komoornik Napisano 30 lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 lipca 2013 Ampli: HK 3490Kolumny stereo: Monitor Audio BX6Zestaw ma 6 miesięcy. W niedzielę w trakcie słuchania muzyki przy mniej więcej -15dB coś "pyknęło" w głośnikach i przestały kompletnie grać tweetery.Wczoraj zabrałem ampli do znajomego i podłączyłem jego kolumny - wszystko ok. Dzisiaj dodatkowo podłączyłem inny ampli do kolumn - brak wysokich tonów.Kolumny są oczywiście na gwarancji. Tylko tak czytam warunki tej gwarancji i zastanawiam się, czy nie będą "kombinować" jeśli chodzi o gwarancję. Sprzedawca (nie tylko ten jeden w sumie) sam polecał taki zestaw ampli z kolumnami, mówiąc że dobrze będą do siebie pasować.Czy to, że przestały w jednym momencie grać tweetery w obu kolumnach jest normalne? Jaka może być tego przyczyna?Dodam, że głośniki były wygrzewane kilkadziesiąt godzin. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q21 Napisano 30 lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 lipca 2013 Witaj,czy przypadkim nie słuchałeś skompresowanych plików MP3 ? Z tego co piszesz, to pewnie pojawił się krótki, bardzo mocny impuls, którego kolumny po prostu nie wytrzymały. Monitor Audio Bx6 to kolumny, które bardzo trudno uszkodzić nawet wysokim poziomem głośności, impulsmusiał być bardzo mocny.Serwis Monitor Audio działa naprawdę bardzo dobrze, odrzucają reklamacje wyłącznie w sytuacjach, w których jest oczywista wina Klienta, tak więc rozmawiaj z serwisem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komoornik Napisano 6 sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 sierpnia 2013 Kontaktowałem się ze sprzedawcą i dystrybutorem.Nie mam za bardzo technicznych możliwości aby oczekiwać w ciągu dnia kuriera, który miałby odebrać kolumny, więc postanowiłem oddać je do sprzedawcy.Dzisiaj zadzwonili do mnie ze sklepu - są niby po kontakcie telefonicznym z serwisem.No i na dzień dobry zaproponowali mi super korzystne rozwiązanie - wymiana tweeterów przez nich. Koszt 190 zł / sztuka plus 100 zł robocizna.Twierdzą, że uszkodzenie wynika z mojej winy. Mogą wysłać kolumny do dystrybutora, ale mam ponosić koszty kuriera. Ewentualnie mogą wysłać same tweetery do diagnozy.Oczywiście nie zgadzam się z decyzją. Najbardziej chory jest fakt, że mam płacić za kuriera jeśli ma być diagnoza serwisu.Co robić? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlackJack Napisano 6 sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 sierpnia 2013 Ja bym najpierw ustalił kto jest gwarantem - sklep czy producent.Jeśli sklep to dostarczył bym im kolumny z informacją o usterce. Dalej to ich sprawa jak sprawdzą usterkę i jak zdiagnozują przyczynę usterki. Po ich diagnozie lub naprawie żądałbym stosownego dokumentu potwierdzającego usterkę, przyczynę uszkodzenia oraz sposób naprawy - jeśli są odpowiednimi specjalistami w naprawie takiego sprzętu (najczęściej autoryzowani przez producenta do napraw gwarancyjnych) to może być świstek od nich, jeśli nie to dokument od serwisu producenta (bo rozumiem że kolumny na gwarancji może naprawić tylko serwis producenta lub jakiś przez nich upoważniony a nie jakiś inny "specjalistyczny" serwis).Jeśli gwarantem jest producent to skontaktować się z nim i z nim wszystko załatwić. Często producenci gdy sprzęt jest na gwarancji przysyłają kuriera po sprzęt na swój koszt. Cytat Dzisiaj zadzwonili do mnie ze sklepu - są niby po kontakcie telefonicznym z serwisem. Może są a może nie. Cytat Twierdzą, że uszkodzenie wynika z mojej winy. Oczywiście mają na to poparcie - jakaś diagnoza przy pomocy odpowiedniego urządzenia, diagnoza udzielona po oględzinach przez producenta lub stosowny serwis itp. Nie mają - a to pech, powinni założyć budkę z wróżbami a nie zbywać klienta byle tekstem. Cytat Mogą wysłać kolumny do dystrybutora, ale mam ponosić koszty kuriera Jeśli sklep jest gwarantem to łaski ci nie robią bo ty sprzęt reklamujesz u nich i do nich nie musisz nic wysyłać. A to że oni muszą to gdzieś wysyłać to ich sprawa. Cytat Ewentualnie mogą wysłać same tweetery do diagnozy Czy wyślą całe kolumny, czy tylko tweetery czy może same kable to dla ciebie nie ma znaczenia (cały czas przy założeniu że to oni są gwarantem) - to ich brocha.Kolumny jeszcze nie były diagnozowane tylko przez nich obejrzane i postawiona diagnoza - a jednak są jasnowidzami lub mają wróżbitę na etacie Cytat Oczywiście nie zgadzam się z decyzją. I bardzo dobrze, skoro sprzedali, towar jest na gwarancji a oni są gwarantem to mają albo udowodnić ci winę i wtedy poniesiesz ewentualne koszty albo jak nie są w stanie udowodnić twojej winy (wróżba i jasnowidzenie to nie dowód) to mają ci to naprawić i oddając ładnie się ukłonić."czy przypadkim nie słuchałeś skompresowanych plików MP3 ? Z tego co piszesz, to pewnie pojawił się krótki, bardzo mocny impuls, którego kolumny po prostu nie wytrzymały."Elementem uszkodzenia może i mógł być jakiś impuls ale jeśli w mp3 byłby taki skok to najczęściej chyba występuje na szerszym paśmie i prócz wysokich usłyszał by uderzenie na pozostałych - najczęściej chyba tak to wyglądało choć mogę się tutaj mylić i nie będę się przy tym upiera. Jeśli jednak sklep dobrał komplet, głośniki nie noszą śladów uszkodzeń mechanicznych lub innych mogących świadczyć o ingerencji użytkownika (np. zalanie) to taka diagnoza usterki jest czysto hipotetyczna i chyba niezbyt mocna. Ja bym tak do sprawy podszedł chyba że posiadasz kartę gwarancyjną gdzie cały sposób składania reklamacji jest opisany i są tam ujęte jakieś koszty kupującego - to wtedy dałbyś się po prostu zrobić w ... przy zakupie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komoornik Napisano 6 sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 sierpnia 2013 Gwarantem jest dokładnie dystrybutor sprzętu.Na chwilę obecną wygląda na to, że droga zgłoszenia tego w ramach gwarancji jest praktycznie zamknięta - nie będą chcieli tego naprawić bezpłatnie.Pozostaje odpowiedzialność sprzedawcy - niewykluczone, że w ramach niezgodności towaru z umową zgłoszę się do sprzedawcy z zestawem ampli + kolumny. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlackJack Napisano 6 sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 sierpnia 2013 Pozostaje jeszcze zwrócić się do Rzecznika Praw Konsumenta - w wielu przypadkach pomagają.Najlepiej by dali ci jakiś świstek że nie chcą tego uznać - z przyczyną uszkodzenia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabrytan Napisano 7 sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 sierpnia 2013 (edytowany) http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/29...n-rekojmi.html#poczytaj masz prawa, tylko ich egzekucja jak to w Polsce ciężkaa i jeszcze jedna ważna sprawa wszystko załatwiaj na piśmie nic na gebe Edytowano 7 sierpnia 2013 przez RoRo Korzystaj z funkcji "EDYTUJ" by uzupełnić swoją wypowiedź zamiast tworzyć kolejny nowy post ... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma1984 Napisano 7 sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 sierpnia 2013 to podaj nam tu jeszcze nazwę tego sklepu, będziemy widzieć kogo unikać. Niestety są sklepy które kończą miłe podejście do klienta po wydrukowaniu paragonu.Z tego wychodzi, że nie powinieneś używać głośników...pozdrawiam! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.