Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

58 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Alfa zmieniła troche malowanie na "domowy wyścig"

Lepiej jakby by zmienili na właściwego kierowcę na następny sezon...

Swoją drogą - coraz ciekawsze teksty można usłyszeć od Roberta Kubicy:
"- Jestem kierowcą rezerwowym od minionego roku, ale przez ten czas wykonałem może trzy starty. Nawet gdy jeździsz w piątek, nie próbujesz atakować wjazdu do alei. Oczywiście, jesteś kierowcą rezerwowym, ale nigdy do końca nie myślisz o tym, że to się wydarzy [i pojedziesz w wyścigu]. Trudno podejmować ryzyko, gdy wskakujesz na ostatnią chwilę. To jak dać tenisiście rakietę po dwóch latach przerwy i kazać mu zagrać mecz na Wimbledonie.

- Start z punktu widzenia procedury nie był idealny. Jestem kierowcą rezerwowym, ale nie wszystkie rzeczy są optymalizowane pod moim kątem. Miałem jednak duże wsparcie zespołu, inżynierów. Pierwszy raz miałem inżyniera, który mówił na każdym okrążeniu, a ja to akceptowałem. Zwykle tego nienawidzę, ale teraz „nawigowało” mnie to przez trudną część wyścigu i sporo mi pomogło. Dziękuję za to.

- Pewnie liczyliśmy na więcej, przede wszystkim z Antonio [Giovinazzim]. Jeśli chodzi o oczekiwania wobec mnie, wczoraj mogliśmy spisać się lepiej, ale szczerze mówiąc, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, wracam do domu usatysfakcjonowany.

- Nasz pierwszy stint - na pośrednich oponach - był bardzo długi. Być może nawet za długi. Straciliśmy sporo czasu, a dodatkowo byłem wtedy dublowany. Podobnie było w końcówce. Opony miały pewnie około 30 okrążeń. Były stabilne, ale kiedy zjeżdżasz na bok, tracą temperaturę. Prawie straciłem wtedy kontrolę nad samochodem. Puściłem Lewisa [Hamiltona] w jedynce. Pomyślałem, że spokojnie przejadę drugi zakręt i nagle straciłem przyczepność. Podążanie za innymi samochodami jest w tych bolidach trudne. Wiedziałem o tym, ale zapomniałem.

- Traciłem czas, potem Latifi tracił. Udało mi się dobrze poskładać ostatni sektor. Zbliżyłem się i mogłem też naładować baterię. Użyłem wszystkiego, co mam w silniku, DRS i wiedziałem, że będzie to dla mnie dość łatwy manewr. Udało mi się go wyprzedzić, co szczerze powiedziawszy, jest dobrą nagrodą.

- Dziś czułem, że po raz pierwszy od 2010 roku mogłem się pościgać w Formule 1. I nawet w tych okolicznościach i z tymi problemami, było pewnie łatwiej niż w 2019 roku. W porządku, pewnie wiele rzeczy mógłbym poprawić, gdy sobie to na spokojnie podsumuję, ale wracam do domu zadowolony "- zakończył Robert Kubica.
https://pl.motorsport.com/f1/news/kubica-mogl-sie-poscigac/6661256/

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki sprintu kwalifikacyjnego-lekkie zaskoczenie słabym startem Hamiltona i Kubicy. Bottas pojechał bardzo dobrze, Max i Ricciardo podobnie. 

Moje oczekiwania odnośnie Roberta po wynikach i jazdach w piątek i sobotę są raczej spokojne: dojechanie do mety przed Haasami. Wątpię by w trakcie wyścigu złapał świetne tempo, czyżby miał ustawiony trochę większy docisk niż Antonio, bo prędkości Kubicy niestety odstawały od wyników drugiej Alfy.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy 99 występ Roberta Kubicy ... za nami. 

Podsumowanie? hmm... zrobił tyle ile mógł i na ile mu pozwolono. Tradycyjnie ... mogło być lepiej, ale zabrakło trochę szczęścia.

Bottas, Bottas .... zepsuł cały plan Mercedesa, czy zrobił to celowo? tego nigdy się nie dowiemy, ale wiadomo ... gdyby to Hamilton był z przodu, wszystko, wszystko potoczył by się inaczej. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie macie wrażenia, że zespół Alfy ma problem z podejmowaniem właściwych decyzji przed wyścigiem (kiepska stratega) i w trakcie wyścigu?

Do tego decyzja by Kubica przepuścił Antonio - raczej bez sensu, a co niektórzy dziennikarze (wpływa to na oceny kierowców po wyścigu) nie zauważyli, że nie było to normalne wyprzedzanie ale puszczenie drugiego kierowcy na podstawie polecenia szefów zespołu.

Od niedzieli krąży pytanie co dalej z Vettelem - i ewentualnie kto na jego miejsce jak zrezygnuje z dalszych startów.
Oby nie było jak w Alfie, że najstarszy kierowca zespołu rezygnuje o rok za późno (dla RK) i jeszcze sobie pojeździ w następnym sezonie.

Zaś w najbliższy weekend - Roberta Kubicę zobaczymy w wyścigu LMP2 na Spa.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strategie Alfy zawsze były słabe. Czemu ta zamiana miejsc u kierowców miała służyć? ..... w głowę zachodzę i nie tylko ja. 

U Vettela wszystko dobrze, ktoś zapewne za dużo powiedział przed mikrofonem i poszło w świat info, a chodziło tylko ze Nico rezygnuje i całkowicie odpuszcza F! zostawiając zespół ber rezerwowego.

Tak, Roberto ma teraz inny weekend wyścigowy i szybko musi się przestawić na inne hamowanie.

A co najważniejsze na dziś ........ to premiera materiału o Michael' u.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyła się niepewność odnośnie drugiego kierowcy w zespole Aston Martin - Vettel zostaje na kolejny sezon.
Niby człowiek się tego spodziewał i była mała szansa, ale jednak... A więc Robert Kubica znowu zostaje na lodzie.

Dzisiaj pierwszy trening w ELMS w Spa.
Poniżej harmonogram weekendu wyścigowego European Le Mans Series z udziałem Kubicy w zespole WRT.

Piątek, 17 września
godz. 12:45 – Pierwszy trening
godz. 16:15 – Bronze Driver Collective Test

Sobota, 18 września
godz. 09:05 – Drugi trening
godz. 13:05 – Kwalifikacje

Niedziela, 19 września
godz. 11:00 – Wyścig

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obstawiacie drugiego kierowcę w Alfie: zostanie Antonio Giovinazzi czy przyjdzie chiński kierowca Zhou?

Przyjście Zhou (ma 22 lata i aktualnie jest wiceliderem F2) to większa kasa oraz większe możliwości manewru odnośnie silników (Renault jako alternatywa wobec obecnych jednostek z Ferrari-umowa ważna jeszcze przez rok). Poza tym to szersze otwarcie się na chiński rynek....

Wg mnie szansę mają pół na pół i trzeba jeszcze będzie poczekać na rozwój sytuacji pewnie 2...4 tygodnie.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie sukces Roberta Kubicy - w ramach zespołu WRT wygrali dzisiejszy wyścig w European LMP2 na torze Spa-Francorchamps i już wygrali kwalifikację generalną (został jeszcze jeden wyścig) w sezonie 2021. W 5 dotychczas rozegranych wyścigach wygrali 3 razy, do tego czwarte i piąte miejsce. Wreszcie porządny zespół i porządne auto.

obraz.png.035a4b7e0fbb6b27a6130a0fe56b28e6.png


Dzisiaj i wczoraj startowali też kierowcy w DTM - bardzo ciekawe wyścigi 🙂

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2021 o 11:48, Kubakk napisał:

Niestety seria niszowa względem f1,wrc,nascar,indy,porsche cup , itd. itp. ;)

O tym to ja wiem, że niszowa... To tak jakby porównać sukcesy (i rozpoznawalność) Adama Małysza i Kamila Stocha względem Agnieszki Radwańskiej oraz Igi Świątek -różnica jest niesamowita (o Robercie Lewandowskim nie wspominając).
Nawet tytuł w europejskich seriach rajdowych mało względem światowych (rajdy - WRC).
Ale przynajmniej nie musi sam wszystkiego robić (w sensie: doglądać) i może się skupić na samej jeździe i (zapewne) pomocy przy opracowywaniu na strategii.
Jak już wcześniej  napisałem "Wreszcie porządny zespół i porządne auto".

Poza tym - gdyby nie pech na ostatnim okrążeniu, to osiągnąłby wielki sukces w swoim pierwszym starcie w 24h LeMans. Więc te LMP2 nie są najgorsze, choć do Hypercarów im brakuje (i klasyfikacji generalnej) i dlatego niestety mamy drugą ligę.

Jeździł już w WRC - zabrakło kasy i decyzji co dalej z tym robić. Stopniowo nabywał doświadczenia, a bez tego w rajdach to lipa.

A do tego czkawką mu się odbija to, jak się musiał męczyć z Williamsem (albo: z Claire w Williamsie, bo reszta była pochodną złego zarządzania i złej strategii). No i poszło w świat, że sobie słabo radzi.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film o Schumacherze obejrzany , nie miał top bolidu a potrafił umiejętnościami coś wywalczyć. Jak kiedyś RK w Sauberze. Inna sprawa Senna ginie po 5 latach bo go młodziak Schumacher cisnął , 5 lat później podobnie w barierki uderza ... Specjalne strzały w przeciwników walczących o top2 były wtedy jak i dziś ;)

Widać jak bezpieczeństwo w F1 poszło do przodu przez te wszystkie lata , smutnym jest to iż rodzina nie w prost a jednak potwierdziła ,że MS jest w wegetatywnym stanie.
Co do wyścigów długodystansowych , jak jedzie 3 to nie można niczego 1 przypisać , więc odpowiedzialność się rozchodzi

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haas w następnym sezonie będzie miał tych samych kierowców co teraz - Nikita Mazepin i Mick Schumacher będą znowu mogli toczy boje między sobą.
To jest informacja na rozpoczęcie GP Rosji.

Można się było tego spodziewać: znane nazwisko oraz kierowca ze wschodu z dużym poparciem w składzie najsłabszej ekipy. Ale reklama jest i odpowiednie malowanie bolidów również.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Bardzo ładnie wygląda bolid RedBull w specjalnym malowaniu na cześć Hondy


Zobaczymy na ile będzie skuteczny - w piątek i w sobotę chyba nie udało się tak do końca z ustawieniami bolidu (choć Max wywalczył w kwalifikacjach 3 miejsce, a na skutek wymiany silnika w bolidzie Hamiltona i przesunięciu go o 10 miejsc do tyłu  wystartuje z pierwszej linii - obok Bottasa).

Pozdrawiam

obraz.png

obraz.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Plan na niedzielę 24 października:

14:00 – Wyścig ELMS w Portimao (ostatni w tym sezonie)
21:00 – Wyścig F1 GP USA

Przed nami ostatni tegoroczny wyścig w ELMP a WRT - zespół Roberta Kubicy wystartuje z 5 miejsca.

Z pierwszego pola wystartuje Max, drugi Hamilton, trzeci Perez.


Dwa tygodnie temu temu po deszczowym wyścigu wygrał (pierwszy raz w tym sezonie) Vatteri Bottas. Komplet wyników poniżej:

Poz - Numer - Kierowca - Zespół
1 - 77 - Valtteri Bottas - Mercedes
2  - 33 - Max Verstappen - Red Bull-Honda (w generalce wrócił na pozycję lidera, 6 punktów przed Lewisem)
3 - 11 - Sergio Perez - Red Bull-Honda
4 - 16 - Charles Leclerc - Ferrari
5 - 44 - Lewis Hamilton - Mercedes
6 - 10 - Pierre Gasly - AlphaTauri-Honda
7 - 4 - Lando Norris - McLaren-Mercedes
8 - 55 - Carlos Sainz Jnr - Ferrari
9 - 18 - Lance Stroll - Aston Martin-Mercedes
10 - 31 - Esteban Ocon - Alpine-Renault
11 - 99 - Antonio Giovinazzi - Alfa Romeo-Ferrari
12 - 7 - Kimi Raikkonen - Alfa Romeo-Ferrari
13 - 3 - Daniel RicciardoMcLaren-Mercedes
14 - 22 - Yuki Tsunoda - AlphaTauri-Honda
15 - 63 - George Russell - Williams-Mercedes
16 - 14 - Fernando AlonsoAlpine-Renault
1 - 76 - Nicholas Latifi - Williams-Mercedes
18 - 5 - Sebastian Vettel - Aston Martin-Mercedes
19 - 47 - Mick Schumacher - Haas-Ferrari
20 - 9 - Nikita Mazepin - Haas-Ferrari

Pod koniec wyścigu przed kierowcami i ich zespołami był trudny wybór: zmienić opony na kolejne przejściówki czy próbować dojechać na starych (w deszczowych warunkach nie obowiązuje przymus zmiany opon na inny rodzaj). Jako jedyny kierowca opon nie zmieniał Esteban Ocon. Charles Leclerc i Lewis Hamilton dość długo nie zmieniali opon i dopiero pod koniec wyścigu zjechali po nowe gumy. Hamilton stracił pozycję i tempo (oraz mocno narzekał, czemu musiał zjechać i stracił kilka pozycji - po wyścigu Toto Wolf mu odpowiedział, że w innym wypadku by nie dojechał do mety).

Leclerc dojechał na miejscu czwartym.
Kary po 5 sekund dostali Pierre Gasly oraz Fernando Alonso (incydent z Schumacherem). 

Przez cały wyścig kierowcy jechali w deszczowych warunkach, a choć tor przesychał to nie było warunków na zmianę na slicki (była taka próba Sebastiana Vettela - ale po 1 okrążeniu ledwo udało mu się zjechał z powrotem i wrócić na przejściówki, bo nadal było zbyt mokro na torze).

Kierowcą dnia został wybrany Carlos Sainz (Start z końca stawki, skończył na ósmym miejscu).


W kwalifikacjach pierwszy był Hamilton, ale ponieważ w jego bolidzie wymieniono silnik i ruszał z 10 miejsca, to Bottas wystartował z pierwszego miejsca... i dowiózł je do mety, Max - z drugiego na drugie.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyścig w USA zakończył się zwycięstwem Maxa, Lewis tuż za nim - większość wyścigu to było pytanie o stan ogumienia i który z nich wygra, bezpośrednia walka między Hamiltonem a Verstappenem skończyła się po pierwszym zakręcie. Podium uzupełnił Checo - a więc kolejność jak w kwalifikacjach, Lewis lepiej wystartował i objął prowadzenie, po pierwszej zmianie kół kolejność była odwrotna.
Punkt za najszybsze okrążenie przypadł Hamiltonowi.
4 - Leclerc
5 - Ricciardo
6 - Bottas (pod koniec wyścigu wyprzedził Sainza)
7 - Sainz
8 - Norris
9 - Tsunoda
10 - Vettel (na 3 okrążenia przed końcem jadący przed nim Kimi popełnił błąd, zwiedził pobocze - i na tym skorzystał Sebastian).
11 - Giovinazzi
12 - Stroll
13 - Raikkonen
14 - Russel
15 - Latifi
16 - Schumacher
17 - Mazepin
Alonso, Mazepin i Gasly nie dojechali do mety.

Alfa Romeo miała niezłe tempo, jechała z realną szansą na 1 punkt, ale ... wyszło jak zwykle.
Było sporo manewrów wyprzedzania, walka obu Alf z Alonso (nie tylko na torze, ale i poza nim).

Max powiększył swoją przewagę nad Hamiltonem do 12 punktów. 3 - Bottas, 4 - Perez, 5 - Norris, 6 - Leclerc, 7 - Sainz, 8 - Ricciardo.
Zespołowo Mercedes - 460,5 i Red Bull - 437,5. McLaren - 254 a Ferrari - 250,5 punktów.

Następny wyścig 7 listopada GP Meksyku.

Zaś w ELMS zespół WRT dzisiaj na drugim miejscu (w generalce już w poprzednim wyścigu zapewnili sobie zwycięstwo). Niestety w LMP3 zespół Europol na koniec roku na 4 miejscu.
Robert Kubica pojedzie dwa ostatnie wyścigi (w zespole High Class Racing) w 6h Bahrajnu -za tydzień 31 października, a następnie w 8h Bahrajnu tydzień później.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dawno nic tu nie pisałem, co oczywiście nie oznacza ze nie oglądam wyścigów F1 czy tych z udziałem Kubicy, ale to co odwalił Bottas w GP Meksyku to już nazwał bym sabotowaniem teamu i walki Hamiltona o tytuł mistrzowski, co nie było już pierwszym razem, bo jeszcze nie tak dawno dał się łatwo wyprzedzić Maxowi, czy nie potrzebna wygrana w "Sprincie" która zmieniła reguły gry dla Lewisa na wyścig. Po prostu zrobił się z niego złośliwy gnojek i ta jego niekryta satysfakcja ze to On wygrał kwalifikacje, gdy to kolega z zespołu walczy o tytuł mistrzowski.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma doradcy, czyli SP Nika Laudy i pare decyzji pod presja podjęto nie właściwych w tym sezonie które nie pomogły Hamiltonowi.

Jego wcześniejsze do hamowanie do pierwszego zakrętu by wpuścić (pewnie zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami) Hamiltona gdy obok jedzie linia wyścigowa (czyli optymalna) rozpędzony Maxiu??? Co no miał w głowie? myślał ze Lewis złoży się na pełnej prędkości w zakręt? 

Osobiście podziękował bym już Bottasowi w tym sezonie i w trybie pilnym brał bym Georga.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...