Skocz do zawartości

Amplituner sieciowy Onkyo TX-8250. Problem z jakością TIDAL


TEODAN75

Recommended Posts

Dzień dobry 

Mam zwykłą subskrypcję TIDAL oraz amplituner sieciowy ONKYO TX-8250.

Na przeciągu paru lat wyświetlana na urządzeniu i w aplikacji ONKYO jakość odtwarzania utworów rożni się od tej widocznej w aplikacji TIDAL.

Po tym jak TIDAL nadawał jednocześnie w jakości FLAC CD, FLAC HiRes oraz MQA, utwory w FLAC CD (16/44.1) oraz MQA przy odtwarzaniu były prawidłowo oznaczane w aplikacji ONKYO i na urządzeniu. Natomiast utwory FLAC HiRes były oznaczane ... dziwnie  ,FLAC 24/96 widniał jako MQA 96, FLAC 24/192 jako MQA 192. W jakiej jakości to leciało w realu wiedzieć nie mogę. Ale nadszedł dzień (chyba w lipcu 2024) kiedy TIDAL zgodnie z zapowiedzią zlikwidował MQA na swojej platformie. Od tej chwili jakość wszystkich utworów odtwarzanych z TIDAL (w tym widocznych w aplikacji TIDAL jako HiRes) widnieje  na moim urządzeniu i w aplikacji ONKYO tylko i wyłącznie jako FLAC 44.1kHz/16bit...

Nie zmartwiło mnie to na początku jakoś mocno, bo kiedyś przeszedłem na subskrypcję TIDAL oferującą FLAC 44.1/16 właśnie i potem poszerzono to o HiRes beż zwiększenia ceny subskrypcji i myślałem że jakimś update'm to naprawią. Ale zmian nie ma już bardzo długo.

W Customer Support ONKYO nie powiedzieli nic konkretnego i poradzili zrzucić ustawienia do fabrycznych. Nie bardzo chcę to robić I nie sądzę że to coś zmieni. Mam pytanie czy ktoś jeszcze na Forum ma ten problem, czy można z tym coś zrobić czy też czekać na ewentualny update słuchając e międzyczasie FLAC 44.1/16, który też zły nie jest?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, TEODAN75 napisał:

Dzień dobry 

Mam zwykłą subskrypcję TIDAL oraz amplituner sieciowy ONKYO TX-8250.

Na przeciągu paru lat wyświetlana na urządzeniu i w aplikacji ONKYO jakość odtwarzania utworów rożni się od tej widocznej w aplikacji TIDAL.

Po tym jak TIDAL nadawał jednocześnie w jakości FLAC CD, FLAC HiRes oraz MQA, utwory w FLAC CD (16/44.1) oraz MQA przy odtwarzaniu były prawidłowo oznaczane w aplikacji ONKYO i na urządzeniu. Natomiast utwory FLAC HiRes były oznaczane ... dziwnie  ,FLAC 24/96 widniał jako MQA 96, FLAC 24/192 jako MQA 192. W jakiej jakości to leciało w realu wiedzieć nie mogę. Ale nadszedł dzień (chyba w lipcu 2024) kiedy TIDAL zgodnie z zapowiedzią zlikwidował MQA na swojej platformie. Od tej chwili jakość wszystkich utworów odtwarzanych z TIDAL (w tym widocznych w aplikacji TIDAL jako HiRes) widnieje  na moim urządzeniu i w aplikacji ONKYO tylko i wyłącznie jako FLAC 44.1kHz/16bit...

Nie zmartwiło mnie to na początku jakoś mocno, bo kiedyś przeszedłem na subskrypcję TIDAL oferującą FLAC 44.1/16 właśnie i potem poszerzono to o HiRes beż zwiększenia ceny subskrypcji i myślałem że jakimś update'm to naprawią. Ale zmian nie ma już bardzo długo.

W Customer Support ONKYO nie powiedzieli nic konkretnego i poradzili zrzucić ustawienia do fabrycznych. Nie bardzo chcę to robić I nie sądzę że to coś zmieni. Mam pytanie czy ktoś jeszcze na Forum ma ten problem, czy można z tym coś zrobić czy też czekać na ewentualny update słuchając e międzyczasie FLAC 44.1/16, który też zły nie jest?

 

Cześć

Uderz bezpośrednio do dystrybutora Onkyo. Do działu technicznego. 

https://konsbud-hifi.com.pl

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tidal stworzył nowy model subskrypcji po odejściu od MQA, Tidal Max. Producenci musieli zaktualizować sprzęty do jego obsługi i przy wielu starszych modelach tego nie zrobili niestety :/ Nie widzę nigdzie informacji, by planowali to zrobić w przypadku TX-8250.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.02.2025 o 13:19, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Cześć

Uderz bezpośrednio do dystrybutora Onkyo. Do działu technicznego. 

https://konsbud-hifi.com.pl

 

Dziękuję!

3 godziny temu, Q21 napisał:

Tidal stworzył nowy model subskrypcji po odejściu od MQA, Tidal Max. Producenci musieli zaktualizować sprzęty do jego obsługi i przy wielu starszych modelach tego nie zrobili niestety :/ Nie widzę nigdzie informacji, by planowali to zrobić w przypadku TX-8250.

Dziękuję!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...