Piotr Sonido Napisano 27 lutego Napisano 27 lutego Troche za mała ta różnica cenowa mimo że będzie to teoretycznie układ mocniejszy. Wiemy, z doświadczenia, że zapewne skończy się na tej samej barwie głosu tylko straci kontrole delikatnie później. Biorąc pod uwagę że kupujemy dwa elementy wzmak + stream zamiast jednego.... no ale poczekajmy może tylko ja nie widze na ten moment zastosowania dla niego. Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano 27 lutego Autor Napisano 27 lutego Wydaje mi się ,że najszersza grupa odbiorców to osoby z Wiim Ultra, którzy chcą mieć pasujący wzmacniacz w tym samym rozmiarze. Myślę,że gdyby miał premierę razem z Ultra to byłby bardziej popularny. Mi to się marzy taka " wieża " ultra,wzmacniacz i CD. Teraz już sporo " ultrasów " zdążyła wzmacniacz kupić a może i zmienić. Zobaczymy jak wyjdzie. Odpisz, cytując
Piotr Sonido Napisano 27 lutego Napisano 27 lutego Pytanie co mają teraz. Bo jednak wiele urządzeń w klasie AB zapewne zagra lepiej. Ale tak wiem o czym mówisz. Ludzie uwielbiają komplety. Także tak. Tylko znowu rodzi się pytanie jak wyżej. Bierzez Amp i po problemie. Ta różnica w mocy będzie nie odczuwalna. Nie spodziewam się CD spod loga Wiim. Odpisz, cytując
jacek2 Napisano 28 lutego Napisano 28 lutego Dnia 9.01.2025 o 10:58, Tomasz S. napisał: Cześć, Chciałbym założyć temat gdzie moglibyśmy wrzucać nowinki sprzętowe i podobne. Na pierwszy ogień napakowany pod korek Eversolo DMP-A6 gen 2. Jest zasilania liniowe, HDMI ARC ( i wyjście HDMI dla audio ) , możliwość wbudowania szybkiego dysku do 4 TB, dołożenia zewnętrznych CD, 6 calowy ekran, XLR, obsługa SMB i więcej. Moim zdaniem wygląda super https://www.audiophonics.fr/en/streamers/eversolo-dmp-a6-gen2-p-20411.html Zdjęcia: Promo: Specyfikacja: Ktoś porównywał z pierwszą generacją...? Jaka jest różnica w odsłuchu...? Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano 13 maja Autor Napisano 13 maja Eversolo szykuje all in one, będzie nawet wersja z CD Opis od kolegów z Q21: Wzmacniacz zintegrowany i streamer EverSolo Play EverSolo Play | Stereofoniczny, zintegrowany wzmacniacz i streamer | Streaming Amp | AKM AK4493 | Korekcja akustyki FIR | Multi-room | Roon Ready | Klasa D | 110W | Trigger | HDMI ARC | DSD512 | MQA EverSolo Play to m.in innowacyjny odtwarzacz strumieniowy, który łączy kompaktową, aluminiową obudowę z dotykowym ekranem, rozbudowanym systemem operacyjnym i zaawansowanymi możliwościami dźwiękowymi. Sercem Play jest układ AKM AK4493 i wzmacniacz klasy D, oferujące wysoką jakość dźwięku (60 W/8 Ohm lub 110 W/4 Ohm) z doskonałym SNR i niskimi zniekształceniami. Urządzenie wspiera kluczowe serwisy streamingowe, w tym Tidal Connect, Qobuz, Deezer i Spotify Connect, a także odtwarzanie lokalnych plików z NAS. Dodatkowo Play oferuje funkcje multi-room, zaawansowaną korekcję pomieszczenia oraz bogaty zestaw portów - od HDMI ARC po wejście gramofonowe. Dzięki 5.5-calowemu wyświetlaczowi HD oraz wsparciu dla plików wysokiej rozdzielczości, EverSolo Play w pełni odpowiada potrzebom współczesnych audiofilów, oferując zarówno niezależną obsługę za pośrednictwem ekranu, jak i zdalne sterowanie aplikacją mobilną. Główne Cechy: Duży dotykowy ekran HD: 5.5-calowy wyświetlacz LCD o wysokiej rozdzielczości zapewnia szybkie reakcje i intuicyjną nawigację po interfejsie Zaawansowany system operacyjny: Oparty na Androidzie UI został zaprojektowany od podstaw dla EverSolo Play, umożliwiając bezproblemowe korzystanie z wbudowanych aplikacji oraz obsługę dodatkowych, zainstalowanych przez użytkownika programów Wsparcie dla plików Hi-Res: Obsługa DSD512, PCM do 768 kHz/32 bit oraz dekodowanie MQA pozwala cieszyć się studyjną jakością dźwięku z plików lokalnych i usług streamingowych Szeroki wybór wejść i wyjść: Na tylnym panelu znajdują się wejścia optyczne (TOSLINK) i koaksjalne, HDMI ARC, wejście gramofonowe MM/MC, wyjście subwoofera, a także dwa porty USB-A (jeden do odtwarzania plików, drugi jako wyjście USB do zewnętrznego DAC) Aplikacja mobilna EverSolo: Umożliwia pełne sterowanie odtwarzaczem, wyszukiwanie w wielu serwisach streamingowych jednocześnie oraz funkcję screencast — podglądu i sterowania interfejsem EverSolo Play bezpośrednio z telefonu Mocny procesor i pamięć: Quad-core ARM Cortex-A55 wraz z 4 GB RAM i 32 GB pamięci eMMC zapewniają płynną pracę systemu i natychmiastowe reakcje interfejsu Solidna aluminiowa obudowa: Wytrzymała konstrukcja z aluminium z aluminiową przednią płytą gwarantuje trwałość i elegancki wygląd, zgodny z estetyką Hi-Fi Sideloading aplikacji: Możliwość instalacji dodatkowych aplikacji spoza wbudowanych, co rozszerza funkcjonalność urządzenia v Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano 14 maja Autor Napisano 14 maja (edytowany) Wiim pokaże trochę nowości na targach Będzie Amp Ultra, Smart głośniki i bezprzewodowy subwoofer. Niestety cen nie ma a dostępność nie wcześniej niż Q3 tego roku ( ale raczej w USA ) Info i zdjęcia tu: https://darko.audio/2025/05/say-hello-to-the-wiim-amp-ultra-sound-sub-pro/ Edytowano 14 maja przez Tomasz S. 1 Odpisz, cytując
bulbulator1 Napisano 14 maja Napisano 14 maja "Pierwsze recenzje" chyba można pod to podciągnąć zapowiedź testu monitora Pylona Jaspera by Erin'sAudioCorner. Ciekaw jestem jak wrażenia, co wyjdzie w pomiarach. 1 Odpisz, cytując
d00 Napisano Czwartek o 09:39 Napisano Czwartek o 09:39 20 godzin temu, Tomasz S. napisał: Wiim pokaże trochę nowości na targach Będzie Amp Ultra, Smart głośniki i bezprzewodowy subwoofer. Niestety cen nie ma a dostępność nie wcześniej niż Q3 tego roku ( ale raczej w USA ) Info i zdjęcia tu: https://darko.audio/2025/05/say-hello-to-the-wiim-amp-ultra-sound-sub-pro/ Lubię to, co robi WiiM. Idą w fajnym kierunku, z dobrą jakością, porządnym brzmieniem i we względnie normalnych pieniądzach, a nie "audiofilskich" za to samo, a nawet często gorsze. Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano Czwartek o 11:04 Autor Napisano Czwartek o 11:04 @d00 całkiem fajnie się kreują. Te Smart głośniki można zintegrować jako surroundy czy centralny. Mam nadzieję,że ceny dalej będą atrakcyjne, subwoofer też kusi. 1 Odpisz, cytując
Tomasz Kluczynski Napisano Czwartek o 14:29 Napisano Czwartek o 14:29 https://www.audioadvice.com/products/eversolo-play-streaming-amplifier?utm_source=youtube&utm_medium=video&utm_campaign=20250515+Eversolo+Play 699$ bez cd-799 z cd. Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano Czwartek o 16:51 Autor Napisano Czwartek o 16:51 2 godziny temu, Tomasz Kluczynski napisał: 699$ bez cd-799 z cd. Widziałem te ceny tylko w Euro. Ciekawe co tam w środku siedzi jeżeli chodzi o wzmocnienie. Odpisz, cytując
Tomasz Kluczynski Napisano Czwartek o 18:01 Napisano Czwartek o 18:01 1 godzinę temu, Tomasz S. napisał: Widziałem te ceny tylko w Euro. Ciekawe co tam w środku siedzi jeżeli chodzi o wzmocnienie. Na jakieś super granie to nie ma co liczyć. To raczej taki klocek do sypialni albo do tv. Klasa D 2x60W przy 8ohm i 2x100W przy 4 ohm. 1 Odpisz, cytując
fp74 Napisano Piątek o 10:05 Napisano Piątek o 10:05 Właśnie zaczęła się dystrybucja najnowszego Nucleus One. Przyjechał do mnie wczoraj i dziś od rana gra. Wygląd, wykonanie, wygoda i funkcjonalność bez zarzutu. Dotąd miałem ifi zen stream też na Roon'ie - czy grał lepiej czy gorzej nie umiem ocenić z pamięci. Zresztą to bez znaczenia bo Nucleus jako dedykowany serwer muzyczny do Roon'a ma być przede wszystkim wygodny i funkcjonalny i taki jest. Jak ktoś używa Roon'a to wg mnie za 2800 warto. Do niczego innego się nie nadaje. Odpisz, cytując
d00 Napisano Piątek o 13:50 Napisano Piątek o 13:50 (edytowany) 3 godziny temu, fp74 napisał: Właśnie zaczęła się dystrybucja najnowszego Nucleus One. Przyjechał do mnie wczoraj i dziś od rana gra. Wygląd, wykonanie, wygoda i funkcjonalność bez zarzutu. Dotąd miałem ifi zen stream też na Roon'ie - czy grał lepiej czy gorzej nie umiem ocenić z pamięci. Zresztą to bez znaczenia bo Nucleus jako dedykowany serwer muzyczny do Roon'a ma być przede wszystkim wygodny i funkcjonalny i taki jest. Jak ktoś używa Roon'a to wg mnie za 2800 warto. Do niczego innego się nie nadaje. Trochę nie rozumiem tego fenomenu Roon-a. Zainstalowałem testowo na okres próbny. Integracja z urządzeniami spoko, ale cała reszta coś uboga. O połowie artystów, których słucham i mam na Tidalu nie ma żadnych wzmianek, informacji. Prezentacja albumów i utworów dziwnie rozstrzelona, bez składu i ładu. Utwory polskiego zespołu Universe, które miałem wrzucone lokalnie zostały podciągnięte pod jakiś UniVerse, co gra hip-hop. Za te pieniądze, które sobie liczą, to wg mnie bezsens. Edytowano Piątek o 13:51 przez d00 Odpisz, cytując
fp74 Napisano Piątek o 14:29 Napisano Piątek o 14:29 Kwestia interfejsu jak zawsze wymaga zorientowania się co i gdzie. Jak wejdziesz nagle na Spotify zamiast Tidal to też się na początek pogubisz. A kwestia mieszania albumów artystów to norma. Wczoraj na Tidalu jako przykład zespół Trifecta. Normalka. No ale co kto lubi . Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano wczoraj o 06:42 Autor Napisano wczoraj o 06:42 Wharfedale wypuszcza nową serię kolumn z linii Evo https://www.wharfedale.co.uk/collections/evo5-series?srsltid=AfmBOoogcYucV3Dje9gYVt96DLQocJQykNFh4KNRkTo1tI8yM4R8ZGhF 1 Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano wczoraj o 08:09 Autor Napisano wczoraj o 08:09 ceny mi się nie wkleiły wyżej: Evo 5.1 standmounter: £549 / €699 / AU$1249 per pair Evo 5.2 standmounter: £749 / €999 / AU$1749 per pair Evo 5.3 floorstander: £1099 / €1499 / AU$2599 per pair Evo 5.4 floorstander: £1399 / €1899 / AU$3299 per pair Evo 5.C centre channel: £549 / €699 / AU$1249 Dodatkowo Cyrus wypuścił nowe sprzęty w standardowym ( chociaż tradycyjnie nie dla Cyrusa ) rozmiarze 2 Odpisz, cytując
Piotr Sonido Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu 23 godziny temu, Tomasz S. napisał: Wharfedale wypuszcza nową serię kolumn z linii Evo https://www.wharfedale.co.uk/collections/evo5-series?srsltid=AfmBOoogcYucV3Dje9gYVt96DLQocJQykNFh4KNRkTo1tI8yM4R8ZGhF Te malutkie membrany 21 godzin temu, Tomasz S. napisał: ceny mi się nie wkleiły wyżej: Evo 5.1 standmounter: £549 / €699 / AU$1249 per pair Evo 5.2 standmounter: £749 / €999 / AU$1749 per pair Evo 5.3 floorstander: £1099 / €1499 / AU$2599 per pair Evo 5.4 floorstander: £1399 / €1899 / AU$3299 per pair Evo 5.C centre channel: £549 / €699 / AU$1249 Dodatkowo Cyrus wypuścił nowe sprzęty w standardowym ( chociaż tradycyjnie nie dla Cyrusa ) rozmiarze WHATTTTTTT!!!!! teraz jak na to patrze to mam mieszane uczucia. Musi się oko przyzwyczaić. Dnia 15.05.2025 o 16:29, Tomasz Kluczynski napisał: https://www.audioadvice.com/products/eversolo-play-streaming-amplifier?utm_source=youtube&utm_medium=video&utm_campaign=20250515+Eversolo+Play 699$ bez cd-799 z cd. Fajne. Nie spodziewam się szału dźwiękowego ale fajne. ALE! będzie też czysty transport! Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano 17 godzin temu Autor Napisano 17 godzin temu 8 minut temu, Piotr Sonido napisał: Te malutkie membrany Które membrany ? Jak patrzę na tą większą podstawkę to ma całkiem solidne rozmiary wszystkiego. Swoją drogą 15 kg na kolumnę podstawkową to już kawał wagi, nawet jeżeli jest trójdrożna. Bass driver6.5"(150mm) - Black Woven Kevlar Cone Midrange driver2"(50mm) - Soft Dome Treble driver - 35 x 70mm AMT Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu Dnia 14.05.2025 o 23:06, bulbulator1 napisał: Ciekaw jestem jak wrażenia, co wyjdzie w pomiarach. Już są. https://youtu.be/OxiymvZri3k Odpisz, cytując
bulbulator1 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 10 godzin temu, Tomasz S. napisał: Jak patrzę na tą większą podstawkę to ma całkiem solidne rozmiary wszystkiego. Prawie 50cm wysokości. Sporo kolumnisko, jak na standardy podstawkowe. Zachodzę w głowę, jak oni liczą tą objętość skrzynek (?) wyrażoną w Litrach. Dla EVO 5.2 podają 27.2L, a mi z wymiarów (49,7 x 26 x 35 / 1000) wychodzi 45,2L. Podobnie dla Evo 5.1, podają skromniutkie 11.5L? Coś źle liczę? 1 godzinę temu, Tomasz S. napisał: Już są. Klasyczny problem dzisiejszych czasów, gdzie recenzent fanem neutralności, a dostaje kolumnę z jakimś tam charakterem, niby własnym a jednak trochę scan-speakowym. Sporo tam problemów znalazł, na kilka podał propozycję rozwiązania. Mam wrażenie, że kolumna mu nie przypasowała, ale nie chciał tego dosadnie powiedzieć, a nuż widelec Pylon jeszcze coś podeśle. Odpisz, cytując
Sipo Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Tak na oko to wyglądają tak samo jak wersja Evo 4. Standy widzę maja 2 rozmiary, osobno dla 5.1 i 5.2 wcześniejsza seria miała tylko jeden uniwersalny stand. Odpisz, cytując
Tomasz S. Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu 2 godziny temu, Sipo napisał: Tak na oko to wyglądają tak samo jak wersja Evo 4 Poprosiłem perplexity o porównanie dla większych podstawek. Porównanie Wharfedale Evo 4.2 i Wharfedale Evo 5.2 Seria Wharfedale Evo reprezentuje filozofię marki, oferując zaawansowane technologie audio w przystępnej cenie. Najnowsza linia Evo 5 została właśnie wprowadzona na rynek (maj 2025) jako ewolucja popularnej serii Evo 4. To porównanie koncentruje się na modelach podstawkowych 3-drożnych - sprawdzonym Evo 4.2 i nowym Evo 5.2, analizując ich różnice technologiczne, konstrukcyjne i brzmieniowe. Różnice w konstrukcji przetworników Przetwornik wysokotonowy AMT Oba modele wykorzystują zaawansowany przetwornik AMT (Air Motion Transformer) zamiast konwencjonalnych kopułek - rozwiązanie zazwyczaj spotykane w znacznie droższych głośnikach. Technologia AMT pozwala na poruszanie czterokrotnie większej ilości powietrza niż tradycyjne tweetery o tej samej powierzchni. Kluczowa różnica polega na wymiarach: Evo 4.2: przetwornik AMT 30x60 mm Evo 5.2: większy przetwornik AMT 35x70 mm Zwiększony rozmiar AMT w Evo 5.2 skutkuje lepszą efektywnością i szerszą dyspersją dźwięku. Dodatkowo Evo 5.2 wprowadza nowy materiał dźwiękochłonny SilentWeave™ - hybrydę bawełny i filcu umieszczoną za membraną, co redukuje odbicia fal dźwiękowych wewnątrz głośnika. Przetwornik średniotonowy Oba modele posiadają dedykowany 50 mm kopułkowy głośnik średniotonowy, co jest rzadkością w tej klasie cenowej: Evo 4.2: 50 mm miękka kopułka pokryta związkiem tłumiącym Evo 5.2: udoskonalona wersja z ramą tłumiącą ResoFrame™ i materiałem SilentWeave™ w dwóch miejscach: za membraną i cewką głosową oraz przed tylną obudową Kopułka średniotonowa w Evo 5.2 została zoptymalizowana do współpracy z większym przetwornikiem AMT, zapewniając lepszą spójność brzmieniową i czystość w kluczowym zakresie wokalnym. Przetwornik niskotonowy Oba modele wykorzystują membrany z Kevlaru: Evo 4.2: 165 mm (6,5") membrana z plecionego Kevlaru Evo 5.2: membrana z Kevlaru z zaawansowanym systemem napędowym o niskich zniekształceniach, adaptowanym z flagowych modeli Elysian Evo 5.2 wprowadza nową technologię ResoSeal™ - elastomerowy pierścień tłumiący umieszczony w tylnej części stożka, gdzie łączy się on z zawieszeniem, co optymalizuje zakres niższych średnich tonów, czyniąc wokale bogatszymi i bardziej naturalnymi. Różnice w konstrukcji obudowy i portów bass-reflex System portów bass-reflex Różnica w systemach bass-reflex jest znacząca: Evo 4.2: system SLPP (Slot Loaded Profiled Port) z odprowadzeniem w dwóch kierunkach Evo 5.2: udoskonalony system SLPP z odprowadzeniem w trzech kierunkach: lewo, prawo i tył Trójkierunkowy system w Evo 5.2 optymalizuje dystrybucję przepływu powietrza, przyczyniając się do głębszego, bardziej artykulowanego i dobrze zintegrowanego basu. Dodatkowo, dzięki równomiernemu rozpraszaniu powietrza w pomieszczeniu, głośniki są mniej wymagające jeśli chodzi o pozycjonowanie. Wymiary i konstrukcja obudowy Evo 4.2: 455 x 250 x (340+10) mm Evo 5.2: 497 x 260 x (350+40) mm Evo 5.2 posiada nieco większą obudowę, co zwiększa wewnętrzną objętość, przyczyniając się do lepszej dyspersji dźwięku i głębszego basu. Udoskonalona obudowa Evo 5.2 jest zbudowana z warstw drewna o różnych gęstościach, co zmniejsza rezonanse paneli. Dodatkową nowością w Evo 5.2 jest hybrydowa podstawa łącząca elementy metalowe i drewniane, co zwiększa sztywność konstrukcji i redukuje niepożądane wibracje. Parametry techniczne i wydajność Czułość i impedancja Evo 4.2: czułość 87 dB (2,83V @ 1M), impedancja nominalna 8Ω, minimalna 4Ω Evo 5.2: czułość 88 dB (2,83V @ 1M) Nieznacznie wyższa czułość Evo 5.2 oznacza, że głośniki mogą grać nieco głośniej przy tej samej mocy wzmacniacza. Pasmo przenoszenia Evo 4.2: 54 Hz ~ 22 kHz (+/-3 dB), rozszerzenie basu 48 Hz (-6 dB) Dla Evo 5.2 nie mamy dokładnych danych o paśmie przenoszenia w dostępnych źródłach, ale można przypuszczać, że dzięki większej objętości obudowy i ulepszonemu systemowi portów może oferować nieco lepsze rozszerzenie basu. Częstotliwości podziału Evo 4.2: 1,4 kHz, 3,9 kHz Brak dokładnych danych dla Evo 5.2, ale wiadomo, że posiada zupełnie przeprojektowaną zwrotnicę z krótszymi ścieżkami między komponentami i jednostkami napędowymi. W głośnikach 3-drożnych, takich jak Evo 5.2, zwrotnica jest podzielona na oddzielne płytki PCB - jedna dla średnich/wysokich tonów, druga dla basu - w celu zminimalizowania zakłóceń elektromagnetycznych. Technologiczne innowacje w Evo 5.2 Nowe technologie tłumienia Seria Evo 5 wprowadza kilka pionierskich technologii nieobecnych w Evo 4.2: SilentWeave™ - specjalnie opracowany materiał hybrydowy (bawełna/filc) dodany do komory za membraną AMT w celu redukcji odbić fal dźwiękowych ResoFrame™ - elastomerowa rama tłumiąca widoczna jako struktura podobna do koła zębatego w przednim panelu przetwornika, redukująca rezonanse strukturalne i mechaniczne ResoSeal™ - pierścień tłumiący z elastomeru o niskiej masie umieszczony w tylnej części stożka, gdzie spotyka się z zawieszeniem, optymalizujący zakres niższych średnich tonów Opcje wykończenia i design Seria Evo 5 oferuje odświeżony design i nowe opcje wykończenia: Evo 4.2: fornir orzechowy, czarny, biały dąb Evo 5.2: fornir orzechowy, matowa czerń, matowa biel oraz nowy matowy szary (Lunar Grey) Wykończenia w Evo 5.2 są teraz wysokiej jakości, super-gładkie, z matowym wykończeniem, nadającym głośnikom bardziej współczesny wygląd. Wnioski Wharfedale Evo 5.2 reprezentuje znaczący krok naprzód w stosunku do Evo 4.2, wprowadzając szereg udoskonaleń technicznych, które powinny przełożyć się na lepszą jakość dźwięku: Ulepszony dźwięk wysokich tonów dzięki większemu przetwornikowi AMT i technologii SilentWeave™, zapewniając czystsze i bardziej precyzyjne wysokie tony bez śladu ostrości Bardziej naturalne wokale dzięki udoskonalonej konstrukcji średniotonowej i technologii ResoSeal™ Głębszy i lepiej zintegrowany bas dzięki trójkierunkowemu systemowi portów i większej objętości obudowy Mniejsza wrażliwość na ustawienie w pomieszczeniu dzięki lepszej dyspersji dźwięku z udoskonalonego systemu portów Bardziej spójne brzmienie dzięki przeprojektowanej zwrotnicy z krótszymi ścieżkami i rozdzielonemu układowi dla różnych zakresów częstotliwości Podczas gdy Evo 4.2 pozostaje znakomitym głośnikiem w swojej kategorii cenowej, Evo 5.2 wprowadza istotne udoskonalenia, które powinny uzasadniać jego wyższą cenę dla wymagających audiofili. Nowy model kontynuuje filozofię marki oferowania "niebiańskiego dźwięku high-end w orzeźwiająco przystępnych cenach". Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.