Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam 

Jestem nowy na forum i jestem laikiem jeżeli chodzi o tematy audio. Poszukuję w miarę dobrego systemu audio/kina domowego do swojego pokoju. Pokój nie jest duży (21m2) a w dodatku TV jest nietypowo umieszczony (schemat poniżej):

pokoj.png.2d64d3c8062a6cf5719f6f58706e7c3b.png

TV to LG OLED C8 55. Będę głównie oglądał filmy. Od czasu do czasu też słuchał muzyki. Nie wiem czy warto inwestować w system 5.1/7.1 z Dolby Atmos  czy na tak małym metrażu lepiej kupić soundbar. Budżet jakim dysponuję to max 5500 zł ale to absolutne max. Czy na tak małym metrażu opłaca się inwestować w kino domowe 5.1/ 7.1 z Atmos? Jeżeli tak to jaki zestaw kupić? Bardzo proszę o fachową pomoc. Dodam jeszcze że zależy mi na czystym dźwięku. Duża moc nie wchodzi w grę tylko czystośc/ jakość dźwięku. Jeżeli jest to możliwe w tak niskiej kwocie. Pozdrawiam

Czy nikt mi nie pomoże? Budżet za mały? 

Edytowano przez bladeno1
Napisano

Witaj,

w takim pomieszczeniu skup się na klasycznej konfiguracji 5.1. Moja propozycja to amplituner Yamaha RX-V485 lub lepiej Denon AVR-X2500H połączony z kolumnami Polk Audio T531 lub Pylon Audio Pearl 25 Set 5.0, całość wspomagana subwooferem Klipsch R-100SW. Zestaw taki powinien Cię w pełni usatysfakcjonować.

Zapraszam serdecznie do naszego salonu na odsłuchy, porównania oraz indywidualne wyceny dla forumowicza.

Napisano
7 godzin temu, bladeno1 napisał:

Czy z takiego zestawu uzyskam dźwięk zgodny ze standardem Dolby Atmos? 

Nie wykorzystasz dobrodziejstw Dolby Atmos. Jeśli bardzo zależy Ci na Atmos, wchodzą w rachubę dwie opcje - wybór kolumn z opcją dostawek Atmos, które emitują dźwięk w stronę sufitu i odbity trafia do słuchacza. Opcja ta ze względu na dużą wolną przestrzeń z prawej strony niestety nie jest najlepsza. Drugą opcją jest montaż kolumn DA w suficie. Jednak przy takich opcjach w rachubę wchodzi amplituner Denon AVR-X2500H.

Napisano