Skocz do zawartości

Arcam avr5 upgrade kolumn


Maykel

Recommended Posts

16 godzin temu, Maykel napisał:

Tak jest. A ze swojej strony możesz polecić coś wartego rozważania pod avr 5? Ale tak żeby był przeskok jakościowy. Tak nawiasem Q acoustics mam od Was 😎

Ludzie dość często parują z nim Pylony Diamond, Dali Oberony/Opticony, Polki Reserve :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maykel napisał:

Tak jest. A ze swojej strony możesz polecić coś wartego rozważania pod avr 5? Ale tak żeby był przeskok jakościowy. Tak nawiasem Q acoustics mam od Was 😎

Wszystko jak leci. Arcam nie narzuca swojego brzmienia więc bez kompleksów można do niego parować dowolne konstrukcje. Gdybym miał być przewrażliwiony to uważałbym na te ostrzejsze typu Triangle czy Bowers, ale Focale już bez stresu ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

Wszystko jak leci. Arcam nie narzuca swojego brzmienia więc bez kompleksów można do niego parować dowolne konstrukcje. Gdybym miał być przewrażliwiony to uważałbym na te ostrzejsze typu Triangle czy Bowers, ale Focale już bez stresu ;)

Arcam nie jedno ma brzmienie. 

FMJ A29 grał dość zwinnie i jasno. 

SA30 jest przygaszony, mniej dynamiczny i gra w ciemniejszej tonacji. Po korekcie Dirac to już całkiem muł, bez wysokich tonów.

SA20 przypomina A29... albo Lyngdorf TDAI-3400.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Gargan napisał:

Arcam nie jedno ma brzmienie. 

FMJ A29 grał dość zwinnie i jasno. 

SA30 jest przygaszony, mniej dynamiczny i gra w ciemniejszej tonacji. Po korekcie Dirac to już całkiem muł, bez wysokich tonów.

SA20 przypomina A29... albo Lyngdorf TDAI-3400.

Nie no oczywiście. Pełna zgoda. Piszę bardziej o AVR5/11.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maykel napisał:

Ok a czy Polk Reserve 500 lub Oberon 7 to przeskok jakościowy względem Q acoustics?

Oberony moim zdaniem są bardziej krokiem niż skokiem, ale Polki już się bardziej różnią. Jest to jednak całkiem inny styl grania, żywszy i bardziej rozrywkowy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2024 o 12:20, Maykel napisał:

Ok a czy Polk Reserve 500 lub Oberon 7 to przeskok jakościowy względem Q acoustics?

Polk R tak. Ale pamiętaj że model 500 ma 13cm membrany, To mikro kolumna. Wieksze tak. Ten ? Nie wiem.

Oberon nie.

Dnia 20.09.2024 o 12:21, Gargan napisał:

SA30 jest przygaszony, mniej dynamiczny i gra w ciemniejszej tonacji. Po korekcie Dirac to już całkiem muł, bez wysokich tonów.

no nie :P

Nie jest to Lyngdorf ale po kalibracji, prawidłowej, zduszony nie jest. Co mu zarzucisz ale nie zduszenie. Gargan no please.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotr Sonido napisał:

Polk R tak. Ale pamiętaj że model 500 ma 13cm membrany, To mikro kolumna. Wieksze tak. Ten ? Nie wiem.

Oberon nie.

Ok rozumiem. Nie no r600 wychodzi już dużo drożej. 

Mam pytanie który centralny zagra lepiej w kinie ten Fyne f500c czy Elac Carina CC 241.4? 

I czy są jakieś głośniki on wall które nie zrujnują budżetu i warto je podłączyć pod Arcam?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maykel napisał:

Mam pytanie który centralny zagra lepiej w kinie ten Fyne f500c czy Elac Carina CC 241.4? 

I czy są jakieś głośniki on wall które nie zrujnują budżetu i warto je podłączyć pod Arcam?

 

Według mnie Carina, ale ogólnie gdybym nie miał setu Fyne lub Elac to nie brałbym tych centralek w ogóle pod uwagę. Chcesz wymienić aktualną centralkę?

Co do on wall`i to sprawdź sobie Heco Ambient 11F, tanie, dobre i w zestawie mają 3 kolory maskownic ;)
Niemniej jednak punktem wyjścia był dla mnie zawsze Dali Oberon OnWall.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maykel napisał:

Ok a jaki centralny wg Ciebie jest godny uwagi?

Czy taki set kinowy na on wall to duży kompromis w porównaniu z normalnymi kolumnami? I czy wykorzystam w tym przypadku Arcama? W sensie czy nie będzie to trochę przerost formy w przypadku podłączenia pod on wall?

Najlepszy będzie tej samej serii co resztą kolumn. 

In-wall są tak skonstruowane, żebyś nie czuł różnicy. Może nawet lepiej grać, bo ściana to sztywniejsza obudowa niż jakieś tam MDF.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maykel napisał:

Miałem na myśli konstrukcje on wall. 

Te też są odpowiednio przystosowane do bliskości ściany. Z resztą, ludzie kupujący takie konstrukcje zwykle używają też DSP/RC. Wtedy nie ma problemu żadnego, bo sprzęt jest wyregulowany do konkretnych warunków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie onwall/inwall nie mają tak niskiego zejścia z powodu braku "wspomagania" w postaci zestrojonej obudowy z portem BR. Ale do kina gdzie za bas odpowiada sub nie ma to już wielkiego znaczenia. Poza tym rozwiązania technologiczne są niemal identyczne jak wolnostojących odpowiedników.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maykel napisał:

Ok rozumiem. Nie no r600 wychodzi już dużo drożej. 

Mam pytanie który centralny zagra lepiej w kinie ten Fyne f500c czy Elac Carina CC 241.4? 

I czy są jakieś głośniki on wall które nie zrujnują budżetu i warto je podłączyć pod Arcam?

 

W razie czego zapraszam na wycenę :) Może po niej R600 zmieszczą się w budżecie ;) 

Co do centralnego, to osobiście lubię ten z linii Reserve od Polka. Fyne i ELAC też są dobrymi opcjami. 

Wybór wśród on-wall jest spory i tu można się pobawić :) Często wybierane są Dali Oberon On-Wall, w dobrej cenie mamy System Audio Saxo 6 ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Gargan napisał:

Piszę co usłyszałem u siebie.

No rozumiem. Zatem dlatego p oraz setny powtarzam, zapewne kalibracja była dokonana źle lub niekompletnie.

20 godzin temu, Maykel napisał:

Ok rozumiem. Nie no r600 wychodzi już dużo drożej. 

Mam pytanie który centralny zagra lepiej w kinie ten Fyne f500c czy Elac Carina CC 241.4? 

I czy są jakieś głośniki on wall które nie zrujnują budżetu i warto je podłączyć pod Arcam?

 

Bo to dużo lepsza kolumna jest. R500 to taki model do kina.

Masz wybór miedzy tym za 1200 zł za 2600 zł.

Biorąc pod uwagę cenę Fyne brał bym Fyne ale Carina jest super centralnym.

On wall tanie to Heco Ambient.

15 godzin temu, Gargan napisał:

Najlepszy będzie tej samej serii co resztą kolumn. 

Jestem innego zdania.

11 godzin temu, Maykel napisał:

Ok ale czy wykorzystam Arcama przy tego typu głośnikach. Przy kinie może być jeszcze ok ale z muzyką pewnie będzie dużo gorzej.

A no właśnie.

600tki by siadły.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że przy on wall nie wykorzystam w pełni potencjału Arcama. No chyba że Magnat thx cinema ultra mogły by dać radę. Ale w ich cenie mogę mieć elac carina 247.4 plus centralny carina. To audio to ciągłe dylematy.

Dobra pytanie poza konkursem. Który set pod kino/stereo będzie najlepszy biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość? I wydajność kolumny centralnej.

Elac carina 247.4

Monitor audio silver 300 6g

Polk audio Reserve 600

Fyne f 501

Heco revolution 

Dali opticon

Czy może Magnat thx?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maykel napisał:

Ok a jaki centralny wg Ciebie jest godny uwagi?

Czy taki set kinowy na on wall to duży kompromis w porównaniu z normalnymi kolumnami? I czy wykorzystam w tym przypadku Arcama? W sensie czy nie będzie to trochę przerost formy w przypadku podłączenia pod on wall?

Wiesz co, sporo jest fajnych centralek. Według mnie ciężko jest podać jakąś jedną, która się wyróżni. W zasadzie wszystko zależy od budżetu. Triangle, Focal czy Monitor Audio mogą być "ostrawe", ale jeśli brakuje Ci dokładności na wokalach to mogą się sprawdzić. Jeśli wolałbyś coś bardziej neutralnego to bardzo fajne są Luminy od Sonus Fabera.

Co do on wall`i to da się zrobić na nich dobre kino, ale tutaj trzeba po prostu zainwestować większą kwotę. Monitor Audio Soundframe grają dobrze, Lyngdorf ma całkiem spoko system kina domowego. 

5 godzin temu, Maykel napisał:

Wydaje mi się że przy on wall nie wykorzystam w pełni potencjału Arcama. No chyba że Magnat thx cinema ultra mogły by dać radę. Ale w ich cenie mogę mieć elac carina 247.4 plus centralny carina. To audio to ciągłe dylematy.

Dobra pytanie poza konkursem. Który set pod kino/stereo będzie najlepszy biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość? I wydajność kolumny centralnej.

Elac carina 247.4

Monitor audio silver 300 6g

Polk audio Reserve 600

Fyne f 501

Heco revolution 

Dali opticon

Czy może Magnat thx?

 

Cariny, silvery i opticony często stają w szranki na odsłuchach. Według mnie Cariny pomimo podobnej budowy do Opticonów nie mają tak ostrej góry. Opitcony i Silvery również grają podobnie, to ciepłe, basowe granie, ale ze sporą dawką wysokich rejestrów. W obu przypadkach basu jest dużo. Trochę granie w stylu "v". Ogólnie częste wybory do kina. F501 z tych charakterystyk ma tylko mocny bas, góra jest łagodniejsza. Rzadko zdarza się żeby ktoś po odsłuchu opticonów kupił Fyne. Dobrze sprzedają się też Focal Vestia No2. Ich zaletą jest punktowy dół, lepsza kontrola, ale góra jest mega jasna. Niemniej jednak tego typu rozwiązanie powoduje, że scena się otwiera i nabiera powietrza. Nie wiem czy jest sens kupować ceną. Kup tym co Ci najbardziej leży brzmieniowo. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...