Skocz do zawartości

lpomis

Uczestnik
  • Zawartość

    2 092
  • Dołączył

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Köslin

Ostatnio na profilu byli

14 525 wyświetleń profilu
  1. @Adi777 - pokoik bardzo przytulny, gratulacje! Ale ten woofer wygląda jak dla mnie podejrzanie. Jest dziwnie osadzony - krzywo, pod kątem? Śruby mocujące też na różnych wysokościach i chyba nie do końca spasowane. Tak ma być? 😮
  2. Witek. Mam tego suba i… raczej unikałbym takich zabiegów jak zrobiłeś na equalizerze. SVS ma kumulację swoich harmonicznych w okolicy 25Hz. Dokładając mu tam w EQ, zwiększamy jeszcze bardziej te zniekształcenia. A te rosną bardzo szybko. Robiłem takie zabiegi z ciekawości, mierzyłem jaki to ma wpływ. W pewnym momencie to po prostu słychać. Nie ma co go tam wysilać. Nawet chłopaki na Reddicie wspominają, żeby w 1000 Pro unikać podbijania tego co poniżej 30Hz. Samo THD fajnie pokazali też w recenzji Audioholics. Polecam pokombinować z funkcją Room Gain Compensation, czyli w zasadzie to odciążeniem SVS w tych najniższych rejonach. U mnie przy monitorach sprawdziła się opcja 25Hz/6dB.
  3. W moim przypadku przy 0° sub i kolumny sumowały się dokładnie w miejscu głównego moda (~51Hz), co powodowało jego podbicie. Z tego co pamiętam podobnie to wygląda u @tomek4446. Po przełączeniu na 180° nie ma tego efektu. Nie słyszę też negatywnych zmian w samym charakterze basu - nie jest spóźniony, nie ciągnie się, nie rozjeżdża rytmicznie. Inaczej dzieje się w przypadku wartości pośrednich jak np. 45/90/135. Tutaj od razu słychać, że coś jest nie w porządku. Sub gra osobno, żyje własnym życiem, słychać rozjazd, atak jest rozmyty, nie ma w ogóle spójności, nawet same uszy jakoś dziwnie reagują, ciężko mi to opisać.
  4. O stary! To już nie jest zwykłe gotowanie, to performance! Fajnie, że w kuchni rozwijasz też fotografię abstrakcyjną.
  5. Dają. Na kontrolę naprawdę nie narzekam, nie odczuwam spowolnienia po dodaniu SVS. Dali Menuet to najbardziej rozdmuchane na basie kolumny, jakie posiadam. Niewielkie gabarytowo, ale dołu w średnim podzakresie nie żałują. Ich strojenie nie jest takie do końca bezproblemowe. To, że są małe, nie oznacza, że nie będą sprawiać problemów z basem. Zwłaszcza w mniejszych pokojach i przy niedbałym ich ustawieniu. Jestem więc bardzo ostrożny z ewentualnym polecaniem ich do klitek. Nawet podłogowe Audio Physic Sitara mają znacznie mniejszą górkę na basie, są strojone bardziej zachowawczo. W Twoim Poście @MariuszZ - https://forum.audio.com.pl/topic/80594-dali-mentor-menuet-kraftest/#findComment-727956 - też to zauważyłeś. Menuety bardziej ładowały niskimi w pokoju niż sporej wielkości Heresy. Dlatego tym bardziej jestem zaskoczony jak bardzo zmienił się odbiór basu tych kolumn po dodaniu subwoofera. Po odpowiednim zestrojeniu i z fazą 180° jest go subiektywnie mniej, ma za to o wiele lepsze rozciągnięcie i równomierność niż bez suba. Pięknie pokazuje to wykres: ■ - kolumny + sub ■ - same kolumny Widać wyraźnie, że w okolicach ~51 Hz nastąpiło osłabienie głównego moda pomieszczenia. Spłaszczył się, zmniejszyła się jego amplituda. Część energii została zniesiona na skutek przeciwnej fazy sygnału z subwoofera względem kolumn. Zmianę bardzo fajnie słychać w muzyce elektronicznej, której słucham. Spora część utworów ma w tle przewijający się bit oparty właśnie w okolicach tych częstotliwości. Z subem nadal jest słyszalny, ale już nie dominuje, przez co daje troszkę więcej przestrzeni innym basowym dźwiękom.
  6. W porównaniu do takich B&W, Audiovectorów czy PMC - na pewno. Ale nie jest też tak, że Rubicony mają ubitą detaliczność. Ich gwizdek przekazuje naprawdę sporo informacji. Gra czysto, jest strojony inaczej niż ten w Menuet. Małe Dali są bardziej wygładzone. Jestem ogólnie zaskoczony, że miłośnik bezwzględnej precyzji wybiera Dali bez wcześniejszych odsłuchów. To nie są mimo wszystko kolumny do analizy i wyciągania wszystkich możliwych informacji z nagrań. Nie stawiają ich na głównym planie. Autor w pierwszym wpisie wyraźnie zaznaczył, że to właśnie na tym mu bardzo zależy. Świetnie napisane. I oby tak było
  7. Dzisiejsza walka z trzecią parą kolumn. Tym razem Dali Menuet. Nie było lekko. Każdy z pomiarów został wykonany z takim samym umiejscowieniem subwoofera i kolumn w pokoju. Modyfikowałem jedynie ustawienie odcięcia (80/90Hz), spadku (12/24dB), włączałem i wyłączałem funkcję Room Gain Compensation (25Hz/6dB), delikatnie korygowałem EQ na 47 i 63Hz. Zmiany jak najbardziej słyszalne, nic więcej chyba już nie wyczaruję bez drugiego suba. Zdecydowałem się na wariant w kolorze żółtym. Wygładzanie na wykresie - 1/12.
  8. Faktycznie, jakimś cudem przeoczyłem posta o wyborze. @BlaBla - gratuluję! Bardzo chętnie poczytam o Twoich wrażeniach z odsłuchu i kibicuję, żeby nowe paczki trafiły ze wszystkim w punkt
  9. Masz konkretnie sprecyzowane oczekiwania. Do tego wybrałeś fajne propozycje kolumn, zdecydowanie warto ich posłuchać. Z tych trzech osobiście stawiam na AV i B&W. Bałbym się pakować Goldów 100 do pokoju o powierzchni 12m², zwłaszcza przy otwartym porcie BR. Od siebie dorzucę jeszcze wspomniane już wcześniej PMC, najlepiej z numerkiem 22 na końcu. To pełniejsze brzmienie na basie niż model 21, ale nadal czytelne, precyzyjne, z nieprzeładowanym dołem. Zdecydowanie warte posłuchania są też Paradigmy z serii Founder 40B. Zwinne, szybkie, czyste, bardziej zrównoważone, dają fajny wgląd w nagranie, ale nie idą przy tym w jakąś nadmierną skrajność i kliniczność. No i koniecznie do sprawdzenia najnowszy wypust od Perlistena - "budżetowa" seria producenta A z modelem A3m. Dość wysoki monitor, ale to nadal kolumna podstawkowa. Podejrzewam, że po rabacie spokojnie do wyrwania w założonym budżecie. Odrzuciłbym z kolei przywoływane tutaj Dali i Chario. Mam wątpliwości czy przypasują Ci pod względem charakteru basu - miękko, sporo ilościowo w średnim jego podzakresie, zwłaszcza w modelach Rubicon/Delphinus. To fajne kolumny, ale całość nastawiona jest raczej na przyjemność z odsłuchu, szeroko rozumianą muzykalność, a nie na precyzję i wydobywanie z nagrań najmniejszych niuansów na których Ci najbardziej zależy.
  10. lpomis

    Dali Rubicon 2

    @cymes - jesteś naprawdę mądry i inteligentny facet. Nie wiem jak inni, ale ja mam do Ciebie prośbę. Czy zechciałbyś spróbować pisać na forum sam od siebie, bez przepuszczania każdego możliwego posta przez AI? Ewentualnie chociaż wstępnie weryfikować, filtrować wyniki? Nie pakujmy tych syntetycznych i generycznych treści w każde możliwe miejsce w internecie. Jest ich wszędzie od groma. Przepraszam za czepialstwo, ale kłóci mi się to z samą ideą forum.
  11. Ciężko jednoznacznie powiedzieć. Znów mam wrażenie delikatnego spadku energii w muzyce. Nie tak bardzo jak wtedy, gdy ustroje typowo pochłaniające miałem za plecami, ale jednak. Ja chyba po prostu lubię jak jest nieco żywiej. Dziwnie mi z pogłosem poniżej 0,3s w klitce. Z drugiej strony, u Ciebie pomieszczenie jest jeszcze mocniej wytłumione, a w ogóle mi to nie przeszkadzało. Wręcz przeciwnie, bardzo mi się podobało. Może też kwestia przyzwyczajenia i tego, że widzę jakieś nowe ustrojstwa kątem oka na bocznych ścianach. Nie wiem, muszę dłużej posłuchać
  12. Ego wywalone w kosmos i bezgraniczne przekonanie o swojej nieomylności na forum o tematyce audio? Nowe, nie znałem Jeszcze kilka dni temu z pogardą wypowiadałeś się o forumowiczach, którzy po tygodniu mieli czelność opisać swoje pierwsze wrażenia o integracji subwoofera w stereo. Następnie, po jednym dniu słuchania sam zdałeś relację jak to Ci gra. Przecież pisałeś, że: „chce to zrobic z glowa, a nie na sposob baraniego pedu” A teraz z dumą wyskakujesz, że to bułka z masłem i po dwóch dniach już masz wszystko ustawione? Nieźle. Zapraszam do stosownego wątku na forum. Ocenimy, podyskutujemy, ale i pogratulujemy
  13. Poczytaj o krzywych Fletchera-Munsona. Twoja Yamaha oprócz pokręteł do niskich/wysokich ma też "Loudness". Sprawdzałeś jak wpływa na dźwięk przy cichym odsłuchu?
  14. lpomis

    Dali Rubicon 2

    @maciek72 wygląda na to, że poprosił o usunięcie konta z forum - jest widoczny jako Gość 😞
  15. Z ciekawości, sprawdziłem dziś na szybko czy to faktycznie "działa". Zrobiłem mały eksperyment. Dołożyłem cztery kostki PM-K7 50x50 z Mega Acoustic, dwie z lewej i prawej stronie pokoju, w okolicy pierwszych odbić. Wykres faktycznie się ruszył. Sam pogłos poszedł w dół, clarity w górę. Pozostaje teraz posłuchać muzyki z nowymi dodatkami. ■ - przed ■ - po dołożeniu kostek
×
×
  • Utwórz nowe...