Skocz do zawartości
janfoto

Yamha RX-V4A i LG CX

Recommended Posts

Dzień dobry,

zmagam się z następującym problemem, podłączyłem amplituner po arc do telewizora LG oled CX i na początku wszystko działało poprawnie, po wyłączeniu i uruchomieniu telewizora nagle wystąpił brak dźwięku. Spotify i Radio internetowe działają prawidłowo, został wymieniony kabel hdmi i dźwięk powrócił na jakiś czas lecz po ponownym wyłączeniu znowu zniknął.

Nie wiem w czym tkwi problem 🥲

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciekawy przypadek, kiedy kupiłeś ten amplituner? Może podejdź do chłopaków z Tophifi żeby sprawdzić z ich telewizorami? Gdzie kupiłeś ampli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Może to wina TV. U mnie czesem trzeba zrestartować go i działa. Ampli przy restarcie zostaw włączony. 

Edytowano przez JaZz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, JaZz napisał:

Może to wina TV. U mnie czesem trzeba zrestartować go i działa. Ampli przy restarcie zostaw włączony. 

Raz restartowaniem jedno i drugie i pomogło. 

9 godzin temu, Miras23 napisał:

ciekawy przypadek, kiedy kupiłeś ten amplituner? Może podejdź do chłopaków z Tophifi żeby sprawdzić z ich telewizorami? Gdzie kupiłeś ampli?

Kupiłem tydzień temu w media markt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, piotrekb27 napisał:

@janfoto Jak wygląda u Ciebie kwestia ustawień wyjścia audio w TV? (bitstream, PCM) Co jest źródłem dźwięku? You tube, wbudowany dekoder? 

 

Sprawdzę PCM i bitstream.

Brak dźwięku występuje na dekoderze, netflix i YouTube  

Dziś pomogło odpięcie kabla hdmi i ponowne wpięcie :(
Ktoś wspominał mi o akcji serwisowej yamahy bo może być problem z hdmi 2.1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z przepinaniem kabla HDMI na włączonych urządzeniach uważaj bo może się to źle skończyć.

Co do ustawień to sprawdź najpierw ustawienia audio w TV. 

Problem HDMI 2.1 nie dotyczy przesyłu dźwięku tylko obrazu.

BTW. co widzisz na wyświetlaczu (napis) Yamahy gdy np. oglądasz You tube?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, janfoto napisał:

Raz restartowaniem jedno i drugie i pomogło. 

Kupiłem tydzień temu w media markt.

No to teraz będziesz musiał ładnie się uśmiechnąć do Panów z Tophifi żeby Ci to sprawdzili...chyba że będziesz drylował do Mediaka, ale tam z pomocą to będzie raczej cienko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, piotrekb27 napisał:

Z przepinaniem kabla HDMI na włączonych urządzeniach uważaj bo może się to źle skończyć.

Co do ustawień to sprawdź najpierw ustawienia audio w TV. 

Problem HDMI 2.1 nie dotyczy przesyłu dźwięku tylko obrazu.

BTW. co widzisz na wyświetlaczu (napis) Yamahy gdy np. oglądasz You tube?

Jak oglądam YouTube to wyświetla się tryb tv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, janfoto napisał:

Dziś pomogło odpięcie kabla hdmi i ponowne wpięcie :(
Ktoś wspominał mi o akcji serwisowej yamahy bo może być problem z hdmi 2.1

Nigdy tego nie rób przy włączonym amplitunerze i TV

HDMI 2.1 nie zmienia tu nic.

8 godzin temu, Miras23 napisał:

No to teraz będziesz musiał ładnie się uśmiechnąć do Panów z Tophifi żeby Ci to sprawdzili...chyba że będziesz drylował do Mediaka, ale tam z pomocą to będzie raczej cienko...

Tylko moim zdaniem to moga być ustawienia TV a nie amplitunera.

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, janfoto napisał:

Jak oglądam YouTube to wyświetla się tryb tv.

tak jak wspomniałem wcześniej sprawdź konfigurację TV. W ustawieniach dźwięku. Najpierw wyjście dźwięku na zewnętrzne głośniki oraz tryb dźwięku na PCM. Jeżeli masz ustawione bitstream to może być powodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2021 o 07:26, S4Home napisał:

Nigdy tego nie rób przy włączonym amplitunerze i TV

HDMI 2.1 nie zmienia tu nic.

Tylko moim zdaniem to moga być ustawienia TV a nie amplitunera.

Piotr

a co myślisz, że w TV? -amplituner jest tu sercem i sterownikiem, -obstawiałbym jednak tutaj problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecną wszystko działa poprawnie, (od dwóch dni) wymieniłem na jeszcze inny „lepszy” kabel i chwilowo problem ustąpił.

Na zagranicznym forum też ktoś pisał o winie ze strony tv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2021 o 19:36, Miras23 napisał:

a co myślisz, że w TV? -amplituner jest tu sercem i sterownikiem, -obstawiałbym jednak tutaj problem.

Jest sercem. Ale co to zmienia? Jaki sygnał dostaje tak gra. A Jak nie dostaje to nie gra.

Dnia 16.07.2021 o 22:25, janfoto napisał:

Na chwile obecną wszystko działa poprawnie, (od dwóch dni) wymieniłem na jeszcze inny „lepszy” kabel i chwilowo problem ustąpił.

Na zagranicznym forum też ktoś pisał o winie ze strony tv.

No tak byśmy obstawiali. Ale kabel nas zmylił bo mówiłeś że wymieniałeś. Oby to było to.

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, S4Home napisał:

Jest sercem. Ale co to zmienia? Jaki sygnał dostaje tak gra. A Jak nie dostaje to nie gra.

No tak byśmy obstawiali. Ale kabel nas zmylił bo mówiłeś że wymieniałeś. Oby to było to.

Piotr

Wcześniej zmieniłem kabel na taki tani który miałem w domu :D

Dopiero po zakupie kabla z przepustowością na poziomie 48 Gbit/s problem zniknął.

Dziękuje wszystkim za porady 👏🏻

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...