Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Kolejny przykład niekompetencji ze strony sklepu Top Hi-Fi .

Ja również miałem problemy po zakupie kolumn w tym pseudo salonie Top Hi-Fi ! 

Nie będę go opisywał,  bo to już za mną,  odległe czasy , w zasadzie 2022 rok .

Odradzam każdemu potencjalnemu klientowi zakupy w Top Hi-Fi ! 

Tuż po  zakupie Top Hi-Fi olewa totalnie swoich klientów. 

Edytowano przez lalka
  • 3 weeks later...
Napisano

Typowe zachowanie ze strony @Top Hi-Fi & Video Design i Audio Klan. Jak klient ma rację to albo go olewają albo albo szczują swoim radcą prawnym. Zadałem zbyt trudne pytanie?

Jako przestrogę dla wszystkich klientów Top Hifi i osób, które myślą o kupowaniu cokolwiek od nich. Opowiem co mnie spotkało i jak zostałem potraktowany i mam nadzieję, że trafi to do przynajmniej paru osób, które w przyszłości nie będą musiały męczyć się z tymi "Ekspertami dobrego brzmienia".

Zakupiłem u nich Yamahę RX-V6A cel był taki aby poza filmami w 4k używać też tego sprzętu w połączeniu z komputerem i konsolą XBOX X. Kupiłem telewizor LG CX, który miał HDMI 2.1. Co oznacza, że obsługuje obraz w 4K YCBCR 4:4:4 i 120Hz. Yamaha reklamowała zarówno model V4A jak i V6A jako sprzęt dla graczy, który obsłuży te parametry obrazu, ale tak nie jest.

Polecam każdemu, kto ma nowy amplituner Yamahy sprawdzenie czy złącza w HDMI 2.1 działają poprawnie. Jeśli nie to składać reklamację. Pod warunkiem, że audio klan uzna wasze rozszerzone gwarancje :).

Kiedy zareklamowałem amplituner do Audio Klanu odesłali mi sprzęt i napisali jedno zdanie "w serwisie nie zauważono opisywanego problemu" i tyle. Nie napisali jak to testowali, a jak do nich zadzwoniłem i zapytałem co może być przyczyną tego problemu u mnie, jakiś gbur z serwisu powiedział "Ja nie wiem co mam pan w domu".  Na koniec odesłali sprzed podając zły adres i kurier musiał do mnie dzwonić i pytać o adres.

Przez ponad miesiąc pisałem maile do audio klanu i dzwoniłem. Nie odpowiedzieli na ani jedengo maila,  nie odebrali ani razu telefonu.

Ponad to okazało się że Yamaha wycofuje się z wprowadzenia funkcji QMS.

link gdzie można przeczytać orgibalną informację: https://europe.yamaha.com/en/audio/home-audio/products/av-receivers-amps/rx-v6a/#d1910259

"*YAMAHA initially intended to support QMS (Quick Media Switching) within the HDMI 2.1 specification. However, YAMAHA later discovered that these models cannot be updated to support QMS via firmware. This is due to an unforeseen hardware limitation caused by QMS specification change in HDMI 2.1a. This hardware limitation affects current AV receivers, including Yamaha. (Information corrected in May 2023)"

A audio klan do dziś twierdzi, że ta funkcja będzie dostępna poprzez update oprogramowania.

Cytat 1 "Specjalne funkcje dedykowane gamingowi (ALLM, VRR, QMS, QFT)"

Cytat 2 " Specjalne funkcje dla graczy
Projektanci Yamahy zadbali również o graczy i wyposażyli RX-V6A w najnowsze technologie stosowane m.in. w nowych konsolach.
Są to ALLM (Auto Low Latency Mode) i VRR (Variable Refresh Rate). Pierwsze z rozwiązań pozwoli konsoli na wysłanie do amplitunera i
telewizora informacji, która automatycznie ustawi pożądany tryb dedykowany grom charakteryzujący się brakiem opóźnień i
usprawnieniem wyświetlania. Przy przetączeniu źródła np. z powrotem na filmy ta funkcja będzie automatycznie dezaktywowana.
VRR to z kolei stosowany w grach mechanizm eliminujący rozrywanie się ramek obrazu i minimalizujący opóźnienia, a także
dostosowujący częstotliwość odświeżania tak, aby zachować płynność obrazu. W połączeniu z funkcjami QMS (Quick Media
Switching), redukującą opóźnienie sygnału przy przełączaniu i eliminującą chwilowy czarny ekran, oraz QFT (Quick Frame
Transport), zmniejszającą opóźnienie przy przesyłaniu klatek obrazu, RX-V6A staje się idealną maszyną zapewniającą wysoką
jakość dźwięku w grach przy zachowaniu wszystkich istotnych dla każdego gracza funkcjonalności związanych z obrazem.
Funkcje
dedykowane grom będą dostępne aktualizacją oprogramowania. Do ich obsługi potrzebny jest również kompatybilny z nimi
telewizor."

Po tym wszystkim postanowiłem zwrócić sprzęt i zażądać zwrotu pieniędzy. I wtedy sprawę przejął ich radca prawny.

Radca prawny z audio klan napisał:

"Nie mamy wiedzy na temat funkcji QMS - instrukcja obsługi nic w tej kwesti i nie wskazuje."

Sami nie wiedzą co mają napisane na swojej stronie. "Eksperci dobrego brzmienia"

Dodatkowo radca pracy postanowił mnie pouczyć:

" ... wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli

nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego ... "

No to na stronie jest napisane, że funkcja QMS będzie dostępna, Yamaha piszę że nie będzie, a radca prawny ściemnia, że nigdy nic takie go nie obiecywali.

Walczyłem z audio klan kilka miesięcy chciałem sprawę załatwić polubownie poprzez Inspekcję handlową oraz rzecznika konsumentów. W obydwu przypadkach ich radca prawny odmówił współpracy. Dodatkowo kłamał, że nigdy im nie przedstawiłem certyfikatu rozszerzonej gwarancji.

Zastanawiające co nie, ale po co mu ten certyfikat przecież sam napisał wcześniej:

"Ponadto nasza odpowiedzialność wobec Pana wygasła z upływem 2 lat od daty zakupu urządzenia (rękojmia i gwarancja). Gwarancję mógł Pan przedłużyć do 3 lat, ale nie skorzystał Pan z takiej możliwości oferowanej przez nas. Być może przedłużał Pan gwarancję bezpośrednio w Yamaha - to jest poza nami i nie mamy możliwości weryfikacji tego"

Generalnie radca prawny z audio klan zmieniał punkt widzenia w zależności z kim rozmawiał czy ze mną czy odpisywał na pismo z inspekcji handlowej.

Na koniec napisał mi tak:

"to niech Pan idzie od razu do sądu i tam udowadnia swe racje do zwrotu pieniędzy"

Takie są moje doświadczenia z "Ekspertami dobrego brzmienia".

Zaznaczę tylko, że na wszystko co tu napisałem mam dowody w postaci zapisanych maili, stron internetowych i innych dokumentów.

Mam nadzieję, że to będzie przestroga dla wszystkich, którzy chcieliby mieć cokolwiek wspólnego z Top hifi i audio klan.

Ja straciłem 3500zł pomyśl ile pieniędzy ty możesz stracić na swój wymarzony sprzęt, który nie będzie działał tak jak zapewniał sprzedawca.

Mam nadzieję, że inni użytkownicy tego forum z branży także uznają ten długi komentarz za cenny.

@Q21 @S4Home@Salon Planeta Dźwięku

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...