-
Zawartość
2 424 -
Dołączył
-
Ostatnio
-
Na zakończenie mojej aktywnej „obecności” na forum króciutko o subach z dsp w stereo. Korzyści. Sub z dsp rozwiązuje problem słyszalnych modów/peaki. Jest dodatkowym źródłem niskich tonów, dzięki czemu w bardzo efektywny sposób „zasypujemy” nawet kilkunasto decybelową „dolinę/y”. Z tym musi się łączyć odcięcie zakresu midbasu z kolumn. Pojedynczy sub do stereo stawiamy pomiędzy kolumnami w miejscu, gdzie nie wzbudza modów. Jeden, dwa czy dwadzieścia subów?😏 Jeden poprawnie zastosowany to minimum i daje gwarancje fenomenalnego brzmienia/subiektywnie i na wykresie. Nie, nie wypacza przekazu. Dwa suby dajemy, gdy chcemy więcej basu, a jeśli one są bez dsp, to korzystnie/nieco wpływają na rozpraszanie modów. Powodzenia Chłopaki. Warto jest „walczyć” o czyste brzmienie. Nie dajcie sobie wmówić, że suby w stereo to zejście i nic innego. Te zejście, to na ostatnim miejscu. „Czysty” subbas/bas to moim zdaniem podstawa świetnego brzmienia w całym paśmie. Nie jest łatwo, są sposoby, rozwiązania. Pozdro.
-
Słowo klucz. Szczęścia nie można ująć ilościowo. Dramat z nim taki, że i pokazać nie można. A czego oczy nie widzą, tam wkrada się ego. I ta obsesja, by wszystkiemu nadać termin, definicje. Za chwilkę przyjdzie ktoś, by elokwentnie dać upust. Nie dasz rady Człowieku.
- 138 odpowiedzi
-
- audiofilskie
- hiend
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
@Highlander_now dla tzw melomana i/czy audiofila sprzęt/akustyka/winyle/kable czy ten właśnie fotel to narzędzia. Niektórzy to rozumieją, dostrzegają, doświadczają lub mają podejrzenia. Każdemu chodzi o wejście w pewien „stan”. Po mojemu to / dobrostan. Za tym stoi chemia. Nikt nie lubi chemii, bo jej nie rozumie. Ktoś wie, skąd się biorą emocje? Gęsia skórka, łzy? W tym sensie wszyscy bez wyjątku są równi. Organizm nie kapuje co jest narzędziem/dyfuzorem. Ach, jak bardzo chcielibyśmy się odróżniać prawda? Tutaj człowieku nie dasz rady.
- 138 odpowiedzi
-
- audiofilskie
- hiend
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Zanim to zrobią, zechciałbyś „swoimi”, ale salonowymi słowami wytłumaczyć, kiedy użyłbyś suba do stereo. I jak jeszcze zdążysz, to co masz na myśli pisząc wypaczony przekaz.
-
zmiana głośności w dac a zmiana brzmienia (na lepsze/gorsze?)
topic odpisał AudioTube na slawas2001 w Stereo
Jak u Ciebie? U mnie w 128 kroczkach. -
-
I parę lat później.
-
Audiofilstwo już pogrzebane. Zostało napisać epitafium. Ale ileż razy w przeszłości okazało się, że to nie było pogrzebanie, a zasiew, by znów mogło zakiełkować, wzrosnąć i rozkwitnąć.
- 138 odpowiedzi
-
- audiofilskie
- hiend
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
A tutaj troszkę większy. Mitsubishi Dialtone. 60 cali, 800kg. Były kłopoty z jego testowaniem. Okolica się zbuntowała. Potrzaskane szyby, sufity popękane.
-
Młotkiem można pięknie przywalić sobie w palucha, ale generalnie nie do tego młotek służy.
-
Należy odciąć z jednego głośnika, żeby przekazać fragment pasma na drugi. Moje monitory mogłyby spokojnie schodzić do 40Hz/3dB. Ale one celowo grają od znacznie wyższej częstotliwości, by kolumny i subwoofer nie grały w tym samym paśmie.
-
Jeśli do filmów/wybuchy/wzbudzanie modów pokoju, to najlepiej w rogach. Jeśli do muzyki, to pomiędzy kolumnami. Do tego u mnie służy subwoofer. Radku, to nie do Ciebie osobiście. Ciagle się zastanawiam po prostu, czy Towarzystwo wie, do czego służą suby. Żeby „załatać” dziury, konieczne jest inne źródło niskich tonów. Z dsp. Sub zatem musi!!! stać w miejscu, gdzie nie wzbudza modów. Uwaga na „cięcie”. Głośniki nie mogą grać razem. To oczywista oczywistość.
-
Ufam, że i mnie/Nam dane będzie, by za wciśnięciem przycisku peaki i deepy na subbasie/basie tak się w sweet spocie ułożą, by brzmienie korzystne było. Akustyka i winyl do lamusa wtedy. A co z pogłosem? Będzie można choć szepnąć? Czy lepiej o emfazach, pogrubionych wokalach, kreskach/kreseczkach czy podgrzanych coś tam.
- 138 odpowiedzi
-
- 1
-
- audiofilskie
- hiend
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
To żart. Z mojej strony 3/4 firum dotyczy tych dwóch dolin. Na pewno Ty to rozumiesz. W moim zestawie ZG jakoś ten problem rozwiązałem. Pomimo mojego wstępnego ogromnego oporu. Konstruktor mnie namówił. Wstawiałem wykresy.
-
Zobaczyłem dwie doliny na basie, a Ty? Te dwa „miejsca” decydują o brzmieniu w całym paśmie. Pójdę krok dalej. To kluczowe miejsca dla odbioru brzmienia. Jestem ciekawy, Twojej interpretacji.