Skocz do zawartości

yayayaya

Uczestnik
  • Zawartość

    53
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Lublin

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Czekam na wolny czas - żona zabierze dzieciory na dzień czy dwa będę robił. Podbiłem obraz basotect
  2. Dobrze myślę że jak upycham to do mebla to ma łapać tylko i wyłącznie niskie częstotliwości bo wysokie i tak wpadną w tapicerki. W tej sytuacji mogę to owinąć folią stretch? Okej jeżeli chodzi o skuteczność dla częstotliwości najniższych. Pytanko jak to się ma do współczynnika pochłaniania czy coś takiego i w zależności od przekrojów bo tutaj pewnie mówimy o grubości samej płyty. Są miejsca gdzie wejdą podwójne lub potrójne grubości. Interesujący wniosek że musi być to materiał o niższej gęstości. Dysponuje jedynie chłopskim rozumem Jakieś przemyślenia?
  3. Serio chciałbym waszą opinię znim rozbiorę meble i zrobię z tego tutorial a na koniec pomierzę to umikiem
  4. Cześć. Mam punkotwe doświadczenie bo przerobiłem raz kanapę zapychając wolne przestrzenie wałną. Na niskie działało. W teorii. Kanapa ma w środku przestrze o przekrojach 20-30cm na 20-30cm na 100-200cm. Wyjmujesz spinki - masz dostęp. Kupujesz taker za 40zł i możesz to poskładać lepiej niż fabryka. Czy ładowanie tam materiałów akustycznych ma sens? Myślę o polowaniu na pogłos niskich szczestotliwości. Od moich poprzednich dowiadczeń dorobiłem się umika i rewa więc kolejne podejście może być zmierzone. Pytanka mam. Jaki materiał? PT80 czy coś innego racjonalnie wycenionego będzie lepiej łapać basy przy przekrojach typu 20-30-40cm? Jeśli to jakiś materiał pylący typu wełna to w co to opakować żeby było 120% bezpieczne dla zdrowia? Poprzednio owijałem strechem. Czy to ma sens? 😆 Pustych zamkniętych przestrzeni mamy więcej w domu - rozejżyj się.
  5. Napisz jakie masz pomieszczenie preferencje muzyczne jakie doświadczenie ze sprzetem hifi.
  6. Podpiąłem wzmacniacz kablem do internetu. Zrobił sobie aktualizacje. Coś tam się w menu pozmieniało także poszło.
  7. Wiesz co nie próbowałem z laptopem. Tylko z moim Media center. Podłączyłem teraz optykiem i bez problemu się wyłącza. Serwis rotela nawet do mnie dzwonił i mówili że ten typ tak ma. Jakiś prosty układ sprawdza napięcie. A na USB jest napięcie. Możliwe że dałoby się to obejść modyfikację samego przewodu USB. Na ten moment nic nie tykam
  8. Czekam aż elektryk znajdzie termin. Wyczytałem zresztą tu na forum że to jest realny problem przy takich mocnych wzmacniaczach. Przeciążeniówkę się wymienia na wolniejszą. Są nawet audiofilskie Z przyjemnością kupowałem MK1. Doczytałem że zmiana DAC była wymuszona a nie zamierzona i nie poszło to w stronę upgradu
  9. 1592 MK1, zaktualizowany i fantastyczny. Ma jeszcze jedną wadę. Czasami jak się załącza końcówka mocy to pobór jest na tyle duży że wywala zabezpieczenie
  10. Na innych złączach się wyłącza natomiast na USB nie. Serwis rotela potwierdza że tak ten typ już ma
  11. Od lat korzystam z zewnętrznych dac i wyprowadzam sygnał cyfrowo. Dla uproszczenia od jakiegoś czasu wybieram urządzenia z fabrycznie dobrym daciem. Obecnie ra1592 MK1. Mam możliwość podłączenia zarówno optycznym spdif jak i USB. Muszę się wsłuchać W sumie i tak rozważałem powrót do spdif bo rotel ma błąd czy cechę. Nie włącza się standby na USB. Jak telewizor sobie zgaśnie a dzieciaki zostawią spauzowanego netflixa dorotal grzeje całą dobę
  12. Z kurzem to ważna uwaga. U mnie jest tak że grille wiatraków z filtrami są zostawione ale nie ma wiatraków. Też nie ma potrzeby odkurzania Zdecydowanie łatwiej jest zacząć od karty graficznej która jest cicha. Ale da się ogarnąć często nawet z fabrycznym radiatorem. Wymiana wiatraka na większy wydajniejszy i znowu softwerowo sterowanie prędkością w zależności od temperatury. Z obecną grafiką mam o tyle dobrze że jest pasywna w idle bo jeszcze milej że w zasadzie też nie słyszalna przy graniu. Każda poprzednia była w jakiś sposób modowana. Fajna ta zabawa w pecety dalej się tym jaram aż się łezka kręci jak przypominam sobie podkręcanie za pomocą ołówka durona 600 mhz
  13. O widzisz czyli masz nieźle ogarnięte i to już brzmi jak cisza dalej można się zastanawiać po co te wentylatory w ogóle chodzą i czy poza jednym wyciągającym powietrze z obudowy właśnie w okolicy takich minimalnych obrotów, cokolwiek powinno się włączać zanim nie pojawi się 60 czy 70 stopni. To też daje pewną bezwładność. Wiatraki nie muszę startować jak potrzebujesz rozpakować jakiegoś zipa albo wykonać inne krótko obciążające rzeczy. Jeszcze jedna obserwacja. Wentylatory obudowy tylko na wyciąganie nie ma sensu powietrza do środka wciskać. Tak oczywiście myślę o optyki.
  14. Dobrze wnioskuje że jeżeli problem jest czysty elektryczny spdif jest pozbawiony problemu/rozwiązaniem problemu jeśli nie gonimy za gęstością? Zaczynając od farelki zawsze jest trudniej. Niemniej miałem porównywalnie wyciszony sprzęty gdzie przykładowo CPU było c2q po overclockingu. Chłodzony ninja plus Arctic i również z gorącym GPU Oczywiście sprzęt przestaje oddawać ciepło przez obudowę jeżeli jest zaizolowana. Zmniejsza też się pojemność obudowy. Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Temperatura procesora w spoczynku czy przy normalnej pracy może sobie wynosić spokojnie 70 stopni w niczym to nie powinno przeszkadzać jeśli celem jest cisza.
  15. Akurat tutaj mam doświadczenie i mogę co nieco powiedzieć. To zależy. Od oczekiwań. Od wyjściowego poziomu hałasu. Hobbystycznie grzebie w komputerach od prawie 30 lat. Że komputer nie powinien być poskładany z byle czego wiedziałem bardzo wcześnie po tym jak na Pentium 2 266 miałem wielkie wyjące nie wiadomo co. Ewolucji sprzętu przeszedłem dużo i wnioski mam. Po pierwsze bardzo istotny jest pobór prądu w spoczynku bo do naszych zastosowań komputer raczej się nie będzie męczył. Następnie dobranie chłodzenia i wentylatorów. Wentylatorów powinno być jak najmniej i powinny być jak najwyższej jakości. Ważne jest dobre sterowanie oprogramowaniem czy biosem płyty tak żeby sobie to wszystko poustawiać. Jak już mamy to dobrze zbudowane i nic tam nie brumi i nie szumi tylko mamy minimalne obroty wentylatorów to bierzemy się wyciszanie samej obudowy. W praktyce powinna mieć jak najmniej otworów. Do wyciszania używamy rzeczy które dobrze radzą sobie z zakresem czyli mogą być relatywnie lekkie i cienkie. W miarę możliwości nie szczypiemy się z jakością. Media center które mam: AMD af1600, 16gb, 2xnvme, Radeon 6600 czy coś tam, 3tb HDD. Wentylatory bequiet. Zasilacz też. Wszystko działa na jednym wentylatorze 12cm rozpędzonym do 280rpm. Nawet w grach jest praktycznie niesłyszalne a ciągnie GTA 5 na fullu. Wyciszenie basotek, trochę gąbek. Tyle na temat ciszy. Dalej trzeba wyjść z komputera cyfrowo bo analog z tego pudełka zawsze będzie zaszumiony. Po czym poznać że taki problem występuje?
×
×
  • Utwórz nowe...