Skocz do zawartości

greg235

Uczestnik
  • Zawartość

    232
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Pomorze

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Salon z kuchnią ponad 40m2 w dodatku z wysokim stropem "w klimacie stodoły". W takim przypadku jeśli będzie bas to będą się pojawiać jego dudnienia, albo żeby uniknąć dudnień to trzeba słuchać z obciętym basem. W zasadzie dobór sprzętu ma tu niezbyt wielkie znaczenie, bo przy niekorzystnej akustyce pomieszczenia na każdym sprzęcie będzie podobny problem. Tu trzeba by było zainwestować po prostu w adaptację akustyczną pomieszczenia, w jakieś pułapki basowe i ekrany akustyczne, a nie w zmianę sprzętu. Od biedy można by było w tor audio wpiąć procesor akustyczny z mikrofonem pomiarowym, który na bieżąco analizowałby dźwięk i wycinał niepożądane częstotliwości, na których wzbudzają się dudnienia, albo precyzyjny korektor pasma ale to raczej niespotykane rozwiązanie w domowych sprzętach hifi zwłaszcza tej klasy co przytoczone urządzenia i mogłoby w pełni nie usatysfakcjonować w odsłuchu.
  2. greg235

    Rotel A12

    Każdy przewód zasilający AQ będzie lepszy od fabrycznego i poprawi dół pasma, oczywiście w jakimś tam ograniczonym ale zauważalnym stopniu i tu im lepszy (w tym przypadku droższy) tym bardziej słyszalna różnica, przynajmniej w pewnym zakresie. Przewody głośnikowe to osobny temat, nie chodzi o to żeby kosztowały konkretną kwotę, tylko żeby pasowały do konkretnego sprzętu. Np. Cardas 101, o którym wspomniałem, kosztuje trochę ponad 100zł za metr bieżący plus ewentualne wtyki i naprawdę sprawdza się tam gdzie brakuje ciepła i dołu w brzmieniu. Przetestowałem to również z Rotelem A12. Taga Harmony TWA-10b cudem nie jest, ale odtwarzanie z niego na pewno jest lepsze niż z TV, zakładając oczywiście , że nie łączysz po przewodzie za 20zł. DAC z tego TW jest porównywalny z DAC-iem Rotela A12. DAC Rotela A14 jest lepszy, ale nie zawsze jest to zaleta, pisałem o tym wcześniej w tym wątku. O ile grając w zestawieniu z nie najlepszym źródłem dźwięku A12 potrafi "maskować" pewne problemy, o tyle A14 w wielu przypadkach po prostu nie wybacza błędów i uwypukla kiepską jakość źródła. Pamiętaj, że dźwięk za pośrednictwem przewodu optycznego ma swoje ograniczenia. Podsumowując. Ja bym nie szalał zaraz ze zmianą wzmacniacza, tylko troszkę doinwestował zestaw w chociaż trochę lepsze przewody. W końcu każdy zestaw jest tak dobry jak jego najsłabszy element. Bez sensu inwestować we wzmacniacze, odtwarzacze itp. Jak się potem je łączy czymś na poziomie zwykłego drutu. A jak stwierdzisz, że wymiana przewodów to jednak za mało, to zawsze możesz wymieć wzmacniacz, a kable i tak już będziesz miał.
  3. greg235

    Rotel A12

    Elaci to dobre kolumny. Rotel A12 miałem i bardzo lubiłem jego brzmienie. To co mogę zasugerować, to źródło dźwięku jest ważne więc nie wszystko jedno z czego i w jakiej jakości odtwarzasz. Odtwarzanie z TV po przewodzie optycznym to delikatnie mówiąc bardzo średnia opcja. Przewód głośnikowy to też raczej nie jest docelowa opcja dla Rotela A12. Ja na Twoim miejscu jeśli chcesz cieplejszego i ciemniejszego grania spróbowałbym wymienić przewody głośnikowe na Cardas 101, sam mimo, że mam kable z innej półki cenowej to Cardas 101 też trzymam w szufladzie i jakoś ciężko mi się rozstać Poza tym jeśli masz w Rotelu fabryczny przewód zasilający to koniecznie poszukaj lepszego, może ktoś sprzedaje np. jakiegoś używanego Furutecha albo AudioQuesta najlepiej serii NRG Z. A przyszłościowo zainwestowałbym przede wszystkim w źródło dźwięku jakiś odtwarzacz sieciowy i odpuścił odtwarzanie z telewizora. Jeśli istnieje taka możliwość to podłączyłbym się do Rotela przewodem analogowym a nie optycznym. A jeśli już cyfrowym to lepiej koaksjalnym.
  4. Sprzedam aktywne monitory studyjne bliskiego pola cenionej wśród fachowców firmy KRK. Model Rokit RP 8 - pierwsza wersja. Pierwsza wersja monitorów KRK Rokit RP8 - największy najmocniejszy i najwyższy model z tej serii monitorów KRK. z najlepszym pasmem przenoszenia. Monitory aktywne - nie wymagają dodatkowego wzmacniacza. Model sprzed kilkunastu lat, ale stan idealny - niemal zupełnie nieużywane. Jestem pierwszym właścicielem 99% czasu przeleżały w kartonach jako rezerwa,w sumie czas użytkowania przez te lata może 100 godzin bez koloryzowania. W komplecie oryginalne opakowania. Jak wszystkie monitory studyjne mocno liniowa płaska charakterystyka częstotliwości w celu możliwie najwierniejszego odtworzenia dźwięku. Szkoda mi się z nimi rozstawać, ale jak mają dalej leżeć w kartonach to może lepiej żeby komuś się przydały. Cena za parę 1000zł plus koszt przesyłki. Proszę o przemyślane ewentualne propozycje. Szczegółowe dane, pytania i kontakt na priv`. Pozdrawiam
  5. DAC w 14-stkach MK2 ma wyższą rozdzielczość i jest lepszy niż w pierwszej serii 14-tek i tym bardziej lepszy niż w bardziej budźetowej serii 11 tribute. Seria 14 MK2 gra pełniejszym cieplejszym i szlachetniejszym dźwiękiem. Trzeba mieć świadomość, że różnice w brzmieniu między pierwszą i drugą wersją 14-tek są efektem nie tylko zmiany przetwornika DAC, ale i innych elementów np. w torze zasilania. Właściwie można napisać, że druga wersja serii 14 jest w pewnym sensie połączeniem cech pierwszej serii 14 z filozofią zmian zastosowanych wcześniej w serii 11 tribute. A pisząc najkrócej, jeśli stać Cię na CD14 MK2 to go po prostu wybierz, bo próbując oszczędzić i kupując bądź co bądź bardziej budżetowy, a przez to mający swoje ograniczenia CD11 tribute, możesz potem żałować.
  6. Tellurium Q Black II to sporo wyższa półka cenowa niż Cardas 101. Ponadto Cardas jest jeszcze ciemniejszy od Tellurium. Wszystko kwestia gustu i odsłuchu.
  7. Przy sprzęcie grającym zbyt jasno pierwsze co mi przychodzi do głowy do popularny przewód Cardas 101 do kupienia na metry plus pozłacane wtyki - ciepłe brzmienie z mocnym dołem i ładną średnicą ale wycofaną górą.
  8. Jak widać najwięcej postów w kolejnym wątku dotyczącym przewodów, produkują jak zwykle te same osoby, które nie mają niczego mądrego i konstruktywnego do napisania w temacie okablowania. Odsyłam do wątku - Jak zaorać każde forum. Swoją drogą, że też niektórym się już dawno nie znudziło pisanie nic nie wnoszących postów w każdym kolejnym takim wątku to podziwiam, mi już dawno by się znudziło. Żeby próbować cokolwiek podpowiedzieć, to przydałoby się, żebyś opisał jak brzmi Twój sprzęt i co chciałbyś w tym brzmieniu zmienić/poprawić.
  9. Ciekawe co w zamian w ofercie CA? Bo nie śledziłem tej kwestii na bieżąco.
  10. No cóż mi osobiście wygląd Bluesounda Node właśnie tak tandetnie się kojarzy, zwłaszcza z kształtu. Oczywiście to lekkie przerysowanie z mojej strony, ale porównując Node z jakimkolwiek pełnogabarytowym odtwarzaczem hi-fi, to ten wygląd aż razi w oczy . Przy czym podkreśliłem, że to moja indywidualna opinia. Ktoś może mieć inną.
  11. Na pewno sprzęt posiadający dobry stosunek jakości dźwięku do ceny w porównaniu z wieloma innymi urządzeniami, ale jeśli się szuka przede wszystkim maksymalnej jakości dźwięku w kwocie podanej przez autora wątku, to trudno ten sprzęt porównywać z porządnym Cambridge Audio i brać poważnie pod uwagę. Poza tym nie wiem jak innych, ale mnie od tego typu urządzeń odrzuca ten tandetny wygląd przypominający jakieś modemy albo dekodery za 100 złotych. No ale to rzecz gustu. Myślę, że Bluesound Node nawet w ostatniej wersji, to jednak propozycja celująca w trochę inny segment klientów, skupiających się najbardziej na stronie ekonomicznej.
  12. Nie do końca wiem co masz na myśli, ale jeśli pytasz czy w ogóle CA Azur 851N jest aktualizowany, to odpowiem, że aktualizacje firmware'u do tego sprzętu pojawiają się regularnie i urządzenie samo sprawdza ich dostępność, a w przypadku dostępności aktualizacji przy kolejnym uruchomieniu pyta czy aktualizację zastosować. Z tego co wiem Azur 851N jest dostępny w sprzedaży na bieżąco za niecałe 6 tys. Chyba że się mylę.
  13. Porównywałem brzmienie CXN v2 i Azur 851N i ten drugi jest lepszy pod każdym względem.
  14. Ja bym się w zestawieniu ze wzmacniaczem Michi X3 nie obawiał buczących "przepompowanych" basów. Wzmacniacze ze stajni Rotela charakteryzują się świetną kontrolą basu, a kolumny od Sonus Faber też charakteryzują się dość zrównoważonym brzmieniem. Dlatego zasugerowałem sprawdzenie właśnie takiego zestawienia.
×
×
  • Utwórz nowe...