Kazimierz Napisano 25 kwietnia Udostępnij Napisano 25 kwietnia Witam wszystkich Forumowiczów. Problem z Tidalem, a właściwie z aplikacją Tidal polega na tym, że po kliknięciu ikonki sieciowej u góry, z prawej strony ekranu powinienem mieć możliwość wyboru urządzenia sieciowego, które będzie bezpośrednio odtwarzało wybraną muzykę - tak, jak np. w aplikacji Spotify (ikona sieciowa znajduje się na dole ekranu). Aby odtwarzać muzykę w jakości HiRes, najpierw muszę wybrany album zapisać na listę ulubionych, a potem dopiero odtwarzać za pośrednictwem aplikacji HEOS na urządzeniu docelowym - wzmacniaczu sieciowym Marantz PM7000N. Restartowałem router, telefon oraz reinstalowałem obydwie aplikacje: HEOS i Tidal. Niestety, aplikacja Tidal, po kliknięciu w ikonę sieciową pokazuje tylko jedno urządzenie sieciowe: "To urządzenie", czyli mój telefon, a nadal nie "widzi" wzmacniacza PM7000N. Takiego problemu nie ma w przypadku odtwarzania ze Spotify, tyle że jakość pozostawia wiele do życzenia. Z różnych względów nie mogę wymienić sprzętu audio, zresztą Marantz z audiovectorami QR1 gra pięknie - do pełni szczęścia brakuje tylko bezpośredniego odtwarzania wybranej muzyki z Tidala. Jak "zmusić" aplikację Tidal, żeby zechciała "zobaczyć" inne urządzenia sieciowe, a przede wszystkim Marantz PM7000N? Bardzo proszę o pomoc, być może ktoś z Państwa spotkał się z podobnym problemem. Kazimierz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coyote Napisano 25 kwietnia Udostępnij Napisano 25 kwietnia Znam takie przypadki u różnych producentów ampli, zawsze pomaga reset amplitunera w moim przypadku. Zobacz może i tobie pomoże, na pewno warto sprawdzić. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 25 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 kwietnia Dziękuję, sprawdzę i odpowiem. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 25 kwietnia Udostępnij Napisano 25 kwietnia (edytowany) Sprawdź apke Mconnect Life, jeśli będzie Ci działać możesz kupić normalna wersję za około 30zl.Kliknij na dole w Play To i powinien pokazać ci się 7000n po UPnP. Potwierdzasz klikając w niego by zrobił się na niebiesko. Klikasz Browser i wybierasz Tidal. Dalej powinieneś sobie poradzić. Dla mnie gra po UPnP lepiej niż z Heosa. Może tylko będziesz musiał się zalogować do Tidala. Możesz to też zrobić wcześniej. Edytowano 25 kwietnia przez Tomasz Kluczynski 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 25 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 kwietnia 2 godziny temu, coyote napisał: Znam takie przypadki u różnych producentów ampli, zawsze pomaga reset amplitunera w moim przypadku. Zobacz może i tobie pomoże, na pewno warto sprawdzić. Sprawdziłem i niestety, nadal apka Tidal nie widzi Marantza PM7000N. Zaczynam podejrzewać jakiś błąd w konfiguracji sieci w Marantzu. Chyba za wcześnie włączyłem PM7000N po zresetowaniu, bo nadal pamiętał wszystkie dane i ustawienia sieci. Juro zrobię to jeszcze raz. 🙂 Dziwne jest to, że nie ma żadnych problemów z odtwarzaniem ze Spotify, więc chyba konfiguracja sieciowa jest Ok. 2 godziny temu, Tomasz Kluczynski napisał: Sprawdź apke Mconnect Life, jeśli będzie Ci działać możesz kupić normalna wersję za około 30zl.Kliknij na dole w Play To i powinien pokazać ci się 7000n po UPnP. Potwierdzasz klikając w niego by zrobił się na niebiesko. Klikasz Browser i wybierasz Tidal. Dalej powinieneś sobie poradzić. Dla mnie gra po UPnP lepiej niż z Heosa. Może tylko będziesz musiał się zalogować do Tidala. Możesz to też zrobić wcześniej. Serdeczne dzięki. Juro sprawdzę Mconnecta Life i napiszę o efektach. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coyote Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia Również podobną i świetną aplikacją jak powyżej jest BubbleUPnp, w wersji demo możesz sprawdzić i zdecydować. Tylko musisz pamiętać że w obu dwóch przypadkach nie korzystasz wtedy z aplikacji Tidal. Daj znać również co wyszło po resecie amplitunera. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McKarmi Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia Ten marantz chyba nie ma Tidal Connect, więc nie będziesz w stanie odtwarzać bezpośrednio z apki Tidala. Pozostaje odtwarzanie przez aplikację HEOS, lub moim zdaniem wygodniej przez BubbleUPnP. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia Wszystko jest ok. Marantz NIE MA Tidal Connect. wiec na ten moment zadnego urządzenia Marantz ani Denon nie znajdziesz w apce Tidal do przesyłania dzwieku. Tak ma byc. Albo przez HEOS albo przez mconnect. Wiec wszystko jest prawidłowo. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 26 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 26 kwietnia 9 godzin temu, Piotr Sonido napisał: Wszystko jest ok. Marantz NIE MA Tidal Connect. wiec na ten moment zadnego urządzenia Marantz ani Denon nie znajdziesz w apce Tidal do przesyłania dzwieku. Tak ma byc. Albo przez HEOS albo przez mconnect. Wiec wszystko jest prawidłowo. Bardzo dziękuję za konkretną, wyczerpującą odpowiedź. Tak, jak opisywałem wcześniej, reinstalowałem Heosa i Tidala, zrestartowałem Marantz PM7000N i wnikliwie przeanalizowałem konfigurację sieci, a przy okazji sprawdziłem aktualizację oprogramowania. Wszystko jest w najlepszym porządku, a problem nadal istnieje. Zacząłem więc podejrzewać, że albo jestem kolejną osobą, która musi uznać wyższość niedoróbek programistycznych nad wygodną użytkowania sprzętu, albo,... tak ma być. Cieszę się, że choć w tym zakresie moje wnioski były słuszne, co potwierdził Pan Piotr Sonido. Wielkie dzięki!!! Mimo, że nie do końca jestem zadowolony z ostatecznego efektu, to przynajmniej już na spokojnie będę mógł się zająć instalacją i konfiguracją aplikacji Mconnect. Przy okazji, DZIĘKUJĘ wszystkim za pomoc i miłą, pouczjącą dyskusję. Pozdrawiam. 1 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 26 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 26 kwietnia 10 godzin temu, McKarmi napisał: Ten marantz chyba nie ma Tidal Connect, więc nie będziesz w stanie odtwarzać bezpośrednio z apki Tidala. Pozostaje odtwarzanie przez aplikację HEOS, lub moim zdaniem wygodniej przez BubbleUPnP. Dziękuję - faktycznie cały problem sprowadza się do braku Tidal Connect. Dziwna jest polityka producentów sprzętu audio - robią ukłon w kierunku jednej Platformy streamingowej (Spotify Connect), a zapominają o drugiej, choć w gruncie rzeczy oznacza to, powiedzmy, mało eleganckie traktowanie klientów, którzy chcą mieć dostęp do różnych źródeł muzyki, albo drogę na skróty. Mam jeszcze pytanie: czy BubbleUPnP nie wpłynie na pogorszenie jakości odtwarzania w porównaniu z Heosem? 🙂 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 26 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 26 kwietnia 11 godzin temu, coyote napisał: Również podobną i świetną aplikacją jak powyżej jest BubbleUPnp, w wersji demo możesz sprawdzić i zdecydować. Tylko musisz pamiętać że w obu dwóch przypadkach nie korzystasz wtedy z aplikacji Tidal. Daj znać również co wyszło po resecie amplitunera. Zresetowałem PM7000N, poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych. Przy okazji bardzo wnikliwie i uważnie skonfigurowałem ustawienia sieciowe. Marantz działa bardzo dobrze z jednym małym wyjątkiem: nadal nie jest widoczny w aplikacji Tidal. 😊 Dzięki McKarmi i Piotrowi Sonido teraz już wiem, że jest to spowodowane brakiem Tidal Connect w oprogramowaniu Marantz PM7000N. Szkoda, bo takie fajne urządzenie nie powinno mieć tego typu drobnych mankamentów, które zaniżają radość korzystania z niego zwłaszcza, że dodanie Tidal Connect mimo, że wymaga znacznych zmian w oprogramowaniu jest możliwe do realizacji poprzez wprowadzenie 1 lub 2 aktualizacji. Ale wtedy czym różniłby się Marantz PM7000N od np. wzmacniaczy zintegrowanych serii 40 lub 50? Chyba tylko korzystniejszym wyglądem zewnętrznym i... ceną. 😊 Pozdrawiam. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misio38 Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia Możesz też zrobić z czyjąś pomocą ślepy test Tidal vs Spotify i może problem magicznie się rozwiąże. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia 3 minuty temu, Misio38 napisał: Możesz też zrobić z czyjąś pomocą ślepy test Tidal vs Spotify i może problem magicznie się rozwiąże. On nie chce porównywać Tidala ze Spotify, to po co takie wstawki dajesz? Kompletnie bez sensu. 52 minuty temu, Kazimierz napisał: Mam jeszcze pytanie: czy BubbleUPnP nie wpłynie na pogorszenie jakości odtwarzania w porównaniu z Heosem? 🙂 Nie, nie wpłynie, ja na lepszym sprzęcie wolę słuchać Tidala po UPnP , bo jak dla mnie brzmi lepiej niż z apki Tidala.Czy to będzie Bubble czy Mconnect to wszystko jedno, ja wolę Mconnect, może dlatego ,że na fonie masz ładnie podane z jaką jakością idzie każdy utwór. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McKarmi Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia 1 godzinę temu, Kazimierz napisał: Mam jeszcze pytanie: czy BubbleUPnP nie wpłynie na pogorszenie jakości odtwarzania w porównaniu z Heosem? 🙂 Nie będzie mieć wpływu na jakość. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 26 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 26 kwietnia 47 minut temu, McKarmi napisał: Nie będzie mieć wpływu na jakość. 👍 Dziękuję. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 26 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 26 kwietnia 21 godzin temu, Tomasz Kluczynski napisał: Sprawdź apke Mconnect Life, jeśli będzie Ci działać możesz kupić normalna wersję za około 30zl.Kliknij na dole w Play To i powinien pokazać ci się 7000n po UPnP. Potwierdzasz klikając w niego by zrobił się na niebiesko. Klikasz Browser i wybierasz Tidal. Dalej powinieneś sobie poradzić. Dla mnie gra po UPnP lepiej niż z Heosa. Może tylko będziesz musiał się zalogować do Tidala. Możesz to też zrobić wcześniej. 21 godzin temu, Tomasz Kluczynski napisał: Sprawdź apke Mconnect Life, jeśli będzie Ci działać możesz kupić normalna wersję za około 30zl.Kliknij na dole w Play To i powinien pokazać ci się 7000n po UPnP. Potwierdzasz klikając w niego by zrobił się na niebiesko. Klikasz Browser i wybierasz Tidal. Dalej powinieneś sobie poradzić. Dla mnie gra po UPnP lepiej niż z Heosa. Może tylko będziesz musiał się zalogować do Tidala. Możesz to też zrobić wcześniej. Panie Tomku, zainstalowałem Mconnecta i rzeczywiście działa. Jak dla mnie, interfejs nie jest może tak przejrzysty i uniwersalny jak w TIDAL-u, ale umożliwia bezpośrednie sterowanie wzmacniaczem sieciowym Marantz PM7000N. Nie wiem, jak wygląda wersja płatna Mconnecta - być może interfejs jest bardziej dopracowany i intuicyjny. Ale póki co jest to już jakieś rozwiązanie. Uprzejmie dziękuję. 😊 Pozdrawiam. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia 2 minuty temu, Kazimierz napisał: Panie Tomku, zainstalowałem Mconnecta i rzeczywiście działa. Jak dla mnie, interfejs nie jest może tak przejrzysty i uniwersalny jak w TIDAL-u, ale umożliwia bezpośrednie sterowanie wzmacniaczem sieciowym Marantz PM7000N. Nie wiem, jak wygląda wersja płatna Mconnecta - być może interfejs jest bardziej dopracowany i intuicyjny. Ale póki co jest to już jakieś rozwiązanie. Uprzejmie dziękuję. 😊 Pozdrawiam. To specjalnie się nie różni , w wersji płatnej tylko te reklamy się nie pojawiają. Interfejs poprostu wymaga trochę wprawy, jak będziesz to robił często to szybko załapiesz co i jak.A trzeba przyznać ,że na fonie fajnie to wygląda z tymi wszystkimi danymi, a także dotykając tej pomarańczowej kropki u góry możesz sobie przesuwać nagranie w czasie. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 26 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 26 kwietnia Ok., dziękuję. - na pewno skorzystam z podpowiedzi. 👍 Spróbuję w wolnym czasie zapoznać się bliżej z interfejsem Mconnecta, może wtedy zobaczę więcej pozytywów niż na pierwszy rzut oka. 🙂 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia 12 minut temu, Kazimierz napisał: Ok., dziękuję. - na pewno skorzystam z podpowiedzi. 👍 Spróbuję w wolnym czasie zapoznać się bliżej z interfejsem Mconnecta, może wtedy zobaczę więcej pozytywów niż na pierwszy rzut oka. 🙂 Chodzi przede wszystkim jak już przejdziesz do Tidala to tam się zorientować co robić by puszczać swoje albumy czy playlisty. Myślę, że jak przez parę dni popróbujesz, to szybko wejdzie ci to w rutynę i nie będziesz miał najmniejszych problemów. Najważniejsze to wybrać w Tidalu te trzy poziome kreseczki, a dalej My Collection a tam już wybierasz co chcesz słuchać . 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ben 1975 Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia Mconnect ma jedną wadę po wyłączeniu i włączeniu nie pamięta ostatnio odtwarzanego. 😞 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 26 kwietnia Udostępnij Napisano 26 kwietnia Dla mnie to żadna wada, a ty chyba za bardzo wygodny jesteś.Ciągle słuchasz jednego albumu, że ma być zapamiętany? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coyote Napisano 27 kwietnia Udostępnij Napisano 27 kwietnia Możesz jeszcze spróbować pobrać bezpłatną wersję BubbleUPnp, tylko po to by stwierdzić która aplikacja bardziej Tobie odpowiada. Skoro masz wybór i nic cię to nie kosztuje to warto sprawdzić. Lecz wydaje mi się że są bardzo podobne, reszta to kwestia gustu. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Napisano 27 kwietnia Autor Udostępnij Napisano 27 kwietnia 12 godzin temu, Tomasz Kluczynski napisał: Chodzi przede wszystkim jak już przejdziesz do Tidala to tam się zorientować co robić by puszczać swoje albumy czy playlisty. Myślę, że jak przez parę dni popróbujesz, to szybko wejdzie ci to w rutynę i nie będziesz miał najmniejszych problemów. Najważniejsze to wybrać w Tidalu te trzy poziome kreseczki, a dalej My Collection a tam już wybierasz co chcesz słuchać . Właśnie słucham muzyki przez Mconnect i - tak jak napisałeś - widzę wybrane przeze mnie albumy i moje listy ulubionych. 😊 Pewnie jeszcze musi minąć trochę czasu, zanim zupełnie przyzwyczaję się do nowego interfejsu. Tylko nie mogę nigdzie znależć zakładki z wyselekcjonowaną muzyką wysokiej rozdzielczości HiRes - w TIDAL-u była specjalna podstrona dedykowana tylko takiej muzyce z podziałem na gatunki. W Mconnect można odczytać informację o jakości, ale dopiera po rozpoczęciu odtwarzania. W każdym razie - mam zajęcie na majówkę. 😊 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 27 kwietnia Udostępnij Napisano 27 kwietnia 17 minut temu, Kazimierz napisał: Właśnie słucham muzyki przez Mconnect i - tak jak napisałeś - widzę wybrane przeze mnie albumy i moje listy ulubionych. 😊 Pewnie jeszcze musi minąć trochę czasu, zanim zupełnie przyzwyczaję się do nowego interfejsu. Tylko nie mogę nigdzie znależć zakładki z wyselekcjonowaną muzyką wysokiej rozdzielczości HiRes - w TIDAL-u była specjalna podstrona dedykowana tylko takiej muzyce z podziałem na gatunki. W Mconnect można odczytać informację o jakości, ale dopiera po rozpoczęciu odtwarzania. W każdym razie - mam zajęcie na majówkę. 😊 Sprawdz czy o to ci chodzi. Po naciśnięciu w trzy poziome kreski wybierz Home, następnie z prawej strony View All i tam Hi-Res jest ostatni po prawej, czyli musisz tą linijkę przesunąć w lewo by się pokazał, bo najpierw jest : NEW dalej RECOMMENDED, następnie EXCLUSIVE i ostatni jest HIRES. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 29 kwietnia Udostępnij Napisano 29 kwietnia Dnia 26.04.2024 o 17:07, Kazimierz napisał: Cieszę się, że choć w tym zakresie moje wnioski były słuszne, co potwierdził Pan Piotr Sonido. Wielkie dzięki!!! Mimo, że nie do końca jestem zadowolony z ostatecznego efektu, to przynajmniej już na spokojnie będę mógł się zająć instalacją i konfiguracją aplikacji Mconnect. bez Pan proszę No niestety wiele osób na to narzeka ale platforma ma juz swoje lata. Wiec tak to wygląda. Dnia 26.04.2024 o 17:30, Kazimierz napisał: Dziękuję - faktycznie cały problem sprowadza się do braku Tidal Connect. Dziwna jest polityka producentów sprzętu audio - robią ukłon w kierunku jednej Platformy streamingowej (Spotify Connect), a zapominają o drugiej, choć w gruncie rzeczy oznacza to, powiedzmy, mało eleganckie traktowanie klientów, którzy chcą mieć dostęp do różnych źródeł muzyki, albo drogę na skróty. Mam jeszcze pytanie: czy BubbleUPnP nie wpłynie na pogorszenie jakości odtwarzania w porównaniu z Heosem? 🙂 To nie kwestia zapomnienia. To kwestia wieku oprogramowania. HEOS ma swoje lata i zapewne tu jest problem z zaimplementowaniem jego. Lub może licencja. A wiec $$? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.