Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam,

Przymierzam się do zakupu suba do kina i do muzyki. Pomieszczenie około 30-35m2 (poddasze ze skosami), Kolumny w kinie front ARIA936, tył ARIA906, atmos Focal Dome flax..

Ampli to Denon x4800h. 

Do tego zamierzam dokupić wstępnie MAGNAT MA900 lub może jakaś używka ATOLL IN200 (nie wiem co lepsze jeszcze dla tych kolumn).

 

I teraz potrzebuję SUBA do kina i do muzyki 50/50

Co polecacie?

Napisano

Sub zamknięty ogarnie muzykę i kino jako tako , sub otwarty będzie fajny do kina ,ale w muzyce będzie słabo bo nie będzie nadążał co jest efektowne jak się ma 20 lat , niestety jakościowo jest to słabo jak się rozjeżdża dźwięk.

Mam sb1000pro , muzyka wypas , w kinie mi pasuje. Gdybym miał pomieszczenie tylko pod kino domowe sytuacja byłaby inna

Napisano

Są tacy co Ci napiszą, że SVS SB serii 2000 to kinowo odpowiednik PB 1000.  Są tacy co powiedzą Ci abyś kupił 2 lub 4 subwoofery bo z 1 to nie kino.

Sam mam SVS 1000 Pro w ~30 metrach i jestem zadowolony ale z drugiej strony wiem, że można lepiej i rozważam dokupienie kolejnego. Rozrzut tym razem od SB 1000 do 3000 (nie chcę mieszać bo podoba mi się jak SVS SB uzupełnia stereo). 

Jeżeli stać Cię na SB2000 Pro to kup i dobrze go ustaw. Zawiedziony racej nie będziesz (chociaż nie wiadomo jak te skosy zadziałają na akustykę). Jak zabraknie to Twój X4800 ma możliwość podłączenia kolejnych 3 subwooferów 😉

Napisano (edytowany)

Tak lepiej. Tylko jak będą ułożone?

właśnie albo SVS SB1000 Pro lbo 2x REL HT1003 w wersji II

Ja wolę REL ale SVS jak najbardziej też są w porządku.

Nie ma tu lepszego, gorszego wyboru.

 

Edytowano przez Piotr Sonido
Napisano

Jestem świeżo po zakupie SVS SB-2000 który obecnie działa ze starym wzmacniaczem sony i już jest dla mnie super. 

Zarówno w filmach i w muzyce jest bardzo dobrze. Pomieszczenie ok 30m2.

Docelowo będzie podłączony do Denona AVC-X3800H i pewnie będzie tylko lepiej.

 

  • 2 weeks later...
Napisano

Ok man svs sb2000 do muzyki super natomiast w kinie lekki niedosyt... I teraz pytanie. Czy drugi svs SB czy może jednak svs- pb? Ten drugi byłby już tylko do kina razem z tym svs sb2000 co mam.. czy jednak nie łączyć otwartego i zamkniętego? A może coś innego polecicie ?

Napisano
6 minut temu, lukio napisał:

Ok man svs sb2000 do muzyki super natomiast w kinie lekki niedosyt...

Mierzyłeś go? Czego Ci brakuje? Kto i jak to kalibrował? 

 

6 minut temu, lukio napisał:

Czy drugi svs SB czy może jednak svs- pb?

To zależy. Jeżeli chcesz np. do oglądania filmów włączać tego PB to możesz kupić PB. Ja przy podobnym problemie kupiłem SB-3000. Nie chciałem łączyć otwartego z zamkniętym - w kinie to nie problem, gorzej przy słuchaniu muzyki. 

Napisano
Dnia 17.11.2023 o 17:41, Kubakk napisał:

Sub zamknięty ogarnie muzykę i kino jako tako , sub otwarty będzie fajny do kina ,ale w muzyce będzie słabo bo nie będzie nadążał co jest efektowne jak się ma 20 lat , niestety jakościowo jest to słabo jak się rozjeżdża dźwięk.

A niby dlaczego co do zasady sub otwarty miałby być słaby do muzyki? Chyba, że mowa o jakiejś niższej półce cenowej

Napisano

Takie moje odczucie, że mógłby być mocniejszy power... Takie chyba bardziej widzi mi się ;)

Zakładając, że jednak nie otwarty z zamkniętym  i dokupuje sb3000 a mam sb2000, to  będą ok? czy jednak dwa takie same żeby były ?

Mam możliwość kupna focal 1000f w dobrej cenie - ktoś coś testował/ma? Warte to? 2.5 tys zł.. 

  • RoRo changed the title to Jaki sub do kina i do muzyki?
Napisano
29 minut temu, lukio napisał:

Zakładając, że jednak nie otwarty z zamkniętym  i dokupuje sb3000 a mam sb2000, to  będą ok? czy jednak dwa takie same żeby były ?

Nie muszą być takie same. Oczywiście łatwiej jest zgrywać 2 takie same ale jeżeli mamy 2 podobne to nie powinno być problemu.  

 

 

Napisano
11 godzin temu, przemeklbn napisał:

A niby dlaczego co do zasady sub otwarty miałby być słaby do muzyki?

To nie jest reguła. Zamknięty sub ma szybszą odpowiedź impulsową i nie przedłuża wybrzmień w częstotliwościach rezonansowych bo nie ma ujścia BR.  Każdy ruch membrany tworzy podciśnienie/nadciśnienie w obudowie. Tworzy to większy opór dla głośnika w tych konstrukcjach, ale przetwornik szybciej wraca do pozycji nominalnej stąd wyższa precyzja i szczegółowość. Klocki z BR mają za to większy potencjał jeśli chodzi o ogólne SPL, ale w porównaniu z zamkniętymi są nieco rozlazłe. Obliczone częstotliwości rezonansowe często są zgodne z subniskimi efektami w filmach, dlatego ich podbicie sprawia wrażenie rozmachu i daje wrażenie "tego czegoś". Oba rodzaje konstrukcji w tych samych klasach schodzą porównywalnie równie nisko, zamknięte jednak mają równiejszy przebieg krzywej.

11 godzin temu, lukio napisał:

Takie moje odczucie, że mógłby być mocniejszy power... Takie chyba bardziej widzi mi się

SB2000 to już dość mocny zawodnik. Zanim jakieś ruchy zrobisz poeksperymentuj z jego pozycją w pomieszczeniu oraz sprawdź ustawienia w amplitunerze.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, przemeklbn napisał:

Właśnie o to mi chodziło - że otwarty sub może być również doskonały do muzyki

Znam suby otwarte które radzą sobie z muzyką, powiedzmy na 4-, może jakiś lepszy by się jeszcze znalazł. Subom zamkniętym bym dał zazwyczaj 5 lub nawet 6. A konsumenckie podłogówki w obecnych czasach to smukłe skrzynki w których bardzo dużym ograniczeniem jest wielkość przetwornika. Fizycznie nie są w stanie zejść bardzo nisko. Ciężko więc uzyskać zadowalające zejście bez stosowania BR, a jeśli już to ze świecą szukać takie kolumny które są w stanie dorównać precyzji zamkniętym komorom bo to wymaga bardzo żmudnych obliczeń by pomiarówka nie wykazywała samych górek i dolin. Najczęściej kończy się to kompromisami gdzie zawsze coś jest kosztem czegoś. Kiedyś była inna moda, obudowy były szersze i bardziej opasłe, niejeden meloman się przekonał jak grają basem np. zamknięte kolumny retro z 12" woferem, no ale to też nie były tak mocarne Waty jak obecnie.

Podłogówek nawet świetnych nie ma co porównywać z zamkniętymi subami w klasie średniej. Do momentu jak człowiek nie usłyszy basu z dobrze wystrojonego zamkniętego suba nie potrafi sobie wyobrazić jaką może tworzyć on różnicę. No bo jak? Np. mój SVS-SB3000. 13" przetwornik, wzmacniacz 800W, 2500W w peaku. Żadna "normalna" kolumna nie jest w stanie oddać takiej głębi w porównywalnym SPL. Wyższej klasy zaawansowane konstrukcje subów nawet jak mają otwarte porty, to w zestawie posiadają zatyczki które blokują BR i zmieniamy wówczas charakter grania wg. upodobań. Bawiłem się PB-16 Ultra, zabawa przednia :D 

Edytowano przez Butler
Napisano
10 minut temu, Butler napisał:

No bo jak? Np. mój SVS-SB3000. 13" przetwornik, wzmacniacz 800W, 2500W w peaku. Żadna "normalna" kolumna nie jest w stanie oddać takiej głębi w porównywalnym SPL.

Myślę, że dla wielu współczesnych kolumn nieosiągalne są parametry najtańszych SVSów a Ty wyciągasz klasę półciężką 😉 

Napisano
1 godzinę temu, Butler napisał:

Żadna "normalna" kolumna nie jest w stanie oddać takiej głębi w porównywalnym SPL. Wyższej klasy zaawansowane konstrukcje subów nawet jak mają otwarte porty, to w zestawie posiadają zatyczki które blokują BR i zmieniamy wówczas charakter grania wg. upodobań. Bawiłem się PB-16 Ultra, zabawa przednia :D 

Zgadzam, trudno polemizować z tym co napisałeś. Ale ja pisałem tylko w aspekcie muzyki, w większości gatunków muzycznych z naturalnymi instrumentami i wokalami, gdzie dźwięk nie schodzi bardzo nisko kolumna potrafi sobie dać radę.

W ogóle to po lekturze wielu testów mam chętkę na suba otwartego Arendal - z testów wynika, że ten sub powyżej 30Hz brzmi podobnie jak jego zamknięty odpowiednik.

Napisano (edytowany)
26 minut temu, przemeklbn napisał:

Ale ja pisałem tylko w aspekcie muzyki, w większości gatunków muzycznych z naturalnymi instrumentami i wokalami, gdzie dźwięk nie schodzi bardzo nisko kolumna potrafi sobie dać radę.

No tutaj możemy polemizować. Jeden słucha Jazzu, drugi techno (sztuczne dźwięki), a trzeci partii organowych (jak tylko Oliwskie mają koncert to lecę) itd. Uroki muzyki są takie że każdy rodzaj rządzi się swoimi prawami. Nuta C0, jak najbardziej obecna w muzyce - organy, fortepian Bosendorfer Imperial 290, oktobas i podobne - ma częstotliwość 16.35Hz.

26 minut temu, przemeklbn napisał:

W ogóle to po lekturze wielu testów mam chętkę na suba otwartego Arendal - z testów wynika, że ten sub powyżej 30Hz brzmi podobnie jak jego zamknięty odpowiednik.

Daj znać jak temat się rozwinie, też czytałem o nim.

Edytowano przez Butler

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...