Skocz do zawartości

Soundbar Philips Fidelio TAFB1/10 - problem ze skalą głośności, jakością i kierunkiem dźwięku


kpkp

Recommended Posts

Dnia 6.11.2024 o 21:25, Butler napisał:

Detoks? 😉

Przydatna sprawa. Dobrze robi na mózg.

Dnia 8.11.2024 o 08:51, kpkp napisał:

Pytanie co jak gra nie będzie w Dolby atmos wtedy jest samo dolby? Hehe sorry za takie pytanie, ale nie ma opcji auto…

Różnicy w odbiorze nie będzie. Słuszna uwaga PanKlor to jedynie samopoczucie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Dnia 8.11.2024 o 09:03, PanKlor napisał:

W przypadku soundbara to co najwyzej kwestia samopoczucia 😉 Ustaw Atmos albo passthrough/bitstream. Jak nie będzie Atmos to oba sprzety powinny sobie poradzic. 

Jeżeli ustawie „Pass Through” no na cyfrowym Polsacie nie mam głosu, ale na YouTube już tak, więc pytanie mam do wyboru jeszcze PCM, ale to odrzuciliśmy, bo to jest stereo więc mogę wybrać jeszcze „AUTO” rozumiem, że sam będzie dobiera wyjście dźwięku cyfrowego wtedy

 

Dnia 8.11.2024 o 09:03, PanKlor napisał:
Dnia 8.11.2024 o 09:03, PanKlor napisał:

IMG_3079.jpeg

Edytowano przez kpkp
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
Dnia 29.10.2024 o 08:27, kpkp napisał:

Nie widzę tej opcji „power on volume” w soundbarze…

 

Odnośnie konsoli ps5, pytasz o ustawiona opcje dźwięku w samej konsoli tak? - nie wiem, bo chwilowo nie mam konsoli, będę miał za tydzień, z co powinno być ustawione jeżeli idzie to jakąś ująć?

 

Odnośnie podłączenia to kabel hdmi z konsoli jest podłączony do tv go śnieżna hdmi 2.1

 

 

Urządzenia peryferyjne takie jak Blu-ray, konsola, playery bezpośrednio pod wejscie HDMI od soundbara. Tylko w ten sposób uzyskasz bezstratne audio. Tv zdekoduje je do stereo 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim reset urządzenia do ustawień fabrycznych. Potem aktualizacja urządzenia.  następnie w aplikacji Surround Sound ustaw na Standard. I używaj tylko tego trybu. Każdy inny jest kiepsko zaimplementowany przez Philipsa. Na innym forum dostales tą podpowiedz, ale widzę że dalej temat ciagniesz tutaj. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dołączę się ze swoim problemem:

Posiadam soundbar Philips Fidelio TAFB1/10 oraz subwoofer TAFW1/10. Mam problem z prawidłowym sparowaniem urządzeń. Soundbar łączy się bezprzewodowo z subwooferem, ale subwoofer gra bardzo cicho, praktycznie w ogóle go nie słychać. Soundbar połączyłem z siecią wi-fi, ale nie mogę tego zrobić z subwooferem - próbowałem dwiema aplikacjami: Entertainment i Play-Fi. W routerze ustawiony jeden kanał: 5 Ghz - kanał 100. Kilka razy "niby" połączył się z siecią, ale nie można było ustawić nazwy urządzenia i subwoofer gubił się i nadal był niewidoczny, choć kontrolka świeciła się w sposób ciągły. Przewodowo, subwoofer gra aż miło 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.01.2025 o 10:49, PiotrH1975 napisał:

Dołączę się ze swoim problemem:

Posiadam soundbar Philips Fidelio TAFB1/10 oraz subwoofer TAFW1/10. Mam problem z prawidłowym sparowaniem urządzeń. Soundbar łączy się bezprzewodowo z subwooferem, ale subwoofer gra bardzo cicho, praktycznie w ogóle go nie słychać. Soundbar połączyłem z siecią wi-fi, ale nie mogę tego zrobić z subwooferem - próbowałem dwiema aplikacjami: Entertainment i Play-Fi. W routerze ustawiony jeden kanał: 5 Ghz - kanał 100. Kilka razy "niby" połączył się z siecią, ale nie można było ustawić nazwy urządzenia i subwoofer gubił się i nadal był niewidoczny, choć kontrolka świeciła się w sposób ciągły. Przewodowo, subwoofer gra aż miło 

Przy ustawieniu nazwy ustaw domyślną nazwę Beedrom i powinien ją przyjąć. Później możesz ją zmienić. Następnie wchodzisz w Home Theater, Setup i dodajesz TAFW1. Po poprawnym dodaniu Subwoofer połączy się z Soundbarem. Użyj również parowania za pomocą pilota. Wchodzisz w ustawienia na pilocie, wybierasz Subwoofer pair i potwierdzasz Ok. Po poprawnym sparowaniu bedziesz widział soundbar i subwoofer w swoim Home Theater. Bedzie to wyglądało tak jak w załaczonym ponizej screenie. Oczywiście u mnie widać również TAFS1 bo mam je skonfigorowane jako surroundy. Nieskonfigurowany po DTS Play-Fi nie możliwe, że jest słyszalny. Bynajmniej u mnie w ogóle nie było go słychać. 

Screenshot_20250202-210312.png

Edytowano przez bramowicz1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, majkel74 napisał:

Kurde, masakra jeśli to takie skomplikowane ma być. To powinno być bezobsługowe zupełnie. 

Też miałem z nim problem. Ale metodą prób i błędów udało się. Ja dzwoniłem nawet do tehników z Philipsa. Powiedzieli mi, że najlepiej go skonfigurować po Wi-Fi 2,4 GHz. Dziwne. Ale rzeczywiście jest o tym wzmianka w instrukcji. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kpkp napisał:

Też tak macie, że jak włączycie soundbar to wskazuje on zawsze na 8 w skali głośności? 

Mi czasami nawet na Vol. 2. Ale rzadko to się dzieje. Też się zastanawiam czemu się tak dzieje? Głośność mam ustawiąną na zakres 15-20 bo inaczej chałupe by rozwaliło. I czasami jak włączam dekoder to wraz z TV włącza się i soundbar i player. Może to ma związek z ARC? Trzeba zadzwonić do techników i zapytać o to. Może jakąs aktualizację wypuszczą. Podobno jedna z aktualizacji naprawiła problem z tylnymi głośnikami TAFS1 bo coś się działo. Na szczęście teraz dobrze grają.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos nie mam szczęścia... próbowałem wiele razy na dwóch aplikacjach: Philips Entertainment i Play-Fi.

Jeżeli uzyskałem juz połączenie, to nie mogłem zapisać żadnej nazwy, a aplikacje przestawały działać:  Aplikacja nie odpowiada i wybór OK lub Czekaj.

Po przywróceniu do ustawień fabrycznych, subwoofer łączy się z soundbarem po RF link i cos tam gra, ale oczywiście nie ma możliwości jego żadnej regulacji.

Spróbuję jeszcze odinstalować i ponownie zainstalować te dwie aplikacje i zresetować router. Czy łącząc po 2,4 Ghz ma być ustawiony jakiś konkretny kanał (1 -11) czy auto ?

Screenshot_2025-02-04-19-37-40-745_com.philips.playfi.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PiotrH1975 napisał:

Cos nie mam szczęścia... próbowałem wiele razy na dwóch aplikacjach: Philips Entertainment i Play-Fi.

Jeżeli uzyskałem juz połączenie, to nie mogłem zapisać żadnej nazwy, a aplikacje przestawały działać:  Aplikacja nie odpowiada i wybór OK lub Czekaj.

Po przywróceniu do ustawień fabrycznych, subwoofer łączy się z soundbarem po RF link i cos tam gra, ale oczywiście nie ma możliwości jego żadnej regulacji.

Spróbuję jeszcze odinstalować i ponownie zainstalować te dwie aplikacje i zresetować router. Czy łącząc po 2,4 Ghz ma być ustawiony jakiś konkretny kanał (1 -11) czy auto ?

Screenshot_2025-02-04-19-37-40-745_com.philips.playfi.jpg

Restartuj aplikacje do skutku. Router też. Zresztą tak zaznaczyli w instrukcji. Jeśli masz WPS to włącz a pozwoli się połączyć bez hasła. Jeśli nie to przygotuj hasło, najlepjej skopiuj do schowka i w razie potrzeby szybko wklej. Bo aplikacja też wybredna i nie lubi czekać. Potrafi wywalić błąd. I próbuj nie zrażaj sie. Pociesze cię tym, że mi to zajeło też sporo czasu. I nie zmieniaj kanałów na routerze ani DNS

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jak uruchomiłem aplikację „Entertainment” oraz „WiFi musić play fi” to pojawiła mi się aktualizacja i powiem Wam, że po niej wszystko mi się poprzestawiało i teraz jak wybieram bas na -6 w aplikacji to w ogóle nie ma basu a wcześniej właśnie na -6 miałem super bas (wiem ze nie logiczne bo na minusie , ale tak było) teraz jak wybieram -6 to w ogóle nie ma basu a na +5 jak jest ustawione to bas jest pożal się Boże. Próbowałem też na aplikacji PS Fine Tune ustawić i też lipa. Teraz mój tv lepiej gra (LG g3) lepiej basem niż ta belka chce zaznaczyć, że nie mam dodatkowego subwoofera, ale wcześniej sama belka super dawała bas do czasu tej aktualizacji . Jak jest u Was??? Próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne, ale nic to nie pomaga pewnie przez to, że oprogramowania już nie można cofnąć?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kpkp napisał:

Dzisiaj jak uruchomiłem aplikację „Entertainment” oraz „WiFi musić play fi” to pojawiła mi się aktualizacja i powiem Wam, że po niej wszystko mi się poprzestawiało i teraz jak wybieram bas na -6 w aplikacji to w ogóle nie ma basu a wcześniej właśnie na -6 miałem super bas (wiem ze nie logiczne bo na minusie , ale tak było) teraz jak wybieram -6 to w ogóle nie ma basu a na +5 jak jest ustawione to bas jest pożal się Boże. Próbowałem też na aplikacji PS Fine Tune ustawić i też lipa. Teraz mój tv lepiej gra (LG g3) lepiej basem niż ta belka chce zaznaczyć, że nie mam dodatkowego subwoofera, ale wcześniej sama belka super dawała bas do czasu tej aktualizacji . Jak jest u Was??? Próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne, ale nic to nie pomaga pewnie przez to, że oprogramowania już nie można cofnąć?

Jutro sprawdzę. Wczoraj jeszce po Play-Fi słuchałem muzyki w Hi-Res i nie było żadnej aktualizacji. Mam nadzieję, że nic nie poj..bie. Apropos, u mnie basy na 0. ale zastanawiam się czy obniżyć bo z subem to podłoga drży. 😁

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kpkp napisał:

Dzisiaj jak uruchomiłem aplikację „Entertainment” oraz „WiFi musić play fi” to pojawiła mi się aktualizacja i powiem Wam, że po niej wszystko mi się poprzestawiało i teraz jak wybieram bas na -6 w aplikacji to w ogóle nie ma basu a wcześniej właśnie na -6 miałem super bas (wiem ze nie logiczne bo na minusie , ale tak było) teraz jak wybieram -6 to w ogóle nie ma basu a na +5 jak jest ustawione to bas jest pożal się Boże. Próbowałem też na aplikacji PS Fine Tune ustawić i też lipa. Teraz mój tv lepiej gra (LG g3) lepiej basem niż ta belka chce zaznaczyć, że nie mam dodatkowego subwoofera, ale wcześniej sama belka super dawała bas do czasu tej aktualizacji . Jak jest u Was??? Próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne, ale nic to nie pomaga pewnie przez to, że oprogramowania już nie można cofnąć?

U mnie jak na screenie to ostatnia aktualizacja Firmware apki i soundbara. Ostatnio po dodaniu TAFS1 aktualizowały mi się wszystkie z tego co pamiętam i narazie wszystko Ok. Poza tym samoczynnym ściszaniem się po uruchomieniu dekodera z TV. Ale Philipsy chyba tak mają bo ostatnie kino domowe Philipsa też tak robiło mi ze wzmacniaczem po ARC. Więc tego raczej nie przeskoczy. Ważne by było bezawaryjne. No i ostatecznie przywrócenie do ustawień fabrycznych i ponowna aktualizacja bo mogło pójsć coś nie tak. A najlepiej podobno aktualizować z pendrive. Firmware do pobrania na stronie produktu.

Screenshot_20250210-121705.png

Screenshot_20250210-122343.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie PS Fine Tune to 1.0.66 a więc wyższa.  Może trzeba ją zaktualizować. Wi-Fi Music zastąpiłem apką Play-Fi bo ma tę samą funkcję. I tamta z tego co widzę wyższa. Wejdź jeszcze raz w PS Fine/ Philips Fidelio FB1. Tam jest wersja firmware listwy.

Edytowano przez bramowicz1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. W takim razie może trzeba zresetować belkę jeśli coś się dzieje. I pytanie mam: nadal używasz AI lub tego UPMIXU? Pytałeś kiedyś o to. Ja te ustawienia tylko przetestowałem. Owszem działają i jakiś tam efekt jest ale wróciłem do Standard. Na dobrym źródle to działa. Filmy i muzyka z Atmos muszą być by był prawdaiwy efekt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem odłączyć sieć zrobić reset na nowo aplikację wgrać i niestety , bas jest żenada ja mówię o Basie z samej belki, gdyż wcześniej ona dudniła dosłownie a teraz brakuje subwoofera.

 

chce zapytać czy instalując aplikację na telefonu gdy odnajdą aktualizacje belki czy muszę ją aktualizować czy mogę to pominąć?

 

dzieki 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...