Skocz do zawartości

Głośniki/soundbar do salonu [25mkw, 5-6k]


DJKPI

Recommended Posts

Cześć,

 

w temacie audio jestem totalnie zielony, dlatego po poczytaniu parunastu recenzji różnych sprzętów, pogadaniu ze znajomymi którzy wiedzą trochę więcej, przychodzę do grona specjalistów z prośbą o pomoc w doborze sprzętu do salonu.

Cały czas krążę między zestawami głośników, a soundbarami ze względu na problemy z miejscem w przestrzeni salonowej (wrzucam schemat pomieszczenia, wymiary w centymetrach, szafka rtv oraz telewizor przesunięci do lewej strony, stąd dziwnie to wygląda na projekcie - na czerwono podane rzeczywiste odległości pomiędzy najważniejszymi punktami).

Ciężkim tematem jest "kablologia" - mam za kanapą jak zasilić np. tylne bezprzewodowe głośniki, ale żeby pociągnąć kable estetycznie z tyłu kanapy na przód do amplitunera to już będzie problem (natomiast jeśli ostateczny wybór padnie na zestaw głośników bez soundbara to tak jak to w Polsce bywa - będziemy myśleć).

Na czym mi zależy? Wydaje się, że najgorszy możliwy scenariusz - zestaw uniwersalny, czas oglądania filmów i słuchania muzyki (prawie każdej) 50/50. Nie jestem też żadnym wielkim audiofilem, dźwięk powinien być czysty (bez "szarpania"/harczenia) + przyjemny, głęboki bas. Do filmów myślałem, że przydatny będzie Atmos (stąd soundbary, żeby się jakoś dzięki tej emulacji zbliżyć do tego efektu, bo głośniki na ścianie/pod sufitem odpadają - muszą być wolno stojące), ale im dalej zagłębiam się w świat audio tym bardziej mi się wydaje, że przy moim układzie pomieszczenia będzie to niemożliwe - zbyt mała odległość między kanapą, a ścianą (mam nadzieję, że się mylę). Zależałoby mi też na tym, żeby w łączniku z telewizorem (amplituner/soundbar) były wejścia HDMI 2.1 (nie wszystkie moje propozycje to spełniają, stąd tyle opcji - równoważenie za i przeciw :) ).

Może powiem jakie pomysły przerobiłem: