Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Troche za mała ta różnica cenowa mimo że będzie to teoretycznie układ mocniejszy.

Wiemy, z doświadczenia, że zapewne skończy się na tej samej barwie głosu tylko straci kontrole delikatnie później.

Biorąc pod uwagę że kupujemy dwa elementy wzmak + stream zamiast jednego.... no ale poczekajmy może tylko ja nie widze na ten moment zastosowania dla niego.

 

 

Napisano

Wydaje mi się ,że najszersza grupa odbiorców to osoby z Wiim Ultra, którzy chcą mieć pasujący wzmacniacz w tym samym rozmiarze. Myślę,że gdyby miał premierę razem z Ultra to byłby bardziej popularny. Mi to się marzy taka " wieża " ultra,wzmacniacz i CD. Teraz już sporo " ultrasów " zdążyła wzmacniacz kupić a może i zmienić. Zobaczymy jak wyjdzie.

Napisano

Pytanie co mają teraz. Bo jednak wiele urządzeń w klasie AB zapewne zagra lepiej.

Ale tak wiem o czym mówisz. Ludzie uwielbiają komplety. Także tak. Tylko znowu rodzi się pytanie jak wyżej. Bierzez Amp i po problemie. Ta różnica w mocy będzie nie odczuwalna.

Nie spodziewam się CD spod loga Wiim.

Napisano
Dnia 9.01.2025 o 10:58, Tomasz S. napisał:

Cześć,

Chciałbym założyć temat gdzie moglibyśmy wrzucać nowinki sprzętowe i podobne.

Na pierwszy ogień napakowany pod korek Eversolo DMP-A6 gen 2.

Jest zasilania liniowe, HDMI ARC ( i wyjście HDMI dla audio ) , możliwość wbudowania szybkiego dysku do 4 TB, dołożenia zewnętrznych CD, 6 calowy ekran, XLR, obsługa SMB i więcej.

Moim zdaniem wygląda super :)

https://www.audiophonics.fr/en/streamers/eversolo-dmp-a6-gen2-p-20411.html

Zdjęcia:

20411-eversolo-dmp-a6-gen2-inpage1.jpg.18faeaaf7676b37d10b60a08924a85fc.jpg

eversolo-dmp-a6-gen2.jpg.333c971cc9609a452eb18c13309dcd75.jpg

eversolo-dmp-a6-gen2.jpg.6175e18aa49155b6a269f6a1e0159006.jpg

Promo:

20411-eversolo-dmp-a6-gen2-inpage2.jpg.cf0fda9b7d045610c0bbfd20eae14d82.jpg

Specyfikacja:

image.png.19d34255936e421aa627a4657b2dd12e.png

 

eversolo-dmp-a6-gen2.jpg

Ktoś porównywał z pierwszą generacją...? Jaka jest różnica w odsłuchu...?

  • 2 months later...
Napisano

Eversolo szykuje all in one, będzie nawet wersja z CD :)

Opis od kolegów z Q21:

Wzmacniacz zintegrowany i streamer EverSolo Play

EverSolo Play | Stereofoniczny, zintegrowany wzmacniacz i streamer | Streaming Amp | AKM AK4493 | Korekcja akustyki FIR | Multi-room | Roon Ready | Klasa D | 110W | Trigger | HDMI ARC | DSD512 | MQA

EverSolo Play to m.in innowacyjny odtwarzacz strumieniowy, który łączy kompaktową, aluminiową obudowę z dotykowym ekranem, rozbudowanym systemem operacyjnym i zaawansowanymi możliwościami dźwiękowymi. Sercem Play jest układ AKM AK4493 i wzmacniacz klasy D, oferujące wysoką jakość dźwięku (60 W/8 Ohm lub 110 W/4 Ohm) z doskonałym SNR i niskimi zniekształceniami. Urządzenie wspiera kluczowe serwisy streamingowe, w tym Tidal Connect, Qobuz, Deezer i Spotify Connect, a także odtwarzanie lokalnych plików z NAS. Dodatkowo Play oferuje funkcje multi-room, zaawansowaną korekcję pomieszczenia oraz bogaty zestaw portów - od HDMI ARC po wejście gramofonowe. Dzięki 5.5-calowemu wyświetlaczowi HD oraz wsparciu dla plików wysokiej rozdzielczości, EverSolo Play w pełni odpowiada potrzebom współczesnych audiofilów, oferując zarówno niezależną obsługę za pośrednictwem ekranu, jak i zdalne sterowanie aplikacją mobilną.

Główne Cechy:

Duży dotykowy ekran HD: 5.5-calowy wyświetlacz LCD o wysokiej rozdzielczości zapewnia szybkie reakcje i intuicyjną nawigację po interfejsie

Zaawansowany system operacyjny: Oparty na Androidzie UI został zaprojektowany od podstaw dla EverSolo Play, umożliwiając bezproblemowe korzystanie z wbudowanych aplikacji oraz obsługę dodatkowych, zainstalowanych przez użytkownika programów

Wsparcie dla plików Hi-Res: Obsługa DSD512, PCM do 768 kHz/32 bit oraz dekodowanie MQA pozwala cieszyć się studyjną jakością dźwięku z plików lokalnych i usług streamingowych

Szeroki wybór wejść i wyjść: Na tylnym panelu znajdują się wejścia optyczne (TOSLINK) i koaksjalne, HDMI ARC, wejście gramofonowe MM/MC, wyjście subwoofera, a także dwa porty USB-A (jeden do odtwarzania plików, drugi jako wyjście USB do zewnętrznego DAC)

Aplikacja mobilna EverSolo: Umożliwia pełne sterowanie odtwarzaczem, wyszukiwanie w wielu serwisach streamingowych jednocześnie oraz funkcję screencast — podglądu i sterowania interfejsem EverSolo Play bezpośrednio z telefonu

Mocny procesor i pamięć: Quad-core ARM Cortex-A55 wraz z 4 GB RAM i 32 GB pamięci eMMC zapewniają płynną pracę systemu i natychmiastowe reakcje interfejsu

Solidna aluminiowa obudowa: Wytrzymała konstrukcja z aluminium z aluminiową przednią płytą gwarantuje trwałość i elegancki wygląd, zgodny z estetyką Hi-Fi

Sideloading aplikacji: Możliwość instalacji dodatkowych aplikacji spoza wbudowanych, co rozszerza funkcjonalność urządzenia

 

v

Napisano
20 godzin temu, Tomasz S. napisał:

Wiim pokaże trochę nowości na targach :)

Będzie Amp Ultra, Smart głośniki i bezprzewodowy subwoofer.

Niestety cen nie ma a dostępność nie wcześniej niż Q3 tego roku ( ale raczej w USA ) 

Info i zdjęcia tu: https://darko.audio/2025/05/say-hello-to-the-wiim-amp-ultra-sound-sub-pro/

 

Wiim-AMP-Ultra-1-3.webp.36a0d5dd1c389c08da5ecff0936b3152.webp

Lubię to, co robi WiiM. Idą w fajnym kierunku, z dobrą jakością, porządnym brzmieniem i we względnie normalnych pieniądzach, a nie "audiofilskich" za to samo, a nawet często gorsze. ;)

Napisano

Właśnie zaczęła się dystrybucja najnowszego Nucleus One. Przyjechał do mnie wczoraj i dziś od rana gra. Wygląd, wykonanie, wygoda i funkcjonalność bez zarzutu.  Dotąd miałem ifi zen stream też na Roon'ie - czy grał lepiej czy gorzej nie umiem ocenić z pamięci. Zresztą to bez znaczenia bo Nucleus jako dedykowany serwer muzyczny do Roon'a ma być przede wszystkim wygodny i funkcjonalny i taki jest. Jak ktoś używa Roon'a to wg mnie za 2800 warto. Do niczego innego się nie nadaje. roon_2.jpg.3117be4908bf4295f74a152b028781c0.jpg

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, fp74 napisał:

Właśnie zaczęła się dystrybucja najnowszego Nucleus One. Przyjechał do mnie wczoraj i dziś od rana gra. Wygląd, wykonanie, wygoda i funkcjonalność bez zarzutu.  Dotąd miałem ifi zen stream też na Roon'ie - czy grał lepiej czy gorzej nie umiem ocenić z pamięci. Zresztą to bez znaczenia bo Nucleus jako dedykowany serwer muzyczny do Roon'a ma być przede wszystkim wygodny i funkcjonalny i taki jest. Jak ktoś używa Roon'a to wg mnie za 2800 warto. Do niczego innego się nie nadaje. roon_2.jpg.3117be4908bf4295f74a152b028781c0.jpg

Trochę nie rozumiem tego fenomenu Roon-a. Zainstalowałem testowo na okres próbny. Integracja z urządzeniami spoko, ale cała reszta coś uboga. O połowie artystów, których słucham i mam na Tidalu nie ma żadnych wzmianek, informacji. Prezentacja albumów i utworów dziwnie rozstrzelona, bez składu i ładu. Utwory polskiego zespołu Universe, które miałem wrzucone lokalnie zostały podciągnięte pod jakiś UniVerse, co gra hip-hop. Za te pieniądze, które sobie liczą, to wg mnie bezsens.

Edytowano przez d00
Napisano

Kwestia interfejsu jak zawsze wymaga zorientowania się co i gdzie. Jak wejdziesz nagle na Spotify zamiast Tidal to też się na początek pogubisz. A kwestia mieszania albumów artystów to norma. Wczoraj na Tidalu jako przykład zespół Trifecta. Normalka. No ale co kto lubi .

Napisano

ceny mi się nie wkleiły wyżej:

Evo 5.1 standmounter: £549 / €699 / AU$1249 per pair
Evo 5.2 standmounter: £749 / €999 / AU$1749 per pair
Evo 5.3 floorstander: £1099 / €1499 / AU$2599 per pair
Evo 5.4 floorstander: £1399 / €1899 / AU$3299 per pair
Evo 5.C centre channel: £549 / €699 / AU$1249

Dodatkowo Cyrus wypuścił nowe sprzęty w standardowym (  chociaż tradycyjnie nie dla Cyrusa ) rozmiarze

fcy9b5fQvUkdjD43v74JSX-970-80.jpg.webp.f31976d0e9ee0d8dc6234db020148971.webp

Napisano
23 godziny temu, Tomasz S. napisał:

Te malutkie membrany :(

21 godzin temu, Tomasz S. napisał:

ceny mi się nie wkleiły wyżej:

Evo 5.1 standmounter: £549 / €699 / AU$1249 per pair
Evo 5.2 standmounter: £749 / €999 / AU$1749 per pair
Evo 5.3 floorstander: £1099 / €1499 / AU$2599 per pair
Evo 5.4 floorstander: £1399 / €1899 / AU$3299 per pair
Evo 5.C centre channel: £549 / €699 / AU$1249

Dodatkowo Cyrus wypuścił nowe sprzęty w standardowym (  chociaż tradycyjnie nie dla Cyrusa ) rozmiarze

fcy9b5fQvUkdjD43v74JSX-970-80.jpg.webp.f31976d0e9ee0d8dc6234db020148971.webp

WHATTTTTTT!!!!! teraz jak na to patrze to mam mieszane uczucia.

Musi się oko przyzwyczaić.

Dnia 15.05.2025 o 16:29, Tomasz Kluczynski napisał:

Fajne. Nie spodziewam się szału dźwiękowego ale fajne.

ALE! będzie też czysty transport!

:)

 

Napisano
8 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Te malutkie membrany :(

Które membrany ? Jak patrzę na tą większą podstawkę to ma całkiem solidne rozmiary wszystkiego. Swoją drogą 15 kg na kolumnę podstawkową to już kawał wagi, nawet jeżeli jest trójdrożna.

Bass driver6.5"(150mm) - Black Woven Kevlar Cone

Midrange driver2"(50mm) - Soft Dome

Treble driver - 35 x 70mm AMT

Napisano
10 godzin temu, Tomasz S. napisał:

Jak patrzę na tą większą podstawkę to ma całkiem solidne rozmiary wszystkiego.

Prawie 50cm wysokości. Sporo kolumnisko, jak na standardy podstawkowe.
Zachodzę w głowę, jak oni liczą tą objętość skrzynek (?) wyrażoną w Litrach. Dla EVO 5.2 podają 27.2L, a mi z wymiarów (49,7 x 26 x 35 / 1000) wychodzi 45,2L. Podobnie dla Evo 5.1, podają skromniutkie 11.5L? Coś źle liczę?

1 godzinę temu, Tomasz S. napisał:

Już są. 

Klasyczny problem dzisiejszych czasów, gdzie recenzent fanem neutralności, a dostaje kolumnę z jakimś tam charakterem, niby własnym a jednak trochę scan-speakowym. Sporo tam problemów znalazł, na kilka podał propozycję rozwiązania. Mam wrażenie, że kolumna mu nie przypasowała, ale nie chciał tego dosadnie powiedzieć, a nuż widelec Pylon jeszcze coś podeśle. 

Napisano
2 godziny temu, Sipo napisał:

Tak na oko to wyglądają tak samo jak wersja Evo 4

Poprosiłem perplexity o porównanie dla większych podstawek.

Porównanie Wharfedale Evo 4.2 i Wharfedale Evo 5.2

Seria Wharfedale Evo reprezentuje filozofię marki, oferując zaawansowane technologie audio w przystępnej cenie. Najnowsza linia Evo 5 została właśnie wprowadzona na rynek (maj 2025) jako ewolucja popularnej serii Evo 4. To porównanie koncentruje się na modelach podstawkowych 3-drożnych - sprawdzonym Evo 4.2 i nowym Evo 5.2, analizując ich różnice technologiczne, konstrukcyjne i brzmieniowe.

 

Różnice w konstrukcji przetworników

Przetwornik wysokotonowy AMT

Oba modele wykorzystują zaawansowany przetwornik AMT (Air Motion Transformer) zamiast konwencjonalnych kopułek - rozwiązanie zazwyczaj spotykane w znacznie droższych głośnikach. Technologia AMT pozwala na poruszanie czterokrotnie większej ilości powietrza niż tradycyjne tweetery o tej samej powierzchni.

 

Kluczowa różnica polega na wymiarach:

 

Evo 4.2: przetwornik AMT 30x60 mm

 

Evo 5.2: większy przetwornik AMT 35x70 mm

 

Zwiększony rozmiar AMT w Evo 5.2 skutkuje lepszą efektywnością i szerszą dyspersją dźwięku. Dodatkowo Evo 5.2 wprowadza nowy materiał dźwiękochłonny SilentWeave™ - hybrydę bawełny i filcu umieszczoną za membraną, co redukuje odbicia fal dźwiękowych wewnątrz głośnika.

 

Przetwornik średniotonowy

Oba modele posiadają dedykowany 50 mm kopułkowy głośnik średniotonowy, co jest rzadkością w tej klasie cenowej:

 

Evo 4.2: 50 mm miękka kopułka pokryta związkiem tłumiącym

 

Evo 5.2: udoskonalona wersja z ramą tłumiącą ResoFrame™ i materiałem SilentWeave™ w dwóch miejscach: za membraną i cewką głosową oraz przed tylną obudową

 

Kopułka średniotonowa w Evo 5.2 została zoptymalizowana do współpracy z większym przetwornikiem AMT, zapewniając lepszą spójność brzmieniową i czystość w kluczowym zakresie wokalnym.

 

Przetwornik niskotonowy

Oba modele wykorzystują membrany z Kevlaru:

 

Evo 4.2: 165 mm (6,5") membrana z plecionego Kevlaru

 

Evo 5.2: membrana z Kevlaru z zaawansowanym systemem napędowym o niskich zniekształceniach, adaptowanym z flagowych modeli Elysian

 

Evo 5.2 wprowadza nową technologię ResoSeal™ - elastomerowy pierścień tłumiący umieszczony w tylnej części stożka, gdzie łączy się on z zawieszeniem, co optymalizuje zakres niższych średnich tonów, czyniąc wokale bogatszymi i bardziej naturalnymi.

 

Różnice w konstrukcji obudowy i portów bass-reflex

System portów bass-reflex

Różnica w systemach bass-reflex jest znacząca:

 

Evo 4.2: system SLPP (Slot Loaded Profiled Port) z odprowadzeniem w dwóch kierunkach

 

Evo 5.2: udoskonalony system SLPP z odprowadzeniem w trzech kierunkach: lewo, prawo i tył

 

Trójkierunkowy system w Evo 5.2 optymalizuje dystrybucję przepływu powietrza, przyczyniając się do głębszego, bardziej artykulowanego i dobrze zintegrowanego basu. Dodatkowo, dzięki równomiernemu rozpraszaniu powietrza w pomieszczeniu, głośniki są mniej wymagające jeśli chodzi o pozycjonowanie.

 

Wymiary i konstrukcja obudowy

Evo 4.2: 455 x 250 x (340+10) mm

 

Evo 5.2: 497 x 260 x (350+40) mm

 

Evo 5.2 posiada nieco większą obudowę, co zwiększa wewnętrzną objętość, przyczyniając się do lepszej dyspersji dźwięku i głębszego basu. Udoskonalona obudowa Evo 5.2 jest zbudowana z warstw drewna o różnych gęstościach, co zmniejsza rezonanse paneli.

 

Dodatkową nowością w Evo 5.2 jest hybrydowa podstawa łącząca elementy metalowe i drewniane, co zwiększa sztywność konstrukcji i redukuje niepożądane wibracje.

 

Parametry techniczne i wydajność

Czułość i impedancja

Evo 4.2: czułość 87 dB (2,83V @ 1M), impedancja nominalna 8Ω, minimalna 4Ω

 

Evo 5.2: czułość 88 dB (2,83V @ 1M)

 

Nieznacznie wyższa czułość Evo 5.2 oznacza, że głośniki mogą grać nieco głośniej przy tej samej mocy wzmacniacza.

 

Pasmo przenoszenia

Evo 4.2: 54 Hz ~ 22 kHz (+/-3 dB), rozszerzenie basu 48 Hz (-6 dB)

 

Dla Evo 5.2 nie mamy dokładnych danych o paśmie przenoszenia w dostępnych źródłach, ale można przypuszczać, że dzięki większej objętości obudowy i ulepszonemu systemowi portów może oferować nieco lepsze rozszerzenie basu.

 

Częstotliwości podziału

Evo 4.2: 1,4 kHz, 3,9 kHz

 

Brak dokładnych danych dla Evo 5.2, ale wiadomo, że posiada zupełnie przeprojektowaną zwrotnicę z krótszymi ścieżkami między komponentami i jednostkami napędowymi. W głośnikach 3-drożnych, takich jak Evo 5.2, zwrotnica jest podzielona na oddzielne płytki PCB - jedna dla średnich/wysokich tonów, druga dla basu - w celu zminimalizowania zakłóceń elektromagnetycznych.

 

Technologiczne innowacje w Evo 5.2

Nowe technologie tłumienia

Seria Evo 5 wprowadza kilka pionierskich technologii nieobecnych w Evo 4.2:

 

SilentWeave™ - specjalnie opracowany materiał hybrydowy (bawełna/filc) dodany do komory za membraną AMT w celu redukcji odbić fal dźwiękowych

 

ResoFrame™ - elastomerowa rama tłumiąca widoczna jako struktura podobna do koła zębatego w przednim panelu przetwornika, redukująca rezonanse strukturalne i mechaniczne

 

ResoSeal™ - pierścień tłumiący z elastomeru o niskiej masie umieszczony w tylnej części stożka, gdzie spotyka się z zawieszeniem, optymalizujący zakres niższych średnich tonów

 

Opcje wykończenia i design

Seria Evo 5 oferuje odświeżony design i nowe opcje wykończenia:

 

Evo 4.2: fornir orzechowy, czarny, biały dąb

 

Evo 5.2: fornir orzechowy, matowa czerń, matowa biel oraz nowy matowy szary (Lunar Grey)

 

Wykończenia w Evo 5.2 są teraz wysokiej jakości, super-gładkie, z matowym wykończeniem, nadającym głośnikom bardziej współczesny wygląd.

Wnioski

Wharfedale Evo 5.2 reprezentuje znaczący krok naprzód w stosunku do Evo 4.2, wprowadzając szereg udoskonaleń technicznych, które powinny przełożyć się na lepszą jakość dźwięku:

 

Ulepszony dźwięk wysokich tonów dzięki większemu przetwornikowi AMT i technologii SilentWeave™, zapewniając czystsze i bardziej precyzyjne wysokie tony bez śladu ostrości

 

Bardziej naturalne wokale dzięki udoskonalonej konstrukcji średniotonowej i technologii ResoSeal™

 

Głębszy i lepiej zintegrowany bas dzięki trójkierunkowemu systemowi portów i większej objętości obudowy

 

Mniejsza wrażliwość na ustawienie w pomieszczeniu dzięki lepszej dyspersji dźwięku z udoskonalonego systemu portów

 

Bardziej spójne brzmienie dzięki przeprojektowanej zwrotnicy z krótszymi ścieżkami i rozdzielonemu układowi dla różnych zakresów częstotliwości

 

Podczas gdy Evo 4.2 pozostaje znakomitym głośnikiem w swojej kategorii cenowej, Evo 5.2 wprowadza istotne udoskonalenia, które powinny uzasadniać jego wyższą cenę dla wymagających audiofili. Nowy model

kontynuuje filozofię marki oferowania "niebiańskiego dźwięku high-end w orzeźwiająco przystępnych cenach".

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...