Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
anulkatomus

Opinia i pomoc dla początkującego

Recommended Posts

Witam wszystkich.
Jestem początkującym a zestaw jaki poniżej opisuje to moja pierwsza w życiu przygoda z tego typu sprzętem.
Zakupiłem opierając się tylko intuicyjnie (bo innej pomocy nie otrzymałem) zestaw do kina domowego tj. amplituner Yamaha rx-v430 + DVD s520 i do tego przyjadą mi nówki kolumny tj. zestaw KODA F-51F/C/S v2 + SW-850 v.2. Co o nim myślicie, czy sprawdzi się jako kino, jak będzie z odsłuchem muzyki?

I jeszcze jedna prośba, ponieważ amplituner kupiłem używany nie posiadam do niego instrukcji, jeżeli ktoś wie gdzie można ją zciągnąc w wersji polskiej - będę wdzięczny, bo nawet nie wiem jak to podłączyc a znalazłem tylko wersję angielską.
Pozdrawiam wszystkich.

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że instrukcja jest dostępna tylko po angielsku. Ale w kwestii podłączenia to przecież słownik + instrukcja powienien się równać sukces icon_smile.gif Zresztą opis gniazd jest też na tylnej ściance...

anulkatomus
Temat połączeń DVD z amplitunerem i opis gniazd masz tutaj
http://forum.audio.com.pl/index.php?showto...amp;#entry10454
http://forum.audio.com.pl/index.php?showto...&#entry9225
Aby obejrzeć schemat musisz być zalogowany.

DVD łączysz kablem cyfrowym, jest to pojedyńczy kabel cinch-cinch (inaczej RCA-RCA) i masz wtedy dźwięk wielokanałowy w amplitunerze.
Kolumny - subwoofer podłączasz pojedyńczym kabel cinch-cinch z wyjściem na sub w amplitunerze (zazwyczaj gniazdo to jest opisane jako subwoofer), pozostałe kolumny - kablami głośnikowymi. Pamiętaj, by nie pomylić biegunowości - podłączać czerwone gniazda w kolumnach z czerwonymi w amplitunerze (czyli plus z plusem, minus z minusem) i tak samo czarne z czarnymi.
Podłaczenia wykonuj przy wyłączonym sprzęcie.

Pozdrawiam