-
Zawartość
1 956 -
Dołączył
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Köslin
Ostatnio na profilu byli
13 662 wyświetleń profilu
-
-
1. Racjonalizacja. Mechanizm obrony ego. Człowiek tworzy logicznie brzmiące uzasadnienia dla zachowań lub decyzji motywowanych emocjami. DAC był drogi, więc musi grać lepiej. Zwłaszcza po 600h wygrzewania. Przecież nie mogłem przepłacić i dać się zrobić w jajo. Jestem rozsądnym kupującym. 2. Efekt potwierdzenia. Tzw. confirmation bias. Człowiek zwraca uwagę tylko na informacje potwierdzające jego przekonania, a ignoruje te, które im przeczą. DAC po 600h gra lepiej bo tak. Słyszę poprawę, bo jej oczekuję (oczywiście zawsze na plus). 3. Dysonans poznawczy. Psychiczny dyskomfort wynikający z rozbieżności między przekonaniami a rzeczywistością. Kupiłem DAC. Coś w środku mówi mi, że nie ma szału, że mój zestaw stereo nadal nie gra do końca tak, jakbym tego oczekiwał. Czy to na pewno wina DACa? Pojawia się we mnie napięcie. Aby je rozładować, wmawiam sobie, że sprzęt przecież nadal się wygrzewa, a brzmienie ulega poprawie. Zakup był strzałem w dziesiątkę! 4. Efekt oczekiwania. Nasze oczekiwania wobec czegoś wpływają na sposób, w jaki to postrzegamy. To, czego się spodziewamy, kształtuje nasze doświadczenie. Kupiłem DAC. Naczytałem się o nim, nastawiłem, że będzie grał lepiej. No i gra, cholera jasna!
-
Z opcji płatnych - standy, ewentualnie przyjrzenie się pogłosowi pomieszczenia. Z opcji darmowych - zabawa z ustawieniem kolumn i miejscem odsłuchu. Od tego bym zaczął. Bas w Oberonach 3 jest dosyć tłusty i obfity. Jest go ilościowo dużo. Jak odbierasz niskie tony w swoim pomieszczeniu? W tych kolumnach warto też zdjąć maskownice. Są z grubego materiału i dość mocno wpływają na brzmienie. W szczególności na średnie i wysokie częstotliwości.
-
Nawiązując jeszcze do swojego poprzedniego wpisu (nie mogę go już edytować). Aby być bardziej precyzyjnym, możemy wesprzeć się aplikacjami Spectroid na Androida lub DecibelX w wersji free na iOS. Zamiast muzyki - zapętlony plik z dźwiękiem od 10 do 120Hz. Można być np. ten - https://www.youtube.com/watch?v=je-ZRnvB8yM No i podobnie jak w klasycznej metodzie "subwoofer crawl", szukamy gdzie bas wypada najkorzystniej - na ucho i przy okazji mając non stop podgląd w apce. Korzystamy z funkcji "reset max hold". Przykro mi, ale obawiam się, że bez fizycznych akrobacji się nie obejdzie Tak czy inaczej warto spróbować. Zdaję sobie sprawę, że wiele osób chce postawić suba tak, aby ładnie komponował się we wnętrzu. Tak to nie zadziała. Nie namawiam tutaj do skrajności i stawiania go na środku pokoju. Być może już lekkie jego przesunięcie - nawet o kilkanaście centymetrów względem pierwotnie wymarzonego, wizualnie idealnego ustawienia - przyniesie zadowalający efekt.
-
Jak tam @tomek4446? Walczyłeś już coś więcej z nowym nabytkiem? Czytałem o ponoć dobrym sposobie na znalezienie optymalnego miejsca na suba w pokoju. Tzw. subwoofer crawl. Stawiamy go najpierw w miejscu odsłuchu - na fotelu, sofie. Przewody zwykle są długie (zwłaszcza te dołączane do Rela), więc nie powinno być problemu. Puszczamy muzę, najlepiej z jakąś powtarzającą się nutą basową. Przechodzimy do pozycji "na czworaka" i łazimy tak po pokoju. Nasłuchujemy. Szukamy miejsca w którym niskie częstotliwości brzmią najlepiej. Jeśli już znajdziemy - stawiamy tam subwoofer. Ktoś próbował takiego patentu?
-
@AudioTube Cześć Adam. Mogę wiedzieć dlaczego poprosiłeś o przesłuchanie akurat tego utworu? Wiadomo, to klasyk i może się podobać. Ale czego doszukiwać się w nim jeśli chodzi o wybrzmienia? Na co w nim zwracasz uwagę? To fatalnie nagrana muzyka. Perkusja brzmi płasko, talerze się zlewają, werbel nie ma w ogóle ataku. Dominuje wrażenie kompresjii, ścisku. A im głośniej, tym mniej przyjemnie. Cały album najlepiej wypada chyba na głośnikach w TV lub klasycznym radyjku. Domyślam się - możesz chcieć napisać, że u Ciebie jest ok, doładowujesz go przecież swoimi customowymi kolumnami i sporym subem. Jeśli to zrobisz, to faktycznie taka chudzinka jak Californication może zabrzmieć w nieco bardziej znośny sposób. Ale zachowując już te same „nastawy” na inne, lepiej zrealizowane utwory, będzie po prostu kaszana. @rajdek - gratuluję nowego zakupu. Porównywałeś z innymi przedwzmacniaczami, czy po prostu kupiłeś i sprzęt od razu przypasował?
-
Dwa zgredy siedzące w klitce i słuchające sprzętu, a nie muzyki. Krytyka wszystkiego co możliwe, doszukiwanie się na siłę wad i obrzydzanie sobie nawzajem ewentualnego zakupu. No po prostu coś pięknego 🫠 To kiedy te zabawki przyjeżdżają?
-
No faktycznie, ciekawostka. Nie zamiarzam tu absolutnie krytykować. To ich opis, ich wrażenia. Zastanawia mnie jednak dość spore uznanie redakcji jeśli chodzi o strojenie samego bas refleksu. To jak dla mnie największy problem tych kolumn. „W zasadzie to pierwszą rzeczą, jaka mi przyszła na myśl słuchając tej akurat płyty było to, że AE300V2 są bardzo dobrym przykładem na dobre całościowo zestrojenie portu bass-refleks w niewielkich kolumnach.” Interesujące jest też samo ustawienie do odsłuchu. Monitory przyklejone do ściany, skierowane mocno pod kątem (do góry), na biurkowych standach. Widać to na tym zdjęciu: Słuchając z około 3m, wysokotonowiec będzie już chyba celował w sufit.
-
Z cyklu: ciekawostki techniczne, które nie są tu nikomu potrzebne. Na PGE Narodowym nadal emitowany jest ciągły sygnał dźwiękowy o wysokiej częstotliwości 20kHz. W niektórych pomieszczeniach miernik dźwięku w smartfonie pokazywał mi go na poziomie nawet 80dB. Pamiętam, że 2 lata temu dyskutowaliśmy na ten temat i zastanawialiśmy się co jest jego źródłem. Okazało się, że winowajcą jest system nagłośnienia alarmowego (ppoż.) zainstalowany na parkingach, korytarzach i w niektórych pomieszczeniach. Poszperałem trochę i wychodzi na to, że sam dźwięk 20kHz (na granicy słyszalności) ma swoje zadanie i jest niczym innym jak sygnałem testowym/kontrolnym. Za jego pomocą monitoruje się linie głośnikowe i wykrywa ewentualnie zwarcia, przerwy w instalacji. Jestem trochę przewrażliwiony na punkcie tego typu dźwięków. Nawet jeśli ich „fizycznie” nie słyszę, to zawsze powodują jakiś dyskomfort w głowie… Tutaj coś więcej na ten temat: https://ochrona-bezpieczenstwo.pl/zabezpieczenia/dso/1407-kontrola-linii-glosnikowych-dso-przeglad-metod-roznice-wady-i-zalety
-
Inspiracje i odkrywanie nowych muzycznych brzmień
topic odpisał lpomis na Saimons69 w Refleksje melomana
Last.fm - zakładka similar artists lub similar tracks po wejściu na profil danego wykonawcy lub utworu. Ewentualnie bardziej klasycznie - po tagach/gatunkach. No i oczywiście polecajki serwisów streamingowych - Odkryj w tym tygodniu w Spotify, My New Arrivals w Tidalu, radia wykonawców, utworów, mixy i sekcja Fani lubią także. -
Dzięki! Bardzo miło było Cię poznać w prawdziwym świecie! Czekaj, czekaj. Niech no tylko zerknę, który z nas nastukał na forum więcej postów
-
Audio i Video. Szkoda, że tego drugiego było tak mało na targach. O wiele łatwiej w takich warunkach ocenić jakość obrazu niż dźwięku. Może to też dlatego, że w przypadku obrazu nie ma miejsca na żadną ściemę i istnieje coś takiego jak referencja. Perfekcja jest już dawno określona i to do niej się dąży - zarówno pod względem odwzorowania barw, ruchu, kontrastu czy kątów widzenia. Bardzo spodobał mi się projektor laserowy od JVC, konkretnie model DLA-RS4200. Jest w stanie wyświetlić obraz o przekątnej do 300 cali. Sposób, w jaki prezentuje czernie, stawia go na poziomie najlepszych telewizorów z podświetleniem strefowym Full Array LED, a może nawet delikatnie przesuwa już w stronę OLEDów. Szkoda tylko, że generuje przy tym dość spory hałas z wbudowanego układu chłodzenia. Cieszę się jednak, że taki sprzęt staje się coraz bardziej powszechny i nadal się rozwija. Widać postęp.
-
@majkel74 Tomkowi chyba chodziło o to, że wyrokowanie nt. samego sprzętu, ocenianie go i wydawanie osądów tylko na podstawie prezentacji na AVS mija się z celem. Zbyt dużo zmiennych, tłumy, brak odpowiednich warunków, zmęczenie i przede wszystkim przebodźcowanie słuchu/głowy całym tym przepychem…
-
Prawda. Tak czy inaczej pokuszę się o wybór największej wtopy targów na Narodowym. Daleko nie trzeba było szukać. To, co zaprezentował set od Q21 było totalnym nieporozumieniem. Wąskie, prostokątne pomieszczenie i wielkie paki Viena Acoustics - The Music w połączeniu z dzielonką Regi. Chaos i jedno wielkie dudnienie, które było słychać aż na korytarzu. Kto w ogóle wpadł na taki pomysł? Ktoś przed otwarciem sal dla zwiedzających posłuchał jak to gra w tym pokoju? Jeden z większych, jeśli nie największy salon audio w Polsce, doświadczeni pracownicy, tysiące porad na forum, a taka wtopa. Całkowicie zignorowaliście potencjalne problemy związane z akustyką. Jak Wam teraz zaufać w kwestii doboru sprzętu? @Q21 - co Wy żeście narobili?
-
@ARTUR BARAN Nie wiem Z jednej strony masz żywszego, nieco bardziej spontanicznego w graniu Denona. Z drugiej zaś spokojniejszego, płynniejszego Marantza. Nie znam Twoich preferencji. Nie znam też kolumn DynaVoice.