Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Pełny kalendarz F1 w sezonie 2023 - 24 (a właściwie 23 - bo GP Chin jest odwołane) wyścigi:

5 marca 2023 - GP Bahrajnu
19 marca 2023 - GP Arabii Saudyjskiej (Jeddah)
2 kwietnia 2023 - GP Australii (Melbourne)
16 kwietnia 2023 - GP Chin ODWOŁANE
30 kwietnia 2023 - GP Azerbejdżanu (Baku)
7 maja 2023 - GP Miami
21 maja 2023 - GP Emilii Romagni (Imola)
28 maja 2023 - GP Monako
4 czerwca 2023 - GP Hiszpanii (Barcelona)
18 czerwca 2023 - GP Kanady (Montreal)
2 lipca 2023 - GP Austrii (Spielberg)
9 lipca 2023 - GP Wielkiej Brytanii (Silverstone)
23 lipca 2023 - GP Węgier (Hungaroring)
30 lipca 2023 - GP Belgia (Spa-Francorchamps)
27 sierpnia 2023 - GP Holandii (Zandvoort)
3 września 2023 - GP Włoch (Monza)
17 września 2023 - GP Singapuru (Marina Bay)
24 września 2023 - GP Japonii (Suzuka)
8 października 2023 - GP Kataru
22 października 2023 - GP USA (Austin)
29 października 2023 - GP Meksyku (Autodromo Hermanos Rodriguez)
5 listopada 2023 - GP Brazylii (Interlagos)
18 listopada 2023 - GP Las Vegas
26 listopada 2023 - GP Abu Zabi (Yas Marina)

Zaś wcześniej mamy prezentacje bolidów na bieżący sezon (już połowa ekip ogłosiła daty prezentacji). Najnowszym zespołem jest McLaren, który swoje auto zaprezentuje 13 lutego - kierowcy to Lando Norris i Oscar Piastri. W ten sam dzień zobaczymy też nowego Astona Martina. Na razie znane są takie daty:
11 lutego: AlphaTauri
13 lutego: Aston Martin oraz McLaren
14 lutego: Ferrari
16 lutego: Alpine

Przedsezonowe testy: między 23 a 25 lutego w Bahrajnie.


Pozdrawiam
PS. Kubica w 2023 roku zapewne zostanie w kategorii LMP2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnego potwierdzenia zadań/roli Roberta w 23 nie ma, ale wiele prawdopodobnym jest ze LMP2 .... na przetrwanie, bo wazą się losy nowej ekipy Subera czyli za jakiś czas Audi w końcu to Kubicy (ale też i Vettel`a)  inżynier wyścigowy z czasów Suber-BMW teraz ma być naczelnym szefem obecnej Alfy.

PS. Pomimo promocji (do końca roku 22) na Viaplay na oglądanie F1 w cyfrze+ ... nie skorzystałem więc nie wiem, jak to będzie z oglądaniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kogo wybierze Andreas Seidl do testowania w symulatorze: Kubica czy Vettel? A może jeszcze ktoś inny...

Pozdrawiam
PS. Bogusław - jak nie będzie ciekawych propozycji dot. oglądania F1, to będzie więcej czasu na inne hobby. Więc da się przeżyć. Na razie żadna z tych opcji nie przeważyła, zobaczymy co przyniosą kolejne 2 miesiące.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Płacić ~20mln ejro rocznie za 3-4 treningi Kubicy ? W PL taniej można na którymś z torów wypożyczyć bolid (chyba jakiś starszy F1) ;) 

Poza tym F1 znika z 11 do viaplay , którą raczej mało kto kupuje , ile to kosztuje ? 50zł/msc ? Miałem kiedyś na 30dni z upc na testy , jakość tego serwisu był mizerna , jakieś 720p

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Kubakk napisał:

Płacić ~20mln ejro rocznie za 3-4 treningi Kubicy ? W PL taniej można na którymś z torów wypożyczyć bolid (chyba jakiś starszy F1) ;) 

No akurat nie tylko za to!

Rośnie rozpoznawalność marki, więc to przede wszystkim opłata za mobilną (i to bardzo mobilną 😎) platformę reklamową oraz logo na kombinezonach czy stronach www zespołu F1 AR.

Poza tym było wiadomo, że prędzej czy później (2026r) ta współpraca się skończy.

A co do viaplay-masz rację, ale to już wcześniej o tym pisaliśmy, że to dla kibiców kiepska wiadomość...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No tak. Orlen pilnuje własnego interesu co było widoczne od początku współpracy z Kubicą. Robert był tylko dźwiami do wejścia w F1

Przykre jest że nikt z F1 nie potrzebuje Roberta dla jego wiedzy ale sam sobie sprawił taki los po słynnym rajdzie w 2011 (chyba).  Robert liczy na miejsce w hipercar. .... ale osobiscie blado to widzę. 

Inna sprawa...... jak to pięknie widać na przykładach lat ostatnich ile wygranych zależy od auta. Hamilton jako mocny lider wszelkich statystyk nie u grał zbyt wiele w 22r. Podobnie jest z innymi .. bez otpowiedniego narzędzia nie wiele znaczą.  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Były wspomnienia ubiegłego sezonu w pierwszym odcinku a właściwie tylko końcówka czyli kontrowersyjne zwycięstwo Maxa  za które zwolniono człowieka. 

Drugi odcinek poświęcony ... w końcu ... mercedes owi  zaś trzecia część to odcinek poświęcony Ferrari i ..... błędnych decyzji strategicznych, dużo błędnych decyzji.

A swoją drogą ..... liczę że teraz po zmianie szeryfa w temacie właściwych decyzji będzie lepiej no i dobrze jest określić kierowcę nr1 w teamie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Wam się podobają nowe bolidy - i nowe malowania?

obraz.png.6ce8ceee149c408296e9aed2a825ad1e.png

Orlen jest widoczny, choć z oczywistych względów mniej niż rok temu...

obraz.png.1fd793ed8b0f3f892b231d95baf98da6.png

Niewątpliwie czarny kolor (carbon - często bez malowania) przeważa.
Nawet w Ferrari sporo "ciemności"
obraz.png.b7a730057df7d82f2b8929f0fcb98a39.png

Pozdrawiam

PS. Więcej zdjęć (oraz sylwetki bolidów z poprzednich lat) na stronie 
https://www.cyrkf1.pl/prezentacje-bolidow-f1-w-2023-roku/
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2023 o 18:24, RoRo napisał:

A jak Wam się podobają nowe bolidy - i nowe malowania?

Rzeczywiście pojawia się więcej czerni (Alfa Romeo, AlphaTauri), ale generalnie malowania ładne :) Chyba w tym sezonie nie będzie żadnego różowego bolidu, jak swego czasu Racing Point :D Na pewno w trakcie sezonu pojawi się kilka malowań "okazjonalnych". 

Generalnie nic nie przebije szoku, jaki wystąpił po obniżeniu nosów w 2014. Teraz się już do nich przyzwyczailiśmy, ale pierwsze wrażenie było, że bolidy są po prostu brzydkie. Takie mrówkojady :D 

Szkoda, że już nie będzie wyścigów w Eleven... Na razie nie wiem, gdzie oglądać. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam już F1 i teraz pozostaje śledzić internet. Co prawda Canal + systematycznie namawia mnie do Viaplay ale coś mi nie pilno by wykupić abonament, jest jeszcze bezpośredni podgląd przez F1 ale tam wołają numer karty przy płatności, bo już chciałem na miesiąc opłacić, ale podawać tych numerów nie lubię.

Z zaczytanych informacji wychodzi, że jak co roku liderzy do kwalifikacji ukrywają prawdziwy potencjał.

Skończyłem oglądać "jazdę bez trzymanki F1" .... chaotyczny (ubiegły był podobny) no i pominięto konflikt w szeregach Red Bull. Widać też, że z każdym teamie jest rodzinna atmosfera prócz jednego ..... "czerwonych byków" tam liczy się tylko wynik końcowy za wszelką cenę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nie widzę już bezpośredniej relacji z wyścigów F1, ale temat sledze.

pierwsze co widzę/czytam to nadal strategia u Ferrari kuleje na obie nogi.

Inna sprawa to forma Alonso i bolidu. poprzedni lider, czyli Vettel nie podołał pokładanych w nim nadziei, zwyczajnie pokazał, że kierowca jest tak doby jak jego Samochód. Gdyby w owym czasie Red Bull nie dysponował tzw. dmuchanym dyfuzorem to Seb byłby bez mistrzowskich tytułów co teraz dobrze widać, gdy inny mistrz śwata dokłada własne doświadczenie i umiejętności, oczywiście przy bardzo mocnym wsparciu finansowym (ale w ramach budżetu) Stroll`a seniora.

cdn.

No i oczywiście ............... przygotowania już ruszyły / Setny LE MANS 24

image.png.986b39ca52e016439aee11ff5c2c0098.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Nieoczekiwana zmiana miejsc - to mało powiedziane.
W sezonie 2025 Lewis Hamilton będzie jeździł w Ferrari - taką informację ogłoszono dzisiaj.
Lewis do tej pory zdobył 7 razy tytuł mistrza świata (6 razy z Mercedesem, a pierwszy tytuł - w McLarenie).

Zaś dotychczasowy partner Leclerca - Carlos Sainz odchodzi z Ferrari pod koniec bieżącego roku.

Lewis Hamilton aktywował klauzulę w kontrakcie, umożliwiającą mu odejście z zespołu przed końcem umowy, obowiązującej do końca 2025 roku. — To jedna z najtrudniejszych decyzji, ale to właściwy czas na taki krok. Jestem gotowy na nowe wyzwanie — przekazał w oficjalnym komunikacie.

Zobaczymy czy wreszcie kierowca Ferrari zdobędzie tytuł mistrzowski (ostatnio zrobił to Kimi w 2007 roku).
Moment na zmianę Lewis wybrał nieźle - bo od 2025 wchodzą duże zmiany w F1 i trudno przewidzieć które zespoły będą miały najlepsze bolidy.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...