemy, 2 lata temu, rok temu, obecnie chyba też ktoś ma.

100% rozwiązania nie znalazłem :( 

Zrzut ekranu 2023-12-22 o 17.57.36.png

Zrzut ekranu 2023-12-22 o 17.57.42.png

Nie miałem nigdy tego problemu(mam ten sam model RZTX50) ale co ja bym zrobił w takiej sytuacji to:

- zmienił kanał chanell wi fi

- resetował router i ustawił na nowo

- jak masz mozliwosc ustawic wi fi tylko na pasmo 2.4 to tak zrob, czasami routery maja automaty i przelacza z 2.4 na 5 sie jak mu sie podoba :)

- pożyczyc od kogos router i spróbować znow to ostateczne jak i najlepsze wyjscie chyba jak dla mnie..

Ja mam router synology RT6600ax i działa jak po maśle.. nigdy żadnych problemow i dirac live ustawiony pod atmos 7.1.4.

Powodzenia! :)

 

Edytowano przez Mateusz Górniak
Napisano
1 godzinę temu, Mateusz Górniak napisał:

Nie miałem nigdy tego problemu(mam ten sam model RZTX50) ale co ja bym zrobił w takiej sytuacji to:

- zmienił kanał chanell wi fi

- resetował router i ustawił na nowo

- jak masz mozliwosc ustawic wi fi tylko na pasmo 2.4 to tak zrob, czasami routery maja automaty i przelacza z 2.4 na 5 sie jak mu sie podoba :)

- pożyczyc od kogos router i spróbować znow to ostateczne jak i najlepsze wyjscie chyba jak dla mnie..

Ja mam router synology RT6600ax i działa jak po maśle.. nigdy żadnych problemow i dirac live ustawiony pod atmos 7.1.4.

Powodzenia! :)

 

- zmieniłem kanały -> to samo

- resetu routera nie chcę robić, bo sieć mam dość rozbudowaną, światłowód i sprzęt UniFi, mam Gatewaya, Cloud Key Plus Controller, APki AC Pro, switche UniFi, generalnie cała sieć działa bezbłędnie

- wyłączyłem pasmo 5GHz, podpiąłem ampli, komp i tel na nowo przez 2,4GHz do tego samego na 100% APka - dalej to samo, ampli po kablu - dalej to samo

- sprawdziłem teraz udostępniając hotspot LTE z iOS, podpiąłem pod to kompa i ampli (dostały IP z tej samej nowej podsieci, niezależenie od mojego wifi), Dirac Live na kompie wykrywa RZ50 jak na screenie wcześniej, ale po wybraniu znowu ten sam błąd unreachable.

Zostaje mi chyba tylko ticket do supportu Diraca i Onkyo :/ 

Napisano
Dnia 23.12.2023 o 14:35, Kubakk napisał:

Podepnij kablem ethernetu i będzie działać

Arcam miał podobne problemy , trzeba było jakieś google coś instalować , odprawiać czary , albo podpiąć kablem ;)

Podpinałem kablem eth i było to samo. Pominąłem co prawda w Initial Setup konfigurację Chromecasta (mam wszystko z Apple), ale to przecież nie powinien być problem?

Dnia 23.12.2023 o 15:49, PanKlor napisał:

Spróbuj pobrać oczko starszą wersję Dirac Live. U mnie ostatnio na najnowszej nie rozpoznawał wszystkich głośników, może po prostu jakiś błąd. 

Też pobierałem kilka niższych jak i betę ostatnią - nadal było to samo. Dzisiaj z pracy wezmę kompa z Windowsem i tel. z Androidem i sprawdzę, żeby wykluczyć problem z Mac'iem.

Znalazłem na jakiś forach jeszcze inny trop, dla mojej sieci LAN (WiFi i eth) na Gatewayu mam wyłączone MDNS i IGMP Snooping, ktoś gdzieś na AVS w temacie NAD i Dirac napisał, że dobrze mieć oba włączone na routerze. Wrócę do domu to sprawdzę.

 

Zrzut ekranu 2023-12-27 o 14.37.28.png

Napisano (edytowany)

Info dla potomnych. Udało się! Włączenie IGMP Snooping i DNS Multicast na routerze UniFi Gateway w CloudKey od razu poskutkowało bezbłędnym połączeniem i przejściem do kolejnego etapu, zarówno na MacBooku jak i na iOS 😀😀

Zrzut ekranu 2023-12-27 o 17.42.01.jpeg

Edytowano przez sunnyluk
Napisano

Jeszcze jeden update - dostałem odpowiedź od supportu Dirac'a. Generalnie problem rzeczywiście istniał i leżał po stronie serwerów Onkyo, które teraz przywrócili i skonfigurowali z Dirac'owymi na nowo... i jest zdziwienie czemu zadziałała moja zmiana 2 opcji na routerze ;) może zbieg okoliczności akurat. Sprawdzę jeszcze wieczorem czy bez MDNS i IGMP również działa.

Cytat

 

Hello!

Great to hear it was solved, although it is very weird since the issue was an Onkyo server. Long story short, there was a server issue on Onkyo's side which made it impossible to connect to Dirac Live. They have now fixed this, and we have now made the needed changes on our side as well in order to have everything back up and running again. Please let me know if everything is working on your end now. A restart/full power cycle of the receiver might be needed (unplugging power cable, wait 1-2 minutes).

So if you'd like to try to turn off DNS Multicast and IGMP Snooping on the router, to see if it is still working. It is up to you 

Best regards,
//Glenn

Dirac Help Center, powered by Jira Service Management, sent you this message.

 

 

Napisano (edytowany)

UPDATE: potwierdzam, że problem musiał być po stronie serwerów Onkyo/Diraca. Przy wyłączonych DNS Multicast i IGMP Snooping kalibracja przebiegła bez problemów :)

Edytowano przez sunnyluk
  • 11 months later...
Napisano

Witam ,  mam identyczny problem z Dirac Live na  RZ50 i  na Androidzie i na PC

Po Factory Reset chciałem na nowo zrobić kalibracje i "The Onkyo is unreachable"

Nie wiem  czy serwery padły czy co ?Zrzutekranu2024-12-08232000.png.c9889b83e035f3ad74df73b337822637.png

 

 

 

Napisano
3 godziny temu, tomek72 napisał:

@jozek23 a przez stronę tzn. IP łączy się normalnie i możesz przeglądać menu i zmienić ustawienia?

Tak wszystko działa , Wpisując IP do przeglądarki i ciuser można wszystko podejrzeć  , z telefonu przez Onkyo Controler też można sterować  a Dirac Live ma problem.

Napisano

No to dziwna sprawa, a robiłeś aktualizację do  wersji R136 amplitunera, jak tak to pobierz najnowszą wersję DL na PC jeśli jeszcze nie pobrałeś. Jak to nie pomoże to pozostaje jedynie ponowny reset 🤔

Napisano (edytowany)

Tak mam R136 , zrobiłem reset już 3 razy . Pisałem do Diraca i odpisali że problem leży po stronie Onkyo ( Serwer niedostępny) .

Nie przemyślałem tego i nie sprawdziłem przed resetem fabrycznym czy dirac live działa .

''Hello,

do you get a DU 1001 error?

If so, it means that the Onkyo server is temporarily down.

They may have fixed it now so please try again… if you keep receiving the DU 1001 error please contact Onkyo’s support.

Thanks for reaching out, and kind regards ''

 

2024-12-0817_18_21.jpg.6fd280ddfef9b01d29cf379c63af2999.jpg

 

Edytowano przez jozek23
Napisano

No to pozostaje czekać aż naprawią/uruchomią serwer. Ja po zmianie frontów robiłem kalibrację w ubiegłą środę- wszystko działało, sprawdziłem przed chwilą i u mnie się łączy 🤔 przynajmniej z DL w telefonie 

image.png.96ca08c885353f5494fb59500c9d2e6a.png

 

Napisano

Dostałem odpowiedź z ONKYO

''Dear Józef,
 
Unfortunately, it appears that our Dirac Live server is down at the moment. Due to this case, we ask that you please give it a few days as our engineering team department are currently looking into this matter with the Dirac Live team as well.
Best regards,

Dennis

Customer Service Representative

Onkyo (800) 229-1687

Pioneer (844) 679-5350''

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...