Skocz do zawartości

Pytania o sprzecie stereo!


jarololer

Recommended Posts

Jestem zielony, nie mam pojęcia od czego się zabrać. Pytania z mojej strony są następujące :
1.Jak dobrać moc wzmacniacza do mocy głośników.
2.Co daje dvd?
Szukając na forum znalazłem wiele tematów "dvd ok.5000zl."
3.Po co kupować taki drogi odtwarzacz ??
4.Czy mając 5.000zł opłaca się kupować zestaw stereo używany czy nowy?
5.Macie do zaoferowani jakieś propozycję kompletów stereo do 5000zł.(muzyka klubowa,lata 80-90,energy) pomieszczenia ma 18m2.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc kolumn powinna przekraczać moc wzmacniacza .Według mnie co najmniej dwu krotnie .Mam na myśli wyroby markowe bo w niektórych wynalazkach moc osiąga astronomiczne i nierealne poziomy.
Zakup DVD dziś mija się z celem .Polecałbym odtwarzacz blue -ray.Najbardziej idealnym wyjściem byłby zakup Oppo BDP-93EU .Miałbyś przepiękny obraz i dźwięk .Także z płytami DVD radzi on sobie wyśmienicie.Niestety kosztuje 3199 zł.Jeśli obraz nie jest dla Ciebie najważniejszy to polecam odtwarzacze z obsługą 3D .

Polecam sprzęt używany będziesz miał o wiele lepszą jakość w stosunku do wydanej sumy.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Moc kolumn powinna przekraczać moc wzmacniacza .Według mnie co najmniej dwu krotnie


Nie obraź się Audionet, ale wydawało mi się, że takie poglądy zniknęły wraz z pochodami pierwszomajowymi.
Moim zdaniem jak się rozsądnie operuje gałką wzmocnienia a kolumny są dobrej klasy, to wzmacniacz może być nawet mocniejszy
niż nominalna moc kolumn. Ma to nieraz nawet takie zalety, że mocniejszy wzmacniacz "wyciśnie" z trudnych i prądożernych kolumn o wiele więcej niż dużo słabszy. Nieraz zbyt słabym w stosunku do kolumn wzmacniaczem można uszkodzić głośniki. Nie będę opisywał dlaczego, bo to średnio zaawansowanemu audiofilowi powinno być doskonale znane.
Może napiszesz, uzasadnisz swoją teorię, bo już dawno nie czytałem czegoś takiego.