Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Taniej

Audio Physic Classic 10

44 postów w tym temacie
Witam, chcę kupić kolumny audio physic Classic 10 lub audio physic step 25 pod roksana kandy k2, źródło cambridge audio strem magic 6, kable glosnikowe chord epic twin, interkonekt wireword eqinox 7, kable sieciowe furutech fp314ag2, fp-3ts20. Docelowo będzie roksan caspian mk2.
Ma to grać w 17 m, czy w/w kolumny są uniwersalne i zagrają każdy rodzaj muzyki, czy górne pasmo jest w nich szczegółowe ale nie analityczny. Chciałbym żeby kolumny grały ciepło a w średnicy było soczyscie i gęsto aby wokal był jak na żywo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No to moim zdaniem wybrałeś sobie nie najlepsze kolumny. AP są właśnie dość analityczne i jasne, suche a ciepełka tam jak na lekarstwo. Te modele może nie mają tak wyrazistych cech jak inne Audio Physic'i, ale jednak.
Celowałbym raczej w Harbeth, Spendor, Sonus Faber, Chario, Castle. Albo Dynaudio Xavian czy , Totem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W takim razie mam jeszcze na myśli Dynaudio Focus 160, czy te kolumienki spełnia moje oczekiwania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No, te już bliżej ideału. Nie grają jak starsze Dynaudio, ale żywiej, nowocześniej, choć firmowy rys brzmienia pozostał.
Czy spełnią Twoje oczekiwania? Nie mam pojęcia. Każdy trochę inaczej rozumie, odczuwa, słyszy.
Jeśli to możliwe posłuchaj przed zakupem. Na pewno są to dobre, ciekawie grające kolumny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli zdecyduję się na dynaudio focus 160, to czy mój wzmaczniacz (roksan kandy k2) będzie odpowiedni to tych monitorów, docelowo będzie roksan caspian mk2.
Jak jest z ustawieniem kolumn od ścian, bo ja mam od tylnej ściany około 40-60cm, a od bocznych 50 cm. Czy nie bedą sie wzbudzać i dudnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witaj,
docelowo ze wzmacniaczem Roksan Caspian będziesz dążył do brzmienia opisanego przez Ciebie, jednak wydaje mi się, że można znaleźć kolumny, lepiej dopasowane do Twoich preferencji.
Chociażby zwróć proszę uwagę na Tannoy Revolution DC6T w wersji specjalnej SE (http://www.q21.pl/tannoy-revolution-dc6-t-se.html), Rega RS5 (http://www.q21.pl/rega-rs-5.html) lub zupełnie coś innego - ATC SCM 11 (http://www.q21.pl/atc-scm11.html).

Każda z powyższych kolumn powinna bardzo dobrze sprawdzić się w Twoim systemie, oferując jednak trochę inne brzmienie.

Serdecznie zapraszam jeśli tylko masz taką możliwość do naszego salonu na odsłuchy, porównania poszczególnych modeli. Są także możliwości odsłuchu kolumn w Twoim systemie, w Twoim domu.
W przypadku pytań jestem do dyspozycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mój kolega chce sprzedać dynaudio excite 16 za 2000zł, tylko się zastanawiam czy roksan kandy k2 jest wstanie je wysterować optymalnie.
Czy dać spokój z excite i kupić dynaudio focus 160. Jeżeli ktoś może, to proszę napisać jaka jest różnica w dźwięku.
A może ktoś ma doświadczenie jak gra roksan kandy k2 z dynaudio focus 160 lub dynaudio excite 16, proszę po krótkie scharakteryzować w/w kolumny.
Bardzo proszę o szybką pomoc, ponieważ w poniedziałek muszę podjąć decyzję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli kolega chce Ci sprzedać, to pożycz i posłuchaj. Przede wszystkim dowiesz się, czy odpowiada Ci takie brzmienie a poza tym przekonasz się jak sobie Kandy da z nimi radę.
A co Ty chcesz porównywać Focusy z Excite? Przecież to inna klasa.
I tak sobie myślę, że o ile Excite napędzisz prawdopodobnie Kandy, to dla Focusów minimum będzie dopiero Caspian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Problem w tym, że kolega mieszka około 400km, i nie mam jak pożyczyć. Zastanawiam się czy warto zamieniać swoje kef r300 na dynaudio excite 16. W moich kolumnach brakuje mi środka, żeby był bardziej ciepły i wypełniony oraz soczysty, bo r300 brakuje tego.
Czy dynki lepiej będą się sprawowały w tej kwestii. A jaki będzie optymalny wzmaczniacz pod dynaudio focus 160 w cenie do 7000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Do Focusów 160 podobno świetnie pasuje lampowy Octave V 70 SE.
Oczywiście żartuję, bo za drogi.
A tak zupełnie poważnie, to może być dobry tranzystor albo dobra lampa.
Co? Za te pieniądze można już kupić tyle fajnych wzmacniaczy, że chyba tylko gust może przesądzić o tym co kupisz. Wybór jest duży od Exposure 3010S czy większości wzmacniaczy (może oprócz CA 851) z tej strony
http://www.hifi.pl/gielda/audio-lista.php?grupa=wzmint5000
są godne uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy dynaudio excite 16 ma bardziej wypełnioną średnicę oraz lepiej kontrolowany dół pasma, niż kef r300. Kef-y mają zimny środek pasma.
W polskiej prasie dynki mają ogólnie dobrą opinie, tylko jak to ma się w rzeczywistości. Niektóre firmy kładą duży nacisk na marketing i winduja swoje produkty. Przykładem jest naim, są to bardzo dobre produkty. Ale przykładem niech będzie naim 5i-2 ktory został zakwalifikowanych w klasie B i otrzymał 5 gwiazdek,a roksan kandy k2 w klasie C i dostał tylko cztery gwiazdki. Słuchałem naima i roksana i jak dla mnie to jest lepszy roksan, wiadomo jeden ma to dobre a drugi tamto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Generalnie dużo zależy od recenzenta, jego upodobań i systemu w którym pracuje jeden z elementów.
Rzeczywiście klasa C jest trochę krzywdząca dla Kandy, ale widocznie były jakieś powody umieszczenia tam tego wzmacniacza. Na dobrą sprawę w zależności od konfiguracji można by zrobić parę przetasowań w rankingach. Ale nie patrzmy tylko na gwiazdki i oceny testujących. Kandy jest naprawdę dobrym wzmacniaczem, ale Caspian jest jeszcze lepszy. Niektórzy pewnie umieścili by go w przedsionku Hi-endu ale za tani icon_wink.gif
Swoją drogą Naim 5i jest dobrym wzmacniaczem i na pewno zasługuje na klasę B. Choć może nie na jej szczyt.
Co do Focusów, to nie polecę Ci ich jako kolumny grające z ładnie wypełnioną średnicą. Na pewno nic tam nie brakuje, ale taką średnicę , to miały Audience. Model 52 lub też całkiem dobry 42 dużo pewniej zagrają tak, jak opisujesz ze chcesz, niż Excite. Te są bardziej neutralne, szybsze z mocniejszym, dynamiczniejszym basem. Choć Audience nic pod tym względem nie brakowało, tak dla jasności. Mając na uwadze Caspiana jako docelowy wzmacniacz, szukałbym właśnie Audience 52.
Tak na marginesie. Dynaudio, to nie firma jadąca na marketingu. Ma ustaloną markę. Jest moim zdaniem jedną z najlepszych firm produkujących kolumny i głośniki (to szczególnie).
To, że nie każdemu podoba się jak grają kolumny tego producenta wynika na pewno na gustu, ale także ze słabego "osłuchania". Poza tym te kolumny potrzebują na ogół naprawdę dobrego napędu.
Z byle czym zagrają tak sobie albo nawet słabo. I stąd dużo krzywdzących opinii.
Tak, że Naim 5i, to minimum do napędzenia takich 52 a Kandy niekoniecznie da sobie z nimi radę.
Ale to tylko moja opinia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A porównując roksana caspian mk2 z naim xs-2, który lepszy będzie do dynaudio focus 160.
A jak by miał Pan taki wybór osobiście, to jaki wzmaczniacz by Pan wskazał bez wahania. A jak to jest z wydajnością pradową, naim 5i ma 50 w, a roksan kandy k2 ma 125 w, który z tych dwóch jest bardzie wydajny nie patrząc na papierowe dane. Który z nich jest wstanie lepiej napędzać trudne kolumny do wysterowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na forum zwyczajowo piszemy do siebie per Ty, więc bez "panów".
Który wzmacniacz, to znów kwestia gustu. Obydwa są znakomite, dynamiczne, mocne i dobrej jakości.
Caspian bardziej przestrzenny, dostarczy więcej "powietrza", lepszą scenę, wgląd w mikrodetale.
Nie lubi jednak za bardzo kolumn 4 omowych. Będzie delikatnie obcinał wybrzmienia, ale to tylko w porównaniu do lepszych wzmacniaczy. Ogólnie dość uniwersalna maszyna.
NAIM ma natomiast gęściejszą średnicę, może delikatnie cieplejszą. Ma świetną rytmiczność.
Lepiej gra na przejściówce RCA - DIN niż na gniazdach RCA. Wzmacniacz chyba lepiej się czuje w żywszych utworach (jak to NAIM). Bardziej romantyczne klimaty słabiej mu "leżą".
Który wybrałbym ja? Czy to ma jakieś znaczenie? Mogę mieć spaczony gust, który dla Ciebie będzie nie do przyjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostatnie pytanko, który wzmaczniacz zagra lepiej wokal, bardzo realistycznie, ciepło, a także instrumenty grały jak na żywo oraz dół pasma będzie lepiej kontrolowana czy roksan caspian mk2, a może naim xs-2. Z kolumnami Atm smc11 lub dynaudio focus 160.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roksan wydaje się jednak bardziej uniwersalny, chyba neutralniejszy z lepszą przestrzennością.
NAIM dość gęsty, ale dynamiczny, bardziej rockowy, nie tak przestrzenny. Choć bardzo przyjemnie grający.
Jesli chciałbyś więcej ciepełka ale i dobrą dynamikę, to czy nie lepiej jednak pomyśleć o innym wzmacniaczu? Może Audio Analogue Settana albo któryś z wysokich modeli Musical Fidelity?
To nie gorsze wzmacniacze, może nawet lepsze, bo takiego brzmienia szukasz a może kupiłoby się taniej (nomen omen). Albo dobry wzmacniacz lampowy. Chyba, że nie chcesz z drugiej ręki?
Czy ATC SCM 11 są tym czego szukasz, też nie sądzę. Choć świetne z nich kolumny. Mają bardzo nasyconą średnicę, ale ciepełkiem bym tego nie nazwał.
W sumie na tym poziomie cenowym mało jest złych konstrukcji. Każda na swój sposób dobra.
Zdecydowane polecanie czegoś, gdzie wybór często opiera się na niuansach zakrawałby na mały nietakt z mojej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolumny polskie Studio 16 Hertz Minas Anor IIIs. Czy te kolumienki są godne polecenia, czy średnicy jest tam namacalna i nasycone oraz czy niskie pasmo jest dobrze kontrolowane.
Kolumienki mają tylko z przodu bassreflex czy rownież z tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Całkiem fajne kolumny, choć ja nie zaryzykowałbym twierdzenia, że zagrają gęstą średnicą, czy ocieplonym dźwiękiem. Owszem średnica jest trochę podgrzana o dobrej barwie, ale reszta dość szczegółowa. No może nie ostra, ale na pewno niewiele tam z przymilności.
Ogólnie stwierdzam, że te kolumny są trochę jak kameleony. Bardzo dużo zależy od tego jaki wzmacniacz podłączysz. Tak w dużej mierze zagrają.
Tu znów widziałbym coś w stylu Musical Fidelity albo lampę. Kolumny nie są szczególnie trudne do napędzenia, więc możesz się nad tym zastanowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teraz by grało to z roksan kandy k2, a docelowo jednak będzie roksan caspian m2 lub hegel h70. Obawiam sie trochę, że w moim pomieszczeniu (17m), może dolne pasmo być za potężne i dudnić, ponieważ mogę kolumny odsunąć od ściany tylnej jakieś 50 do 70 maksymalnie. Czy kandy na chwilę obecną sprosta temu zadaniu.
Ma to zagrać lepiej niż z kef r300 które teraz posiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też się obawiam, że może być za dużo niskich tonów z tych kolumn w 17m2, choć w sumie nie są one tytanami basu. Niestety niczego Ci nie mogę obiecać, ponieważ każde pomieszczenie to osobna "opowieść".
Kandy powinien sobie poradzić bez problemu, ale jak wcześniej pisałem raczej nie zapewni Ci dźwięku jakiego oczekujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj znalazłem kolumny zamknięte takie jak chcem, Castle Knight 4 lub 5. Może te kolumienki bedą odpowiednie. Najważniejsze żeby średnicy była wypełniona i nasycone i namacalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ooo, widzisz. I to może być strzał w dziesiątkę. Castle z wyższej półki raczej nie były najłatwiejsze do napędzenia, ale też nie przesadzajmy. Cukiereczki powinny sobie z nimi poradzić a książę Caspian dopiero odpowiednio nimi zarządzi icon_biggrin.gif
Kolumny grają spójnie, płynnie, subtelnie, aksamitnie, ale nic nie zaciemniają, mimo pewnego zagęszczenia średnicy. Przejrzyste i przestrzenne. Mocne, soczyste niskie tony, ale nie przeładowane. Raczej rytmiczne, szczegółowe. Nie gubiące wybrzmień.
I małe sprostowanie. Knight 4 i 5 są to kolumny z linią transmisyjną a nie w obudowie zamkniętej.
Wylot tej linii znajduje się w spodzie obudowy. Dzięki temu kolumny są znacznie łatwiejsze w ustawieniu niż typowe bas-refleksy.
Oczywiście jeśli będziesz miał okazję porównać, wypróbuj też kolumny Castle Stirling 3.
A jakbyś się gdzieś natknął na Xavian Giulietta (choć mają obudowę b-r), to też koniecznie weź je pod uwagę. Też płynne, nieagresywne a szybsze w wybrzmieniach niż Castle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A które z kolumn Castle są wyższym modelem i które są lepsze. (Knight 5 , stirling 3). Xaviany są za drogie więc odrazu odpadają. Castle mozna kupić do 5000 zł, i takim budżetem dysponuję. Myślę, że model Knight 4 będzie optymalny do mojego pokoju 17 m, czy lepiej Knight 5.
Są też xavian xc duetto, a jak te kolumienki grają podobnie do castle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Castle Knight 5 czy castle stirling 3, które są lepsze. Generalnie skupię się na tych dwóch modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Castle Stirling 3, to wyższy model. Więc generalnie powinien zagrać lepiej. Castle Knight 5 są większe gabarytowo. Nie wiem czy już nie trochę za duże do Twoich 17m2.
Odpowiednik gabarytowy Stirling 3 to Knight 4.
A tak swoją drogą, to widzę, że coraz większe kolumny wybierasz. Zaczęło się od standowych a teraz bierzesz pod uwagę już całkiem spore podłogowe jak Knight 5.
Tak czy inaczej najlepiej byłoby posłuchać obydwu modeli, nie jest powiedziane, że wyższy model zagra lepiej jak dla Ciebie. Ja nie porównywałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0