Skocz do zawartości

lpomis

Uczestnik
  • Zawartość

    1 524
  • Dołączył

3 obserwujących

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Köslin

Ostatnio na profilu byli

10 517 wyświetleń profilu
  1. - Jesteś przywódcą kraju, którego przetrwanie jest możliwe tylko dzięki pomocy USA - Przed utratą władzy i zarzutami korupcyjnymi chroni cię wojna, której mogłeś zapobiec - Mógłbyś w każdym momencie zakończyć konflikt, ale wolisz, żeby tysiące ludzi ginęło dla twoich prywatnych interesów - Masz znikome poparcie społeczne - Uważasz, że pomoc USA ci się należy i nic nie musisz dawać w zamian - Domagasz się ciągłego zwiększania pomocy militarnej, żądasz zestrzeliwania wrogich rakiet nad twoim terytorium przez USA - Każdą krytykę odbierasz jako chęć całkowitego zniszczenia twojego kraju i narodu Nazywasz się Benjamin Netanjahu i jesteś premierem Izraela . . . Zdjęcie niepowiązane
  2. Podobnie jak Jarek, polecam te z Addictive Sound. Cena do przełknięcia. Wykonanie naprawdę bardzo przyzwoite. Tutaj w zakładce "Płyty akustyczne" masz do wyboru więcej wzorów: https://asound.pl/akustyka-pomieszczen/plyty-akustyczne/ Są też w rozmiarach 120x60. Ale tego czy nie pylą nie byłem w stanie sprawdzić. Sorry, nie mogłem się powstrzymać
  3. Szlag chuopa zaraz trafi! Chuop znowu poprzestawiał i zrobił jeszcze inaczej niż miał wcześniej. Stara się znaleźć złoty środek między maksymalnym wysunięciem kolumn, a tym w jaki sposób samo ich odstawienie od ściany wpływa na bas. Żona zerka co jakiś czas z politowaniem. Ale chyba jednak kocha. Meliski z rumiankiem naparzyła. Mocniejsze przysunięcie do ściany zmniejsza głębię i rozmazuje/ujednolica plany. Nie testowałem tak dokładnie ze wszystkimi, które u siebie odsłuchiwałem. Ale sprawdza się to z tymi, które mam aktualnie - 2 pary monitorów i podłogowe.
  4. No to pozostaje brać coś przez Internet ze sklepów. 2-3 sztuki, osłuchać kilka dni, poprzepinać, posprawdzać, jedną zostawić, resztę zwrócić. Jeśli masz Allegro Smart to warto skorzystać. Zwroty masz w cenie abonamentu. A Kossy są kozackie proszę Pana
  5. Kusicie żeby kombinować. A w szczególności ten cwaniaczek od hajendowych QLN Na co dzień mam kolumny odstawione od ściany na odległość 85cm. Odsłuch w trójkącie 180cm. Nigdy nie skręcam ich jakoś specjalnie mocno swoją stronę. Po wysunięciu kolumn o kolejne 30-40cm wchodzę już w sumie w odsłuch bliskiego pola i faktycznie efekt głębi robi się bardziej spektakularny bez względu na to, czy gram na monitorach czy podłogówkach. Więcej dzieje się "z tyłu". Nie jest już wtedy jednak tak różowo jeśli chodzi o kick bas. Efekt SBIR zdaje się pogłębiać wraz z dziurą w okolicy 100Hz. No ale takie to już audio. Zawsze są jakieś kompromisy.
  6. Z nowych i tanich możesz zapolować np. na FiiO KA2, IFI AUDIO Go Link. Troszkę drożej np. Shanling UA1 Pro, FIIO KA13. Możesz też spróbować czegoś z nieco wyższej półki jak np. używany Chord Mojo 1 generacji. Tutaj będziesz potrzebował przewodu micro usb do usb typu C. Nie wiem skąd jesteś, ale często salony stacjonarne jak np. Audiomagic w Warszawie mają sporo takich sprzętów do odsłuchu na miejscu.
  7. Skoro temat o okablowaniu to zapytam ponownie o coś, na co nigdy nie uzyskałem odpowiedzi. Kieruję je raczej dla osób słyszących. W jaki sposób twórcy różnych przewodów głośnikowych, sieciowych i innych są w stanie w trakcie ich projektu czy produkcji wpłynąć na to jaki dźwięk chcą uzyskać? Siedzą w takim Nordoście i mówią - "ten zaprojektujemy żeby zagrał jasno i przestrzennie", "ten z kolei będzie dociążony na basie i poszerzy scenę". Po czym zaczynają zwijać i wychodzi? Wiedzą, że odpowiedni splot drucików takich i owakich, ich czystość, materiał z jakiego jest wykonana izolacja - da określony charakter dźwięku? Czy raczej wygląda to tak, że co wyjdzie, to wyjdzie, zobaczy się po fakcie, dokleimy znaczek, damy odpowiednią cenę, a klient i tak się znajdzie? Pomijam tutaj wszelkie wojenki i temat czy kable faktycznie grają lub nie grają. Chodzi mi o sam fakt umiejętności "strojenia" kabli przez ich producentów w trakcie procesu produkcji.
  8. No nie do końca. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Jakość_energii_elektrycznej I przykładowy sprzęt do analizy jakości: https://astat-energetyka.pl/produkty/jakosc-energii-elektrycznej/analizatory-jakosci-energii-elektrycznej/ „Do podlegających kontroli parametrów jakości energii elektrycznej należą: częstotliwość, wartość, wahania i skoki napięcia, przerwy w zasilaniu, napięcia przejściowe (pojawiające się chwilowo podczas włączania i rozłączania elementów sieci przesyłowej), asymetria napięcia zasilającego, harmoniczne i interharmoniczne dla napięcia i prądu, napięcia sygnalizacyjne nałożone na napięcie zasilające i szybkie zmiany napięcia.”
  9. Kilka stron wcześniej jest początek historii. https://forum.audio.com.pl/topic/84904-subwoofer-do-stereo/?do=findComment&comment=698010 Na razie odpuszczam temat z subem. To nie dla mnie.
  10. @Pitt39 - to ja pozwolę sobie dopytać. Grałeś Menuetami na Audiolabie 6000A z tego co pamiętam? A on, jak to kiedyś fajnie określił @MariuszZ gra w sposób "laid back", czyli zdystansowanym dźwiękiem, wg mnie dalej niż bliżej ustawia całą scenę. Czy po zmianie na Regę Elex mk4 coś się pod tym względem zmieniło?
  11. Trochę abstrakcja, ale zgadzam się z tym. Kiedy nawaliłem paneli w całym pokoju i zjechałem z pogłosem do 0,25 sposób prezentacji po prostu mi się nie podobał. A wydawać by się mogło, że dla małego pokoiku jest odpowiedni. Wolę jednak żywszą prezentację. Wg mnie wpływ na to ma sposób prezentacji samego zakresu średnich tonów przez zestaw stereo (a w szczególności wyższego podzakresu), który posiadamy. Mając np. wzmacniacz Hegla nigdy nie uzyskamy bliskiego kontaktu z muzyką. Jakiekolwiek kolumny bym nie podłączył, to ze sprzętem tej firmy zawsze scena była ustawiona na szerokość i do tyłu. Twoje QLN jako kolumny też pamiętam jako jednak delikatnie cofnięte, a zarazem bardzo swobodne. Ciekawe co by było gdyby dać im piecyk prujący do przodu A swój argument o średnicy popieram m.in. tym, że nadal produkowane są sprzęty, które mają chociażby pokrętełka z napisem PRESENCE (obecność, bliskość, prezencja). Przesuwając w prawą stronę podbijamy właśnie zakres powyżej 2kHz i poniekąd "przybliżamy" cały dźwięk do siebie. A teraz wróćmy do Twoich QLN. Grają trochę do tyłu? No grają. A jak wygląda ich wykres? Zobaczmy. Mamy ewidentnie osłabienie w wyższym środku. A co za tym idzie niemęczący charakter, brak nadmiernej ofensywności, bardzo duża swoboda i chęć do grania przy wyższych poziomach głośności. Czyli coś co lubisz. Oczywiście dochodzi jeszcze akustyka pomieszczenia, ustawienie kolumn. Ale to tylko takie moje luźne rozważania
  12. A czy patrząc na pomiary w REW można któryś z parametrów podpiąć pod wspomnianą tutaj "energię"? Czy jednak to obniżenie pogłosu zawsze wiąże się ze osłabieniem impulsu/uderzenia? Jak tylko uda mi się znów pożyczyć mikrofon to tak będę robił.
  13. Obleciałem cały pokój z subem. Ustawienie zaraz obok miejsca odsłuchowego lub pod nogami jest wg mnie zdecydowanie najlepsze. Gdybym miał dedykowany fotel a nie sofę, to chętnie postawiłbym go pod nim. Dzięki więc za pomysł. Tak czy inaczej, oddaję małego Rela. Mimo sporej poprawy w odbiorze to nadal nie jest poziom kontroli ani szybkości jaka by mi odpowiadała. Odczucie "poduchy" wciąż jest obecne bez względu na to co wykręcę na gałeczkach. Może jeszcze kiedyś sprawdzę coś od innego producenta. Na razie są inne audio priorytety
  14. Przyznam szczerze - nie wiem. Możliwe że na jakichś zlotach lub targach. Mało zwracam uwagę na wsady głośnikowe. Bardziej interesuje mnie całokształt brzmienia. Podasz jakieś przykłady bardziej popularnych kontrukcji? Otóż to. Bardzo podobne odczucia 👍
  15. Zielony wykres - troszkę inaczej skalowany. Niestety plik gdzieś zapodziałem żeby zrobić tak jak poprzedni także wydaje się bardziej płaski. Tak czy inaczej - zielony, pomiar bez paneli wełnianych, które zostały tutaj wymienione na gąbki kostki PM-K7 z mega acoustic. Nie ma tego ubytku na wysokich. Czerwony to jakaś dziwna wariacja z ustawieniem kolumn na środku pokoju wg metody Audio Physic. Nudziło mi się. Kurczę, no nigdy nie wychodziły mi takie wyniki ubytków na wysokich częstotliwościach. Jedynie wtedy gdy wstawiłem do pokoju wełnę. Wavewood Diffuser EPS MK II. Działa podobnie, ale jednak troszkę delikatniej i nie na tak szeroki zakres częstotliwości. Ale też, nie sugeruj się proszę, że to jakieś lepsze czy coś. Po prostu u mnie w klitce bardziej się sprawdziło.
×
×
  • Utwórz nowe...