Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Mówiłem, by poczekać do pierwszego 01,2020, chociaż stawiałem na team Haas. Wiadomym było, że Orlen dając wkład pieniężny zapewni Robertowi kolejne występy w F1, tym bardziej, że Kubica żegnał holenderskiego(chyba) reportera słowami w stylu ... do szybkiego zobaczenia.

Teraz to Vettel może liczyć na miejsce w Haas, 2021r.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie...silnik Ferrari i wreszcie mniej Anglików w zespole 🙂

Jakoś po amatorszczyźnie Williamsa chyba to dobra wiadomość (niezależnie od tego, gdzie znajduje się siedziba zespołu wyścigowego Alfy Romeo- podawane jest Hinwill w Szwajcarii).

Na stronie Alfy Romeo (Saubera) pierwszego stycznia pojawiło się logo Orlenu oraz w aktualnościach - informacja o Kubicy jako kierowcy rezerwowym i rozwojowym ioraz Orlenie jako sponsorze tytularnym
https://www.sauber-group.com/motorsport/f1-news/the-eagle-soars-as-pkn-orlen-joins-alfa-romeo-racing-as-official-co-title-sponsor/

Również na stronie Orlenu jest informacja o podpisaniu umowy z zespołem Alfa Romeo Racing i Orlenie w roli tytularnego sponsora
https://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/ORLEN-tytularnym-sponsorem-Alfa-Romeo-Racing.aspx

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz czekamy na informację dotyczącą startów Kubicy w DTM oraz na pierwsze zdjęcia nowej Alfy C39 - już z logo Orlenu w kilku miejscach (m.in. przednie i tylne skrzydło)  oraz Roberta w nowym stroju 🙂- jakoś po sezonie 2019 i wygłupach Williamsa kombinezon i czapka "Rokit Williams Racing" nie budzą już u mnie pozytywnych skojarzeń 😞

Zespół w 2020 roku będzie nosił nazwę Alfa Romeo Racing ORLEN.
Swoją drogą - ekipa zmienia swoja nazwę już trzeci rok z rzędu. Mam nadzieję, że to już wystarczy...

Informacja ze strony Orlenu:
https://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/ORLEN-tytularnym-sponsorem-Alfa-Romeo-Racing.aspx

"W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki ORLEN. Logotyp Koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing ORLEN. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN ORLEN, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez Koncern największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, VERVA Street Racing. Dotyczy to także Roberta Kubicy, który zostanie rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing ORLEN.

W ramach współpracy, do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team."

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Team Alfa współpracuje z Ferrari , za rok Vetela pożegnają to jego miejsce zajmie ktoś doświadczony Kimi lub Roberto , a drugi będzie mieć miejsce w AR ;) 

Co do vervy street racing , to była lekka żałość iż ostatnio chyba musieli wynająć starego lotusa czy coś takiego by mógł Robert się przejechać - williams zapewne "oszczędzał" ...

Pomijając żałość williamsa , to alfa jako producent samochodów także się w PL zareklamuje

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kubakk napisał:

Pomijając żałość williamsa , to alfa jako producent samochodów także się w PL zareklamuje

Alfa Romeo jako producent na tym na pewno zyska - nie tylko w Polsce.
Tym bardzie dziwiła zachowawcza postawa Renówki 2 lata temu po pierwszych jazdach Roberta bolidem F1 w prywatnych testach Renault w czerwcu w Walencji (w pierwszych od wypadku w rajdowej Fabii w Ronde di Andorra w 2011r) oraz późniejszych, oficjalnych na Węgrzech w sierpniu 2017. Jak widać Renault to duża, państwowa firma i zapewne jej zachowawczość (niechęć do ryzyka) tak podziała. A mogliby wiele zyskać - nie tylko jako zespół w F1, ale również jako producent samochodów. Jak widać po wynikach sezonu 2019 - transfer Ricciardo z RedBulla niewiele pomógł francuskiemu zespołowi.

No ale Renault przynajmniej z klasą pożegnało Nico Hulkenberga po ostatnim jego wyścigu w sezonie 2019 w Renówce, czego Williams nie potrafił zrobić w stosunku do Roberta. Fajna wspólna fotografia, do tego odpowiednie informacje i pożegnania od zespołu przekazane dziennikarzom.
obraz.png.314cb06cd731276c792b5f646103a831.png

Pozdrawiam
PS. Rexona też powiedziała dość i już nie będzie sponsorować "ciężarówki" w 2020 roku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2020 o 16:11, RoRo napisał:

PS. Rexona też powiedziała dość i już nie będzie sponsorować "ciężarówki" w 2020 roku.

Czarne chmury zbierają się nad Williams, ciekawe czy nowi sponsorzy będą tak chętnie wpłacać pieniądze za reklamę, jeśli w wyścigu "ciężarówki" nie widać w przekazie video.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak już jesteśmy przy tej dziwnej stajni wyścigowej - po wygaśnięciu kontraktu Roberta dowiadujemy się nowych rzeczy:
https://powrotroberta.pl/2020/01/kubica-auto-williamsa-mialo-wadliwa-konstrukcje.html

W rozmowie ze szwajcarskim Blickiem Robert Kubica potwierdził, jak trudna była jego praca nad FW42 w sezonie 2019.

„Pozostałem wierny zespołowi przez cały rok. Samochód miał jednak wadę konstrukcyjną, z którą nic nie dało się zrobić, również w symulatorze. A jeżeli nie ufasz samochodowi, to podejmujesz mniejsze ryzyko – to proste” – powiedział Kubica, cytowany przez Rogera Benoit.


Ciekawe podsumowanie sezonu 2019 - tym  razem finansowo:
najdrożej 1 punkt wyszedł ... - oczywiście wiadomo któremu zespołowi. Williamsa kosztował ten jedyny punkt 150 milionów $.
najtaniej na zdobycie 1 punktu wydał zespół Mercedesa, bo "tylko" 0,58 mln.
Wszak powszechnie wiadomo, że F1 to jest droga zabawa dorosłych dzieci 🙂

A teraz pełne zestawienie (zebrane przez się na stronach RACEFANS.NET), opublikowane w 2 częściach (w pierwszej - zespoły od 10 do 6 miejsca, oraz w drugiej - od 5 do 1 zespołu w klasyfikacji końcowej sezonu 2019)
https://www.racefans.net/2019/12/27/the-cost-of-f1-2019-team-budgets-analysed-part-one/ 
https://www.racefans.net/2020/01/02/the-cost-of-f1-2019-part-two-what-the-top-teams-spent/
oraz informacja w języku polskim na stronie
https://powrotroberta.pl/2020/01/ile-zarobily-zespoly-f1-w-2019-roku-i-jaki-mialy-budzet-williams-wydal-150-mln-na-punkt-kubicy.html
"
Williams dysponował w sezonie 2019 budżetem w wysokości $150 mln. Największa część z tego pochodziła z FOM – $60 mln. Zaskakuje podana przez portal kwota $30 mln, podpisana jako wpływy powiązane z kierowcami. $20 mln miał wnieść sponsor tytularny, firma ROKiT. Łącznie dało to kwotę $125 mln, co oznacza, że ekipa musiała dołożyć do sezonu $25 mln. Zatrudnienie w Williamsie wyniosło 635 osób – o 5 więcej niż w sezonie 2018.

8 zespołów miało według racefans.net „wyjść na zero”, a dwa stracić – oprócz Williamsa również Mercedes, tyle że $5 mln.

Najlepszy przelicznik dolarów na punkt ma Mercedes – 0,58 mln. W przypadku Williamsa jest to $150 mln.

Budżety ekip w sezonie 2019 (w nawiasie zysk/strata):
10. Williams $150 mln (-$15 mln) – $150 mln na punkt
9. Haas $150 mln (0) – $5,35 mln na punkt
8. Alfa Romeo $155 mln (0) – $2,7 mln na punkt
7. Racing Point $155 mln (0) – $2,12 mln na punkt
6. Toro Rosso $155 mln (0) – $1,82 mln na punkt
5. Renault $210 mln (0) – $2,3 mln na punkt
4. McLaren $250 mln (0) – $1,72 mln na punkt
3. Red Bull $335 mln (0) – $0,8 mln na punkt
2. Ferrari $435 mln (0) – $0,86 mln na punkt
1. Mercedes $425 mln (-$5 mln) – $0,58 mln na punkt

Najwięcej pracowników miały Mercedes i Ferrari – po 1000. W Red Bullu pracowało 780 osób, w McLarenie 760, a w Renault 710. Toro Rosso miało 480 pracowników, Racing Point 485, Alfa Romeo 460, a Williams 635. Zdecydowanie najmniej osób pracowało dla Haasa – tylko 260.

Jak podaje portal, na budżet Alfy Romeo w sezonie 2019 miało się złożyć $55 mln od FOM, $35 mln od strony trzeciej (prawdopodobnie Longbow Finance), $30 mln od Alfy Romeo, $15 mln od udziałowców, $10 mln od sponsorów i $10 mln od partnerów technologicznych."

obraz.thumb.png.7120cc14d50efc9d65d364fc344e078c.png


Od 1 stycznia wzrosło nasze zainteresowanie Alfą - poniżej jak to wyglądało w 2019 roku:
obraz.thumb.png.408cbe022c7678b1b9eed9830229a966.png

Oraz dla przyzwoitości podaję również sytuację u Toto Wolfa 🙂

obraz.thumb.png.eb0b385ca9b4d27af1b91a1df0cbdcdf.png


A dzisiaj przypadają urodziny Michaela Schumachera: 7-krotny mistrz świata (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 i 2004). Przejechał 307 wyścigów, wygrał 91, 68 razy startował z pole position, 155 razy stawał na podium. Sześć lat temu miał wypadek na nartach (29.12.2013r.) i od tego czasu nie pokazuje się publicznie (kilka miesięcy w śpiączce, a później - brak dokładniejszych informacji co u niego się dzieje...).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest zapowiedź, że Kubicę zobaczymy w Alfie na testach przedsezonowych w Barcelonie w lutym br.
https://powrotroberta.pl/2020/01/kubica-w-aucie-alfy-juz-w-lutym.html

Testy w Barcelonie będą trwały 6 dni – od 19 do 21 lutego oraz od 26 do 28 lutego. Kubica zapewne dostanie jeden dzień testowy.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa, że w Williamsie będzie się lepiej działo - i wreszcie ludzie u góry się obudzą:
Zespół Williams ogłosił, że wieloletni partner Nicholasa Latifiego: firma Lavazza będzie w sezonie 2020 współpracować z brytyjską ekipą. 🙂
Latifi senior ma powiązania z producentem kawy...
https://powrotroberta.pl/2020/01/lavazza-nowym-partnerem-williamsa.html

" Lavazza i ROKiT Williams Racing mają podobne wartości. Budujemy nasze firmy wokół pasji do pracy i naszego produktu. Atrybuty związane z innowacją i przedsiębiorczością stanowią solidne podstawy dla naszych firm do budowania silnego partnerstwa. Nie mogę doczekać się współpracy z Lavazzą i powitania ich w Formule 1 w sezonie 2020 - mówiła Claire Williams."
No faktycznie w sezonie 2019 była innowacja w Williamsie  -pewnie ktoś powiedział pani WC, że ostatni będą pierwszymi 😜 Tylko trzeba będzie na to "trochę"  poczekać  💀


A tak bardziej realnie patrząc - to warto poczytać jeszcze coś na temat sezonu 2019 Roberta:
Na stronie polskiego Motorsportu dzisiaj pojawił się wywiad z Kubicą - poniżej fragment
"Myślę, że jestem wystarczająco sprytny i mądry, aby zrozumieć co powinienem zrobić z oponami - powiedział Kubica w rozmowie z Autosport.com/Motorsport.com. - To nie tylko kierowca decyduje w jaką stronę podążać, jeśli chodzi o opony i to jak powinny one pracować. Wciąż jest to praca zespołowa."
https://pl.motorsport.com/f1/news/kubica-4634651/4634651/

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne logo mamy 🙂

obraz.png.294eafe589817d0279af5d947a3c4059.png

Na polskiej stronie Alfy Romeo mamy zakładkę dotyczącą F1
https://www.alfaromeo.pl/swiat-alfy/alfa-romeo-racing

a Kubica był w Hinwill, robił przymiarki do fotela - i w lutym pojeździ tegorocznym modelem Alfy, czyli C39

Krótki film i wypowiedź Roberta można znaleźć poniżej
https://sport.onet.pl/formula-1/f1-alfa-romeo-racing-juz-z-orlenem-w-social-mediach/csjn28e

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam dokument netflixa o F1 , jakże ciekawy schemat się jawi , kiedy do teamu dołącza młody perspektywiczny  kierowca.

Vettel do red bulla , stary wyjadacz Weber wbija w niego (ten ostatni potem znika z teamu)

Verstappen do red bulla , stary wyjadacz Riciardio wbija w niego (ten ostatni potem znika z teamu)

Leclerc do ferrari , stary wyjadacz Vettel wbija w niego (ten ostatni ma jeszcze kontrakt ,ale ...)

przypadek ? :D

Zabawna była sytuacja w 2018r jak Magnusen z Grosjanem mieli szanse na dobre pkt w Haasie ,ale obu nie dokręcono kół (Ginter pyta ile było treningów zmian opon , odpowiedź szefa mechesów - nie było w ogóle , a mają nowych w ekipie...)

Albo Azerbejdżan , safety car , Grosjan "rozgrzewa" opony na tyle dynamicznie iż rozbija się o bandę - reszta ekip się śmieje z typa - tyle lat ten kierownik się rozbija i nadal ma miejsce w F1 , ktoś wie ile $ i kto dorzuca za to ?

Wiele osób sądzi iż Kubica w Williamsie słabo jeździł , warto obejrzeć dokument by wiedzieć iż zawsze liczy się bolid , kierowcy w 90% jadą na zaufaniu do niego , wierzą iż wszystko działa jak należy i hamując poza rozumem wyhamują oraz skręcą. Skoro Robert wspominał o zmianach balansu itp. to dawał znać niektórym iż nie ma zaufania przez co zapewne nie opóźniał tak hamowania. Parę razy zapewne zaryzykował (być może 4-5 okr. z rzędu balans się nie zmieniał) i skończył poza torem. Także hejterzy hejtują bo nie mają pojęcia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy na start sezonu 2020.

Robert będzie chciał pokazać na swoich treningach swą wartość, będzie cisnął, ważą się jego losy na regularne starty

Williams robi dużo hałasu wokół siebie ostatnio, czy będzie coś z tego wartościowego??? nie wierze. Nadal tylko moneta na przetrwanie potrzebna, aby do 2021 dociągnąć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Williams przeszedł pomyślnie testy zderzeniowe tegorocznego modelu.
Mam wrażenie, że oni przez ostatnie dwa lata ciągle robili testy zderzeniowe - z rzeczywistością się zderzali ... Niestety w 2019 roku odbywało się to m.in. kosztem Kubicy 😞

A optymistyczne pogłoski że zespół wyrobi się na czas i będą gotowi już na pierwsze testy - zobaczymy...
15 stycznia Williams potwierdził na środowej konferencji prasowej, że nowym kierowcą testowym został Roy Nissany - czyli popłynie kasa z Izraela.
 

Tak swoją drogą - czy w styczniu dowiemy się co z DTM, czy dopiero w lutym?

Wczoraj Robert Kubica przyleciał z Mediolanu do Warszawy, dziś były kręcone filmiki reklamowe - Robert w Alfie.
https://powrotroberta.pl/2020/01/robert-kubica-w-warszawie-w-aucie-alfy-relacja-live.html

A wieczorem w TVP Sport (od 22.00) będzie wywiad z Robertem Kubicą oraz prezesem Orlenu - Danielem Obajtkiem

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfa Romeo C39 zaliczyła pomyślnie testy zderzeniowe.
https://powrotroberta.pl/2020/01/bolid-alfa-romeo-racing-orlen-przeszedl-testy-zderzeniowe.html

"Pierwsza próba zaliczenia testu zakończyła się niepowodzeniem po niezaliczeniu testu zderzenia czołowego. Po kilku poprawkach ekipie udało się sprostać restrykcyjnym wymogom federacji. Nadwozie C39 jest już homologowane."

Do tej pory 6 ekip ma już za sobą pomyślnie ukończone testy - alfabetycznie:  Alfa Romeo, Ferrari, Haas,  Racing Point, Toro Rosso i Williams.
Nie znany jest jeszcze termin oficjalnej prezentacji nowego bolidu Alfy.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według motorsport-total szóstym zawodnikiem w zespole BMW w serii DTM będzie Jonathan Aberdein (w sezonie 2019 jeździł w  klienckim zespole Audi – WRT, zdobył 67 punktów i na koniec sezonu miał 10 miejsce w klasyfikacji generalnej).

Natomiast od kilku dni mówi się o tym, że Robert wspierany przez ORLEN pojedzie połowę wyścigów (czyli w te weekendy, gdy DTM nie koliduje z zawodami F1) w klienckim zespole, startując w samochodzie BMW M4 DTM.

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca dla AR w F1 może utrudniać zabawę w DTM + Alfa Romeo to konkurencja dla BMW na rynku samochodowym. A Robinio już reklamy z Alfą kręcił bodajże.

Zabawnie Kler w 1 sezonie F1 dokumentu netflixa 2018r mówiła ,że chyba się nie nadaje do tej roboty , 2 lata później jak widać "trwa". W 2018 jeszcze Stroll senior kręcił się tam na wyścigach i fajnie widać jego rozczarowanie , oraz stwierdzenie ,że nie będzie tkwić w czymś co nie prosperuje - słowa dotrzymał :D 

W 2 sezonie będzie Kubica , ciekawe czy pokażą jego drogę po wypadku

Za rok Merc się wycofuje , zostając dostawcą silników ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za rok zamiast Racing Point będzie Aston Martin F1.
Lawrence Strolla kupił parę dni temu spory pakiet akcji brytyjskiego producenta samochodów. Będzie miał 16,7% Aston Martina.
Nie zobaczymy Astona w bieżącym roku w DTM - to pojawi się w nazwie zespołu F1 w 2021 roku.
A ciekawe czy nazwa tej firmy pojawi się w tym roku na Red Bullu?

A jako przerywnik - co tam panie w Williamsie na sezon 2020? Bez zmian...

obraz.png.759d1e6e9556c1fcc61282ea1bad6b0a.png

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • RoRo pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...