Janusz Lipiński Napisano 9 listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 listopada 2022 Witam użytkowników. Postanowiłem się zarejestrować na tym forum ponieważ już nie mam pomysłu na rozwiązanie mojego problemu, internet przekopany a problem jak był tak pozostał - może szanowni użytkownicy pomogą, do sedna 🙂 Brak dźwięku z tv oled lg po kablu hdmi (wersja kabla 2.0) do amplitunera denon 1612, oczywiście wszystko podpięte po ARC. W tv oraz w ampli wszystko ustawione jeśli chodzi o przesył dźwięku po arc, sterowanie jednym pilot również o teraz problem następuje gdy np netflix, disney czy amazon próbuje przesłać dźwięk do ampli to jest jego brak a raczej jakieś buczenie słyszę w ampli (natomiast świeci ikona DD lub DD+), youtube , hbo czy część kanałów tv naziemnej i tu dźwięk jest, na apmli DD lub DD+ w zależności od serwisu. Dodam, iż dźwięk w tv po hdmi arc mam ustawiony na auto, gdy zmienię dźwięk na PCM to jest ale wiadomo, że to już nie jest dźwięk wielokanałowy. Dodam również., iż Xbox podłączony do tv a dźwięk z tv do ampli i nagle serwisy vod, które miały problem z dźwiękiem bezpośrednio z tv tu puszczają sygnał jak trzeba - dla mnie to dziwne jakby telewizor nie kodował części sygnału. Oczywiście serwis denon rozkłada ręce i proszę przysłać ampli na diagnozę. Dlatego bardzo proszę o pomoc - jestem już w stanie kupić nowy amplituner ale obawiam się również, iż tu może pojawić się problem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 10 listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 listopada 2022 To zmień sposób wyjścia audio z TV. Msz takowe opcję w TV. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz Lipiński Napisano 10 listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 listopada 2022 10 godzin temu, Piotr Sonido napisał: To zmień sposób wyjścia audio z TV. Msz takowe opcję w TV. Można zmienić ale na pcm jak napisałem wcześniej i to już jest tylko dźwięk stereo, jaki jest tego sens, nie po to mam amplituner żeby sobie słuchać stereo skoro serwisy vod nadają w 5.1. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 10 listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 listopada 2022 Przy odpalaniu ampli za szybko pilotem od tv niedawno wcisnąłem volume czy coś i mi przestało działać , przełączanie wejść , podpięcie optyka i nagle powróciło po hdmi po paru godzinach , także tak bywa Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 10 listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 listopada 2022 Dnia 9.11.2022 o 17:51, Janusz Lipiński napisał: oled lg po kablu hdmi (wersja kabla 2.0) do amplitunera denon 1612, jakiś czas temu był problem z komunikacją ARC pomiędzy LG a Denonem jednak dotyczyło to dużo dużo nowszych amplitunerów. Zastanawiam się jednak czy ten problem może jednak również dotyczyć starych egzemplarzy? Ostatecznie Denon nie wypuścił aktualizacji softu tylko nowe amplitunery. Moja rada, chociaż ciężka do realizacji to próba pożyczenia od jakiegoś znajomego, innego amplitunera jeżeli w ogóle masz od kogo. Jak nie masz to chyba opcja kupienia czegoś w sieci, przetestowania czy działa i ewentualny zwrot. Jak się okażę, że nie działa nadal to to jest problem LG - niestety oni również wsadzą pewnie głowę w piasek ale przynajmniej będziesz wiedział co jest przyczyn Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz Lipiński Napisano 11 listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 listopada 2022 Dnia 10.11.2022 o 18:28, Kubakk napisał: Przy odpalaniu ampli za szybko pilotem od tv niedawno wcisnąłem volume czy coś i mi przestało działać , przełączanie wejść , podpięcie optyka i nagle powróciło po hdmi po paru godzinach , także tak bywa Niestety ale optyk nie wchodzi w grę, raz że już jedno jedyne wejście jest zajęte a po drugie optyk nie przepuści pewnych dźwięków (Atmos, DTS X). Dnia 10.11.2022 o 18:34, lolekdrugi napisał: jakiś czas temu był problem z komunikacją ARC pomiędzy LG a Denonem jednak dotyczyło to dużo dużo nowszych amplitunerów. Zastanawiam się jednak czy ten problem może jednak również dotyczyć starych egzemplarzy? Ostatecznie Denon nie wypuścił aktualizacji softu tylko nowe amplitunery. Moja rada, chociaż ciężka do realizacji to próba pożyczenia od jakiegoś znajomego, innego amplitunera jeżeli w ogóle masz od kogo. Jak nie masz to chyba opcja kupienia czegoś w sieci, przetestowania czy działa i ewentualny zwrot. Jak się okażę, że nie działa nadal to to jest problem LG - niestety oni również wsadzą pewnie głowę w piasek ale przynajmniej będziesz wiedział co jest przyczyn Właśnie nie mam za bardzo od kogo pożyczyć bo myślę że problem byłby już dawno rozwiązany. Serwis denon kazał przysłać na ekspertyzę ampli a serwis LG - ciężko o kontakt z nimi. Myślę nad zmianą ampli na nowszy, bo ten obecny nie obsłuży już 4k ale chce jeszcze trochę poczekać bo ceny takie że szok. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 12 listopada 2022 Udostępnij Napisano 12 listopada 2022 9 godzin temu, Janusz Lipiński napisał: Niestety ale optyk nie wchodzi w grę, raz że już jedno jedyne wejście jest zajęte a po drugie optyk nie przepuści pewnych dźwięków (Atmos, DTS X) przecież Denon 1612 nie obsługuje tych formatów, a możesz w TV ustawić sygnał bitstream? No i może problem w tym że w TV ustawiasz zgodność z Atmos (DD+) jeżeli masz takie ustawienie, a amplituner po prostu tego nie obsługuje? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz Lipiński Napisano 12 listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 listopada 2022 7 godzin temu, tomek72 napisał: przecież Denon 1612 nie obsługuje tych formatów, a możesz w TV ustawić sygnał bitstream? No i może problem w tym że w TV ustawiasz zgodność z Atmos (DD+) jeżeli masz takie ustawienie, a amplituner po prostu tego nie obsługuje? Netflix nadaje w 5.1 a ja mam ciszę ale jak przełączę w tv na pcm to leci tylko stereo. Jeśli netfkix nadaje przykładowo w Atmos to ampli nie powinien zdekodować dźwięku do np 5.1 jeśli nie obsługuje 5.1? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 12 listopada 2022 Udostępnij Napisano 12 listopada 2022 Dokładnie tak, amplituner nie zdekoduje Atmos. Co do DD+ nie jestem pewien bo można w nim kodować sygnał 5.1 oraz Atmos. Moim zdaniem problem tkwi w ustawieniach dźwięku w TV. Skoro z X-box podłączonego do TV po ARC leci prawidłowy sygnał do ampli (mówię o 5.1). Pewnie TV przesyła ten sygnał 1:1 bez ingerencji. Natomiast aplikacje w TV korzystają z jego ustawień. Jeżeli masz tam ustawienie zgodność z Atmos powinieneś je wyłączyć. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 12 listopada 2022 Udostępnij Napisano 12 listopada 2022 Odepnij kable hdmi , powciskaj różne źródła na amplitunerze , zresetuj w tv eARC , u mnie po paru godzinach samo się naprawiło tak jak samo popsuło Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz Lipiński Napisano 12 listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 listopada 2022 1 minutę temu, Kubakk napisał: Odepnij kable hdmi , powciskaj różne źródła na amplitunerze , zresetuj w tv eARC , u mnie po paru godzinach samo się naprawiło tak jak samo popsuło Niestety ale próbowałem już wszystkiego, oczywiście resetowałem tv jak i ampli do ustawień fabrycznych, wypięcie z zasilanie na kilkanaście minut, odłączone kable i niestety nic, czytałem na forum że niektórym to pomogło ale ja nie należę do tych osób niestety. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 14 listopada 2022 Udostępnij Napisano 14 listopada 2022 Jeszcze opcja. spróbuj wyłączyć eARC w TV. Zostaw tylko ARC. To nie jest kwestia serwisu obu urządzeń tylko ich ustawienia albo kompatybilności. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz Lipiński Napisano 14 listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 listopada 2022 7 godzin temu, Piotr Sonido napisał: Jeszcze opcja. spróbuj wyłączyć eARC w TV. Zostaw tylko ARC. To nie jest kwestia serwisu obu urządzeń tylko ich ustawienia albo kompatybilności. Piotr Telewizor posiada tylko arc, to starszy model więc nie ma w nim nowszego formatu eARC ale pewnie jakby był to na pewno robiłbym różne kombinacje żeby tylko to zagrało 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 16 listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 listopada 2022 Tak czy siak to kwestia ustawień. Serwis Ci tu nie pomoże moim zdaniem. Aczkolwiek jak masz czas na wysyłkę.... No zrobisz jak uważasz. Może warto kupić tani player jako źrodło? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.