krzysiexx04 Napisano 27 stycznia Udostępnij Napisano 27 stycznia (edytowany) Witam Serdecznie! Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na opisywanie tego typu problemu, ale spróbuje swojego szczęścia. Otóż wczoraj wymieniłem dekoder 4k od UPC (ten maultki kwadracik), na dekoder Play Box TV od PLAY (dokładnie ten) i w tym momencie zaczęły się problemy. Do tej pory dekoder od UPC był spięty, z apli ONKY RZ840 i dalej sygnał szedł do TV Samsung QLED QE65Q90RAT. Wszystko działało elegancko. Dekoder wpięty był w ampli do HDMI oznaczonego CBL/SAT, z ampli sygnał z wyjścia HDMI ARC szedł do TV i wchodził w HDMI 3 (eARC) - HDMI Pass-Through działał wtedy bez zarzutu). Włączałem dekoder odpalał się od razu TV plus Apli, pojawił się dźwięk i obraz, wyłączałem AMPLI i obraz z dźwięk zostawał jak należy i mogłem oglądać telewizję bez potrzeby korzystania z ampli. Natomiast po zmianie dekodera wszystko wzięło w łeb. Teraz wygląda to tak, że Dekoder wpięty jest w HDMI oznaczony jako STRM BOX (zapewne nie ma to większego znaczenia) bo tutaj częściej ampli łapie sygnał(choć nie mam bladego pojęcia z jakiego powodu) do dekodera niż z wejścia HDMI (CBL/SAT), a to i tak nie zawsze się dzieje. W większości przypadków po jakiejkolwiek zmianie zmianie źródeł, ampli nie łapie sygnału za pierwszym razem i muszę kilka razy zmienić źródło na to, do którego wpięty jest dekoder żeby ten sygnał złapał i puścił dalej na TV. Gdy to się już uda, to powiedzmy, że nie chcę oglądać np. wiadomości z włączonym ampli i chcąc skorzystać z HDMI Pass-Through(bo przecież zawsze działało) wyłączyłam ampli, wtedy tracę sygnał i szlak trafia obraz razem z dźwiękiem. Chciałbym zaznaczyć tylko, że kable zostały te same co przy dekoderze UPC, ustawienia w TV i Ampli takie same. Pisząc ten post uświadomiłem sobie, że trochę wygląda to jak sytuacja bez wyjścia, ale może ktoś z Was posiadający znacznie większą wiedzę i doświadczenie będzie w stanie pomóc mi z tym problemem. W skrócie to zmienimy dekoder na ten do Play i wygląda jakby HDMI Pass-Through nie działał poprawnie. Zmieniany tylko dekoder - kable, ustawienia w tv i ampli te same. Jak można to naprawić? I czy w ogóle można? Edytowano 27 stycznia przez krzysiexx04 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 27 stycznia Udostępnij Napisano 27 stycznia (edytowany) 6 godzin temu, krzysiexx04 napisał: Witam Serdecznie! Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na opisywanie tego typu problemu, ale spróbuje swojego szczęścia. Otóż wczoraj wymieniłem dekoder 4k od UPC (ten maultki kwadracik), na dekoder Play Box TV od PLAY (dokładnie ten) i w tym momencie zaczęły się problemy. Do tej pory dekoder od UPC był spięty, z apli ONKY RZ840 i dalej sygnał szedł do TV Samsung QLED QE65Q90RAT. Wszystko działało elegancko. Dekoder wpięty był w ampli do HDMI oznaczonego CBL/SAT, z ampli sygnał z wyjścia HDMI ARC szedł do TV i wchodził w HDMI 3 (eARC) - HDMI Pass-Through działał wtedy bez zarzutu). Włączałem dekoder odpalał się od razu TV plus Apli, pojawił się dźwięk i obraz, wyłączałem AMPLI i obraz z dźwięk zostawał jak należy i mogłem oglądać telewizję bez potrzeby korzystania z ampli. Natomiast po zmianie dekodera wszystko wzięło w łeb. Teraz wygląda to tak, że Dekoder wpięty jest w HDMI oznaczony jako STRM BOX (zapewne nie ma to większego znaczenia) bo tutaj częściej ampli łapie sygnał(choć nie mam bladego pojęcia z jakiego powodu) do dekodera niż z wejścia HDMI (CBL/SAT), a to i tak nie zawsze się dzieje. W większości przypadków po jakiejkolwiek zmianie zmianie źródeł, ampli nie łapie sygnału za pierwszym razem i muszę kilka razy zmienić źródło na to, do którego wpięty jest dekoder żeby ten sygnał złapał i puścił dalej na TV. Gdy to się już uda, to powiedzmy, że nie chcę oglądać np. wiadomości z włączonym ampli i chcąc skorzystać z HDMI Pass-Through(bo przecież zawsze działało) wyłączyłam ampli, wtedy tracę sygnał i szlak trafia obraz razem z dźwiękiem. Chciałbym zaznaczyć tylko, że kable zostały te same co przy dekoderze UPC, ustawienia w TV i Ampli takie same. Pisząc ten post uświadomiłem sobie, że trochę wygląda to jak sytuacja bez wyjścia, ale może ktoś z Was posiadający znacznie większą wiedzę i doświadczenie będzie w stanie pomóc mi z tym problemem. W skrócie to zmienimy dekoder na ten do Play i wygląda jakby HDMI Pass-Through nie działał poprawnie. Zmieniany tylko dekoder - kable, ustawienia w tv i ampli te same. Jak można to naprawić? I czy w ogóle można? Przrabialem to z Miboxem, Wiwą i Fboxem (Fbox tylko przełączał wejście w ampli na swoje, a reszta zaklocała dzialanie CEC na calego). Wydaje mi się że Twój dekoder zakłoca dzialanie CEC I raxzej nic z tym nie zrobisz poza zrezygnowaniem z funkcjonalności CEC Wylączenie raczej nic nie da trzeba fizycznie odciąć sygnał ( kabel bez pinu CEC lub przejściówka noncec) Ewentualnie mozesz przywrócić wszystkie urządzenia do ustawień fabrycznych i od nowa skonfigurowac. Być może to pomoże Edytowano 27 stycznia przez Iron Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 29 stycznia Udostępnij Napisano 29 stycznia Zobacz czy masz w opcjach tunera zmiane ustawień HDCP Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiexx04 Napisano 29 stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 stycznia Dnia 28.01.2024 o 00:35, Iron napisał: Przrabialem to z Miboxem, Wiwą i Fboxem (Fbox tylko przełączał wejście w ampli na swoje, a reszta zaklocała dzialanie CEC na calego). Wydaje mi się że Twój dekoder zakłoca dzialanie CEC I raxzej nic z tym nie zrobisz poza zrezygnowaniem z funkcjonalności CEC Wylączenie raczej nic nie da trzeba fizycznie odciąć sygnał ( kabel bez pinu CEC lub przejściówka noncec) Ewentualnie mozesz przywrócić wszystkie urządzenia do ustawień fabrycznych i od nowa skonfigurowac. Być może to pomoże Hmm... Ciekawe, myślisz że jest to wina tego modelu czy konkretnego urządzenia? Jeśli urządzenia to może wymienić na inne w PLAY? Faktycznie wyłączenie CEC w dekoderze nic nie dało Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiexx04 Napisano 29 stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 stycznia 2 godziny temu, Piotr Sonido napisał: Zobacz czy masz w opcjach tunera zmiane ustawień HDCP Hmm... Dla wymienionych wejść ustawiony jest HDCP 2.3, jedyna zmiana jaka mogę zrobić to takie jakie poniżej dla STRM BOX 20240129_112154.heic 20240129_112201.heic 20240129_112206.heic Doszedłem do tego, że przy takich ustawieniach jak poniżej, obraz utrzymuje się po wyłączeniu ampli, dźwięk natomiast już nie. Wcześniejsze ustawienia dla których wszystko śmigało jak należy wyglądały tak jak poniżej. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 29 stycznia Udostępnij Napisano 29 stycznia W sumie Piotr Sonido może ma rację. Przy problemach z CEC to raczej objawiały się one w postaci zakłóceń dźwięku ( brak ARC i inne problemy z dźwiękiem). Przez passtrougch nie próbowałem wtedy nic puszczać. Ale nie zaszkodzi spróbować w ostateczności, może uda Ci się pożyczyć od kogoś taką przejściówkę i sprawdzić. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 30 stycznia Udostępnij Napisano 30 stycznia Ja tak miałem właśnie na starym boxie. Już go nie mam ale wydaje mi się że tam się to ogarniało switchem czy HDCP ma byc "nowe czy stare" coś takiego było. Nie pamiętam dokładnie już wybacz. Ale u mnie z tym były kiedyś wariactwa. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiexx04 Napisano 2 lutego Autor Udostępnij Napisano 2 lutego Dnia 30.01.2024 o 08:04, Piotr Sonido napisał: Ja tak miałem właśnie na starym boxie. Już go nie mam ale wydaje mi się że tam się to ogarniało switchem czy HDCP ma byc "nowe czy stare" coś takiego było. Nie pamiętam dokładnie już wybacz. Ale u mnie z tym były kiedyś wariactwa. Jeśli miałeś na myśli dekoder, to nie ma tam takich ustawień. Pozostaje w ramach deski ostatniego ratunku zakupić przejściówkę i samemu to przetestować. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_Gd Napisano 4 lutego Udostępnij Napisano 4 lutego Dnia 30.01.2024 o 08:04, Piotr Sonido napisał: Ja tak miałem właśnie na starym boxie. Już go nie mam ale wydaje mi się że tam się to ogarniało switchem czy HDCP ma byc "nowe czy stare" coś takiego było. Nie pamiętam dokładnie już wybacz. Ale u mnie z tym były kiedyś wariactwa. Ja na starym turorekorderze ADB korzystam właśnie z ręcznego switcza oraz kiedyś kombinowałem z rozdzieleniem obrazu na component i optyka. Ale to różnie działa z różnymi TV. Moim celem było odpalanie dźwięku z samego rekordera i TV poza ampli, lub z ampli lub z projektorem i ampli. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 6 lutego Udostępnij Napisano 6 lutego Dnia 2.02.2024 o 13:08, krzysiexx04 napisał: Jeśli miałeś na myśli dekoder, to nie ma tam takich ustawień. Pozostaje w ramach deski ostatniego ratunku zakupić przejściówkę i samemu to przetestować. No nie wszedzie to jest w opcjach. Dnia 4.02.2024 o 14:33, Arek_Gd napisał: Ja na starym turorekorderze ADB korzystam właśnie z ręcznego switcza oraz kiedyś kombinowałem z rozdzieleniem obrazu na component i optyka. Ale to różnie działa z różnymi TV. Moim celem było odpalanie dźwięku z samego rekordera i TV poza ampli, lub z ampli lub z projektorem i ampli. No niesyety nie może byc prosto. z tym HDCP to będa dopiero problemy jak nastapi jakiś realny skok technologiczny. *jeśli Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiexx04 Napisano 18 czerwca Autor Udostępnij Napisano 18 czerwca Co prawda długim czasie, ale podzielę się tym, że dalej problemu nie rozwiązałem. Wspomniana przejściówka nic nie dała, ale warto było spróbować. Może, zajrzy tu ktoś to ma ten dekoder i podzieli się tym, czy u niego pass-through działa! Dzięki za pomoc! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiexx04 Napisano 8 września Autor Udostępnij Napisano 8 września Update! Wymieniłem na drugi egzemplarz tego samego modelu w Play i problem dalej występuje. Wychodzi na to, że dekoder nie obsługuje ARC... przynajmniej tak powiedzial konsultant play, gdyż nie nie znalazł żadnej informacji na ten temat. Trochę mnie to dziwi bo arc jest dostępny od hdmi 1.4, więc dość dawno. Pozostaje czekać na lepszy dekoder od Playa. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 14 września Udostępnij Napisano 14 września Wersja HDMI to jedno a jego funkcjonalność to drugie. Ale dziwne. No ich dekodery nie sa wybitnie.... technologiczne Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.