Skocz do zawartości

lpomis

Uczestnik
  • Zawartość

    1 910
  • Dołączył

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Köslin

Ostatnio na profilu byli

12 824 wyświetleń profilu
  1. A abonament premium na forum i u Mariusza wykupiony? Tomek, nie wiem co Ty tam dokładnie namieszałeś, ale napięcie wyjściowe 12,28V to gruba przesada. Przetworniki DAC zwykle pracują w zakresie 1-3V. U siebie w Chordzie Mojo 2 mam ustawione ~1,5V.
  2. @tomek4446 konkret! Dzięki za sprawdzenie i fajny opis. Odczucia mamy podobne. Plany, głębia, efekty przestrzenne, to w jaki sposób budowana jest scena - niesamowicie mi się to podoba. Nigdy wcześniej nie udało mi się osiągnąć u siebie czegoś takiego. Nie wiem ile z tych dobrodziejstw jest zamiarem realizatora/twórcy, a ile wychodzi przypadkowo i jest niejako "podkręcona" przez takie, a nie inne ustawienie kolumn. Coś nowego. I koszt zerowy. No chyba, że do zabawy potrzebne będą dłuższe przewody. Podpisuję się. Jeszcze kilka lat temu nie zaprzątałem sobie tym głowy. Od jakiegoś czasu już wiem, że gałeczka balansu bardzo by się przydała. Minimalne przesunięcie sceny w lewą stronę muszę teraz korygować małym dosunięciem do siebie prawej kolumny - o jakieś 1,5-2cm, ale jednak. Nie mamy w pokojach laboratoryjnych warunków. A i sam potencjometr czy konkretny głośnik może też swoje do tego dołożyć...
  3. Ależ spamujecie tymi Audiolabami. Chyba w każdym możliwym dziale
  4. lpomis

    Szumy

    Odłącz DAC i wszystkie inne sprzęty (źródła) od wzmacniacza. Zostaw tylko przewód zasilający i podpięte kolumny. Włącz Rotela. Czy wtedy też słychać szum z wysokotonowych? Czy zwiększa się przy podkręcaniu głośności na potencjometrze?
  5. Nieźle. Dokopałem się do tego, że ten Cyrus działa prawdopodobnie na module StreamUnlimited Stream210. Jest to gotowy moduł sieciowy z SoC, stosowany w urządzeniach opartych na BluOS. Czyli w skrócie - wszystko w jednym. Procesor, ram, pamięć flash, obsługa sieci. Bazuje na ARM Cortex-A9 z 2011r. Troszkę przestarzały układ, często używany w steamerach audio. Ale nie wierzę, że nie dało się go lepiej okiełznać i sprawić, żeby oprogramowanie działało szybciej i stabilniej.
  6. Zgadzam się. Popłynęli i to konkretnie. 16 000 zł za streamer z takimi wnętrznościami? Rozumiem, że dziś cena odtwarzaczy sieciowych jest częściowo kształtowana przez licencje, stworzenie, rozwój i utrzymanie oprogramowania (np. aplikacje mobilne). Ale to wciąż nie usprawiedliwia takiego wydatku. To jawne kpiny ze strony producenta względem klienta. Nawet jeśli mógłbym sobie pozwolić na taki sprzęt to dla zasady bym go nie kupił. Po prostu.
  7. Ok. Jak zacząć maila do dystrybutora? "Dzień dobry, właśnie obsmarowałem Wasze kolumienki na forum i dałem im 2 na 5 gwiazdek. Wyślecie mi jakieś demo do testów? Pozdrawiam". Będzie dobrze?
  8. Faktycznie. No to będzie mi ciężko to zweryfikować. Postawmy więc w tym miejscu gwiazdkę. Sugerowałem się materiałami od samego producenta. Przydałby się jakiś specjalista, np. @Rega lub @KrólKiczu. Jak osoba mało ogarnięta w tym temacie ma odróżnić dobrze imitującą folię winylową z różnymi wzorami słojów i zagłębieniami od prawdziwego forniru? Ugryźć, poskrobać gdzieś nożykiem w rogu? Może nikt nie zauważy? Odnotowałem. Choć nie zależy to ode mnie. Jeśli już coś testuję, to zamawiam sprzęty poekspozycyjne, wersje demo lub po zwrocie. Lubię posłuchać bardziej budżetowego audio. Lubię też szukać perełek z nadzieją, że u mnie zostaną. Choć ostatnio coś kiepsko z nimi.
  9. To są kolumny po zwrocie. Trochę już pograły. Jestem zdania, że jak mają się drastycznie zmienić po magicznych 500 audiofilskich godzinach to niech grają nimi tyle w fabryce i dopiero pakują do sprzedaży Nie wiem i… nie wiem. Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia ich z czymś innym. Available finishes: Real wood walnut veneer, or matte black and white with silk-touch texture - fragment tekstu z broszur producenta Jeśli to folia to dałem się nabrać. Temat do zweryfikowania. Dzięki za czujność. /edit @Kraft Na dwóch kolumnach zauważalne jest minimalne przesunięcie słojów. W fotkach z innych materiałów i recenzji ich struktura ewidentnie różni się od siebie. Fronty wyglądają inaczej niż te, które grają u mnie. Widać to w szczególności pod wooferem.
  10. Dobra, to lecimy, nie ma co przedłużać. Wykonanie Jest dobrze. Atrakcyjnie zaokrąglone krawędzie, fornir o ładnym odcieniu, dobre spasowanie przetworników, brak widocznych śladów montażu, kleju czy innych mniejszych niedoskonałości, które w obecnych czasach zdarzają się coraz częściej. Budżetowe terminale - tutaj niestety oszczędzono. Ładne i nowocześnie wyglądające maskownice. Brzmienie Nie ma tu akustycznej energii. Chyba, że rozumieć przez nią poluzowanie i rozdmuchanie niskich częstotliwości w średnim i wyższym podzakresie. Praca bas refleksu jest tak ordynarna i prymitywna, że umieściłbym go w gronie TOP 10 najbardziej dmuchających i zniekształcających brzmienie kolumn, jakie słyszałem. Nie jest to może jeszcze suszarka jak w np. Dynaudio Emit M20 czy System Audio Legend 5.2, ale jest blisko. Kolejny przykład niewielkiego monitora, którego zestrojono tak, aby siłował się na zrobienie czegoś, czego fizycznie nie jest po prostu w stanie. Nie pomogło tu jeżdżenie po pokoju, odstawianie od ścian na metr czy więcej. Nie pomógł też odsłuch w bliskim polu. Ten typ tak ma i już. Sam bas odbieram przez to jako przerysowany, z chęciami do bycia sprężystym i nadającym rytm - bez powodzenia. Rozciągnięcie dołu ciężko nawet ocenić przez wspomniany efekt "wooof wooof". Tony średnie nie należą do najbardziej klarownych. Są nieco przybrudzone, zduszone. Brakuje im swobody w wybrzmieniach, mogłyby być nieco bardziej otwarte i ustawione wyżej w balansie tonalnym. Wyższy podzakres jest ewidentnie osłabiony. Sprzyja to długim odsłuchom, nie jest krzykliwie. Męskie wokale mają dość sporą masę, natomiast damskim brakuje bliskości i świeżości. Soprany bardzo przypominają mi te z podłogowego modelu AE509. Są ładnie zszyte ze środkiem pasma i tworzą płynne przejście. Delikatnie soczyste, delikatnie wygładzone, ale i odrobinę zapiaszczone, wybaczające, nieinwazyjne, oszczędne. Jeśli ktoś miał okazję słuchać tych w Polk Audio Reserve R100 - to ten kierunek. AE300² grają dość ciasno i w skupiony sposób. Dźwięk kiepsko odrywa się od kolumn, jest raczej w nich zamknięty. Źródła pozorne to bardziej plamy niż precyzyjnie zarysowane instrumenty. Wszelkie zjawiska przestrzenne wypadają co najwyżej przeciętnie. Podsumowanie No i co? No i bieda panie, bieda. Zawiodłem się. Zachwyty serwisu What Hi-Fi czy kanału A British Audiophile nad tymi kolumnami wydają mi się kompletnie niezrozumiałe, a ich porównania do B&W serii 600 absolutnie nietrafione. Małe Acoustic Energy w niczym nie błyszczą, w niczym nie są wybitne, daleko im nawet do typowych średniaków. Cena ~3700zł to żart w stosunku do tego co oferują. Trudno nie odnieść wrażenia, że to przykład coraz częściej spotykanej bylejakości w świecie audio.
  11. Wzmacniacz: Rega Elex-R, DAC: Chord Mojo 2, źródło: PC zbudowany z myślą o audio, Yamaha CDX-1060, ale wleci też drapak Rega Planar 3 z wkładką Exact. Pomieszczenie niewielkie - 11m², zaadaptowane akustycznie, pogłos ~0.3ms. Kolumny odstawione od ściany na ~100cm, baza ~190cm, odległość ~180cm. Sprawdzałem kilka wariantów i tak wypada najkorzystniej. Pozostałe kwestie poruszę w pełnym opisie
  12. No zaraz. Wspominałeś przecież, że PMC grają czysto, przejrzyście i wyraźnie. Bez podgrzania. To jak w takim razie jest w przypadku Bowersów pod tym względem?
  13. Układam jeszcze w głowie finalne wnioski, ale już teraz mogę z pewnością napisać, że nie jest to ani ostre, ani rozjaśnione granie. Daleko im np. do takich B&W czy Audiovectorów. Tak, to te. Polowałem, byłem ich ciekawy. No i się udało.
  14. To prawda. Ceny nowych AP to niezła odklejka. Swoją drogą, można by było zrobić listę kolumn przypominających swoim charakterem granie B&W. Dla zagorzałych fanów, którym przyjdzie kiedyś ochota na zmianę, ale będą chcieli nadal pozostać w podobnych klimatach i nie rozstawać się z czystością, detalicznością brzmienia. Jeśli chodzi o monitory, to na pewno bym tu zaliczył: - Audiovector z serii QR1/QR1 SE - Martin Logan Motion 35XTi Też pasują, ale już nieco mniej: - Triangle Esprit Comete Ez - PMC Twenty5.21/5.22 Ktoś coś dorzuci?
  15. Wizualnie bardzo mocno przypominają mi Dynaudio z serii Evoke.
×
×
  • Utwórz nowe...