Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam, na wstępie zaznaczam że jestem kompletnym amatorem i dopiero zaczynam przygode z audio, wiec jakiekolwiek porady mile widziane :). 
Obecnie posiadany sprzęt:
1. Wzmacniacz Unitra WS 432 
2. Gramofon Unitra ADAM GS 424
3. Kolumny Unitra Space 86 

Jak widać sprzęt mocno leciwy (ale full sprawny!) i czas najwyzszy na zmiane :)
Gramofon narazie zostaje (chcę go podłaczyc do nowego wzmacniacza), szukam czegoś do typowego 'dużego' pokoju w bloku: długość 5.5m, szerokośc 3.5m, wysokosc 2.5m (czyli pomieszczenie ~20m2) 
Sprzęt ma służyć głównie do słuchania muzyki (każdy rodzaj głównie stary rock - Pink Floyd itp., ale nowoczesna elektroniczna też bedzie grana) Budżet na sprzęt to 5000zł 

Jeśli chodzi o wzmacniacz to z tego co poczytałem/posłuchalem na YT najbardziej przekonał mnie Marantz PM6007 (pytanie czy da sie do niego podłączyc gramofon?, bo na kilku filmikach słuszalem że można ale tez spotkałem sie z 'recenzja' w ktorej mówili że nie można)
Jeśli chodzi o kolumny to jeśli nie ma przeciwwzkazań co do mojego pomieszczenia chcialbym kolumny podłogowe, obejrzałem z 30 roznych filmikow na YT w ktorych polecają różne kolumny w moim budżecie ale w wiekszości polecają dobrać kolumny do wzmacniacza i tutaj pojawia sie prośba o jakąś porade które z tych kolumn co sobie 'upatrzyłem' beda najlepiej pasować do tego Marantza PM6007

1. Pylon Pearl 27
2. Pylon Opal 23
3. Dali Oberon 5
4. Tonsil Altus 300

Nie upieram sie przy tym konkretnym wzmacniaczu i kolumnach, jeśli da sie złożyć coś ciekawszego do ~5000zł to jestem otwarty :)
Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi :)

Napisano

Masz już swój plan. Tylko czego oczekujesz od tego nowego,,stereo brzmienia,, może nie ma co zmieniać?

Zmień źródło, automatycznie zmienisz pozostałe klocki, zwiększ budżet na co o najmniej 10k w używki.

Twoje sprzęty miałem w latach 80-początek 90 i trochę ,może trochę pamiętam o ich możliwościach. Zalecam wysoce wstrzemięźliwość typu altusy spacy itp.

Napisano
2 godziny temu, KrólKiczu napisał:

A te monitory wg mnie spokojnie wystarczą do 20 metrów. I wydaje mi się, że zagrają ciekawiej niż wymienione przez autora wątku podłogówki. 

Na pewno AP C3 to bardziej zaawansowana kolumna niż podstawowe serie Pylona. Tutaj nie ma co dyskutować. :) I jako zestaw to faktycznie kusi. @daveeem Może warto pojechać i posłuchać u sprzedającego.

Jeśli już miałbym wybierać coś z oferty naszej rodzimej marki, to w tym metrażu z AP C3 powalczyć mogłyby podstawkowe Diamondy, które zagrają wprawdzie mniej precyzyjnie, za to większym wolumenem. Kiedyś porównywałem oba monitory w sklepie i wtedy (jeszcze z CXA 81) z tej dwójki wolałem właśnie Diamondy, a ostatecznie i tak wybrałem MA Silver 100. Ale to już kwestia indywidualnych preferencji.

Napisano

A czy czegoś już słuchałes? Cz yto na razie wybory z neta?

Czy sprzet uzywany wchodzi w gre?

Moim zdaniem nowy PM6007 to fajna opcja. Chodź dopisał bym jeszcze kilka modeli kolumn przy najmniej do odsłuchu.

Ewentualnie inne opcję elektroniki. Marantz PM 700n, CXA80/81, Cyrus, Xindak. No jest tego trochę.

Napisano

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Używane odpadają wole coś skromniejszego ale nowego. Na razie kolumny będą grały w pomieszczeniu max 20m2 ale w niedalekiej przyszłości przenoszę się z nimi do pomieszczenia 25m, wiec brałem pod uwagę raczej kolumny podłogowe. Cała moja 'wiedza' opiera się na razie tylko na YouTube, pooglądałem różne polecajki/rankingi/ulubione i w tym budżecie co mam wybrałem tego Marantza PM6007, wszystkie wzmacniacze które Ty zaproponowałeś to już dużo wyższa półka cenowa :). Pojadę na odsłuch przed samym zakupem, proponujesz jakieś konkretne modele do 3000zł do tego wzmacniacza? Z tych modeli które ja wybrałem któreś się szczególnie wyróżniają czy raczej wszystkie podobnej jakości i jedynie wybrać po odsłuchu? Jeszcze takie amatorskie pytanie które mi się nasuneło, gdybym teraz kupił same kolumny przykładowo Pylon Opal 23 i podłączył je do tego wzmacniacza który mam czyli Unitra WS 432 to one w ogóle zagrają?