-
Zawartość
1 738 -
Dołączył
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Köslin
Ostatnio na profilu byli
11 155 wyświetleń profilu
-
No ciekawie się zapowiada. Pamiętam D2R jako gęste, dociążone, raczej spokojne, bez grama efekciarstwa. Z mocnym naciskiem na dolną średnicę, co służyło w szczególności męskim wokalom. Wysokie łagodne, pokazywały detal w sposób niewymuszony, nigdy nie męczyły. Słuchaliśmy ich wtedy z Markiem w połączeniu z Naimem Atomem. Na forumowym zlocie i podczas wizyty w sopockim TopHifi słuchałem też wersji podłogowych, m.in. D48R. Inne pomieszczenie, inna elektronika, ale charakter podobny, choć tam było jeszcze więcej spokoju, ale i mięcha w niskich rejestrach. Tylko znów... akustyka w Topach jest mocno średnia, ich pomieszczenia są często zbyt przygłuszone jak dla mnie, do tego bas się wzbudza. Wrażenia więc totalnie różne od tych, które ma Adam @kaczadupa. To potwierdza tylko, że nic nie zastąpi odsłuchu u siebie.
-
Jeśli macie taki zapis w swoim regulaminie i na jego podstawie odrzucacie możliwość zareklamowania produktu, to przykro mi, ale jest to klauzula niedozwolona. Żaden wewnętrzny regulamin sklepu nie ma wyższości nad ogólnie przyjętymi przepisami prawa. Taki zapis jest nieważny. Kupujący nie ma obowiązku sprawdzania towaru przy kurierze (ani nawet po 2-3 godzinach od doręczenia) i spisywania od razu protokołu szkody. Przecież to jest często nierealne. Do reszty nie będę się odnosił.
-
No jaja jakieś. To nie ma żadnego znaczenia. To na sprzedającym spoczywa odpowiedzialność dostarczenia Ci towaru zgodnego z umową i wolnego od wad. Nie miałeś obowiązku otwierać paczki przy kurierze. Odstąpiłbym od umowy zakupu i odesłał sprzęt lub żądał obniżenia ceny. Dobrze by było żebyś jeszcze jakoś uwiarygodnił swój zakup i całą sytuację. Dwie świeżo zarejestrowane osoby na forum, piszące od razu negatywnie o konkretnym sklepie mogą wydawać się innym podejrzane.
-
Dobra. To teraz jak będę mierzył i coś wrzucał na forum, to co najmniej po kilkunastu próbach, w odstępach co 1 cal, żeby wykresik był jak najrówniejszy. Wybiorę ten najlepszy! Dla lepszego samopoczucia i aby innym gul skoczył, heh A na serio, dobrze że chociaż z niższymi częstotliwościami nie ma takich cyrków.
-
Podczas moich pomiarów mikrofon nie był na pewno ustawiany co do milimetra. Jak tak teraz patrzę, to różnica mogła sięgać spokojnie 2-3cm. Nie ma co więc uznawać tych wykresów jako wiarygodne. Panele które wtedy miałem to AbFuser WOOD 100×50 od Addictive Sound. Później, z ich absorberami PREMIUM 100x50x11 był ten sam efekt przetłumienia i spadku energii. Chętnie zobaczę jak duże mogą być różnice. W sumie nigdy aż tak bardzo się na tym nie skupiałem i nie sądziłem, że niewielkie przesunięcie mikrofonu może dać tak rozbieżne rezultaty w zakresie wysokich tonów. Dzięki za wyjaśnienie. Ok, dzięki. A wiesz może jaki odpowiednik tego wykresu / tej nazwy będzie w REW?
-
A no widzisz. Wysokie tony to jedno - choć tu akurat pomiary u Mariusza tego nie wykazały. I bądź tu mądry. Mnie najbardziej wkurza nadmierne uszczuplanie brzmienia z energii przez ustroje. Pisał o tym też Bartek Chojnacki w swoim artykule na łamach Audio-Video. Tekst ten to w zasadzie podstawy jeśli chodzi o akustykę pomieszczeń, ale warto mimo wszystko przeczytać. Jest udostępniony w wersji darmowej pod linkiem: https://www.avtest.pl/artykuly/porady/item/1471-ustroje-akustyczne-teoria-i-praktyka „Należy jednak pamiętać o dwóch rzeczach – przede wszystkim o tym, że pochłaniając energię akustyczną odbić bardzo mocno zwiększamy rozdzielczość i przejrzystość przekazu dźwiękowego, ale też ryzykujemy zmniejszenie przestrzenności dźwięku. Druga sprawa to nadmierne zmniejszenie energii akustycznej w danym (najczęściej wysokim) paśmie częstotliwości, czyli tzw. przetłumienie.” I teraz znów - czy ta „energia” jest w jakiś sposób widoczna na pomiarach? Czy mierząc w takim REWie i oglądając wykresy można stwierdzić jej osłabienie? Chyba najbadziej będzie pasować tu RT60 - pogłos. Ładując do mojej klitki 11m2 3-4 duże i grube panele z wełny była masakra. Grało totalnie bez jajec. Zero kopa, zero werwy. Nie mogłem się do tego w żaden sposób przyzwyczaić.
-
@Mikelas76 - tak tylko dopytam. Powiesiłeś na suficie DC2/DC3, ściągnąłeś je i zmieniłeś na Myrony w takiej samej ilości? Bo jeśli nie, to wydaje mi się, że bezpośrednie porównywanie jednych do drugich nie ma większego sensu… Autor wpisu z linku, który wkleił Rafał pisał też: Soundstage seems much bigger with DC2. Myron E are powerful diffusers. Placing them in front wall, sound is not natural. It is not a good idea to put them in front wall. Nie w każdym przypadku scena dźwiękowa była więc większa z Myronami.
-
No to błyskawiczne wyjaśnienie od Vicoustic. Odpowiedzieli mi dosłownie po chwili. @Kraft trafił. Regarding the diffusion graphs, DC3 has been recently updated with normalized diffusion coefficients. Artnovion w Myronach stosuje „zwykły” standard obliczeniowy (który do niedawna zresztą używał też Vicoustic). Panele od V. pokazane są na wykresach już metodą znormalizowaną. Patrząc więc na same pomiary, panele te różnią dosłownie niuanse. Szkoda, że producenci nie zamieszczają takich informacji w broszurach swoich produktów. No nie zrobili tego celowo. To raczej pomyłka + zmiana metody pomiarów. Podsumowując: DC2 pokazywali w sposób znormalizowany, co na wykresach wyglądało jakby były one o wiele bardziej skuteczne niż DC3. Mimo, że to identyczne ustroje i różni je tylko sposób montażu. Oprócz tego walnęli się jeszcze i pomieszali dyfuzję z pochłanianiem.
-
Aby domknąć temat, wracam do wątku z dyfuzorami Vicoustic, konkretnie DC2 i DC3. Pomęczyłem trochę mailowo producenta i okazało się, że na oficjalnej stronie były błędy. Nieprawidłowe wykresy zostały też powielane przez dystrybutorów i sklepy. Tak czy inaczej wszystko się wyjaśniło i pomiary zostały już zaktualizowane. Finalnie wyglądają tak i wydają się być w miarę sensowne. /edit Teraz z kolei zaciekawiły mnie wykresy Myron E - Diffuser. Czy możliwe jest, aby posiadały tak wysoki współczynnik dyfuzji dla okolic 200-500Hz? Nawet drewniane ustroje (przynajmniej te które znam) nie zbliżają się do takich wartości.