Piotr Sonido Napisano 16 sierpnia Napisano 16 sierpnia ot to! Czy zmieniałeś ścieżkę? Próbowałeś tych ustawień? Odpisz, cytując
Fonn Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu W avr 11 średnio jest u mnie ze stereofonią,panorama stereo jest dość wąska,czy też jest u was podobnie,kolumny mam grające przestrzennie na morelu elit i scan speak iluminator. Trochę mi tego grania z szeroką panorama brakuje ,może końcówka pa 240 Arcama by tu coś poprawiła...no chyba, że preamp avr11 na więcej już nie pozwoli Odpisz, cytując
tomek72 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu (edytowany) A słuchałeś tych kolumn u siebie w innej konfiguracji, tzn. pomijając AVR11 i wykorzystując osobny wzmacniacz stereo? Bo jeśli z innym wzmacniaczem w tym samym pomieszczeniu i układzie było lepiej to ograniczeniem raczej będzie PRE. Chociaż można wypożyczyć i sprawdzić jak będzie z dodatkową końcówką. Edytowano 13 godzin temu przez tomek72 Odpisz, cytując
Fonn Napisano 9 godzin temu Autor Napisano 9 godzin temu 4 godziny temu, tomek72 napisał: A słuchałeś tych kolumn u siebie w innej konfiguracji, tzn. pomijając AVR11 i wykorzystując osobny wzmacniacz stereo? Bo jeśli z innym wzmacniaczem w tym samym pomieszczeniu i układzie było lepiej to ograniczeniem raczej będzie PRE. Chociaż można wypożyczyć i sprawdzić jak będzie z dodatkową końcówką. Tak przez wiele lat było stereo i inne klocki Odpisz, cytując
tomek72 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowany) 1 godzinę temu, Fonn napisał: Tak przez wiele lat było stereo i inne klocki No to zmienia postać rzeczy, rozumiem że w trybie Direct też jest powiedzmy pewien niedostatek. Bo jeżeli to występuje tylko z korekcją DL to ja bym spróbował trybu Direct (we wcześniejszych konfiguracjach raczej DL nie używałeś 😉). Natomiast pewnie już tego próbowałeś. Tak trochę OT, ale kiedy jakieś 1,5 roku temu podjąłem decyzję że przystępujemy do remontu pokoju/salonu to trzeba się było rozejrzeć za amplitunerem (od dłuższego już czasu przy okazji remontu planowałem zmianę 5.1.2 na 7.1.4). Wstępne typy miałem Onkyo TX-RZ50 albo Arcam 5/10 lub 11. Do AVR 5 musiałbym dokupić DL, ale to można zrobić później. Denon-a nie brałem pod uwagę ze względu na to że DL trzeba dokupić, a dwa miałem Marantz-a (SR5013) którego charakter dźwięku zupełnie mi nie odpowiadał - a porównywałem go do wcześniejszego Onkyo TX-NR686 (więc ta sama półka). Stereo już od jakiegoś czasu oparte było na Audiolab-ie 8300A który w kinie pracował (i do dziś pracuje) jako końcówka dla frontów. Ale do brzegu, pojechałem do salonu audio przedstawiłem jak sytuacja wygląda i panowie jednomyślnie bez zastanawiania powiedzieli że trafniejszym wyborem (również ze względu na cenę) będzie RZ50 (tym bardziej że w mojej koncepcji uwolniłem końcówki z frontów), różnice w kinie będą niewielkie, a w stereo i tak musiałbym raczej zostawić obecny wzmacniacz bo mimo, że to Arcam to może to tak dobrze nie wypaść więc opcja ewentualnego pozbycia się Audiolab-a i zastąpienia go końcówkami dla kanałów sufitowych stanęła pod znakiem zapytania. Do Onkyo potrzebowałem 1 końcówki 2 kanałowej (SB), do Arcama (mimo wyższej ceny, w przypadku 10/11 zdecydowanie) potrzebowałbym 4 kanałowej albo dwóch 2 kanałowych. Cenę wówczas na Onkyo ustaliliśmy na poziomie nieco niższym niż dzisiejsza katalogowa (wtedy katalogowo RZ50 krążyło wokół 8K PLN). Wypożyczyłem i zostało Onkyo. Czytając teraz Twoje odczucia - przepraszam ale odetchnąłem z ulgą że zachowałem stereo jakie lubię. Wracając do tematu - ja bym szukał wzmacniacza z wejściem na końcówkę i zrobić hybrydę, "graty" stereo podpiąć pod wzmacniacz, a Arcam zostanie do kina z końcówką na fronty. Dobrze by było żeby wzmacniacz miał triger. Ewentualnie spróbować jak wyżej pisałem z samą końcówką - ale w stereo Arcam-a nie przeciążasz i raczej to sposób przetwarzania przez PRE, jednak w Twoim wypadku warto sprawdzić obydwie opcje. Z powyższego co napisałeś też płynie wniosek, że jeżeli ma się dobrze osłuchane stereo i słuchanie muzyki jest istotnym elementem (nie muzyka w tle tudzież impreza) nie łatwo zastąpić stereo nawet dobrym amplitunerem kina. Edytowano 7 godzin temu przez tomek72 1 Odpisz, cytując
Fonn Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu 1 godzinę temu, tomek72 napisał: No to zmienia postać rzeczy, rozumiem że w trybie Direct też jest powiedzmy pewien niedostatek. Bo jeżeli to występuje tylko z korekcją DL to ja bym spróbował trybu Direct (we wcześniejszych konfiguracjach raczej DL nie używałeś 😉). Natomiast pewnie już tego próbowałeś. Tak trochę OT, ale kiedy jakieś 1,5 roku temu podjąłem decyzję że przystępujemy do remontu pokoju/salonu to trzeba się było rozejrzeć za amplitunerem (od dłuższego już czasu przy okazji remontu planowałem zmianę 5.1.2 na 7.1.4). Wstępne typy miałem Onkyo TX-RZ50 albo Arcam 5/10 lub 11. Do AVR 5 musiałbym dokupić DL, ale to można zrobić później. Denon-a nie brałem pod uwagę ze względu na to że DL trzeba dokupić, a dwa miałem Marantz-a (SR5013) którego charakter dźwięku zupełnie mi nie odpowiadał - a porównywałem go do wcześniejszego Onkyo TX-NR686 (więc ta sama półka). Stereo już od jakiegoś czasu oparte było na Audiolab-ie 8300A który w kinie pracował (i do dziś pracuje) jako końcówka dla frontów. Ale do brzegu, pojechałem do salonu audio przedstawiłem jak sytuacja wygląda i panowie jednomyślnie bez zastanawiania powiedzieli że trafniejszym wyborem (również ze względu na cenę) będzie RZ50 (tym bardziej że w mojej koncepcji uwolniłem końcówki z frontów), różnice w kinie będą niewielkie, a w stereo i tak musiałbym raczej zostawić obecny wzmacniacz bo mimo, że to Arcam to może to tak dobrze nie wypaść więc opcja ewentualnego pozbycia się Audiolab-a i zastąpienia go końcówkami dla kanałów sufitowych stanęła pod znakiem zapytania. Do Onkyo potrzebowałem 1 końcówki 2 kanałowej (SB), do Arcama (mimo wyższej ceny, w przypadku 10/11 zdecydowanie) potrzebowałbym 4 kanałowej albo dwóch 2 kanałowych. Cenę wówczas na Onkyo ustaliliśmy na poziomie nieco niższym niż dzisiejsza katalogowa (wtedy katalogowo RZ50 krążyło wokół 8K PLN). Wypożyczyłem i zostało Onkyo. Czytając teraz Twoje odczucia - przepraszam ale odetchnąłem z ulgą że zachowałem stereo jakie lubię. Wracając do tematu - ja bym szukał wzmacniacza z wejściem na końcówkę i zrobić hybrydę, "graty" stereo podpiąć pod wzmacniacz, a Arcam zostanie do kina z końcówką na fronty. Dobrze by było żeby wzmacniacz miał triger. Ewentualnie spróbować jak wyżej pisałem z samą końcówką - ale w stereo Arcam-a nie przeciążasz i raczej to sposób przetwarzania przez PRE, jednak w Twoim wypadku warto sprawdzić obydwie opcje. Z powyższego co napisałeś też płynie wniosek, że jeżeli ma się dobrze osłuchane stereo i słuchanie muzyki jest istotnym elementem (nie muzyka w tle tudzież impreza) nie łatwo zastąpić stereo nawet dobrym amplitunerem kina. Nie zrozum ,że avr jest kiepski czy coś w tym rodzaju bo nie jest jest bardzo przyzwoity i wcale nie żałuję jego zakupu,na direccie jest wiadomo inaczej ale dirac mnie do siebie przekonał.No wiadomo nie jest to wzmak typowy do stereo i jest jak jest. Odpisz, cytując
tomek72 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Tak, zgadzam się. Arcam na pewno nie jest zły i nie to miałem na myśli. Chodziło mi raczej o to, że jednak dla osłuchanych i też w pewnym sensie przyzwyczajonych do jakiegoś tam w miarę wysokiego poziomu stereo może nie spełnić oczekiwań. Co do DL, ja znowu w międzyczasie co nieco poprawiłem w akustyce pomieszczenia i ostatnio obejrzałem kilka filmów bez DL (oczywiście po zmianach ponowna kalibracja była zrobiona) i już mnie tak nie zachwyca jak wcześniej. Mam wrażenie jakby słabszej dynamiki i przestrzenności z DL. Nawet dość mocno przyciąłem zakres działania filtrów. Ale to może też dlatego że muzyki słucham bez korekcji i jestem przyzwyczajony do pewnego charakteru brzmienia. Nieważne każdy z nas ma inne upodobania i preferencje. W każdym razie im gorsza akustyka pomieszczenia tym bardziej przydatna korekcja, aczkolwiek DL i tak w porównaniu do innych jest bardzo elastyczny. Prawdę mówiąc mało kto używa go bez ręcznej korekcji filtrów i adaptowaniu różnych krzywych względem tego co zrobi sam od siebie, więc o bliskości oryginalnemu brzmieniu raczej trudno mówić. Odpisz, cytując
lalka Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Dnia 26.01.2025 o 18:58, DaftPunk napisał: Różnica była by warta doplaty nawet jakbyś o rz50 zapytał:) Zdecydowanie warto dopłacić do avr11 . Arcam AVR11 z poborem mocy szczytowej na poziomie 1.5 kW ma znacznie większy zapas mocy niż Onkyo TX-RZ50 (okoto 750 W). Ten większy zapas mocy w Arcamie przektada się na zdolność do dostarczania potężniejszego, bardziej dynamicznego i kontrolowanego dźwięku, szczególnie w wymagających scenach filmowych. Pozwala to na lepsze oddanie kinowej skali i uderzenia, co jest kluczowe dla wrażeń w kinie domowym. Onkyo, choć solidny, nie jest w stanie dorównać Arcamowi pod tym względem.Arcam dodatkowo oferuje znacznie wyższej klasy przetwornik DAC, co przełtada się na czystszy, bardziej szczegótowy i dynamiczny dźwięk w stosunku do RZ50 . Słuchałem kiedyś avr11 i rz50 w jednym z salonów, na tych samych źródłach, kolumnach .Arcam brzmiał Zdecydowanie lepiej. Ostatecznie wybrałem wyższy model , bo wyniósł mnie taniej niż avr11 + koncówka mocy . Proba porównania rz30 z avr11 , czy nawet z Rz50 pod kątem generowanego brzmienia zarówno w kinie jak i stereo , to jakieś nieporozumienie . Kiedyś Piotr Sonido fajnie skwitował rożnice miedzy rz50 a Avr11 , a chłop wie co mówi. " Onkyo RZ50 - gra tak sobie w stereo +/- dzwie kw kinie jest jasny, dynamiczny, mocny. Silny. Na tle Arcama wyglada to jakby probował na sile przekazac emocje mocą. Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.