vtr Napisano 2 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 czerwca 2020 (edytowany) Witam, Posiadam amplituner Onkyo TX-8250 połączony do internetu kablem Ethernet oraz laptopa połączonego z tą samą siecią przez WiFi. Do tej pory zawsze słuchałem muzyki przez Spotify - komputer robił za kontroler wbudowanej aplikacji w amplitunerze, która sama ściągała muzykę i wszystko działało bez zarzutów. Zachęcony dobrymi opiniami o jakości dźwięku w Tidalu postanowiłem wypróbować konto HiFi z bezstratną kompresją dźwięku, lecz niestety pojawił się problem. Amplituner posiada aplikację Tidal, ale nie jestem w stanie nią sterować przy pomocy komputera, tak jak to miało miejsce ze Spotify. Iphone natomiast widzi wzmacniacz, ale jedynie na zasadzie przesyłu przez chromecast, a w ten sposób nie jestem w stanie przesłać muzyki w najwyższej jakości. Muzykę z wbudowanej aplikacji amplitunera jestem w stanie puścić jedynie przy pomocy pilota lub aplikacji Onkyo z telefonu i rzeczywiście jakość dźwięku jest wtedy świetna jednak funkcjonalność w porównaniu ze Spotify znacznie gorsza. Nie jestem w stanie sterować amplitunerem z poziomu komputera czy telefonu, tak jakby był on niewidoczny. Co mam zrobić aby kontrolować amplituner w ten sam sposób jak Spotify? Restartowałem wszystko kilkukrotnie, amplituner posiada najnowsze oprogramowanie. 2. problem mam z przesyłaniem dźwięku z Youtube'a w kompie poprzez chromecast na amplituner w ten sposób aby obraz był na komputerze, a audio z hifi. Mianowicie jest opóźnienie dźwięku względem obrazu, a sam dźwięk często się tnie i jest mocno niestabilny. Dodam że z Macbooka przez Airplay wszystko działa idealnie, dźwięk jest w pełni zsynchronizowany i stabilny. Wyłączenie przyspieszenia sprzętowego w Google Chrome nieco poprawiło sytuacje, ale rozbieżność wciąż istnieje. Czy zakup zewnętrznego urządzenia Miracast (Chromecast Audio?) coś tu pomoże? Może wina w/w problemów leży po stronie ustawień routera? Ostatnio nawet zmieniłem na nowy (TP-Link Archer A9), ale niestety nic to nie dało. Bardzo proszę o pomoc. Edytowano 2 czerwca 2020 przez vtr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 3 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 3 czerwca 2020 1. W przypadku komputera faktycznie sterowanie to nie działa. To kwestia tidala. To samo jest na innych urządzeniach. 2. Tutaj nie wiem. Wiem że ścinki się zdarzają ale czym to poprawić ciężko powiedzieć bo nie korzystam z tego. Może koledzy pomogą. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 3 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 3 czerwca 2020 12 godzin temu, vtr napisał: Co mam zrobić aby kontrolować amplituner w ten sam sposób jak Spotify? Ja do sterowania z laptopa Tidalem na NAS Synology używam Linn Kazoo. Sprawdź, czy zadziała z Onkyo. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtr Napisano 3 czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 czerwca 2020 (edytowany) Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie z Tidala też mi odpisali że ta funkcja z poziomu komputera nie działa. marecki - jest też aplikacja Onkyo na Windows z której mogę sterować amplitunerem, ale wtedy muszę najpierw dodawać playlistę do ulubionych w Tidalu i dopiero odpalać z zewnętrznego programu, a jest to dość mało funkcjonalne w porównaniu ze Spotify, więc chyba przy nim zostanę dopóki nie pojawi się jakaś aktualizacja. Powiedzcie mi tylko jeszcze proszę co mam zrobić aby poprawić stabilność połączenia youtube'a przez chromecasta i zniwelować to opóźnienie względem obrazu. Dużo oglądam ze znajomymi różnych setów z komputera właśnie i zależy mi by działało to tak stabilnie jak na Macbooku przez Airplaya. Edytowano 3 czerwca 2020 przez vtr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 3 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 3 czerwca 2020 Możesz spróbować Chromecast Audio, ale nie ma pewności poprawy. Mnie się wydaje, że za to opóźnienie odpowiada komputer. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 4 czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2020 No obraz jest wyświetlany na tym samym urządzeniu a audio musi "lecieć" do innego i zostać przetworzone. No tak to wygląda. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.