Skocz do zawartości

Gramofon do 1500zł

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o odsłuch analogowy i potrzebuje pomocy. Chciałbym kupić jak z tytułu wątku wynika, gramofon za około 1500zł. Mam wzmacniacz "Yamaha natural sound av amplifier dsp-a1" i kolumny Vienna Acustics (sporzed 20 lat i nie znam modelu konkretnego). Wzmacniacz ma wejscie Phono więc przedwzmacniacz chyba nie potrzebny. Trochę już poczytałem na różnych forach i jestem lekko zagubiony. 

Polecana była "Rega Planar1" i "Pro-Ject Debut Carbon III DC (2M Red)". 

Wolałbym kupić nowy sprzęt, jako że jest to prezent dla taty więc gwarancja by się przydała. 

Powiedzcie proszę jaka jest wasza opinia, co polecacie do posiadanego wzmacniacza i kolumn? Zależy mi też aby była możliwość ewentualnego upgrade'u gramofonu (wkładka itd). 

Z góry dziękuje za wszelką pomoc :)

Pozdrawiam serdecznie i życzę przyjemnych odsłuchów.

Czołem,

Jeżeli ma to być sprzęt nowy, to proponuję sprawdzić TEAC TN3B oraz AT-LP5X. Chyba jedne z ciekawszych gramofonów w tym przedziale cenowym (jeżeli mówimy o sprzęcie nowym). Dużo też zależy od tego jaki gramofon wizualnie będzie się podobał osobie obdarowanej. W końcu prezent musi się podobać :) 

Dziękuję za odpowiedź,

AT-LP5X też znalazłem na paru forach i chyba się ku niemu zaczynam skłaniać. Stylistyka pasuje, możliwość wymiany wkładki i znana firma. 

Jeśli chodzi o podłączenia do wzmacniacza Yamaha, który posiadam. Wbudowany wzmacniacz w Yamaha będzie pasować do tego gramofonu? Dobrze się to zgra?

Jeśli szukasz dobrego klasowo gramofonu, który daje Ci możliwość upgradu, zdecydowanie polecałbym jednak wybrać jeden z modeli firm, które w tym się od wielu lat specjalizują. Tutaj Twoje dwie propozycje Pro-Ject i Rega moim zdaniem będą najlepsze. Po prostu przy bezposrednim odsłuchu pokażą klasę i dobrą jakość oraz niezawodność. A zawsze w przyszłości możesz zmienić wkładkę na coś lepszego.