Couba Napisano 15 października 2018 Udostępnij Napisano 15 października 2018 Witam, TV UE55F7000SLXXH jest podłączony do amplitunera Denon AVR-X1500H kablem HDMI wykorzystując złącza ARC w obydwu urządzeniach. Do amplitunera podłączony jest dekoder satelitarny na złączu CBL/SAT. Problem polega na samoczynnym przełączaniu się dzwięku amplitunera ze źródła CBL na TV po kilku sekundach od uruchomienia całego zestawu. Dokładnie wygląda to tak: po włączeniu całego zestawu (TV, AMP i dekoder) wybierane są automatycznie ostatnie źródła, tzn. TV włącza się na HDMI 3 (ARC), amplituner na CBL/SATm oraz uruchamia się dekoder. Po dosłownie kilku sekundach, gdy wszytko jest OK, tzn. obraz i dźwięk, amplituner przełącza się samoczynnie na dźwięk z TV. Utracone jest źródło na amplitunerze i trzeba ponownie wybrać je (CBL/SAT) aby pojawił się dźwięk z dekodera. Dodam, że w instrukcji (str.159) jest napisane: "Jeśli funkcja Sterowanie HDMI jest aktywna, priorytet uzyskuje ustawienie TV audio" tylko jeśli wyłączę "Sterowanie HDMI" w amplitunerze utracę połączenie Anynet+ i tym samym możliwość uruchamiania całego zestawu pilotem uniwersalnym oraz przełączania się między źródłami, więc zamiast przełączania się pilotem amplitunera spowrotem na CBL/SAT teraz muszę pilotem amplitunera obsługiwać wszystko. Czy ktoś ma podobne problemy lub może udało mu się takie coś rozwiązać? Dodałem filmik - pokazuje dokładnie co się dzieje ... pozdrawiam, IMG_2528.MOV Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 15 października 2018 Udostępnij Napisano 15 października 2018 Jeśli dobrze rozumiem to masz włączone po prostu arc. I stąd to przełączanie. Sproboj wyłączyć tą funkcję i daj znać. Piotrek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Couba Napisano 16 października 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 października 2018 9 godzin temu, S4Home napisał: Jeśli dobrze rozumiem to masz włączone po prostu arc. I stąd to przełączanie. Sproboj wyłączyć tą funkcję i daj znać. Piotrek Hej, ARC nie da się wyłączyć "samodzielnie" jest zawsze włączone razem ze "sterowaniem HDMI" a bez sterowania HDMI nie będzie żaden inny pilot działał. BTW, jest jakiś sposób, o którym nie wiem aby wyłączyć opcje ARC przy włączonym sterowaniu HDMI??!! Kuba Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 16 października 2018 Udostępnij Napisano 16 października 2018 To zmień gniazdo podłączeniowe w TV. Nie podłączając do HDMI gdzie jest arc tylko do któregoś innego. No to słabo. W prawidłowym amplitunerze te funkcję są rozdzielone. Piotrek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Couba Napisano 16 października 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 października 2018 Piotrek, jeśli zmienię na inny HDMI nie będę miał dźwięku z TV - np. z smart hub, usb itp. pozdr. K Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 16 października 2018 Udostępnij Napisano 16 października 2018 No to albo jedno albo drugie. W innych amplitunerach da się wyłączyć arc a nie wyłączać HDMI Control. Tyle. Piotrek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Couba Napisano 19 października 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 października 2018 Piotrek, dla testów używam teraz Onkyo 686 i mam dokładnie ten sam efekt. Tutaj można wyłączyć ARC i nie przynosi to oczekiwanej poprawy. Zaczynam nabierać pewności, że przyczyną jest "jakiś tajemniczy" sygnał z TV wysyłany już po uruchomieniu całego zestawu i wymuszający amplituner do przełączenia źródła. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 19 października 2018 Udostępnij Napisano 19 października 2018 Czy ARC zgasiłeś i na ampli i na TV? Jeśli tak to oznacza że po raz kolejny Samsung zawiódł w swoich magicznych funkcjach Piotrek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Couba Napisano 19 października 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 października 2018 ARC wyłączyłem na amplitunerze, w TV mogę tylko użyć innego HDMI. NIc nie dało. Teraz próbuję wyłączać Anynet+ CEC ale przez to tracę całkowicie komunikację z amplitunerem. Jest ktoś na forum kto zna dokładnie menu serwisowe, może tam jest jakaś opcja odpowiadająca za przełączanie amplitunera na inne źródło?? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 19 października 2018 Udostępnij Napisano 19 października 2018 Ja znałem kiedyś dość dobrze Onkyo i jego menu serwisowe ale w nowych modelach to zmienili. Przełączanie jest wynikiem puszczania sygnału zwrotnego z TV. W opcjach amplitunera tego nie znajdziesz. Jest jeszcze jedna opcja. Ale chwila przepięcie nic nie zmieniło? Hmmm to zaczynam pomału obstawiać że amplituner jest do serwisu. Spróbuj go przywrócić do ustawień fabrycznych. Piotrek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 19 października 2018 Udostępnij Napisano 19 października 2018 a próbowałeś kolego dzwonić do Horna z zapytaniem, czy i jak rozwiązać tę sytuację? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Couba Napisano 19 października 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 października 2018 1 godzinę temu, Markcox napisał: a próbowałeś kolego dzwonić do Horna z zapytaniem, czy i jak rozwiązać tę sytuację? Horn - a nie znam .... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 19 października 2018 Udostępnij Napisano 19 października 2018 zadzwoń do serwisu i zobacz, co Ci powiedzą Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Couba Napisano 20 października 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 października 2018 Mam wyznaczone spotkanie telefoniczne ze zdalnym połączeniem ;P Chcą przeprowadzić reset serwisowy ... no to zobaczymy Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 22 października 2018 Udostępnij Napisano 22 października 2018 O ! To ciekawe. I może pomóc. Czekamy Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Couba Napisano 23 października 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 października 2018 No i nic się nie zmieniło, "serwis" jest w stanie tylko zrestartować TV i sprawdzić oprogramowanie?! Poza tym żadnej pomocy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.