Skocz do zawartości

Przedwzmacniacze trzy -- test'' pod choinkowy''


desmodronik

Recommended Posts

  Witam  W   światecznej  atmosferze   .  korzystajac  z  chwili  czasu  ,  przedstawiam   Wam     moi   Drodzy   audiomaniacy    szybki  test   trzech  Przedwzmacniaczy aktywnych dwukanałowych   ktore  wpadły  w  moje   łapska .   test  przeprowadzony    na    systemie   analogowym  czyli    gramofonie   ,  którego  dzwiek   mnie    urzekł ,  do  tego  stopnia  ze   coraz  rzadziej    siegam  po    cyfryzacje  .......ale  to  neico  odrebny  temat.

    Bohaterowie  testu   -

    Preaamp  nr 1 -Audio  Note   m  Zero --  mały      no  powiedzmy  sredni    preamp     na  jednej   małej  lampce        z  pilotem co  miłe  i  wygodne. Brak  regul   treble   bass  , tylko  balans sie ostał.

         http://lampizator.eu/amplifiers/pre/audionote mzero/m-zero.html

   Preamp   n r  2   ---  Przedwzmacniacz  zwany   Lamm- lampy   ecc 82 i 88  -o  ile   nic  nie  pokreciłem ,  zakupiony   na  portalu  aukcyjnym-  DIY    w  swojej  istocie   ,  niestety  nie  jestem    elektronikiem   i   niech    opinie   o  nim   co  do  budowy     napisza  ci  co  sie   znaja   na  zawiłosciach   elektryczno-technicznych .  Tutaj  jest  lepiej   bo  sa  cztery   lampy   ecc  simensa   bodajze   plus   regulacja   trebble   i   bass    ale  pilota  nie  uswiadczysz .  na  foto   ten  z   naklejkami   na  gniazdach  lamp.

      Pramp  nr  3  -   Pioneer    C  73     ---    tzw   góra  od   ''dzielonki''    z  koncowka  mocy    M 73 ,  duze  pudło      zwaliste  i  niewygodne   w  transporcie      jest  regulacja   barwy   subsonik  ,  wybór   wkładki  MM/ MC ,  ot   ładny  klocek  do  duzych    pomieszczeń.   Na  foto  ten   duzy  kwadratowy.

    

pioneer c 73.jpg

siemens ecc82.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

        Jak   przygotuję  działo   bezodrzutowe   na   kolędników  .

    A  tak   na   powaznie     ,   to  mogę   napisac  ze    przedwzmacniacz   wpiety  w  tor   ,   wpływa    KARDYNALNIE   na  brzmienie   ...  W  tej  chwili   mogę  z  cała  odpowiedzialnoscia   napisać   ze  to  jest    nie-zbę -dny    element    audio układanki.

    Wczoraj   pospinałem      audiograty   w  kolejnosci    gramiak, wkładka 207 technics  +  pramp   Marantz 7 + MZero+  Sony 570es +   avance   dana  509 .  Co   tu  duzo ukrywć   ,   takiego  dzwieku   szukałem  ostatnie   kilka   lat  .    Napewno     duzy  wpływ   ma     wzmocnienie    sygnału   które  wnosi   MZero,  plus   sygnatura   dzwiekowa    która   jest    po   jasniejszej  stronie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    Drugi  test      wykonałem  z     kl  D       smsl   A   300  .  Ten    chinski  wynalazek    bezposrednio  gro    w  miare    poprawnie    ale     muzyka   jest   nieco   nazwijmy  to   ''oschła''   Podłaczyłem     M  Zero  --    to   nie  mogło  sie  udac   ,    zniknoł  dól       w  odtwarzanym  dzwieku,       nie  pomogły  tryby   polepszajace  bas   w  trzysetce ,   wiec   przełaczyłem   na  ten  preamp  z czerwonymi  płytkami  .    Ufff   ,   dzwiek  uległ   natychmiastowej  poprawie  ,            natychmiast  rzuciła  sie   mi  w  uszy  bdb   barwa   instrumentów   ,  rozdzielczosc  ,   stereofonia   i   płynnność    dzwieku       bez     suchosci  i    ztłamszenia   .  Przy  poprawnie   nagranej   gitarze   basowej    jest     znakomicie .   Wniosek     MZero   gra   jasnym   dzwiekiem   a    Ecc   bardziej    wypełnionym  dzwiekiem .  Jako     basolub   . moge  napisać  ze ogólny   całokształt  basu  jest     poprawny     bez       rozmycia  . Natomist    miło  usłyszec    instrumenty   smyczkowe   bdb   barwa.

        Przypomne  ze      test  jest   na  winylach  z   epoki ,    na  płytach  ze   składankami    wyraźnie   słychac     jak  poszczególne  sciezki   były  nagrywane   ,   natomiast    klasyka   czyli   arie   operetkowe  ,   głosy    wokalistów   a  zwłaszcza    damskie    brzmią     fenomenalnie  .   Moze  popołudniu   preampy   połacze   ze  starymi    amplitunerami   KD     yamaha  630   , onkyo 575   i  sony  str  940 ,  ciekaw  jestem   poprostu    co   z  tego  wyniknie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

         I    system  spiety  i  podłaczony  do  sieci   {234V}   ,  i  jest  pierwszy  pacjent -   Onkyo tx ds 575  ,   bez   preampa   stereo  dzwiek   sztywny    ,poprawny     nic  wiecej  .     Po  podlaczeniu   Ecc    Dzwiek  sie  ''otworzył''  ,   poprawiała  sie  stereofonia dynamika  i   wybrzmiewanie   poszczególnych   instrumentów  ,  nie  zlewaja  sie  ze   sobą  . Mam   do  onkyo  podłaczone   kolumny  kef   Q5 ,  ktore   nigdy  tak   z   japoncem  nie  grały ,  grały  dopiero   z Jolidą   1501   ,  a  wiec   sukces.  

       Ciekawostka  ---    Smsl  A  3000   po   Wypieciu  z toru preampa   Ecc   ,  tak  naprawdę   oferuje   okropny  dzwiek  .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2024 o 13:09, desmodronik napisał:

Wczoraj   pospinałem      audiograty   w  kolejnosci    gramiak, wkładka 207 technics  +  pramp   Marantz 7 + MZero+  Sony 570es +   avance   dana  509 .  Co   tu  duzo ukrywć   ,   takiego  dzwieku   szukałem  ostatnie   kilka   lat 

To gdzieś Ty bywał,  że avance dana 509 sprzed lat Ci umknęła? Reszty nie pomnę.

Test "podchoinkowy" tak na marginesie 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pozdrawiam   Kolegę    polonistę   ....     Zawsze  chciałem  przetestować        509 -tki ,    i  nadarzyła  sie    okazja  cenowa ......

     Dziś     na  tapecie  czyli  stoliku  odsłuchowym    Yamaszka  rx v  630r     klasyk    KD   dostał  nawet  EISĘ   w   2003  roku   ,  kupiony  za   250   zł   .   w  czasach   gdy   był  w  sprzedaży  stac  mnie  było  na  karton  od  tego    wynalazku.

        630  -tka   zagrała   poprawnie   na    Ecc   ,  ale  dopiero   z  MZero  pokazała   na  co  ja  stać  ,   Niestety  wysypała  sie    na    Vanderstenach   ,,   Danach  509 ,    JBL  L60   tez  nie  podpasowały   ,     Kefy  q5      mogły   by   być      no  i  Dali  104  oststecznie  .   Ale   to   nie  było  to   ,  Ale  mam  jeszcze   BW  603 s3   ,  no  i    teraz   jest   wspaniały  dzwiek  ,   pieknie   kontrolowana  linia  basu   znakomity  srodek  i   dobra  góra  >  Amplitunerek    ma  jednak  potencjał   Przy  dobrze  nagranych   płytach   -przypomnę   winylowych  -   muzyka   na   603   brzmi   koncertowo .

  Wlasciwie  to    jakosciowo  dzwiek    bardzo  niebezpiecznie  zblizył  sie   do  Jolidy  JD 1501 ,  co  jest  chyba    bdb  osiagnieciem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     Sony   str db  940       po  testach   ,       amplitunerek  liczy  juz  chyba   z   20  lat     naszczescie    ,   jest  uszkodzony   na  wszystkich  dodatkach   dekodujacych  sygnał  cyfrowy  , wiec  działa  jeszcze  pod   dwoma  kanałami swego  czasu   był  podpiety   pod   xonara  St  oczywista   z  wymienionymi  opampami  -  Karta  asusa  odeszła  do   audiofilskiego  nieba   ,  wiec      teraz   czas  na  przedwzmacniacze  -    Pierwszy   M  Zero  -  no  cóz  niby  poprawnie  aele   troche   ostro   , wymiana   na  Ecc ,  jest  zdecydowanie  lepiej   nawet  Q5  zagrały  nadspodziewanie  dobrze   ,   jednak    pierwsze  miejsce    dla   603s3 .  Bowersy   ciogna  zestaw   w  góre    niesamowicie     Bas    mógłby  byc  nieco  lepszy    ale  wszystko rekompensuje   srednica  i  góra   ,  sa   bardzo  dobre .        koniec 

                Wnioski   ----      przedwzmacniacze  podniosły   jakosciowo  poziom   reprodukowanego  dzwieku  , o   co  najmniej   klasę  , zwazywszy  ze    amplitunerki   juz   nieco   starszawe  i  archaiczne   ,>  Jednak  w  stereo  na  upartego    daja    radę    ale    z   dzieękiem   modelowanym      preampami.     Ktos  na  forum    kiedys  napisał ze   ok 75  proc   wpływu   na   odtwarzane  dzwieki  w  integrze , ma  przedwzmacniacz   ,   no  i  teraz  mogłem  sie  przekonac  ze  tak   naprawde  jest .

   W  kolejce   czekaja     Onkyo  8870  s  Integra  ,  stare   pionierki   a  301   i  a 447       lampowce   tanie  i  droższe       ,  oraz  ciekawostka  Creeek   5350  first   version   ,  ale   tylko  jako  końcówka   mocy   bo  jako  integra  gra  trochę   ''cieńko'' .    miłego  popołudnia !

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Zapomniałem  o  pioneerze  C -73   ,    To   nielampowiec    ale   sygnatura   brzmienia   b  podobna  do    Ecc  ,  Wiec   wypada  go  łaczyć   ze   wzmakam  grajacymi   ''od  pasa  w  góę  '' .   Druga  zaleta  to  wbudowany   preamp  gramofonowy -  jest   napewno  wartosci  ok   1500zł . Preamp  ten    gra   dobrze  niskimi  rejestrami , oczywiscie   miejmy  na  uwadze    jakosc  samego  nagrania . Znakomicie  sie  uzupełniał      np  CA 740a   .i  rotelikiem  930 bx   .Jedyne  co  mnie  w  nim   wkurza  to   ze  ma  tylko   jedno  WY--sjcie    rca  i  pokrętła   tone    -balans   wielkozci   rysika  od   ołowka ,  to  tylko    japonce  mogli  spiepszyć .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2024 o 13:09, desmodronik napisał:

 

    A  tak   na   powaznie     ,   to  mogę   napisac  ze    przedwzmacniacz   wpiety  w  tor   ,   wpływa    KARDYNALNIE   na  brzmienie   ...  W  tej  chwili   mogę  z  cała  odpowiedzialnoscia   napisać   ze  to  jest    nie-zbę -dny    element    audio układanki.

 

Wlaśnie wykonaleś krok do przeodu w audiohobby i potwierdziłeś, że sterowanie koncowką mocy z dac nie jest najlepszym pomyslem.

Wazne, ze sam to zrobileś i bedziesz teraz czytal z przymrużeniem oka niektore wypowiedzi na forum.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, audiowit napisał:

Wlaśnie wykonaleś krok do przeodu w audiohobby i potwierdziłeś, że sterowanie koncowką mocy z dac nie jest najlepszym pomyslem.

Wazne, ze sam to zrobileś i bedziesz teraz czytal z przymrużeniem oka niektore wypowiedzi na forum.

   Szczególnie  wszystkiego  rodzaju    testy   i   opinie  o  sprzecie bo  zaryzukuje  stwierdzenie  ze    wiekszosc   z  forumowiczów   nie   szarpnie  sie   na  zakup   preampa  dwukanałowca    bo  koszt  jest  ok    dwa  tysiaki ,  i  testuje      uklad   zródło- wzmak - kolumny  -  okablowanie ,  I  pożniej  wychodzą   kompletnie  rozbieżne opinie.

   Przykładem  kolumny  KEF 5    to   budzetówka,  rozumiem   i  szanuję  ,  jednak   ich  dzwiek   kompletnie    mnie   nie  zadowalał .  W  zwykłym  systemie   grały  ''twardo '''   i  mecząco   ,   lekarstwem  własnie  okazał  sie  przedwzmacniacz   i  np   koncówka  mocy  rotela 960bx [dwa trafa}  z  jktorymi     Q5   zagrały  co  najmniej  poprawnie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Robert eN napisał:

a jak wpływa preamp pasywny, czyli tłumik sygnału oparty na np. drabince rezystorowej?

(oczywiście wpięty do końcówki mocy)

 

U mnie pasywka zagrała gorzej. Porównywałem pre pasywne Hattor do Cary Audio slp98 i jednak Cary Audio grało bardziej soczyście, z większym blaskiem. Próbowałem też opcję z regulacją głośności z dac i to było najsłabsze połączenie (Exogal Comet)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ciszyn11 napisał:

U mnie pasywka zagrała gorzej. Porównywałem pre pasywne Hattor do Cary Audio slp98 i jednak Cary Audio grało bardziej soczyście, z większym blaskiem. Próbowałem też opcję z regulacją głośności z dac i to było najsłabsze połączenie (Exogal Comet)

  Niestety   nie   miałem  mozliwosci  testowac     Pasywek  ---ale   chec  zakupu   pozostała ,   bo   mam  koncówke  mocy rotela 960bx i  tak  sobie  pomyslałem   mozr   by  jakis    epokowy  CDek  podłaczyc   a  le  skoro  --tłumi  napiecie   -  to  nie  bede  ryzykował. Zreszta   koszt  zakupu  tez  ma  znaczenie

    Mam   asusa  one  i  TR-ampa  i   w  tych      daczkach    w  zasadzie  regulacja  wzmocnienia  po   przełaczeniu    w  trampku   na  poz  ''amp''   dawała  lepszy  efekt   dzwiekowy   niz   stałe  wyjscie  rca  -  dzwiek  nie  był  - niemrawy ,  nabierał  wigoru   .  W  asusie   jest   tylko  regulacja  pokretłem i  nic  nie  wykombinujesz  innego .

   Oczywiscie  zapomniałem  dpdac  ze     po   przepuszczeniu  przez  testowane  modele preampów    dzwiek   z  tych  daków   znacznie  sie  polepszył----   zycie   bez  preampa   nie   ma  celu.   

  Sylwestrowo  pozdrawiam    i  Zyczę   samych  pozytywnych    audio-doznań   w    Nowym   2025  roku.!!!!!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadałem to pytanie bo zdaję sobie sprawę że klasyczne przedwzmacniacze zawierające sporo elektroniki wpływają na barwę w mniejszy lub większy sposób, kwestia własnych preferencji co będzie brzmiało lepiej. jednak są producenci, którzy starają się zminimalizować ten wpływ, skracając ścieżkę sygnałową, stosując wyższej jakości elementy. natomiast pre pasywne mając w torze w sumie tylko potencjometr powinien najmniej ingerować w to co podaje źródło, źródłem najczęściej jest dac, jak ktoś ma drapaka to przedwzmacniacz gramofonowy.

tyle się tu pisze na temat przetworników, który lepszy, r2r czy deltasigma, dac z regulacją czy bez?  wg mojej opini aby prawidłowo ocenić wartość źródła, dobrze jest to łączyć z w miarę neutrealnym pre.

dlatego moje pytanie.

zdaję sobie, że nie każde pre pasywne wpasuje się w system, bo:

https://www.hifi.pl/porady/wzmacniacze-pasywne-pre.php

 

 

Edytowano przez Robert eN
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Robert eN napisał:

wg mojej opini aby prawidłowo ocenić wartość źródła, dobrze jest to łączyć z w miarę neutrealnym pre.

  Mozna  z  neutralnym   ale  i  mozna   z  takim   co  ingeruje   w  jakosc  odtw  sygnału    np  maskując    pewnie  dzwiekowe  niedociagniecia  .  Niestety    cały  układ   kabelki   wzmak  kolumny ,   tak  wpływaja  na   odbór  końcowy  ze  czasami   ciezko  sie  połapac     w  osiagnietym wyniku .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat tyle razy byl wałkowany, że nie ma sensu go rozwijać i ciagnąć. Przedwzmacniacz aktywny jest kluczowym elementem toru audio. Pracuje na niskich sygnalach gdzie sygnal jest najbardziej narazony na znieksztalcenia. Sygnal jest "obrabiany" i dopasowywany parametrycznie do końcowek. Wiec najlepiej wybrać koncowke z zestawu albo podobna, dobrana parametrycznie.

We wzmacniaczach zintegrowanych gdzie pre i końcowka są w jednej obudowie pre jest malo rozbudowane. Plusem tego rozwiazania jest dopasowanie pod stopien koncowy, minusem to, ze pre przewaznie jest malo rozbudowane i przewaznie potraktowane po macoszemu. Warto zwrocic uwagę, ze najwyzsze wzmacniacze danych firm to wzmacniacze dzielone.

Pre pasywne tylko tlumi sygnał. Cyfrowe rownież tylko w diametralnie inny sposób.

Z autopsji. Pre pasywne z zalozenia i z praktyki nie moze być "lepsze" od pasywnego. A juz napewno nie zagra "lepiej" z końcowką do ktorej dedykowane jest pre. Historie o skracaniu toru i braku znieksztalcen z elementu, ktorego się po prostu sie nie zastosuje, to ... wybaczcie, przedszkole audio. Tez tak kiedys myslalem i próbowałem i mylilem się.

Inną sytuacją jest gdy producent wzmacniacza zaklada, ze bedzie uzywane pre pasywne. W audio stosowane są różne konfiguracje, rożne pre pasywne i to dluga historia. Nie będę się rozwodził.

47 minut temu, desmodronik napisał:

  Mozna  z  neutralnym   ale  i  mozna   z  takim   co  ingeruje   w  jakosc  odtw  sygnału    np  maskując    pewnie  dzwiekowe  niedociagniecia  .  Niestety    cały  układ   kabelki   wzmak  kolumny ,   tak  wpływaja  na   odbór  końcowy  ze  czasami   ciezko  sie  połapac     w  osiagnietym wyniku .

Neutralność to pojęcie względne i subiektywne. Powinno się zastosować pre ktore jest dopasowane impedancyjnie ( tzn oczywiscie, ze miesci sie w widelkach)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...