Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry 

Mam zwykłą subskrypcję TIDAL oraz amplituner sieciowy ONKYO TX-8250.

Na przeciągu paru lat wyświetlana na urządzeniu i w aplikacji ONKYO jakość odtwarzania utworów rożni się od tej widocznej w aplikacji TIDAL.

Po tym jak TIDAL nadawał jednocześnie w jakości FLAC CD, FLAC HiRes oraz MQA, utwory w FLAC CD (16/44.1) oraz MQA przy odtwarzaniu były prawidłowo oznaczane w aplikacji ONKYO i na urządzeniu. Natomiast utwory FLAC HiRes były oznaczane ... dziwnie  ,FLAC 24/96 widniał jako MQA 96, FLAC 24/192 jako MQA 192. W jakiej jakości to leciało w realu wiedzieć nie mogę. Ale nadszedł dzień (chyba w lipcu 2024) kiedy TIDAL zgodnie z zapowiedzią zlikwidował MQA na swojej platformie. Od tej chwili jakość wszystkich utworów odtwarzanych z TIDAL (w tym widocznych w aplikacji TIDAL jako HiRes) widnieje  na moim urządzeniu i w aplikacji ONKYO tylko i wyłącznie jako FLAC 44.1kHz/16bit...

Nie zmartwiło mnie to na początku jakoś mocno, bo kiedyś przeszedłem na subskrypcję TIDAL oferującą FLAC 44.1/16 właśnie i potem poszerzono to o HiRes beż zwiększenia ceny subskrypcji i myślałem że jakimś update'm to naprawią. Ale zmian nie ma już bardzo długo.

W Customer Support ONKYO nie powiedzieli nic konkretnego i poradzili zrzucić ustawienia do fabrycznych. Nie bardzo chcę to robić I nie sądzę że to coś zmieni. Mam pytanie czy ktoś jeszcze na Forum ma ten problem, czy można z tym coś zrobić czy też czekać na ewentualny update słuchając e międzyczasie FLAC 44.1/16, który też zły nie jest?

 

Napisano
16 godzin temu, TEODAN75 napisał:

Dzień dobry 

Mam zwykłą subskrypcję TIDAL oraz amplituner sieciowy ONKYO TX-8250.

Na przeciągu paru lat wyświetlana na urządzeniu i w aplikacji ONKYO jakość odtwarzania utworów rożni się od tej widocznej w aplikacji TIDAL.

Po tym jak TIDAL nadawał jednocześnie w jakości FLAC CD, FLAC HiRes oraz MQA, utwory w FLAC CD (16/44.1) oraz MQA przy odtwarzaniu były prawidłowo oznaczane w aplikacji ONKYO i na urządzeniu. Natomiast utwory FLAC HiRes były oznaczane ... dziwnie  ,FLAC 24/96 widniał jako MQA 96, FLAC 24/192 jako MQA 192. W jakiej jakości to leciało w realu wiedzieć nie mogę. Ale nadszedł dzień (chyba w lipcu 2024) kiedy TIDAL zgodnie z zapowiedzią zlikwidował MQA na swojej platformie. Od tej chwili jakość wszystkich utworów odtwarzanych z TIDAL (w tym widocznych w aplikacji TIDAL jako HiRes) widnieje  na moim urządzeniu i w aplikacji ONKYO tylko i wyłącznie jako FLAC 44.1kHz/16bit...

Nie zmartwiło mnie to na początku jakoś mocno, bo kiedyś przeszedłem na subskrypcję TIDAL oferującą FLAC 44.1/16 właśnie i potem poszerzono to o HiRes beż zwiększenia ceny subskrypcji i myślałem że jakimś update'm to naprawią. Ale zmian nie ma już bardzo długo.

W Customer Support ONKYO nie powiedzieli nic konkretnego i poradzili zrzucić ustawienia do fabrycznych. Nie bardzo chcę to robić I nie sądzę że to coś zmieni. Mam pytanie czy ktoś jeszcze na Forum ma ten problem, czy można z tym coś zrobić czy też czekać na ewentualny update słuchając e międzyczasie FLAC 44.1/16, który też zły nie jest?

 

Cześć

Uderz bezpośrednio do dystrybutora Onkyo. Do działu technicznego. 

https://konsbud-hifi.com.pl

 

Napisano

Tidal stworzył nowy model subskrypcji po odejściu od MQA, Tidal Max. Producenci musieli zaktualizować sprzęty do jego obsługi i przy wielu starszych modelach tego nie zrobili niestety :/ Nie widzę nigdzie informacji, by planowali to zrobić w przypadku TX-8250.

Napisano
Dnia 16.02.2025 o 13:19, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Cześć

Uderz bezpośrednio do dystrybutora Onkyo. Do działu technicznego. 

https://konsbud-hifi.com.pl

 

Dziękuję!

3 godziny temu, Q21 napisał:

Tidal stworzył nowy model subskrypcji po odejściu od MQA, Tidal Max. Producenci musieli zaktualizować sprzęty do jego obsługi i przy wielu starszych modelach tego nie zrobili niestety :/ Nie widzę nigdzie informacji, by planowali to zrobić w przypadku TX-8250.

Dziękuję!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...