Skocz do zawartości

doktormun

Uczestnik
  • Zawartość

    131
  • Dołączył

  • Ostatnio

O doktormun

  • Ranga
    Sympatyk

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    XXX

Ostatnio na profilu byli

963 wyświetleń profilu
  1. Braap szacun za zorganizowanie czegoś takiego. A_ndy ma rację. Najlepiej byłoby zostawić jeden set z najbardziej "naturalnie" brzmiącymi kolumnami i podmieniać tylko wzmaki. Wtedy otrzymamy najbardziej wiarygodne wnioski odnośnie różnic, ale i tak super zabawa. Aż chce się żyć jak widzi się coś takiego w czasach kiedy nie można normalnie udać się nawet do fryzjera (no chyba że mamy chody w podziemiu, ale to już ryzykowna gra). Dlatego najlepiej robić testy w warunkach jak poniżej ☺️ Test nowego modelu Wilson Audio Sabrina X na monoblokach Electrocompaniet AW 600 Nemo oraz Sansui B-2103. http://szymonfaber.pl/?p=1775 pozdrawiam,
  2. Luźna guma, nie ma problemu. W sumie to najlepiej jest mieć więcej niż jeden wzmak i zmieniać sobie w ramach urozmaicenia. Każdy ma swój urok. pozdrawiam,
  3. Nie doktorum tylko doktormun (sorki ale drugi raz z rzędu już nie mogę wybaczyć 😀). To fakt, że mam rzut beretem do Szymona. Do Mephisto1 jeszcze bliżej. Jednak pandemia powoduje, że narazie z wizyt lipa niestety i co gorsza nie zanosi się na poprawę. Od zawsze tłumaczyłem aby nie porównywać bezpośrednio wzmacniaczy na bipolarach do mosfetowych. Te tranzystory wpływają na charakter brzmienia sprzętów, różnice są wyraźne. Najlepiej dokonywać porównań urządzeń zbudowanych na tych samych tranzystorach, jeżeli chcemy uzyskać możliwie jak najbardziej wiarygodne wnioski.
  4. Tak aby wszyscy mieli jasność. Opis testu Sansui B-2103, który pojawiał się na blogu Szymona we wtorek dokonał Pan o nicku Mephisto1. Nie napisał tego wszystkiego Szymon tylko Mephisto1, widać podpis od testem. Szymon również słuchał Sansui u siebie, jednak akurat ten test nie odbył się u niego. Test również nie odbył się w Koninie. Szanując czyjąś prywatność nie mogę napisać gdzie odbył się ten test i jak nazywa się ta osoba (musiałbym mieć zgodę). Test przeprowadzony był u Mpephisto1, który posiada pomieszczenie w pełni zaadoptowane akustycznie. W teście opisane jest na jakich kolumnach słuchał. Napisałem to tylko aby była jasność i w przyszłości nie powstawały nieprawdziwe teorie. Osobiście również preferuję BRZMIENIE końcówek z lat 90 od tych z lat 80. pozdrawiam,
  5. Miłej lektury oraz wieczoru życzę. http://szymonfaber.pl/?p=1738 pozdrawiam,
  6. Tak w skrócie. Sansui B-2105 produkowany był od 1996 do 1999, a np. 907MR był produkowany od 1995 do 1997, jeżeli dobrze pamietam. Problemem takich testów jakie przeprowadza San-sui jest brak odpowiednich kolumn, o czym można przeczytać w jego poprzednich wpisach. Ja posiadałem kolumny bardzo NEUTRALNE, doskonale nadające się do testowania sprzętu audio. Wszelkie różnice, niuanse pokazywały jak na dłoni. I wtedy wszystko było jasne. W chwili obecnej nie posiadam już tych kolumn, bawię się starymi monitorami (celowo nie podaję marki, niektórych te kolumny cieszą, mnie nie). Na tych monitorach wszystko gra praktycznie na jedno kopyto. I gdybym teraz zaczął opisywać jak grają na nich poszczególne modele/sprzęty to po prostu wprowadzał bym innych w błąd. To byłaby swoista profanacja i brak rzetelności. Kolumny są największym wyzwaniem w systemie audio. Wielu posiada dobry sprzęt połączony z lichymi kolumnami, tak to niestety już jest. Najgorzej jak później ktoś czyta takie wywody i podejmuje do tego wszystkiego jakieś decyzje, a osoba pisząca testuje sprzęt na kolumnach, które się do tego kompletnie nie nadają i jeszcze jest dogłębnie przekonana o swojej racji i nieomylności. Audio doskonale uczy pokory, choć nie każdego. pozdrawiam,
  7. Cena wyjściowa - katalogowa tych kolumn wynosi 9 tys. Euro. Cena 29 tys. jest ceną promocyjną dla pierwszych 10 par. Taką informację uzyskałem bezpośrednio od producenta. W lutym powinna ruszyć sprzedaż. Ciekawe jak grają ? pozdrawiam,
  8. Zawsze słuchałem głównie w 20 metrowym pokoju. Wszystkie modele 907 miały jak dla mnie wręcz za dużo mocy. Dawno temu wyleczyłem się z myślenia, większa moc znaczy lepiej. Nieraz się przekonałem się, że jest wręcz odwrotnie. Nigdy nie miałem problemu z brakiem mocy we wzmakach Sansui, wręcz dochodziłem do wniosku, że cierpię z nadmiaru tego parametru. Modele limitowane jak np. 907 Limited czy AU-07 posiadają mniejszą moc na papierze od 907XR lub 907MR, a mimo to grają lepiej. Dane techniczne, które podają w dzisiejszych czasach producenci sprzętu na papierze, często można sobie wsadzić w ......... Parametry nie grają. Trzeba słuchać uchem ludzkim, a nie nietoperza. Jak komuś brakuje mocy powinien zainteresować się np. Krell FBI. Kolumny które potrzebują wzmacniacza o mocy 1000W lub więcej aby grać mnie nie interesują, także nie mam z tym problemu.
  9. Używam listwy Solid Core, ale nie tej którą wymieniłeś. Tej nie było jeszcze w momencie kiedy kupowałem swoją. Tą o której piszesz widziałem i słyszałem ale nie u siebie, także się nie liczy. W przyszłości zapewne przetestuję, ale teraz co innego mi chodzi po głowie. Najlepiej wypożyczyć i sprawdzić u siebie. pozdrawiam,
  10. Ostatnio ktoś klarował mi, żeby wstawić w to trafo Airlink audio dc bloker. Ja nie wiem czy ty dobry pomysł. Trzeba by sprawdzić, żeby móc się wypowiedzieć. Czy Kolega Nowy78 podać jakiś link do tego gniazda o którym napisał. Z góry dziękuję. p.s Jak będę kupował kolejne trafo to nie wiem jeszcze co kupię. Jedno jest pewne, te lepsze airlinki są na pewno do audio i mogą pracować ciągle. Nie wiem jak jest z Kashimurą. Może ktoś ma wiedzę i się podzieli. Ostatnio pod trafo podłożyłem stopy antywibracyjne Kepler i jestem zadowolony. Polecam podkładać pod trafo jakieś ustrojstwa antywibracyjne i testować samemu.
  11. Ja własnie oglądam Bolka i Lolka z córką, a zaraz się zacznie Reksio, także mam jeszcze chwilkę aby coś napisać. Ostatni udzielam się tutaj jak na mnie sporo, a to dlatego ze miałem tydzień zwolnienia i tak jakoś wyszło. Do rzeczy zatem. Napiszę w punktach do: Misiek X. Chodziło mi o to, że jeżeli 907XR gra Tobie jak B2103 czyli mosfetowa końcówka i piszesz to po raz któryś to wprowadzasz innych w błąd i musi być tego jakaś przyczyna. U mnie po przepięciu kabli słychać różnicę zanim zdąży się usiąść na kanapie. Skoro u Ciebie tak nie było to dobrze, że nie posiadasz już tej końcówki. Tak jak pisałem nie posądził bym nikogo, że był głuchy, a przecież pisałeś, że nie byłeś sam. Wszystkiego dobrego życzę. Wuwuzela Ja pisałem odnośnie właśnie tego porównnia powyżej Misiek X, a nie tego z B-2105, także chyba opacznie mnie zrozumiałeś. Wczoraj był biomet rzeczywiście niekorzystny ponoć bardzo, to fakt. Piorut Dla takich opisów i porównań warto tutaj zaglądać. Brawo za opis i trud zorganizowania odsłuchu. Fashi Ja rozumiem Twoje rozterki i to, że XR Ciebie drażni. Lekiem na to by był bliźniaczy limitowany model, czyli 907 Limited (najprawdopodobniej oczywiście). B-2103 to końcówka, a do niej dobrze jest mieć pre. Również walczę z tym problemem, ponieważ pre które w pełni by zaspokoiło moje potrzeby katalogowo kosztuje około 150 tys. zł. i co tu zrobić niestety. Posłuchaj Limited. To jest projekt skończony i nie wykonuj pochopnych ruchów. Marr bardzo mądrze to opisał. Baron Dokładnie tak. Dźwięk prawdziwy istnieje tylko na żywo i to jest wzorzec. W domach to macie na początku drogi zapis analogowy, cyfrowy, lub magnetyczny. Każdy z nich ten sam materiał dźwiękowy przestawi inaczej już na samym początku drogi, także wzorzec to jest jak napisał Baron na żywo, a nie w domach. Czubsi Napisałeś jedno takie zdanie które jest jedną z lepszych rzeczy jakie przeczytałem tutaj ostatnio, muszę przyznać (za dużo bełkotu było już tutaj). Nie zacytuję ponieważ, może rozpętać się ............ pozdrawiam,
  12. Fakt faktem że wszystko jest względne. W audio może ktoś napisać, że różnica jest niewielka, a ktoś inny że ogromna, w tym samym przypadku. Ja od wczoraj testuję wypożyczony dac na najnowszej kości AKM i wielu napisze, że ten dac jest taki, a ja napiszę, że owaki. I co z tego wynika. Nic, dac gra tak samo. Gdy przełączyłem 907XR na końcówkę, to nawet żona usłyszała różnicę. I jeszcze jedno. Gdybym miał zostać na zawsze tylko np. z 907 Limited, a samą końcówką (bez możliwości zmiany kiedykolwiek), to niewykluczone, że wybrał bym integrę (opcja taka jednak do głębszego rozważenia).
  13. U mnie różnica była jak stąd do Kingston. Ale to na pewno był inny egzemplarz. Nigdzie nie napisałem, że ktoś tutaj nie dba o sprzęty. Powtarzam że z Limited było analogicznie. Różnica to różnica i tyle. Piotrek, dobrze wiesz, że tym kraju nie da się nie denerwować. Na szczęście można jeszcze zanabyć nerwosol i jakoś to przetrwać 🙂
  14. To jest nieprawdopodobne wręcz jakie bzdury są tutaj wypisywane. Im dalej w las tym więcej butelek. Miałem 707XR, 907 XR oraz B-2103. Różnica między integrą 907XR a końcówką na mosfecie jest tak duża, że każdy to wychwyci po kilku sekundach odsłuchu. Jeżeli tak nie jest nie jest to ten ktoś musiałby być głuchy, a to raczej mało prawdopodobne. Różnica jest zbyt wyraźna. Druga opcja to, że ta końcówka to chyba jakiś szrot był i tyle. Analogicznie jest z 907 Limited i 907XR. Różnica jest jak na dłoni. Ludzie słuchajcie własnymi uszami, a nie czytacie fora. Skończy się tak, że co poniektórzy będą w zimie w klapkach poginać, bo ktoś na forum napisał że tak jest najlepiej. Maskra to jest jak się czyta wywody co poniektórych. Fora zostały założone aby ludzie sobie pomagali, a nie szkodzili. O katedrach to nawet nie ma co pisać, szkoda prądu. I jeszcze jedno. Integra to projekt zamknięty, skończony. Końcówka to połowa drogi. Cóż za szczęście w nieszczęściu, że Sansui nie produkowało monobloków. To by dopiero było.
  15. Mówisz i masz. Japończycy pomyśleli również o tym. Wystarczy, ze posłuchasz 907 Limited czyli XR na mosfecie. Wydaje mi się, że w Twoim przypadku byłby to strzał w 10.
×
×
  • Utwórz nowe...