Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich,

Jestem zdecydowany na zakup systemu stereo i od jakiegoś czasu szukam odpowiedniego sprzętu. Niestety jestem nowicjuszem i im więcej czytam tym bardziej się w tym wszystkim gubię. Zestawu mam zamiar używać głównie do słuchania radia/radia internetowego/spotify/usb. CD słucham sporadycznie, głównie z powodu braku czasu. Lubię gdy dźwięk jest czysty, klarowny, szczegółowy, daje się odróżnić poszczególne instrumenty, detale.

Budżet to okolice 4000 PLN (z głośnikami).

Pomieszczenie, w którym będę z niego korzystał to salon o wymiarach 4 x 6 m2, z dodatkowo przyklejoną otwartą kuchnią, klatką schodową i korytarzem (dosyć dużo dodatkowych otwartych rezonujących przestrzeni) i stosunkowo wysokim suficie. Sprzęt będzie stał na krótszej ścianie.

Jednym z ważniejszych czynników jest łatwość dostępu i obsługi, również przez małżonkę (np. za pomocą smartfona) stąd wstępny wybór padł na Yamahę i jej Musiccast. Oboje powinniśmy docenić to co ma do zaoferowania.

Po pierwszym i kilku kolejnych sitach na polu boju pozostały WXA-50, R-N303D, MCR-N670D. Z punktu widzenia Musiccast nie powinny się niczym różnić. Jestem świadom tego, że będę musiał poświęcić pewne funkcje w poszczególnych zestawach tzn. WXA-50 nie ma radia fm, cd, R-n303d również, n670d ma właściwie wszystko ale pytanie czy nie kosztem jakości. 

Który z wymienionych zagra najlepiej? Będę wdzięczny za uwagi i ewentualne porady - może otworzą mi oczy na mankamenty których do tej pory nie zauważałem.

Aha, chciałbym żeby głośniki były podstawkowe na stojakach. Miałem okazję przesłuchać WXA-50 oraz MCR-N670D na B&W 685 S2. Nie mam za dużego porównania do innych kolumn, ale miałem wrażenie że brakowało im basu (lub jego barwa nie była dla mnie odpowiednia) i szczegółowości. Jeżeli nie powyższe to co innego?

Napisano (edytowany)