Simson

Uczestnik
  • Zawartość

    877
  • Dołączył

  • Ostatnio

1 obserwujący

O Simson

  • Ranga
    Aktywny
  1. @1Ender, nie mniej do mnie urazy, ale pytania typu: "Czy warto się nimi zainteresować?", "Czy warto je kupić" "czy warto się nimi zainteresować- Chciałbym je odsłuchać", "Czy brzmieniowo będzie to krok do przodu?" Na Twoim etapie są totalnie nietrafione. Pamiętam jeden z Twoich wpisów, gdzie zarzekałeś się, że nie kupisz sprzętu bez odsłuchów. 1Ender, co to za pytania ? Nawet jeśli tu otrzymasz świetne propozycje to skąd wiesz, że Tobie takie brzmienie pasuje? Mam wrażenie, że sam do końca nie wiesz jakie brzmienie lubisz, że szukasz opinii, że dany sprzęt zgra się świetnie, kupisz to, a następnie "udasz", że Ci się to podoba. Zaś za pół roku uznasz, że to znowu nie to. Skaczesz niemiłosiernie po tematach. Uwierz mi, że dwa odsłuchy dadzą Ci więcej niż dwa dni bicia się z własnymi myślami. Jeśli nie zaczniesz działać, tylko pytać o dziesiątki niezwiązanych ze sobą spraw, to wątek rozrośnie się do setek stron. Zbierz się chłopie, zorganizuj trochę wolnego czasu i udaj się na odsłuchy, posłuchaj, przetestuj, rób notatki z odsłuchów. Jeśli spotkasz się z brakiem możliwości odsłuchu to odpuść sobie dany sprzęt. Nie wierzysz w swoje możliwości? Zobacz co masz dostępnego w okolicy do odsłuchów i do roboty kolego. Ja pół roku słuchałem sprzętu po salonach zanim się zdecydowałem, przy okazji nabrałem doświadczenia i okazało się, że lubię całkiem inne brzmienie niż sądziłem. Zapewne z powodu przyzwyczajenia się do wcześniejszych zestawów. .... @1Ender- hold your horses.
  2. @Kinomaniak, właśnie takie jest i moje zdanie .
  3. W mojej opinii w takim metrażu nie ma szans na uzyskanie 20Hz bez względu na konstrukcję. Jasne, że zależy od akustyki, ale akustyka to także wielkość pomieszczenia odsłuchowego, wzajemne relacje pomiędzy powierzchniami. W pomieszczeniu 16m2 nie sądzę, że uzyskasz nawet 40Hz. Fala dźwięku o częstotliwości 20Hz ma długość na pewno przekraczającą 15m. Czyli pomieszczenie wielkości nawet około 50m2 może być za małe (zapewne tak będzie). Pomijam fakt, że w muzyce subwoofer jest zbędny, ale rozumiem, że ktoś może takie wybrzmienia lubić. ...dodam tylko, że bardzo niskie częstotliwości odbierane są przez organizm (narządy) jako wibracje, co jest niebezpieczne dla zdrowia (choroba wibracyjna, zespół wibracyjny).
  4. Cześć. Podstawowe prawo ekonomii mówi tak: "Rzecz jest tyle warta, ile ktoś chce za nią zapłacić", co wiąże się bezpośrednio z popytem oraz podażą, gdzie niekoniecznie musisz osiągnąć cenę rynkową. Wiadomo, że dobra jakość sprzętu i niska podaż zagwarantuje dobrą cenę, ale raczej tego o tym zestawie powiedzieć nie można. Jeśli sprawdzałeś dany zestaw w ogłoszeniach to wiesz, że za sprawny zestaw wyceniany w ogłoszeniach (bez kolumn) to kwota około 300 zł - 400 zł, a i często w tej cenie zestawy nie sprzedały się, pomimo braku awarii. Kolumny rynek wycenia na kwoty 200 zł - 350 zł. Biorąc pod uwagę awarię, jakość sprzętu, dość słaby popyt (choć małym plusem jest też niska podaż), wystawiłbym licytację od kwoty 350 zł i sprzedał za tyle za ile ktoś będzie chciał za nie dać. Niestety cena rynkowa ewentualnego sentymentu nie uznaje. Nie zdziw się, że zestaw może nie być sprzedany, ale ja szybko ceny bym nie zmniejszał, tylko wystawiłbym jeszcze ze dwa razy. Po tym czasie można spróbować z 50 zł zejść z ceny. Tak ekonomicznie: prawa współistnienia popytu i podaży masz szansę osobiście doświadczyć. Kwestia, żeby dobrze "wstrzelić się" w okres ewentualnego popytu (jak najmniejszej podaży), a tu ekspertów nie ma.
  5. Trochę muszę się z Tobą @S4Home nie zgodzić Niech przykładem o tym o czym pisałem powyżej, co także ja zauważyłem, będzie wypowiedź @Kinomaniak. Poniżej wymieniony amplituner kina domowego kosztuje blisko 5 000 zł i nie można o nim powiedzieć, że jest słaby. Zgodzę się, że efekty w systemach wielokanałowych są istotne, ale jak też wspominałem jest ich relatywnie mało. W filmie nie mniej istotna jest ścieżka dźwiękowa. Chyba każdy lubi efekty w kinie, ale śmiem twierdzić, że dobrze dobrany, odpowiednio ustawiony system stereo radzi sobie wcale nie wiele gorzej z efektami, zaś daje wiele więcej. Tak jak też wspomniałem sub jest bardzo istotny, zaś jeśli chodzi o kolumnę centralną wcale jej bym tak nie przeceniał. Według mnie najważniejsze są fronty, temu też zestawy KD te kolumny mają najbardziej dopracowane, największe. Każdy film to doznania dźwiękowe, więc systemy, które dźwięk reprodukują lepiej zawsze wygrają pomimo braku "bocznych świstów", które są gorszej jakości tak jak cała reszta. Oczywiście @S4Home nie liczę na przyznanie mi racji . Ale uważam, że osoby szukające zestawów kina domowego powinny też obejrzeć film na zestawach stereo z kilku powodów, między innymi: - Filmy akcji stanowią mniejszość ogólnego czasu jaki poświęcimy na filmy (chyba, że mamy do czynienia z maniakiem kina akcji). - Warunki akustyczne w 95% pomieszczeń z zestawami 5.1 nie nadają się kompletnie do tego, żeby zestaw wielokanałowy prawidłowo zabrzmiał. - Jeśli zestaw stereo dobrej klasy w muzyce potrafi zapewnić szeroką i głęboką scenę, to takie samo wrażenie "dźwiękowego 3D" zapewni w filmie, wówczas nie potrzeba nienaturalnych "świstów" po obu stronach głowy. Myślę, że tak podchodząc do tematu nabieramy większej świadomości przy wyborze, bo nie wiem czemu 99% "kinomaniaków" uważa, że kino to tylko wiele kanałów ? Że stereo w filmie sobie nie poradzi ? Jako osoba lubiąca dobry film, dobre wrażenia dźwiękowe w nim uważam, że stereo radzi sobie z filmami świetnie. Subiektywnie uważam, że stereo w cenie zestawu wielokanałowego poradzi sobie lepiej w filmie - "prawo ceny jakości" (jeśli mamy możliwość podłączenia suba do takiego zestawu, wówczas ta różnica diametralnie rośnie w stosunku do zestawów wielokanałowych). Oczywiście to tylko moje refleksje, jednakże poparte doświadczalnie (przerobiłem kilka zestawów KD), nie każdy musi się z tym zgodzić, ale szukając zestawu wielokanałowego, odsłuchując je, warto dla próby (ciekawości) taki zestaw stereo spróbować odsłuchać, bo może okazać się różnie. Świadomy wybór, po sprawdzeniu alternatyw, jest zawsze wyborem bardziej trafionym, bez względu na to co się wybierze. Na pewno znajdą się też tacy, którzy wybiorą zestaw stereo. Czy będzie ich więcej, mniej, dużo więcej, dużo mniej to już inna kwestia, świadomość jest istotna, tym bardziej przy podobnym czasie poświęcanym na muzykę i film.
  6. Dobrze, że jesteś świadomy wielu aspektów. Co do membran powiem Ci tak, że rzeczywiście mają one znaczenie przy reprodukcji niskich tonów, ale faktem jest też to, że duże membrany w małym pomieszczeniu nie mają prawa się sprawdzić. Ogólnie jestem zdania, że membrany dobiera się do pomieszczenia. Jeśli masz małe pomieszczenie to duże bardzo dobre kolumny zabrzmią gorzej niż mniejsze i gorszej klasy. Tak samo jak koncert na żywo w dużej sali (przystosowanej akustycznie) zabrzmi prawidłowo, zaś w małej salce pomimo gry na żywo brzmienie będzie fatalne (adaptacji akustycznej nawet nie wykonasz). Czyli mając mniejsze pomieszczenie idziesz na jakiś tam kompromis. Ci z metrażem 40m2 - 50m2 mogą sobie pozwolić na lepszą reprodukcję dźwięku, ale też dużo drożej to będzie kosztować. Z drugiej strony droższe, większe kolumny podstawkowe to też inna jakość brzmienia. Nie tak dawno temu kolega posiadający kolumny podłogowe gdy usłyszał moje podstawkowe zaczął się rozglądać i szukać suba, powiedział, że jest to niemożliwe, żeby niskie tony miały takie wybrzmienie z tak małych pudełek, w sumie na to uwagę zwraca większość osób, które słyszały. Standy w wadze około 20 kg sztuka z balastem (czyli często cięższe niż niejedna kolumna podłogowa) kupisz za parę w granicy 500 zł. Czy coś takiego, z szeroką podstawą łatwo wywrócić ? Co do kabli to się nie zgodzę. O ile można dyskutować w przypadku podstawek pod kablami itp, to przy kablach analogowych (czy to głośnikowe, czy RCA) różnica czasami bywa naprawdę duża (oczywiście nie taka, jak przy różnych kolumnach czy wzmacniaczach), proporcjonalnie do podzespołu duża. Niedawno porównywałem brzmienie RCA Prolink Futura z Kimber Tonik. Różnica nie jest kilku klas, jednakże słyszalna i przy skompletowanym systemie nabierająca dość dużego znaczenia jako "kosmetyczne wykończenie".
  7. Dodam od siebie, że ta zasada o której wyżej piszecie jest zasadą podstawową, jednakże są konstrukcje (przede wszystkim podstawkowe), gdzie producent zaleca, aby głośnik szerokopasmowy, a nie wysokotonowy był na wysokości uszu. Takich konstrukcji jest zapewne mniej, ale są. Przykładem są moje kolumny, gdzie głośnik wysoko-tonowy jest poniżej uszu, zaś szerokopasmowy na wysokości uszu. Obydwa ustawienia testowałem i brzmienie jest zdecydowanie korzystniejsze przy zaleceniu producenta. W moich kolumnach głośnik wysoko-tonowy umieszczony jest poniżej szerokopasmowego.
  8. Ja jedynie dopowiem ze swojej strony, że przed skompletowaniem systemu słyszałem te kolumienki w Poznaniu, gdzie grały w systemie opartym na wzmacniaczu Atoll in100SE. Z tego co pamiętam taki układ bardzo przypadł mi osobiście do gustu. Mało brakowało, żeby ten system oparty na tych kolumnach wylądował u mnie. Myślę, że jeśli jest możliwość warto odsłuchać tych kolumn z Atoll'em. Używany Atoll w niewiele większych pieniądzach się pojawia. Kolumny pamiętam, że mile mnie zaskoczyły podczas odsłuchu.
  9. Nie wiem czemu myślisz, że kolumny podstawkowe będą nieodpowiednie ? Bo nie wyglądają tak "audiofilsko", nie posiadają tylu głośników, więc nie mają prawa zabrzmieć dobrze? Bo nie są takie duże ? Naprawdę mógłbyś się zdziwić jak niektóre kolumny podstawkowe mogą zabrzmieć, jaki dźwięk generują. Mam bardzo zbliżony metraż i każda z kilku par kolumn podłogowych nie zabrzmiała odpowiednio (były za duże, co dało się odczuć w wynaturzeniach przede wszystkim niskiego pasma, "dudniło"). Uważam, że w pomieszczeniach do 20m2 większe kolumny podstawkowe sprawdzają się często lepiej. Pamiętaj, że koszt wyprodukowania kolumny podstawkowej jest niższy niż kolumny podłogowej, więc w tej samej cenie najczęściej kolumna podstawkowa wybrzmi lepiej. W mojej opinii niepotrzebny jest upór co do kolumn podłogowych, a wiem co mówię, gdyż kiedyś też się na nie upierałem (podłogowe). Bardzo interesuje mnie powód czemu nie chcesz ? Polecam odsłuchać jakieś w miarę przyzwoite kolumny podstawkowe i samemu ocenić, czy oby nie za wcześnie je skreślasz. Pamiętaj, że sale odsłuchowe najczęściej nie mają 18m2, więc kolumny podłogowe jak i podstawkowe nie brzmią tak jak będą brzmieć u Ciebie. Najlepiej odsłuch dokonać u siebie w pomieszczeniu, gdyż każde pomieszczenie - nawet zbliżone wymiarami akustycznie może wybrzmiewać bardzo różnie. Skąd wiesz, że nie "słyszysz kabli" ? Miałeś okazję kiedyś wykonać taki test na odpowiednim systemie ? Zapewniam Cię, że różnice przy niektórych konfiguracjach wcale nie są fanaberią, zaś możliwe do wychwycenia nawet dla osób nieosłuchanych, niezwiązanych z tematami audio.
  10. No ja recenzji od jakiegoś czasu nawet nie zamierzam czytać. Tak jak wyżej wspomnieliście, co drugi produkt to rekomendacja, wybór redakcji, Pan Jan poleca. Następnie pojawiają się dodatkowo zakresy typu wybór do domu, wybór do biura, wybór dla młodzieży itp. De facto wychodzi na to, że 90% podzespołów audio w jakiejś grupie nagrodzonej jest. Trochę zagadnienie zostało poruszone w temacie DAC dla zaawansowanych. Nie ma się co oszukiwać, świadomych, obeznanych ludzi jest zdecydowanie mniej, więc pisząc takim językiem trafią do szerszej docelowo grupy i o to chodzi. Na takich im bardziej zależy. Pomijam fakt sponsorowanych recenzji, których jest bardzo dużo (jak nie wszystkie). Przecież logicznym jest, że dana marka woli zapłacić za przychylną recenzję, niż za okienko z reklamą. Pozytywna recenzja w piśmie branżowym to najlepsza reklama. Dwóch na dziesięciu zwietrzy podstęp, ale ośmiu zakupi. Rynek audio to niestety dla większości business.
  11. Kolega @Sanwing już wspomniał o tym wszystkim jak należy podejść do tematu, autorowi powinno chyba najbardziej zależeć na tym, aby uzyskać jak najlepszą pomoc, ale można odnieść wrażenie, że jest odwrotnie. @Top Hi-Fi Szczecin, no propozycja godna rozważenia
  12. Marku, co do kabelka podejrzewam, że różnica jeśli będzie to kosmetyczna i ewentualnie słyszalna w dopracowanych systemach. Ufając sądzę, że na plus. Cena ta sama, więc to staje się moim celem. @Tomasitto108, a jakieś DAC'i już testowałeś? Co by nie powiedzieć, ale ostatnie co mógłbym napisać to to, że DAC Atolla 100SE brzmi sztucznie. Jest dokładnie odwrotnie, jest wyjątkowo naturalny, "pełny", brzmienie generuje w połączeniu ze wzmacniaczem Atoll pierwszorzędne. Zapewne czytałeś mój test DAC. Już bardziej sztucznie brzmiący był IfI, ale też źle nie było. Powiedz jak z czasem u Ciebie, podjadę z DAC100SE i sam ocenisz brzmienie, bo recenzje to nie wszystko i coraz mniej ich słucham. W jakiej konfiguracji słuchał "ten osłuchany" tego DAC'a ? Może coś bliżej na ten temat? Może sprzęt towarzyszący był źle dobrany, bo przy sztucznym brzmieniu wzmacniacza z kolumnami DAC raczej tego nie naprawi.
  13. Po pierwsze to jak koledzy wyżej napisali, za mało informacji (w sumie nic nie wiadomo), także proszę o ich uzupełnienie z poradnika jak należy pisać pierwsze posty. Co do prawidłowej polszczyzny także wyrażę swoje oburzenie. Szanujmy koledzy Nasz ojczysty język. Kolego @Kind of Daz , zauważyłem kilka Twoich ostatnich "dziwnych" wywodów. Nie wiem jak tamte skomentować, nie wspominając o tym tu zamieszczonym w poście nr #3. Takie trochę oderwane od rzeczywistości ? Nieprawdaż ? Ten tu napisany także wartości forumowej nie ma. Radzisz aktywne "głośniki" nic nie widząc . Aktywne ? Pomijam fakt, że nie aktywne głośniki, zaś jeśli już to aktywne kolumny (chyba że Ty słuchasz na samych głośnikach). Ja gram tylko z PC i mam pełnowartościowy zestaw stereo oparty na kolumnach, wzmacniaczu i DAC. Rewelacja. Do muzyki z PC nic innego nie polecam. Jedynie pozostaje kwestia funduszy i wielu innych kwestii o których nie wspomniał autor wątku. ..ale zapomniałem odnieść się do najważniejszego. @Kind of Daz, radzę więcej pokory w stosunku do doświadczonych użytkowników, nawet nie wspomnę o Moderacji.
  14. No ja niestety później, ale nie skreślaj Onkyo i JBL. Masz możliwość wykonać test porównawczy? nawet w sklepie ?
  15. Kolega chyba nie czytał poradnika jak należy napisać pierwszy post ? Bardzo dużo informacji brakuje. Na stronie głównej znajdziesz informacje jak taki pierwszy post napisać, zastosuj się. Tobie powinno zależeć na uzyskaniu dobrej porady, zaś przy tak małej ilości informacji będzie to niemożliwe. Poza tym nie rozumiem, gdy piszesz o systemie 5.1 w 13 m2 i piszesz jedynie o Zensor 3. Miałeś 5x Zensor 3 i suba też Zensor 3 ? W 13m2 wg mnie żaden system 5.1 się nie sprawdzi (inaczej, nie ma sensu wielu kanałów puszczać do tak małego pomieszczenia), zaś w danym budżecie stereo (nie 2.0, to błędne nazewnictwo) w 13 m2 w filmie zabrzmi ciekawiej niż system wielokanałowy. Faktycznie pseudo przestrzeni nie będzie, ale to maksymalnie 20% wybrzmień (kolumny efektowe), cała reszta to kolumny frontowe, które w cenie pięciu kolumn najczęściej dadzą więcej w doznaniach muzycznych (a film to też muzyka, wybrzmienia). Amplituner jest uniwersalny, ale za tą uniwersalność płacisz. Amplituner wielokanałowy w cenie 2000 zł jako nowy wg mnie muzycznie nie ma szans ze wzmacniaczem w cenie lekko ponad 1000 zł jako nowy (oczywiście dobrze dobrany), ale to tylko moje zdanie. Przede wszystkim kolego napisz pierwszy post jak należy, zamieść rzut pomieszczenia z umeblowaniem, jakieś zdjęcia. Czym więcej tym lepiej.